Poradnik Strategie SEO
Dodany 3 sierpnia 2020

To pierwszy taki Przewodnik po optymalizacji technicznej w SEO i sposobie dobierania strategii pozycjonowania stron, na polskim rynku. Coś, czego wcześniej nigdy nie było. 😎
Opracowanie przedstawia i objaśnia mechanizmy działania kluczowych czynników branych pod uwagę przy tworzeniu strategii optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych.
Działania SEO związane są z optymalizacją strony internetowej. Ich celem jest zwiększenie liczby wejść z poziomu wyników uzyskanych po wpisaniu frazy w okno wyszukiwarki. W praktyce optymalizacja strony polega na odpowiednim, obejmującym szereg czynności, dostosowaniu witryny internetowej pod roboty wyszukiwarek internetowych. W efekcie działań SEO strony stają się bardziej widoczne dla tzw. web crawler’ów.
Optymalizację można podzielić na dwa główne obszary:
- techniczny (np. optymalizacja kodu, szybkości działania serwisu, naprawienie błędów
itp.), - treściowy (np. rozwinięcie zawartości tekstowej, zoptymalizowanie nagłówków itp.).
W wyniku działań optymalizacyjnych niedopuszczalne jest stosowanie technik oszukujących roboty wyszukiwarek – np. cloaking (wyświetlanie innej zawartości użytkownikom i robotom wyszukiwarek), ukrywanie treści itp. Za tego rodzaju działania promowana strona może zostać ukarana (zbanowana) – w efekcie wszystkie podstrony znikają z wyników wyszukiwania.
Wpływ na efektywność strategii działań w ramach usługi Pozycjonowania stron. 📉
Efektywność działań SEO jest uzależniona od otoczenia rynkowego i zmieniających się algorytmów Google, dlatego ważne jest, by prowadzenie prac SEO było procesem długofalowym i na bieżąco monitorowanym. Na rzecz ich skuteczności pracują również czynniki stałe, niezależne od uwarunkowań rynkowych i zmian w algorytmach. Należą do nich m.in.:
- działania związane z zamieszczonymi treściami (teksty na www, poradniki, artykuły);
- wdrażanie nowych stron, podstron czy produktów;
- przebudowa lub przenosiny strony czy wspierające i uzupełniające działania reklamowe.
Opracowując strategię SEO, warto także zaplanować sposób oceny wyników prac i analizę okresowych raportów kontrolnych, na podstawie których można obiektywnie ocenić wdrażane i nadzorowane działania.
Zapraszamy do zapoznania się z przewodnikiem przygotowanym przez ekspertów Verseo i zachęcamy do wprowadzania opisanych poniżej działań. 😉
Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik
Więcej o ochronie danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Ogólna ocena czytelników poradnika:
a.kloniarz
05 sie 2020, 12:51
Nie można pobrać poradnika
Maciej Popiołek
05 sie 2020, 13:26
Poradnik powinien otworzyć się w nowej karcie. Czasami adblock lub safari blokują. Gdyby problem nie ustąpił prośba o kontakt na mpopiolek@verseo.pl
kebiernacka
05 sie 2020, 12:52
99% treści poradnika to optymalizacja techniczna. Content to może ze trzy akapity ( pół strony) w tym nic odkrywczego w temacie. Warto też pochylić się na zawartością treściową. 🙂
Maciej Popiołek
05 sie 2020, 13:25
W takim razie dobrze, że mamy też 40 lekcji SEO i poradnik o Contencie osobno 🙂
s.robert
05 sie 2020, 19:15
Petarda 🙂
Maciej Popiołek
07 sie 2020, 08:26
Bomba 🙂
nzielinska
14 sie 2020, 08:30
Rewelacja!
Ewelina
20 paź 2020, 15:57
Reklama w wyszukiwarkach to przyszłość. Przewodnik napisany bardzo dobrze, wyciągnęłam z niego wiele ciekawych pomysłów. Dzieki
JT
23 paź 2020, 15:40
Dziękuję za bardzo dobre podsumowanie tematu.
Mario
27 paź 2020, 14:19
Od zawsze interesuje się tym tematem, a dzięki temu poradnikowi jest to jeszcze ciekawsze.