Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Kiedy publikować posty na Facebooku i Instagramie?

Kiedy publikować posty na Facebooku i Instagramie? - zdjęcie nr 1

Kiedy publikować posty w mediach społecznościowych

Facebook i Instagram to platformy społecznościowe, których użytkowników liczy się w miliardach. Oznacza to ogromną publiczność, na czym możesz skorzystać, ale również bardzo dużą konkurencję.

Jeśli chcesz, by Twoje wpisy były popularne, ważna jest nie tylko ich jakość, ale także właściwy moment na zamieszczanie postów. Dowiedz się, jaki jest najlepszy czas na publikację posta na Facebooku oraz Instagramie i uzyskuj maksymalne efekty z wykorzystaniem platformy mediów społecznościowych!

Psss… Nim dowiesz się, kiedy najlepiej publikować posty na firmowych profilach, najpierw ustal, co może zainteresować użytkowników mediów społecznościowych! Pomoże Ci w tym nasz bezkonkurencyjny Kalendarz Marketingowy 2023. Dzięki niemu z łatwością stworzysz strategię content marketingową, zaplanujesz publikowanie postów na social mediach, a w efekcie zwiększysz sprzedaż. Publikowanie treści, które przyciągają uwagę, będzie dla Ciebie proste!

Kalendarz Marketingowy 2023

Najlepszy czas na publikację posta – dlaczego ma to znaczenie?

Na Facebooku i Instagramie zaistnieć może każdy, choć przedzieranie się przez zasieki konkurentów i zbudowanie dużej, zaangażowanej społeczności to zadanie tylko dla wytrwałych. Na skuteczność i popularność postów wpływają różne czynniki. Treść musi przyciągać uwagę, rozbudzać ciekawość i być dopasowana do grupy docelowej. Czasami jednak nawet najlepszy post potrafi zginąć w tłumie. Powodem może być np. nieodpowiedni czas publikacji.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

„Życie” postów w mediach społecznościowych jest dość krótkie. Szczytową popularność zyskują mniej więcej w ciągu godziny od publikacji. Oznacza to, że ich udostępnienie w czasie największej aktywności użytkowników, skutkuje najlepszymi rezultatami. Ustalenie „godziny idealnej” nie jest jednak proste. Kiedy publikować posty? Czytaj więcej!

>> Content marketing: Jakie przynosi korzyści? <<

Od czego zależy najlepszy czas na zamieszczanie treści w social mediach?

O której godzinie dodawać posty na Facebooku czy Instagramie? Największy ruch na tym pierwszym portalu panuje ponoć w środy i czwartki pomiędzy 10:00 a 14:00 oraz w piątki między 9:00 a 11:00. Instagram cieszy się natomiast największą popularnością w środy między 11:00 a 13:00 oraz piątki między 10:00 a 12:00.

Statystyki dotyczące największego ruchu (ujmujące media społecznościowe) różnią się między platformami, co trzeba wziąć pod uwagę, jeśli planujesz podwójną publikację tych samych treści. Najlepszy czas na udostępnienie posta zależy również od indywidualnych czynników, takich jak:

  • branża,
  • oferowane produkty lub usługi,
  • grupa docelowa.
Kiedy publikować posty w mediach społecznościowych, by zwiększyć zaangażowanie?

Współczesne social media – jak z nich korzystamy?

Ostatnie lata przynoszą dynamiczne zmiany. Pandemia sprawiła, że jeszcze więcej interakcji przeniosło się do Internetu, zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym. Nic nie wskazuje na to, by trend miał się zmienić. W związku z tym można zaobserwować zmiany w okresach największej aktywności w mediach społecznościowych.

Najlepszy czas na publikowanie, by osiągać najlepsze wyniki. Sprawdź, kiedy publikować posty

Według badań Sprout Social opublikowanych w 2021 roku największy ruch ma miejsce:

  • Na Facebooku – największe zaangażowanie w środy, poniedziałki i piątki w godzinach porannych – od godziny 10:00 do 11:00,
  • Na Instagramie – użytkownicy są najbardziej aktywni w poniedziałki, wtorki i piątki o 11:00, a także we wtorki o 14:00.

Większe zaangażowanie odbiorców oznacza największe zasięgi postów – grzechem byłoby nie skorzystać!

Badania wskazały również najgorszy czas na publikację postów. Są to:

  • Posty na Facebooku – dni powszednie po 17:00 oraz weekendy, zwłaszcza niedziela,
  • Instagram – niedziela, a także dni powszednie po 18:00.

Jak widać, nie warto zamieszczać treści w godzinach wieczornych, ponieważ wtedy najmniej osób korzysta z platform, a zatem zobaczy publikowane przez nas posty w mediach społecznościowych. Ta informacja to potężna baza pod harmonogram publikowania postów.

>> Darmowe banki zdjęć. Lista 25 najciekawszych stron <<

Kiedy zamieszczać treści na FB i Instagramie w zależności od grupy docelowej?

Bardzo dobra znajomość Twojej grupy docelowej, jej preferencji, potrzeb i zwyczajów, pomoże Ci nie tylko tworzyć znacznie lepsze materiały marketingowe, ale także efektywniej publikować posty w mediach. Zastanów się, kim są Twoi odbiorcy i poszukaj informacji na temat ich aktywności w social mediach lub po prostu oszacuj, kiedy mogą korzystać z nich najczęściej. Dzięki temu określisz najlepszy czas publikacji postów na każdej platformie.

Bardzo pomocne są też narzędzia udostępniane przez same platformy społecznościowe – jak np. Page Insights na Facebooku. Dzięki temu możesz sprawdzić, w jaki sposób rozkłada się aktywność osób, które obserwują Twoją stronę na tym portalu. Na to, jak poradzą sobie dane treści, które wrzucasz na social media, wpływają również inne czynniki, np. różne wydarzenia w kraju i na świecie, a nawet pogoda!

Jak często publikować posty, by dotrzeć do większego grona odbiorców?

Jak często publikować na Facebooku i Instagramie?

Algorytmy platform społecznościowych są dość złożone. Dlatego trudno przewidzieć, do ilu osób trafi Twój post, nawet jeśli zrobisz wszystko według starannie opracowanych reguł. Kolejnym czynnikiem, który warto brać pod uwagę, jest częstotliwość publikacji. Facebook i Instagram promują konta, które publikują regularnie. Dłuższa cisza w mediach społecznościowych może sprawić, że Twoje kolejne posty będą mieć mocno ograniczone zasięgi. Co więcej, w przypadku nagłego i intensywnego wzrostu aktywności, dojść może nawet do blokady konta w ramach ochrony przed spamem.

Jak często publikować? Przyjmuje się, że:

  • publikowanie postów na Facebooku – dwa razy dziennie,
  • w przypadku Instagrama – jeden do dwóch razy dziennie.

Algorytmy doceniają profile, które są prowadzone w naturalny sposób i systematyczne, a content jest spójny.

Jak zdobyć zaangażowanie użytkowników na całym świecie?

Sukces postów w mediach społecznościowych jest mierzony przede wszystkim zaangażowaniem odbiorców – liczbą „lajków” publikacji, komentarzy, udostępnień itp. Istotna jest nie tylko pora publikacji, ale także treść, która będzie interesująca dla użytkowników.

Głównym czynnikiem przyciągającym uwagę jest zdjęcie lub grafika wzbogacające publikację. Element graficzny musi być intrygujący i dopasowany do poczucia estetyki grupy docelowej. Drugim ważnym czynnikiem jest opis, bazujący na ważnych, przydatnych i interesujących informacjach. Na końcu zawsze warto zamieścić CTA (call to action), czyli wezwanie do działania, który również wpływa na zaangażowanie. Najczęstszą strategią jest zachęcenie obserwatorów do podzielenia się w komentarzu odpowiedzią na pytanie, własnym doświadczeniem czy opinią na jakiś temat. To ułatwia budowanie zaangażowania i zwiększanie zasięgu posta.

>> SERM – co to jest pozycjonowanie wizerunku? <<

Kiedy publikować posty, by maksymalnie wykorzystać social media?

Użytkownicy social mediów mogą mieć nietypowe upodobania lub po prostu zmienić swoje zwyczaje!

Dlatego wielu fachowców zaleca eksperymenty. O pewnych trendach można mówić jedynie wtedy, gdy sytuacja powtarza się regularnie. Dlatego, jeśli zależy Ci na znalezieniu mitycznego złotego środka:

  • publikuj często,
  • różne rodzaje treści,
  • ustawiaj w harmonogramie publikacji różne dni tygodnia i godziny.

Mamy nadzieję, że wiesz już, jak obchodzić się z mediami społecznościowymi i kiedy publikować posty, by docierać do największej liczby odbiorców. Teraz nadszedł czas, by działać – czyli na publikację Twoich treści na social mediach i walkę o zaangażowanie i dotarcie do większej liczby odbiorców. Zacznij publikować i spijaj śmietankę ze swoich działań.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany