Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Brak komentarzy

Wybrane kanały marketingowe

Wybrane kanały marketingowe - zdjęcie nr 1

kanały marketingowe
Wybrane kanały marketingowe - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Wybrane kanały marketingowe

Zamknij

Społeczeństwo codziennie się zmienia. Ewoluuje jego mentalność, spojrzenie na życie, potrzeby i aspiracje. Wypadkową tych ciągłych zmian jest również nieustanna modyfikacja przyzwyczajeń związanych z robieniem zakupów i korzystaniem z usług. Co więcej, pojawienie się i rozkwit globalnej sieci znacznie zintensyfikowało społeczne zmiany, sprawiając, że  postępują one coraz szybciej. Z tego powodu stanie w miejscu to najgorsze, co może robić specjalista ds. marketingu. Sposoby na promocję marki ulegają bezustannej dezaktualizacji – zanika ich skuteczność, a one same ustępują miejsca nowym strategiom marketingowym. Wciąż znikają i pojawiają się nowe kanały marketingowe. Tym aktualnie najciekawszym, zajmiemy się w niniejszym wpisie!

Marketing internetowy umożliwia reklamę w sieci za pomocą wielu kanałów. Kluczem do realizacji celów jest ich umiejętne łączenie, jednak zanim to nastąpi, konieczna jest przynajmniej podstawowa wiedza na temat każdego z nich. Czym charakteryzują się najpopularniejsze sposoby dotarcia do klienta? 

Google Ads to jeden z najpopularniejszych kanałów reklamowych w internecie. Jego potencjał wykorzystywany jest w Polsce przez tysiące firm z setek różnych branż i pozwala na zwiększenie zysków oraz poprawę ekspozycji marki w Sieci.

Najczęściej spotykaną opcją, z której korzystają reklamodawcy, są reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania. Dzięki nim reklama może zostać umieszczona nad wynikami, wyprzedzając “zwykłe” strony w Google – umieszczenie linku w takim miejscu charakteryzuje się wysokim prawdopodobieństwem kliknięcia, a co za tym idzie przekierowania użytkownika na stronę reklamodawcy.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Choć reklamy Google Ads utożsamiane są często wyłącznie z opisanym wyżej wyświetlaniem linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, system ten oferuje znacznie większe możliwości. Poza reklamami tekstowymi Google umożliwia reklamowanie firmy na YouTube oraz – dzięki Google Display Network (GDN) – na milionach przeróżnych stron. GDN jest jednym z elementów składających się na Google Ads. Należą do niego mikrostrony i osobiste blogi, tak samo jak wielkie portale z wielomilionową widownią. To zarówno strony eksperckie, wyczerpująco opisujące specjalistyczne tematy, jak i serwisy z show-biznesowymi plotkami czy wiadomościami sportowymi. Również reklama na YouTube potrafi być niezwykle opłacalna – YT to przecież druga największa wyszukiwarka w Polsce pod względem ruchu. Inną ciekawą opcją może być skorzystanie z usługi Display & Video 360, która umożliwia m.in. znalezienie i wynajęcie powierzchni w największych serwisach streamingowych VOD (Video on Demand).

Dla sklepów internetowych istotny jest również system Google Zakupy (Google Shopping), dzięki któremu po wpisaniu konkretnej frazy – na przykład “buty sportowe adidas predator” nad wynikami wyszukiwania (a także nad “klasycznymi” linkami sponsorowanymi) ukażą się propozycje produktowe. Taki panel zawiera zdjęcie przedmiotu, nazwę sklepu, cenę oraz link przekierowujący do strony produktu w danym sklepie.

Reklamy w Google Ads rozliczane są w systemie CPC (cost per click). Oznacza to, że płacimy tylko w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie do promowanej strony. Samo wyświetlenie reklamy jest całkowicie bezpłatne. W Google Ads nie ma ani dolnego, ani górnego limitu wydatków – wszystko zależy od branży, biznesowej konkurencji, a nawet pory dnia. 

Zobacz case studies Google Ads:

A po porcję specjalistycznej wiedzy od doświadczonych ekspertów zapraszamy do Akademii Verseo, między innymi poradników:

SEO – pozycjonowanie stron

W dużym skrócie, SEO (Search Engine Optimization), zwane też pozycjonowaniem stron (niesłusznie, ponieważ SEO jest jednym z elementów pozycjonowania), zajmuje się podniesieniem widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Po wpisaniu do wyszukiwarki określonej frazy silnik zwraca nam zazwyczaj uszeregowaną listę kilku tysięcy stron. Istotą pozycjonowania jest sprawienie, by konkretna strona znalazła się na szczycie rankingu – a jeśli nie, to przynajmniej wystarczająco wysoko, by z powodzeniem generować wejścia i przyciągać potencjalnych klientów. Zdecydowana większość użytkowników nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania, a nawet na pozycje znajdujące się na dole pierwszej strony. Z tego powodu obecność w “topce” wyników ma gigantyczne znaczenie i myśl o tym, które kanały marketingowe wybrać, zazwyczaj zaczyna się właśnie od pozycjonowania stron.

Pozycja strony określana jest przez algorytm wyszukiwarki na podstawie ponad 200 czynników o różnej “mocy”. Boty sieciowe analizują treść umieszczoną na stronie, techniczne aspekty budowy witryny, a także linki prowadzące do strony. Z uwagi na ciągłe aktualizacje algorytmu oraz fakt, że spora część wspomnianych czynników nie została nigdy oficjalnie ujawniona przez Google, skuteczne pozycjonowanie wymaga jednocześnie ogromnego doświadczenia i nieustannych eksperymentów. 

Działania SEO dzielimy na:

  1. On-site SEO

Ten termin określa działania, które możemy wykonać na stronie – często zwiększyć ilość treści i dopracować jej jakość, dopasować content pod słowa kluczowe, a także zająć się skróceniem czasu wczytywania witryny, kompresją grafik, implementacją certyfikatu SSL czy poprawnością wyświetlania na różnych rozdzielczościach i urządzeniach (to bardzo ważne – większość ruchu odbywa się dzisiaj za pośrednictwem smartfonów).

  1. Off-site SEO

Ten dział SEO zajmuje się gromadzeniem linków, które prowadzą do pozycjonowanej strony. Google wychodzi z założenia, że użytkownicy dzielą się między sobą linkami do stron, które uważają za wartościowe – niezależnie, czy jest to sklep internetowy z ciekawymi promocjami, czy serwis z pomocami naukowymi dla studentów. Dlatego istotnym czynnikiem przy ustalaniu rankingu stron po wpisaniu danej frazy jest profil linków z zewnętrznych serwisów prowadzących do witryny. Oczywiście każdy link ma inną wartość – niektóre nie wpływają na “siłę” witryny, inne zaś będą miały istotne znaczenie. Celem jest więc zebranie łączy mających realny wpływ na pozycję strony – co więcej, musi być to zrobione w możliwie naturalny sposób, zgodnie z googlowskim “społecznym dowodem słuszności”.

Co jeszcze na starcie warto wiedzieć o SEO? Przede wszystkim trzeba pamiętać, że pozycjonowanie wymaga czasu. W przypadku kampanii realizowanych za pomocą systemu Google Ads czy Facebook Ads zwiększenie ruchu następuje właściwie natychmiast. SEO przynosi efekty najczęściej dopiero po upływie kilku miesięcy – często porównuje się kampanie PPC do sprintu, a działania pozycjonerskie do maratonu. Z drugiej strony SEO jako działanie długoterminowe najczęściej jest w ostatecznym rozrachunku najtańszym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie i pozyskanie nowych klientów.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie sprawdza się nie tylko w przypadku firm działających na skalę ogólnokrajową. W Sieci szukamy również obiektów, usług czy produktów w naszej najbliższej okolicy, a w związku z coraz większą popularnością smartfonów i usług opartych na technologii GPS wiele firm może odmienić swoją internetową prezencję dzięki pozycjonowaniu lokalnemu.

Zobacz case studies SEO:

Zajrzyj także do Akademii Verseo:

Social Media

Media społecznościowe przez lata stały się nieodłącznym elementem życia, a co za tym idzie, także biznesu. W większości branż prowadzenie profili na różnych portalach – na przykład Facebooku, Instagramie, Twitterze, a coraz częściej także TikToku i innych – stało się wręcz koniecznością. Za pomocą takich profili możemy przyciągnąć klientów, nawiązać kontakt z już obecnymi, uzyskać feedback i przy tym zaprezentować nie tylko swoje produkty, ale również firmę jako taką – jej podejście do biznesu, wartości czy zespół pracowników.

Reklama w social mediach przeszła długą drogę. O ile jeszcze kilka lat temu wystarczyło mieć profil i prowadzić go “z głową”, tak dzisiaj Facebook i inne portale często ograniczają organiczne zasięgi, przez co opublikowany post zostanie pokazany w skrajnych przypadkach zaledwie promilowi subskrybentów. Z pomocą przychodzą reklamy PPC, które działając na podobnej zasadzie co Google Ads, docierają do dużej liczby użytkowników oraz pomagają w zdobywaniu klientów czy zwiększaniu świadomości marki. W zdecydowanej większości przypadków w 2021 roku nie ma już na dobrą sprawę możliwości promocji w social mediach bez inwestycji w reklamę.

Kluczem do sprawnej komunikacji w mediach społecznościowych jest dopasowanie kodu komunikacyjnego do panujących na danej platformie zwyczajów i użytkowników. Na Instagramie głównym medium jest grafika, a tekst – zwłaszcza treści dłuższe niż 2-3 zdania – schodzi na dalszy plan. LinkedIn skupia profesjonalistów i choć od dawna jest czymś więcej niż tylko “internetowym CV”, to dalej treści związane z pracą mają tam największe znaczenie (a to oznacza, że warto szukać tam klientów B2B). Na TikToku dominującą grupą są nastolatki i młodzi dorośli, ale z uwagi na dynamiczny wzrost można tam znaleźć również coraz więcej starszych użytkowników. Facebook z kolei, mimo że wciąż jest największą społecznościową platformą z ogromnym potencjałem dla właścicieli marek, dawno stracił sympatię najmłodszych użytkowników. Nie znaczy to, że nie da się ich tam znaleźć, ale w zbiorowej świadomości Facebook powoli staje się “boomerski”. Twitter z kolei nie jest w Polsce bardzo popularny, jednak to między innymi miejsce intensywnej publicznej komunikacji pomiędzy politykami i dziennikarzami.

To pokazuje, jak energiczne są przemiany w social mediach, a nic nie jest dane na zawsze. Z uwagi na liczbę użytkowników, firm i marek obecnych na różnych portalach, kluczem staje się budowanie rozpoznawalności w oparciu o dopasowywanie się do trendów. Kanały marketingowe wymagają zatem nieustannego śledzenia i dopasowywania komunikatów do aktualnej sytuacji społecznej.

Zajrzyj także do naszej Akademii:

Allegro Ads

Allegro to bardzo duża platforma handlowa, która w przypadku wielu firm stanowi istotny kanał sprzedaży. W samym kwietniu 2021 roku w samej wersji desktopowej korzystało z niej prawie 19 milionów użytkowników. Oznacza to jednocześnie ogromny potencjał sprzedażowy i bardzo liczną konkurencję.

Oprócz podstawowej obsługi ofert serwis umożliwia również promocję produktów za pomocą systemu Allegro Ads – dzięki temu wybrane oferty będą umieszczone w widocznych miejscach w sponsorowanych ofertach tej samej kategorii, na liście wyszukiwania czy na liście produktów. Allegro udostępnia także inne opcje reklamowe – Ads4Brands (dla marek mających dystrybutorów), Ads Link (skierowane do branży nieruchomości i branży motoryzacyjnej) oraz Ads Network (remarketing, który przypomina użytkownikom Facebooka o ofercie z Allegro). Kampanie w systemie Allegro Ads nie są łatwe w prowadzeniu. Zwłaszcza na początku wymagają sporej ilości danych, którą trzeba zebrać, by móc dobrze zoptymalizować reklamy. Z tego powodu najlepiej skorzystać z usług wyspecjalizowanej agencji. Allegro z klasycznej platformy sprzedażowej, bardzo szybko przeistoczyło się zatem w jeden z głównych kanałów marketingowych dla e-commerce.

To oczywiście tylko wybrane kanały marketingowe marki w Sieci. Po więcej informacji zajrzyj na bloga Verseo i stań się adeptem naszej Akademii!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany