Oferta

Audyt UX strony (User Experience)

Zastanawiałeś się, dlaczego Twoi klienci porzucają koszyki bez dokonania zakupu? A może, dlaczego mimo zwiększonego ruchu z pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce, nie zwiększa ci się konwersja? Albo reklamy faktycznie ściągają potencjalnych klientów, ale nie generują nowych leadów?

Jeśli masz jeden z powyższych problemów, audyt UX jest właśnie dla Ciebie.

Darmowa wycena

88% użytkowników nie chce wrócić na witrynę, która ma zły UX
69% klientów porzuci witrynę, jeśli proces zakupu będzie wymagał zbyt wielu kroków
53% użytkowników strony mobilnej zrezygnuje z wizyty, jeśli będzie się ona ładować ponad 3 s

Dlaczego UX jest tak ważny?

Najważniejszym warunkiem, który musi spełnić strona internetowa jest osiągnięcie wyznaczonego celu biznesowego. Niezależnie czy jest to sklep internetowy i wyznacznikiem jest sprzedaż czy strona usługowa, której zadaniem jest ściągnięcie leadów, za każdym razem podstawą jest skuteczne dotarcie do klientów. Jednak aby strona była naprawdę skuteczna, konieczne jest jej prawidłowe zaprojektowanie.

Audyt UX strony internetowej pozwala zrozumieć, jakie czynniki wpływają na użyteczność strony dla użytkowania, co go blokuje w konwertowaniu i jak to zmienić, by mógł łatwiej realizować swoją intencję, a tym samym, nasz cel biznesowy.

Czemu służy User Experience?

User Experience, w skrócie UX to zbiór doświadczeń, realnych zachowań i potrzeb użytkowników witryny na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej lub korzystania z jej funkcjonalności. Dzięki temu możliwe jest podjęcie właściwych działań, mających na celu znaczące zwiększenie skuteczności stron i aplikacji oraz dostosowanie ich do aktualnych wymagań i oczekiwań użytkowników.

Lepsze doświadczenia użytkowników = większa konwersja na stronie.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt UX/UI?

Audyt UX/UI obejmuje zarówno podstawowe elementy strony internetowej, jak zachowanie podstawowych heurystyk UX w standardach projektowania graficznego interfejsu strony, poprawność architektury informacji, w tym nawigacji i menu, a nawet typografię i liternictwo.

Jednak dobry wizualnie projekt to nie wszystko. Zawsze najważniejsza była, jest i będzie efektywność danej witryny. Dlatego dobry projekt, to strona sprawnie prowadząca potencjalnego klienta przez ścieżkę zakupową i efektywnie domykająca transakcje, bądź zbierająca leady w przypadku stron usługowych.

Audyt UX obejmuje między innymi:

  • przegląd analityki i badanie wąskich gardeł na stronie, lejków zakupowych i ścieżek przepływu użytkownika,
  • analizę użyteczności i architektury informacji na stronie (IA),
  • analizę strony pod kątem wyników badań i reaserchów branżowych,
  • badanie profilu najlepiej konwertujących użytkowników oraz użytkowników z potencjałem,
  • analiza dobrych praktyk UX konkurencji (benchmarki),
  • badania poziomu zaangażowania użytkownika, jego motywacje, potrzeby i oczekiwania,
  • analizę problemów, z jakimi mierzą się użytkownicy (dostępność, świadomość technologiczną, stopień cyfryzacji, itp.),
  • analizę ograniczeń technicznych (urządzenia końcowe, platformy, CMS, itp.),
  • testy technologiczne interfejsu strony i poprawności jej wyświetlania na różnych urządzeniach, przeglądarkach i rozdzielczościach w celu wykrycia błędów UX & UI,
  • ekspercki audyt UX całej ścieżki zakupowej na stronie, w tym walidacja formularzy, koszyka, metod płatności, dostawy itp.

Kiedy wykonujemy audyt UX i na czym on polega?

Audyt UX można i warto wykonać w kilku przypadkach. Po pierwsze, przy tworzeniu nowej wersji strony, na etapie projektu, gdy chcesz, aby Twoja strona była lepiej dopasowana do potrzeb Twoich klientów. Po drugie, na już funkcjonującej stronie, zarówno z usługami jak i w sklepie internetowym, kiedy chcesz zwiększyć konwersje i zmniejszyć porzucenia witryny.

Jak zaczniemy współpracę w przypadku nowej wersji strony?

Research

 Szczegółowy research 

– rozpoczynamy od poznania Twojego biznesu, dotychczasowych działań, dokładnej analizy poprzedniej wersji strony internetowej oraz danych z Google Analytics, analizy konkurencji i omówienia Twoich celów biznesowych

Plan

 Tworzymy plan 

– analizujemy profile statycznych użytkowników, czyli tzw. persony marki, user stories, funkcjonalności, elementy użyteczności, User flow, czyli ścieżki przepływu użytkowników oraz analizujemy i przedstawiamy architekturę informacji oraz treści na stronie.

Ekploracja

 Przechodzimy do eksploracji 

– na tym etapie wdrażamy skrypty monitorujące i ustalamy priorytety, cele i lejki przy tworzeniu map ciepła kluczowych podstron, badaniu ruchów kursorem w tym miss, dead i rage click’i oraz analizie głębokości scrollowania.

Kreacja

  Ekspercki audyt UX/UI

– nasi eksperci i specjaliści UX & UI badają dokładnie interfejs strony i jej funkcjonalność, symulują ruch użytkownika po stronie i sprawdzają, czy User Experience i Usability witryny odpowiadają wcześniej ustalonym potrzebom userów oraz celom biznesowym.

Testowanie

 Testujemy 

– tworzymy listę kontrolną, przeprowadzamy testy technologiczne oraz testy AB, które dokładnie zbadają, jak nasze rekomendacje podwyższają konwersję.

Czy wiesz że… audyt UX już istniejącej strony pozwala wykluczyć nawet 95% potencjalnych błędów User Experience? Według badań Nielsen Group, po przeprojektowaniu użyteczności, strony www notują wzrosty pożądanych wyników średnio o 135%.

Jesteśmy specjalistami także w pozycjonowaniu, dlatego wiemy jak ważny jest kompromis między UX a SEO. Nasze rekomendacje nigdy nie są w konflikcie ze standardami pozycjonowania pod ruch organiczny strony. Całość naszych działań jest przeprowadzona według wytycznych SXO.

Wiesz, że Twoje usługi posiadają wysoki potencjał sprzedażowy, jednak klienci nie wypełniają formularzy kontaktowych czy darmowej wyceny. Strona działa zbyt wolno a wskaźnik opuszczonych koszyków stale się powiększa.

Średnia porzuceń koszyka w e-commerce na 2021 r. to 69.80%, ale prace UX pozwalają skutecznie zmniejszać tę bolesną dla biznesu statystykę.

Paulina Porada
Customer Success Specialist

Paulina

Co zyskasz?

identyfikację i eliminację błędów na stronie

wzrost konwersji

wzrost sprzedaży

zmniejszenie liczby porzuceń koszyka

poprawę ergonomii użytkowania

zbudowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika

Jaki pakiet wybrać?

Każda strona jest inna, dlatego w zależności od wielkości i potrzeb Twojego biznesu, możesz wybrać spośród 4 pakietów.

Audyt Standard UX

dla mniejszych e-commerce oraz stron usługowych

Co zawiera research (desktop + mobile):

  • nagrywanie sesji użytkownika,
  • mapy ciepła kliknięć,
  • mapy ciepła ruchu kursorem
  • badanie głębokości scrollowaina
  • badanie miss, dead i rage clicków
  • cele do ścieżki użytkownika,
  • badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
  • badanie profilu użytkowników,
  • testy interfejsu na różnych urządzeniach,
  • analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej.

Co zawiera raport:

  • podsumowanie, wnioski i rekomendacje.

Audyt Extended UX

dla średnich e-commerce oraz dla rozbudowanych stron usługowych

Co zawiera research (desktop + mobile):

  • nagrywanie sesji użytkownika,
  • mapy ciepła kliknięć,
  • mapy ciepła ruchu kursorem
  • badanie głębokości scrollowaina
  • badanie miss, dead i rage clicków
  • cele do ścieżki użytkownika,
  • badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
  • badanie profilu użytkowników,
  • testy interfejsu na różnych urządzeniach,
  • modelowanie lejków sprzedaży i ścieżek przepływu użytkownika,
  • audyt architektury treści, w tym nawigacji,
  • analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej,
  • analiza interfejsu użytkownika 3 podstrony.

Co zawiera raport:

  • podsumowanie, wnioski i rekomendacje w szczegółowym raporcie.

Doradztwo

  • 2 h konsultacji z UX seniorem.

Audyt Enterprise UX

dla dużych platform sprzedażowych oraz rozbudowanych stron

Co zawiera research (desktop + mobile):

  • nagrywanie sesji użytkownika,
  • heurystyczna analiza głównych funkcjonalności
    i podstron serwisu,
  • mapy ciepła kliknięć,
  • mapy ciepła ruchu kursorem
  • badanie głębokości scrollowaina
  • badanie miss, dead i rage clicków
  • cele do ścieżki użytkownika,
  • badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
  • badanie profilu użytkowników,
  • testy interfejsu na różnych urządzeniach,
  • modelowanie lejków sprzedaży i ścieżek przepływu użytkownika,
  • audyt architektury treści, w tym nawigacji,
  • analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej,
  • analiza interfejsu użytkownika 3 podstrony,
  • analiza ruchu użytkownika po stronie, jego motywacji oraz przyczyn frustracji i porzuceń strony.

Testy w ramach pakietu:

  • technologiczne i wydajnościowe strony,
  • AI-Driven Devices & Browsers,
  • A/B rekomendowanych rozwiązań.

Co zawiera raport:

  • spersonalizowany, rozbudowany raport z podsumowaniem, wnioskami i rekomendacjami.

Doradztwo:

  • spersonalizowane szkolenie 2 h z analityki UX z wykorzystaniem Google Analytics, Smartlook
  • 5 h konsultacji z UX seniorem.

UX&UI Development PRO

dla nowych wersji stron i serwisów – na etapie projektowania

Co zawiera research:

  • analiza celów biznesowych,
  • analiza konkurencji (benchmarki),
  • badanie profilu userów (persony),
  • badanie analityki obecnej strony/aplikacji.

Opracowanie modelu User Flow

Co zawierają badania i testy makiet:

  • heurystyczna analizę struktury,
  • testy eksperckie metodą wędrówki poznawczej,
  • IDI – pogłębione wywiady indywidualne,
  • badanie funkcjonalności i elementów użyteczności,
  • protokół głośnego myślenia,
  • sortowanie kart.

Co zawiera raport:

  • podsumowanie badań i testów,
  • Conversion’s Funnel Model (modele lejków konwersji),
  • propozycja Architektury Treści,
  • spersonalizowane rekomendacje UI/UX i SXO.

Doradztwo:

  • pomoc w launchingu zmian,
  • rozmowy z teamem projektowym,
  • bieżąca współpraca z klientem,
  • 3 h konsultacji z seniorem UX.

Jakub Perkowski
Senior Google Ads Strategist

Nie wiesz który pakiet wybrać?
Skonsultuj się z nami!

Zapoznamy się z potrzebami i oczekiwaniami, a następnie przedstawimy indywidualny pakiet, ściśle dopasowany do potrzeb Twojego biznesu.

Darmowa wycena