Oferta

Audyt User Experience (UX)

Zastanawiałeś się, dlaczego Twoi klienci porzucają koszyki bez dokonania transakcji? A może dlaczego mimo zwiększonego ruchu dzięki pozycjonowaniu sklepu w wyszukiwarce Google, nie zwiększa ci się konwersja, a reklamy faktycznie ściągają potencjalnych klientów ale nie generują nowych leadów.

Jeśli masz jeden z powyższych problemów, audyt UX jest właśnie dla Ciebie.

Darmowa wycena

88% użytkowników nie chce wrócić na witrynę, która ma zły UX
69% klientów porzuci witrynę, jeśli proces zakupu będzie wymagał zbyt wielu kroków
53% użytkowników strony mobilnej zrezygnuje z wizyty, jeśli będzie się ona ładować ponad 3 s

Dlaczego UX jest tak ważny?

Najważniejszym warunkiem, który musi spełnić strona internetowa jest osiągnięcie wyznaczonego celu biznesowego. Niezależnie czy jest to sklep internetowy i wyznacznikiem jest sprzedaż czy strona usługowa, której zadaniem jest ściągnięcie leadów, za każdym razem podstawą jest skuteczne dotarcie do klientów. Jednak aby strona była naprawdę skuteczna, konieczne jest jej prawidłowe zaprojektowanie. Aż 94% użytkowników witryny pierwsze wrażenie na temat strony wiąże z jej wyglądem.

Audyt User Experience pozwala zrozumieć, jakie czynniki wpływają na użyteczność strony oraz budowanie pozytywnych wrażeń z użytkowania, a następnie podpowiada jak należy zaprojektować stronę, by była łatwa w nawigacji i realizacji celów.

Czemu służy User Experience?

User Experience, w skrócie UX to zbiór doświadczeń, realnych zachowań i potrzeb użytkowników witryny na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej lub korzystania z jej funkcjonalności. Dzięki temu możliwe jest podjęcie właściwych działań, mających na celu znaczące zwiększenie skuteczności stron i aplikacji oraz dostosowanie ich do aktualnych wymagań i oczekiwań użytkowników.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt UI/UX?

Audyt UI/UX obejmuje zarówno podstawowe elementy strony internetowej, jak wygląd witryny, zachowanie standardów projektowania graficznego, wdrożenie aktualnych trendów, estetykę strony, typografię czy liternictwo. Analizowana jest także psychofizjologia widzenia, psychologia koloru, czy ograniczenia briefowe.

Jednak dobry wizualnie projekt to nie wszystko, zawsze najważniejsza była, jest i będzie efektywność danej witryny. Dlatego dobry projekt, to strona sprawnie prowadząca potencjalnego klienta przez ścieżkę zakupową i efektywnie domykająca transakcje, bądź zbierająca leady w przypadku stron usługowych.

Audyt UX obejmuje:

  • standardy użyteczności i budowania architektury informacji (AI/IA),
  • wyniki badań i researchów branżowych,
  • demografię i behawiorystykę użytkowników,
  • poziom i kierunek działań konkurencji,
  • poziom zaangażowania użytkownika, jego motywacje, potrzeby i oczekiwania,
  • analizę problemów, z jakimi mierzą się użytkownicy (dostępność, świadomość technologiczną, stopień cyfryzacji, itp.),
  • analizę ograniczeń technicznych (urządzenia końcowe, platformy, CMS, itp.),
  • analizę oczekiwań i celów biznesowych.

Kiedy wykonujemy audyt UX i na czym on polega?

Audyt UX można i warto wykonać w kilku przypadkach. Po pierwsze, przy tworzeniu nowej strony, na etapie projektu, gdy chcesz aby Twoja strona była idealnie dopasowana do potrzeb Twoich klientów, bądź wiesz, że UX to must have w Twojej branży.

Audyt na etapie projektu nowej wersji strony obejmuje:

Research

 Szczegółowy research 

– rozpoczynamy od poznania Twojego biznesu, dotychczasowych działań, dokładnej analizy uprzedniej strony internetowej, jeżeli taka istnieje, zebrania opinii użytkowników, analizę konkurencji i omówienia Twoich celów biznesowych.

Plan

 Tworzymy plan 

– analizujemy profile statycznych użytkowników, czyli tzw. persony marki, user stories, funkcjonalności, elementy użyteczności, User flow, czyli ścieżki przepływu użytkowników, sortowanie kart oraz analizujemy i przedstawiamy architekturę informacji oraz treści na stronie.

Ekploracja

 Przechodzimy do eksploracji 

– na tym etapie rozpoczynamy współpracę z teamem projektowym. Przedstawiamy pomysły, sugestie, opinie; wireframe oraz przygotowujemy szkielet i prototyp serwisu.

Kreacja

 Tworzymy kreację 

– przechodzimy do UI design, czyli projektowania interfejsu, interakcji, itd.

Testowanie

 Testujemy 

– tworzymy listę kontrolną, przeprowadzamy testy technologiczne oraz wywiady z użytkownikami.

Audyt UX powinno się także wykonać w przypadku już istniejących i działających stron internetowych, szczególnie gdy widzisz, że standard Twojej witryny odstaje od konkurencji.

Wiesz, że Twoje usługi posiadają wysoki potencjał sprzedażowy, jednak klienci nie wypełniają formularzy kontaktowych czy darmowej wyceny. Strona działa zbyt wolno a wskaźnik opuszczonych koszyków stale się powiększa.

Jesteś zmuszony zwiększyć ilość pracowników do obsługi infolinii bądź czatów, gdyż obsługa sklepu musi pomagać klientom w wyszukiwaniu produktów na Twojej stronie.

Audyt istniejącej strony internetowej obejmuje:

Research

 Szczegółowy research 

– w przypadku działających witryn zaczynamy od analizy Twojej strony, m.in. przeprowadzamy zaawansowaną analitykę, nagrywanie sesji użytkowników, sprawdzanie heat mapy i poprawności marketing funnels, przeprowadzamy wywiady z użytkownikami i więcej.

Wnioski

 Przedstawiamy wnioski i rekomendacje 

– tworzymy szczegółowe i czytelne raporty z analizy Twojej strony, wskazujemy na których etapach klienci rezygnują z zakupu, bądź dlaczego nie przechodzą do etapu wypełnienia formularza kontaktowego, podpowiadamy, przedstawiamy precyzyjne wytyczne i rekomendacje.

Testujemy

 Testujemy 

– sprawdzamy i analizujemy wprowadzone zmiany, przeprowadzamy testy A/B oraz wywiady z użytkownikami.

Paulina Porada
Customer Success Specialist

Paulina

Co zyskasz?

identyfikację i eliminację błędów na stronie

wzrost konwersji

wzrost sprzedaży

zmniejszenie liczby porzuceń koszyka

poprawę ergonomii użytkowania

zbudowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika

Jaki pakiet wybrać?

Każda strona jest inna, dlatego w zależności od wielkości i potrzeb Twojego biznesu, możesz wybrać spośród 4 pakietów.

Audyt Standard UX

dla mniejszych e-commerce oraz stron usługowych

Co zawiera research (desktop + mobile):

  • nagrywanie sesji użytkownika,
  • mapy ciepła,
  • cele do ścieżki użytkownika,
  • badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
  • badanie profilu użytkowników,
  • testy interfejsu na różnych urządzeniach,
  • analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej.

Co zawiera raport:

  • podsumowanie, wnioski i rekomendacje.

Audyt Extended UX

dla średnich e-commerce oraz dla rozbudowanych stron usługowych

Co zawiera research (desktop + mobile):

  • nagrywanie sesji użytkownika,
  • mapy ciepła,
  • cele do ścieżki użytkownika,
  • badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
  • badanie profilu użytkowników,
  • testy interfejsu na różnych urządzeniach,
  • modelowanie lejków sprzedaży i ścieżek przepływu użytkownika,
  • audyt architektury treści, w tym nawigacji,
  • analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej,
  • analiza interfejsu użytkownika 3 podstrony.

Co zawiera raport:

  • podsumowanie, wnioski i rekomendacje w szczegółowym raporcie.

Doradztwo

  • 2 h konsultacji z UX seniorem.

Audyt Enterprise UX

dla dużych platform sprzedażowych oraz rozbudowanych stron

Co zawiera research (desktop + mobile):

  • nagrywanie sesji użytkownika,
  • heurystyczna analiza głównych funkcjonalności
    i podstron serwisu,
  • mapy ciepła,
  • cele do ścieżki użytkownika,
  • badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
  • badanie profilu użytkowników,
  • testy interfejsu na różnych urządzeniach,
  • modelowanie lejków sprzedaży i ścieżek przepływu użytkownika,
  • audyt architektury treści, w tym nawigacji,
  • analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej,
  • analiza interfejsu użytkownika 3 podstrony.

Co zawierają badania z użytkownikami:

  • IDI – pogłębione wywiady indywidualne,
  • protokół głośnego myślenia,
  • sortowanie kart,
  • eye tracking.

Testy w ramach pakietu:

  • technologiczne i wydajnościowe strony,
  • AI-Driven Devices & Browsers,
  • A/B rekomendowanych rozwiązań.

Co zawiera raport:

  • spersonalizowany, rozbudowany raport z podsumowaniem, wnioskami i rekomendacjami.

Doradztwo:

  • spersonalizowane szkolenie 2 h z analityki UX z wykorzystaniem Google Analytics, Smartlook
  • 5 h konsultacji z UX seniorem.

UX&UI Development PRO

dla nowych wersji stron i serwisów – na etapie projektowania

Co zawiera research:

  • analiza celów biznesowych,
  • analiza konkurencji (benchmarki),
  • badanie profilu userów (persony),
  • badanie analityki obecnej strony/aplikacji.

Opracowanie modelu User Flow

Co zawierają badania i testy makiet:

  • heurystyczna analizę struktury,
  • testy eksperckie metodą wędrówki poznawczej,
  • IDI – pogłębione wywiady indywidualne,
  • badanie funkcjonalności i elementów użyteczności,
  • protokół głośnego myślenia,
  • sortowanie kart, Eye tracking.

Co zawiera raport:

  • podsumowanie badań i testów,
  • Conversion’s Funnel Model (modele lejków konwersji),
  • propozycja Architektury Treści,
  • spersonalizowane rekomendacje UI/UX i SXO.

Doradztwo:

  • pomoc w launchingu zmian,
  • rozmowy z teamem projektowym,
  • bieżąca współpraca z klientem,
  • 3 h konsultacji z seniorem UX.

Jakub Perkowski
Senior Google Ads Strategist

Nie wiesz który pakiet wybrać?
Skonsultuj się z nami!

Zapoznamy się z potrzebami i oczekiwaniami, a następnie przedstawimy indywidualny pakiet, ściśle dopasowany do potrzeb Twojego biznesu.

Darmowa wycena