Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Kiedy publikować posty na Facebooku i Instagramie?

Kiedy publikować posty w mediach społecznościowych

Facebook i Instagram to platformy społecznościowe, których użytkowników liczy się w miliardach. Oznacza to ogromną publiczność, ale również bardzo dużą konkurencję. Jeśli chcesz, by Twoje posty były popularne, ważna jest nie tylko ich jakość. Dowiedz się, jaki jest najlepszy czas na publikację posta na Facebooku oraz Instagramie i uzyskuj maksymalne efekty!

Najlepszy czas na publikację posta – dlaczego ma to znaczenie?

Na Facebooku i Instagramie zaistnieć może każdy, choć przedzieranie się przez zasieki konkurentów i zbudowanie dużej, zaangażowanej społeczności to zadanie tylko dla wytrwałych. Na skuteczność i popularność postów wpływają różne czynniki. Treść musi przyciągać uwagę, rozbudzać ciekawość i być dopasowana do grupy docelowej. Czasami jednak nawet najlepszy post potrafi zginąć w tłumie. Powodem może być np. nieodpowiedni czas publikacji.

„Życie” postów w mediach społecznościowych jest dość krótkie. Szczytową popularność zyskują mniej więcej w ciągu godziny od publikacji. Oznacza to, że ich udostępnienie w czasie największej aktywności użytkowników, skutkuje najlepszymi rezultatami. Ustalenie „godziny idealnej” nie jest jednak proste…

>> Content marketing: Jakie przynosi korzyści? <<

Od czego zależy najlepszy czas na publikację posta w social mediach?

O której godzinie dodawać posty na Facebooku czy Instagramie? Największy ruch na tym pierwszym portalu panuje ponoć w środy i czwartki pomiędzy 10:00 a 14:00 oraz w piątki między 9:00 a 11:00. Instagram cieszy się natomiast największą popularnością w środy między 11:00 a 13:00 oraz piątki między 10:00 a 12:00.

Statystyki dotyczące największego ruchu różnią się między platformami, co trzeba wziąć pod uwagę, jeśli planujesz podwójną publikację tych samych treści. Najlepszy czas na udostępnienie posta zależy również od indywidualnych czynników, takich jak:

  • branża,
  • oferowane produkty lub usługi,
  • grupa docelowa.

Współczesne social media – jak z nich korzystamy?

Ostatnie lata przynoszą dynamiczne zmiany. Pandemia sprawiła, że jeszcze więcej interakcji przeniosło się do Internetu, zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym. Nic nie wskazuje na to, by trend miał się zmienić. W związku z tym można zaobserwować zmiany w okresach największej aktywności w mediach społecznościowych.

New call-to-action
New call-to-action

Badania opublikowane w 2021 roku przez Sprout Social wykazały, że największy ruch ma miejsce na:

  • Facebooku – w środy, poniedziałki i piątki od godziny 10:00 do 11:00,
  • Instagramie – w poniedziałki, wtorki i piątki o 11:00, a także we wtorki o 14:00.

Badania wskazały również najgorszy czas na publikację. Są to:

  • Facebook – dni powszednie po 17:00 oraz weekendy, zwłaszcza niedziela,
  • Instagram – niedziela, a także dni powszednie po 18:00.

>> Darmowe banki zdjęć. Lista 25 najciekawszych stron <<

Kiedy publikować na FB i Instagramie w zależności od grupy docelowej?

Bardzo dobra znajomość Twojej grupy docelowej, jej preferencji, potrzeb i zwyczajów, pomoże Ci nie tylko tworzyć znacznie lepsze materiały marketingowe. To również bardzo ważne dla ustalenia optymalnej pory publikacji postów. Zastanów się, kim są Twoi odbiorcy i poszukaj informacji na temat ich aktywności w social mediach lub po prostu oszacuj, kiedy mogą korzystać z nich najczęściej.

Bardzo pomocne są też narzędzia udostępniane przez same platformy społecznościowe – jak np. Page Insights na Facebooku. Dzięki temu możesz sprawdzić, w jaki sposób rozkłada się aktywność osób, które obserwują Twoją stronę na tym portalu. Na to, jak poradzą sobie dane treści, wpływają również inne czynniki, np. różne wydarzenia w kraju i na świecie, a nawet pogoda!

Jak często publikować na Facebooku i Instagramie?

Algorytmy platform społecznościowych są dość złożone. Dlatego trudno przewidzieć, do ilu osób trafi Twój post, nawet jeśli zrobisz wszystko według starannie opracowanych reguł. Kolejnym czynnikiem, który warto brać pod uwagę, jest częstotliwość publikacji. Facebook i Instagram promują konta, które publikują regularnie. Dłuższa cisza w mediach społecznościowych może sprawić, że Twoje kolejne posty będą mieć mocno ograniczone zasięgi. Co więcej, w przypadku nagłego i intensywnego wzrostu aktywności, dojść może nawet do blokady konta w ramach ochrony przed spamem.

Jak często publikować? Przyjmuje się, że:

New call-to-action
New call-to-action
  • w przypadku Facebooka – dwa razy dziennie,
  • w przypadku Instagrama – jeden do dwóch razy dziennie.

Algorytmy doceniają profile, które są prowadzone w naturalny sposób i systematyczne, a content jest spójny.

Nie polegaj wyłącznie na czasie publikacji – jak zdobyć zaangażowanie?

Sukces postów w mediach społecznościowych jest mierzony przede wszystkim zaangażowaniem odbiorców – liczbą „lajków”, komentarzy, udostępnień itp. Istotna jest nie tylko pora publikacji, ale także treść.

Głównym czynnikiem przyciągającym uwagę jest zdjęcie lub grafika. Element graficzny musi być intrygujący i dopasowany do poczucia estetyki grupy docelowej. Drugim ważnym czynnikiem jest opis, bazujący na ważnych, przydatnych i interesujących informacjach. Na końcu zawsze warto zamieścić CTA (call to action), czyli wezwanie do działania. Najczęstszą strategią jest zachęcenie obserwatorów do podzielenia się w komentarzu odpowiedzią na pytanie, własnym doświadczeniem czy opinią na jakiś temat. To ułatwia budowanie zaangażowania i zwiększanie zasięgu posta.

>> SERM – co to jest pozycjonowanie wizerunku? <<

Dalej nie wiesz, kiedy publikować na FB i Insta? Eksperymentuj!

Użytkownicy social mediów mogą mieć nietypowe upodobania lub po prostu zmienić swoje zwyczaje!

Dlatego wielu fachowców zaleca eksperymenty. O pewnych trendach można mówić jedynie wtedy, gdy sytuacja powtarza się regularnie. Dlatego jeśli zależy Ci na znalezieniu mitycznego złotego środka, publikuj często, różne rodzaje treści i o różnych godzinach.

Powodzenia!

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

Człowiek od dobrego słowa (dosłownie) i szeroko pojętego łączenia kropek (w przenośni). Z wykształcenia socjolog, z zawodowej pasji contentowiec. Prywatnie zainteresowana psychologią i jej wykorzystaniem w sprzedaży oraz negocjacjach. Z nieznanych przyczyn reaguje na imię Wanda, ale poza tym jest niegroźna.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany