Dlaczego UX jest tak ważny?
Najważniejszym warunkiem, który musi spełnić strona internetowa jest osiągnięcie wyznaczonego celu biznesowego. Niezależnie czy jest to sklep internetowy i wyznacznikiem jest sprzedaż czy strona usługowa, której zadaniem jest ściągnięcie leadów, za każdym razem podstawą jest skuteczne dotarcie do klientów. Jednak aby strona była naprawdę skuteczna, konieczne jest jej prawidłowe zaprojektowanie.
Audyt UX strony internetowej pozwala zrozumieć, jakie czynniki wpływają na użyteczność strony dla użytkowania, co go blokuje w konwertowaniu i jak to zmienić, by mógł łatwiej realizować swoją intencję, a tym samym, nasz cel biznesowy.
Czemu służy User Experience?
User Experience, w skrócie UX to zbiór doświadczeń, realnych zachowań i potrzeb użytkowników witryny na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej lub korzystania z jej funkcjonalności. Dzięki temu możliwe jest podjęcie właściwych działań, mających na celu znaczące zwiększenie skuteczności stron i aplikacji oraz dostosowanie ich do aktualnych wymagań i oczekiwań użytkowników.
Lepsze doświadczenia użytkowników = większa konwersja na stronie.
Dlaczego warto zdecydować się na audyt UX/UI?
Audyt UX/UI obejmuje zarówno podstawowe elementy strony internetowej, jak zachowanie podstawowych heurystyk UX w standardach projektowania graficznego interfejsu strony, poprawność architektury informacji, w tym nawigacji i menu, a nawet typografię i liternictwo.
Jednak dobry wizualnie projekt to nie wszystko. Zawsze najważniejsza była, jest i będzie efektywność danej witryny. Dlatego dobry projekt, to strona sprawnie prowadząca potencjalnego klienta przez ścieżkę zakupową i efektywnie domykająca transakcje, bądź zbierająca leady w przypadku stron usługowych.
Audyt UX obejmuje między innymi:
- przegląd analityki i badanie wąskich gardeł na stronie, lejków zakupowych i ścieżek przepływu użytkownika,
- analizę użyteczności i architektury informacji na stronie (IA),
- analizę strony pod kątem wyników badań i reaserchów branżowych,
- badanie profilu najlepiej konwertujących użytkowników oraz użytkowników z potencjałem,
- analiza dobrych praktyk UX konkurencji (benchmarki),
- badania poziomu zaangażowania użytkownika, jego motywacje, potrzeby i oczekiwania,
- analizę problemów, z jakimi mierzą się użytkownicy (dostępność, świadomość technologiczną, stopień cyfryzacji, itp.),
- analizę ograniczeń technicznych (urządzenia końcowe, platformy, CMS, itp.),
- testy technologiczne interfejsu strony i poprawności jej wyświetlania na różnych urządzeniach, przeglądarkach i rozdzielczościach w celu wykrycia błędów UX & UI,
- ekspercki audyt UX całej ścieżki zakupowej na stronie, w tym walidacja formularzy, koszyka, metod płatności, dostawy itp.
Kiedy wykonujemy audyt UX i na czym on polega?
Audyt UX można i warto wykonać w kilku przypadkach. Po pierwsze, przy tworzeniu nowej wersji strony, na etapie projektu, gdy chcesz, aby Twoja strona była lepiej dopasowana do potrzeb Twoich klientów. Po drugie, na już funkcjonującej stronie, zarówno z usługami jak i w sklepie internetowym, kiedy chcesz zwiększyć konwersje i zmniejszyć porzucenia witryny.
Jak zaczniemy współpracę w przypadku nowej wersji strony?
Czy wiesz że… audyt UX już istniejącej strony pozwala wykluczyć nawet 95% potencjalnych błędów User Experience? Według badań Nielsen Group, po przeprojektowaniu użyteczności, strony www notują wzrosty pożądanych wyników średnio o 135%.
Jesteśmy specjalistami także w pozycjonowaniu, dlatego wiemy jak ważny jest kompromis między UX a SEO. Nasze rekomendacje nigdy nie są w konflikcie ze standardami pozycjonowania pod ruch organiczny strony. Całość naszych działań jest przeprowadzona według wytycznych SXO.
Wiesz, że Twoje usługi posiadają wysoki potencjał sprzedażowy, jednak klienci nie wypełniają formularzy kontaktowych czy darmowej wyceny. Strona działa zbyt wolno a wskaźnik opuszczonych koszyków stale się powiększa.
Średnia porzuceń koszyka w e-commerce na 2021 r. to 69.80%, ale prace UX pozwalają skutecznie zmniejszać tę bolesną dla biznesu statystykę.
Co zyskasz?
Spis treści
Czytasz teraz:
Audyt UX strony (User Experience)
- Dlaczego UX jest tak ważny?
- Dlaczego warto zdecydować się na audyt UX/UI?
- Kiedy wykonujemy audyt UX i na czym on polega?
- Co zyskasz?
Jaki pakiet wybrać?
Każda strona jest inna, dlatego w zależności od wielkości i potrzeb Twojego biznesu, możesz wybrać spośród 4 pakietów.
Audyt Standard UX
dla mniejszych e-commerce oraz stron usługowych
Co zawiera research (desktop + mobile):
- nagrywanie sesji użytkownika,
- mapy ciepła kliknięć,
- mapy ciepła ruchu kursorem
- badanie głębokości scrollowaina
- badanie miss, dead i rage clicków
- cele do ścieżki użytkownika,
- badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
- badanie profilu użytkowników,
- testy interfejsu na różnych urządzeniach,
- analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej.
Co zawiera raport:
- podsumowanie, wnioski i rekomendacje.
Audyt Extended UX
dla średnich e-commerce oraz dla rozbudowanych stron usługowych
Co zawiera research (desktop + mobile):
- nagrywanie sesji użytkownika,
- mapy ciepła kliknięć,
- mapy ciepła ruchu kursorem
- badanie głębokości scrollowaina
- badanie miss, dead i rage clicków
- cele do ścieżki użytkownika,
- badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
- badanie profilu użytkowników,
- testy interfejsu na różnych urządzeniach,
- modelowanie lejków sprzedaży i ścieżek przepływu użytkownika,
- audyt architektury treści, w tym nawigacji,
- analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej,
- analiza interfejsu użytkownika 3 podstrony.
Co zawiera raport:
- podsumowanie, wnioski i rekomendacje w szczegółowym raporcie.
Doradztwo
- 2 h konsultacji z UX seniorem.
Audyt Enterprise UX
dla dużych platform sprzedażowych oraz rozbudowanych stron
Co zawiera research (desktop + mobile):
- nagrywanie sesji użytkownika,
- heurystyczna analiza głównych funkcjonalności
i podstron serwisu, - mapy ciepła kliknięć,
- mapy ciepła ruchu kursorem
- badanie głębokości scrollowaina
- badanie miss, dead i rage clicków
- cele do ścieżki użytkownika,
- badanie procesu zakupowego i podróży użytkownika,
- badanie profilu użytkowników,
- testy interfejsu na różnych urządzeniach,
- modelowanie lejków sprzedaży i ścieżek przepływu użytkownika,
- audyt architektury treści, w tym nawigacji,
- analiza UI – interfejsu użytkownika strony głównej,
- analiza interfejsu użytkownika 3 podstrony,
- analiza ruchu użytkownika po stronie, jego motywacji oraz przyczyn frustracji i porzuceń strony.
Testy w ramach pakietu:
- technologiczne i wydajnościowe strony,
- AI-Driven Devices & Browsers,
- A/B rekomendowanych rozwiązań.
Co zawiera raport:
- spersonalizowany, rozbudowany raport z podsumowaniem, wnioskami i rekomendacjami.
Doradztwo:
- spersonalizowane szkolenie 2 h z analityki UX z wykorzystaniem Google Analytics, Smartlook
- 5 h konsultacji z UX seniorem.
UX&UI Development PRO
dla nowych wersji stron i serwisów – na etapie projektowania
Co zawiera research:
- analiza celów biznesowych,
- analiza konkurencji (benchmarki),
- badanie profilu userów (persony),
- badanie analityki obecnej strony/aplikacji.
Opracowanie modelu User Flow
Co zawierają badania i testy makiet:
- heurystyczna analizę struktury,
- testy eksperckie metodą wędrówki poznawczej,
- IDI – pogłębione wywiady indywidualne,
- badanie funkcjonalności i elementów użyteczności,
- protokół głośnego myślenia,
- sortowanie kart.
Co zawiera raport:
- podsumowanie badań i testów,
- Conversion’s Funnel Model (modele lejków konwersji),
- propozycja Architektury Treści,
- spersonalizowane rekomendacje UI/UX i SXO.
Doradztwo:
- pomoc w launchingu zmian,
- rozmowy z teamem projektowym,
- bieżąca współpraca z klientem,
- 3 h konsultacji z seniorem UX.