Czym jest Pinterest?
Pinterest to popularny serwis społecznościowy, który umożliwia zbieranie i przechowywanie materiałów multimedialnych. Nazwa tej platformy wizualnej może Ci się kojarzyć z pinezką, którą przypinasz zdjęcia czy teksty do tablicy korkowej – tak, aby posłużyły Ci jako inspiracja, np. do dokonania zakupów. Właśnie taki jest główny cel działania tego serwisu – stał się on miejscem „kolekcjonowania” pomysłów.
A czym jest Pinterest z perspektywy reklamodawcy? Miejscem, w którym możesz zaciekawić potencjalnych klientów swoją marką i produktami – tak, aby zwiększyć rozpoznawalność brandu, a ostatecznie zmaksymalizować sprzedaż. To przestrzeń, w której warto być!
Pinterest powstał w marcu 2010 roku, a Polsce zyskuje popularność od 2012 r. Obecnie portal odwiedza w naszym kraju ok. 6 400 000 użytkowników miesięcznie. Większość stanowią osoby z grup wiekowych od 16 do 44 lat. Korzystają z serwisu zarówno na PC, jak i mobilnie – przy pomocy dedykowanej aplikacji.
Pinnerów (czyli użytkowników Pinteresta) określa się jako osoby otwarte na nowe pomysły, które chętnie poznają nowe produkty i często są gotowe do zakupu.
Pinterest Ads – co to jest?
Pinterest Ads, czyli reklama na Pinterest to narzędzie, dzięki któremu możesz promować swoją markę w tym serwisie. Dotrzyj ze swoją ofertą prosto do celu – do osób z Twoich grup docelowych, które chętnie dowiedzą się więcej i pozytywnie odbiorą Twoje komunikaty.
Dlaczego Pinterest Ads to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu?
Zastanawiasz się, czy Pinterest to dobre miejsce na Twoją reklamę? Ten kanał marketingowy zapewnia ogrom korzyści biznesowych, a przede wszystkim jest dobrze odbierany przez użytkowników serwisu. To sprawia, że możesz wiele zyskać, pokazując się właśnie w tej przestrzeni.
Reklama na Pinterest inspiruje, zamiast przeszkadzać
Pinterest Ads pozwala tworzyć reklamy wizualne. To materiały, które estetyką nie odstają od pozostałych treści publikowanych na portalu. Są one (tylko i aż) kolejnymi inspiracjami dla użytkownika – takimi, które budzą pozytywne emocje, zamiast zaburzać korzystanie z serwisu. To jeden z powodów, dla których reklama na Pinterest działa mocniej niż na pozostałych serwisach społecznościowych. Skorzystaj z możliwości, które daje!
Pinterest Ads: jedno narzędzie, wiele formatów reklam
Wykorzystaj siłę różnorodnych formatów wizualnych reklamy na Pinterest. Wybierz jedną z opcji:
- standardową reklamę – obraz w pionowym lub kwadratowym formacie, idealny do prezentowania produktów;
- pomysł – to historie o multimedialnym formacie, świetnie nadające się do promowania marki;
- pin karuzelowy – wiele obrazów w ramach jednej reklamy na Pinterest, dla większego zaangażowania odbiorców;
- kolekcje – to hybrydowy format, łączący zdjęcia i filmy;
- zakupy – przekształcaj Piny produktowe w reklamy, tak aby przekierować klienta bezpośrednio do oferty zakupu, z myślą o szybkiej konwersji.
Reklama na Pinterest: zrealizuj każdy cel marketingowy
Dzięki Pinterest Ads dotrzesz do odbiorców na każdym poziomie lejka marketingowego. Rozbudzaj i zwiększaj świadomość swojej marki. Zwiększ ruch do treści na etapie rozważania zakupu. Inspiruj do konwersji online i offline. Z nami osiągniesz efekty, których oczekujesz.
Reklamuj się taniej i skuteczniej niż na innych portalach społecznościowych
Pinterest zapewnia 2,3x niższy koszt konwersji niż w innych mediach społecznościowych i 2x wyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Rachunek jest prosty: reklama na Pinterest się opłaca!
Pinterest Ads = zyskaj pełną kontrolę nad reklamą
Pinterest Ads daje możliwość precyzyjnego ustalenia budżetu na reklamy oraz czas ich wyświetlania. Reklamodawca ustala stawki samodzielnie lub są one narzucane automatycznie – w zależności od typu kampanii. Pewne jest jedno: z reklamą na Pinterest dotrzesz do swoich idealnych odbiorców. Możesz zawęzić ich grupę zarówno pod kątem danych demograficznych, zainteresowań, wpisywanych słów kluczowych czy zachowania w serwisie. To precyzja, której potrzeba, aby osiągać cele sprzedażowe!
Pinterest Ads: zyskaj więcej
Zobacz, dlaczego reklama na tej platformie może pomóc Twojemu biznesowi.
Szybkie wzmocnienie rozpoznawalności marki
To możliwe dzięki dużej bazie użytkowników, którzy stanowią aktywną, zaangażowaną społeczność. Możesz liczyć na to, że przy dobrze poprowadzonej kampanii Twój brand szybko stanie się znany w sieci.
Niskie koszty CPC
Facebook, Instagram czy Pinterest? Jeżeli zależy Ci na najlepszym stosunku ceny reklamy w modelu CPC (za kliknięcie), ten ostatni portal jest dobrym wyborem. Zapewnij sobie więcej ruchu na stronie za mniejsze pieniądze.
Znacząca skuteczność w e-commerce
Użytkownicy Pinterest szukają inspiracji zakupowych. To dobre miejsce na dotarcie do odbiorców z ostatniego etapu lejka sprzedażowego, gotowych do konwersji. Wykorzystaj ten serwis do zwiększenia sprzedaży „na wczoraj”.
Łatwa integracja z e-commerce
Pinterest Ads można połączyć z wieloma platformami e-commerce, np. Shopify, WooCommerce, Magento czy BigCommerce. Dzięki temu można tworzyć reklamy dynamiczne na bazie Twojego katalogu produktu – zawsze na czasie!
Długotrwałe wyniki
Cykl życia reklam na Pinterest jest długi – mogą być odkrywane przez użytkowników wiele dni i tygodni po publikacji. Dlatego mogą Ci zapewniać wyniki po zakończeniu kampanii – co jeszcze bardziej zwiększa Twoje ROI!
Dla kogo jest reklama na Pinterest?
Pinterest Ads to narzędzie, z którego mogą korzystać firmy z wielu różnych branż. Powód jest prosty: tak duża liczba użytkowników pozwala znaleźć odbiorców z różnorodnych grup docelowych. Oto kilka obszarów działalności biznesowych, dla których reklama na Pinterest może być świetnym rozwiązaniem.
- Moda i uroda
Z Pinterest Ads korzystają m.in. marki odzieżowe, obuwnicze, kosmetyczne czy oferujące dodatki, np. biżuterię, akcesoria do włosów, galanterię skórzaną itp. Wizualna reklama to skuteczna inspiracja dla potencjalnych klientów. - Kulinaria
Prowadzisz restaurację? Wydajesz książki kucharskie? A może jesteś producentem lub dystrybutorem żywności? Reklama na Pinterest pomoże Ci przyciągnąć uwagę klientów na każdym poziomie gotowości do zakupu. - Rękodzieło i DIY
Bez względu na to, czy prowadzisz sklep z materiałami do rękodzieła, czy gotowe produkty DIY – daj się dostrzec na Pinterest. To świetny kanał pozyskiwania odbiorców, którzy z czasem staną się klientami. - Dom i ogród
Jesteś architektem wnętrz? Sprzedajesz akcesoria do dekoracji domów? Projektujesz ogrody? A może wykonujesz remonty. Wszystkie firmy „wnętrzarskie” mogą pozyskiwać klientów dzięki Pinterest Ads. Pokaż tutaj swoje rozwiązania i zachwyć odbiorców! - Technologia i elektronika
Sprzedajesz urządzenia elektroniczne lub designerskie obudowy do telefonów? Masz w ofercie niecodzienne gadżety, które przyciągają wzrok? Koniecznie wykorzystaj siłę Pinteresta. Ten portal stanie się dla Ciebie doskonałym kanałem sprzedażowym. - Podróże
Użytkownicy Pinterest bardzo chętnie i często szukają tu pomysłów na podróże. Z łatwością dotrzesz do nich np. ze swoją ofertą wycieczek, noclegów, atrakcji turystycznych, biletów lotniczych czy ubezpieczeń wakacyjnych. - E-commerce
Prowadzisz sklep internetowy? Bez względu na branżę, reklama na Pinterest może przyciągnąć nowych klientów – i to takich, którzy są gotowi na szybką konwersję. Inspiruj ich i zacznij zarabiać więcej!
Kim są użytkownicy Pinterest? Reklama dotrze do Twoich idealnych odbiorców!
Zastanawiasz się, kto korzysta z Pinterest? Grupa ponad 6,4 mln polskich użytkowników jest niesamowicie zróżnicowana, a Ty możesz kierować swoje reklamy do osób, które wpisują się w profil grupy docelowej. Co jednak wyróżnia osoby, które odwiedzają właśnie ten serwis, spośród userów innych platform społecznościowych?
Nastawienie na inspiracje zakupowe
Osoby odwiedzające Pinterest są bardzo często gotowe na zakup. Przychodzą z konkretnym pomysłem – np. chcą kupić nowe buty czy ubranie. Poszukują inspiracji do złożenia szybkiego zamówienia. Dlatego Twoja reklama na Pinterest może mieć błyskawiczne przełożenie na wzrost konwersji.
Otwartość na nowości i inspiracje
Użytkowników Pinterest wyróżnia ciekawość oraz gotowość odkrywania nowych rzeczy. To osoby, które chętnie wychodzą poza świat dobrze znanych i „przetestowanych” marek. Dlatego jeśli chcesz stymulować rozpoznawalność własnego brandu oraz ich sprzedaż – to idealna przestrzeń do interakcji.
Pasja do działania i wiele zainteresowań
Na Pinterest dotrzesz do osób mających typowe i mniej popularne hobby – to „zapaleńcy”, którzy chcą rozwijać własne pasje i nie wahają się w nie inwestować. Dlatego przez Pinterest Ads dotrzesz nawet do wąskiej, niszowej grupy odbiorców.
Odbiorcy reklam na Pinterest – statystyki
- 498 mln użytkowników na świecie
- ponad 6,4 mln użytkowników w Polsce
- 60% użytkowników to kobiety
- 80% użytkowników co tydzień odkrywa nową markę/produkt na Pinterest
- 85% użytkowników Pinterest odwiedza portal w poszukiwaniu inspiracji (w tym zakupowych)
Pinterest Ads: tylko B2C czy również B2B?
Głównymi odbiorcami reklam na Pinterest są osoby prywatne – głównie z pokolenia gen Z oraz millenialsi. Promocję prowadzą tu przede wszystkim firmy działające w formacie B2C. To jednak nie koniec! Jeżeli działasz w obszarze B2B, również możesz szukać kontaktu z klientami za pośrednictwem Pinterest Ads. Pamiętaj: ludzie biznesu też korzystają z tego serwisu.
Pomożemy Ci wykorzystać jego potencjał – bez względu na to, w jakim sektorze rynku działasz. Ocenimy, czy Pinterest to miejsce dla Ciebie i „wyciśniemy” z reklamy w tym serwisie to, co najlepsze.
Pinterest Ads a reklama na innych portalach społecznościowych – co wybrać?
Pinterest Ads a może reklama na Instagramie, Facebooku czy TikToku? Każde z tych narzędzi ma swoje plusy i minusy. Zobacz, czym różnią i wybierz najlepsze rozwiązanie.
Pinterest Ads a inne portale: zasięg
Jak kształtuje się popularność Pinterest w Polsce na tle innych portali społecznościowych? Jak wynika z raportu Digital 2024, ten serwis znajduje się niżej pod względem liczby użytkowników niż Instagram, TikTok czy Facebook.
- Ok. 87% polskich internautów korzysta każdego miesiąca z Facebooka.
- Ok. 63% osób używa Instagrama.
- Ok. 50% userów korzysta z TikToka.
- Ok. 26% polskich internautów odwiedza Pinterest.
Obawiasz się, że mniejsze zainteresowanie Pinterestem może oznaczać słabsze wyniki reklamowe niż na FB czy Instagramie? I tak, i nie. Większa liczba użytkowników serwisu przekłada się na zainteresowanie reklamodawców. A to oznacza, że na pozostałych portalach możesz się mierzyć z większą konkurencją, a także z wyższymi kosztami publikacji reklamy.
Reklama na Pinterest i na pozostałych portali: odbiorcy
Facebook czy Instagram, z uwagi na ogromną popularność, przyciągają bardzo „uniwersalną” publiczność. Można ją tu oczywiście „targetować” – tak, aby reklamy dotarły do konkretnej grupy odbiorców. Łatwo prowadzić tu kampanie wizerunkowe oraz te skierowane do osób z górnych poziomów lejka marketingowego.
Natomiast Pinterest zrzesza osoby, które szukają konkretnych inspiracji i pomysłów – proaktywnych i często gotowych do zakupu. To użytkownicy, którzy wiedzą, czego chcą, co może się przełożyć na wysoką konwersję, bez długiego budowania relacji z leadami.
Pamiętaj: Pinterest przyciąga zarówno gen-Z, jak i millenialsów, a także starszych odbiorców. A co z innymi portalami?
- Instagram to miejsce odwiedzane głównie przez gen-Z i millenialsów.
- Tik-Tok przyciąga przede wszystkim najmłodszą grupę internautów.
- Facebook skupia głównie millenialsów i osoby z pokoleń Y czy boomersów.
Dobierz kanały marketingowe tak, aby jak najskuteczniej dotrzeć do tej grupy demograficznej, która Cię interesuje.
Pinterest Ads vs Facebook Ads i reklamy w innych serwisach: koszty
Koszt reklamy na Pinterest jest niższy niż na FB, IG czy TikToku. I to nawet 3-4-krotnie! Jednocześnie, z uwagi na dużą precyzję targetowania odbiorców Twoja inwestycja wyróżnia się wysokim ROI. Możesz tu liczyć na dobre wyniki konwersji – także tej rozumianej jako zakup. Dlatego Pinterest Ads może się opłacać!
Reklamy na Pinterest i w innych mediach: formaty
Na Pinterest reklamy przyjmują formę wizualną. Są po prostu kolejnymi „pinami”, które użytkownicy mogą przypiąć na swoich tablicach – jako inspirację. Możesz wybrać jeden z kilku formatów – dostosowany do charakteru kampanii oraz jej celu.
Formaty reklam w Pinterest Ads są nietuzinkowe i różnią się od tych dostępnych na FB, IG czy TikToku. Przykładowo:
- na Facebooku reklamy mogą przyjmować formy graficzne, video, jak również tekstowe (np. posty sponsorowane);
- na Instagramie reklamy mogą się pojawiać (podobnie jak na FB) m.in. na InstaStories, a także w głównym feedzie. Uwaga! Większość nie jest bezpośrednio podpięta pod link, który pozwalałby łatwo przejść do strony reklamodawcy. Konieczne jest odnalezienie go w bio na profilu, co zmniejsza konwersyjność;
- na TikToku są wykorzystywane formaty video.
Reklama na Pinterest jest przyjazna dla użytkowników. To portal, na którym szukają oni inspiracji zakupowych. Dlatego chętnie klikają w materiały publikowane w ramach Pinterest Ads i nie postrzegają ich jako zaburzających korzystanie z serwisu. To przekłada się na lepszą widoczność reklam oraz wyższą konwersję.
Pinterest Ads: wady i zalety
Reklama na portalu Pinterest ma swoje zalety oraz wady. Poznaj je, aby upewnić się, że promocja za pośrednictwem tego kanału to dobre rozwiązanie.
Zalety i szanse Pinterest Ads
- Wizualne reklamy, które przyciągają uwagę – Pinterest „mówi obrazem”, dzięki czemu łatwo tu wzbudzić zainteresowanie odbiorców.
- Wysokie zaangażowanie użytkowników – Pinnerzy szukają inspiracji i są otwarci na nowe pomysły oraz produkty.
- Wysoka precyzja targetowania – na Pinterest można precyzyjnie „wycelować” reklamy w odbiorców o wysokim potencjale konwersji. Nie tylko na podstawie demografii, ale również zainteresowań czy zachowań.
- Łatwa integracja z e–commerce – reklamy możesz przekierować bezpośrednio do swojego sklepu internetowego, tak aby zapewnić szybką konwersję.
- Różnorodność formatów reklamowych – dzięki temu możesz dostosować charakter reklamy do swoich celów marketingowych.
- Niski koszt CPC – reklama na Pinterest kosztuje mniej niż na innych portalach społecznościowych. Możesz tu liczyć na bardzo dobre ROI.
- Długi czas życia reklam – piny reklamowe długo „wiszą” w serwisie, co sprawia, że mogą inspirować i zachęcać do zakupu nawet na długo po zakończeniu kampanii.
Wady i zagrożenia Pinterest Ads
- Mniejsza liczba użytkowników w porównaniu do innych portali społecznościowych, co oznacza niższe zasięgi reklam (ale i większą precyzję dotarcia).
- Bardziej złożony proces tworzenia reklam – wymaga to nie tylko czasu, ale i wiedzy oraz doświadczenia. Dlatego koniecznie powierz to zadanie profesjonalistom.
- Rosnąca popularność serwisu – może być wadą i zaletą. Zagrożenie, jakie płynie z tego faktu, to wzrost konkurencji wśród reklamodawców.
Nie masz pewności, czy reklama na Pinterest to rozwiązanie dla Twojej firmy? Skontaktuj się z naszymi ekspertami. Przeanalizujemy Twoje cele biznesowe – tak, aby dobrać najbardziej efektywne strategie promocji. Takie, dzięki którym realnie wzmocnisz rozpoznawalność marki oraz sprzedaż.
Reklama na Pinterest krok po kroku – jak działamy?
Chcesz wykorzystać potencjał Pinterest Ads? Zrób to z Verseo. Pomożemy Ci osiągnąć więcej!
- Analiza Twoich potrzeb biznesowych i marketingowych
Pierwszym etapem współpracy jest zawsze konsultacja. Aby pomóc Ci reklamować się w sieci, musimy wiedzieć, czego oczekujesz i jakie efekty chcesz osiągnąć. Na tej podstawie ocenimy, czy Pinterest Ads to dobry kierunek działania i przygotujemy efektywną strategię promocji. - Określenie grup docelowych
Do kogo kierujesz swoją reklamę na Pinterest? Precyzyjne określenie profilu potencjalnych klientów to klucz do sukcesu każdej kampanii. Wspólnie dookreślimy, kto jest odbiorcą Twojej marki i jej produktów – tak, aby dostosować charakter reklam do ich oczekiwań, potrzeb oraz zainteresowań. - Ustalenie budżetu na reklamę na Pinterest
Reklama na Pinterest wiąże się z niższymi kosztami niż ta na FB czy IG. Trzeba jednak z góry zaplanować, ile można na nią wydać. Uzgodnimy, ile chcesz przeznaczyć na promocję w tym medium – tak, abyś wiedział, na co może się przełożyć Twoja inwestycja i świadomie zaplanował jej wysokość. - Przygotowanie kampanii reklam na Pinterest
Wspólnie ustalimy, jaki jest cel kampanii na Pinterest i co chcesz dzięki niej osiągnąć. Wzrost rozpoznawalności marki czy wsparcie konkretnej kampanii sprzedażowej? Reklama nakierowana na pozyskanie nowych klientów czy tych, którzy już znają Twoją markę? W zależności od potrzeb marketingowych zaplanujemy promocję w systemie Pinterest Ads szytą na miarę. - Dobór odpowiednich formatów reklam Pinterest Ads
Standardowy pin sponsorowany? Kolekcja? Reklama karuzelowa? Pin zakupowy? Promowany pin video? Możliwości jest wiele, a my wybierzemy spośród nich te formaty, które najlepiej pasują do przygotowywanej kampanii. - Przeprowadzenie kampanii Pinterest Ads
Nasi eksperci zaprojektują reklamy na Pinterest oraz zajmą się ich konfiguracją i publikacją. Zadziałamy precyzyjnie – tak, aby właściwe komunikaty dotarły do odpowiednich odbiorców. Tu każdy szczegół ma znaczenie! - Monitorowanie wyników
Będziemy na bieżąco kontrolować wyniki kampanii Pinterest Ads – dane analityczne pozwolą nam ocenić skuteczność przekazu i stopień realizacji założonych celów. W razie potrzeby wprowadzimy zmiany, które pozwolą Ci osiągnąć więcej. Uwaga! Na każdym etapie będziemy Cię informować o rezultatach naszej pracy – w taki sposób, abyś mógł bez problemu ocenić, czy nasze działania są efektywne. - Podsumowanie kampanii Pinterest Ads
Po zakończeniu kampanii przyjrzymy się efektom, które przyniosła i wyciągniemy wnioski. Podejmiemy także decyzję o tym, czy i jak mają wyglądać kolejne komunikaty promocyjne w tym serwisie.
Pinterest Ads: FAQ
Pinterest Ads to narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych na portalu Pinterest. Daje możliwość tworzenia materiałów promocyjnych, ich targetowania oraz analizowania wyników.
To zależy m.in. od skali, na którą chcesz się promować. Ogólnie – koszt reklam w tym serwisie jest wyraźnie niższy niż w innych mediach społecznościowych. Możesz też oczekiwać wysokiego ROI.
To narzędzie, które polecamy przede wszystkim firmom działającym w obszarze e-commerce (szczególnie w branżach takich jak moda, uroda, dom, aranżacja wnętrz, elektronika, DIY), a także w turystyce. Pinterest Ads może się sprawdzić również w innych branżach – pod warunkiem dobrze zaplanowanej kampanii.
To zależy – m.in. od Twojej grupy docelowej, budżetu czy celów marketingowych. Omów szczegóły z naszymi ekspertami.
Podejmij współpracę z ekspertami Verseo. Zadbamy o to, abyś nie „przepalił budżetu”, ale efektywnie wykorzystał każdą złotówkę na Pinterest Ads i osiągnął wysoki ROI.