Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Case study – branża tekstylna (Google Ads)

reklama branża tekstylna

Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam nie musi automatycznie wiązać się z zyskami – to obserwacja wyników i ciągłe dostosowywanie stawek i innych parametrów pozwalają uzyskać znaczący wzrost przychodów z Google Ads. Aby nie być gołosłownym, pokażemy to na przykładzie jednego z naszych klientów.

Omawiany klient zajmuje się produkcją wyrobów tekstylnych i ich sprzedażą zarówno hurtową, jak i detaliczną. Ma bardzo duże doświadczenie na rynku i cieszy się doskonałą opinią wśród klientów, ale w dzisiejszych czasach – w dobie ogromnej konkurencji – nie zawsze wystarcza to do osiągnięcia zysków, jakich można by sobie życzyć. Jeśli jednak dorzucić do tego dodatkową cegiełkę w postaci zoptymalizowanych reklam Google Ads, obraz zaczyna nabierać bardziej optymistycznych barw. Co można osiągnąć, inwestując w tego typu kampanie i powierzając je opiece specjalisty? Omawiamy to, porównując wyniki z przełomu stycznia i lutego tego roku z wynikami za kwiecień/maj.

Kliknięcia

W porównaniu z początkiem roku liczba kliknięć reklam nieznacznie się zmniejszyła, ale ten spadek nie jest powodem do niepokoju. W procesie optymalizacji nieustannie dążymy do tego, by trafiać do sprecyzowanej grupy odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani zakupem. Zmiany w kampaniach mogą więc powodować spadek pustych kliknięć, za którymi nie idzie konwersja. Jak jednak można zobaczyć na dalszych wykresach, mniej kliknięć wcale nie oznacza mniejszego przychodu – w tym wypadku jest wręcz przeciwnie. 

Google Ads porównanie liczby kliknięć
porównanie kliknięć

Liczba i koszt konwersji

Słupki konwersji prezentują się już zupełnie inaczej – w styczniu było ich 75, z kolei już w maju 109, co oznacza wzrost o 45,33%. Naszym celem było jednak nie tylko samo podniesienie liczby transakcji, ale też zwiększenie liczby hurtowych zamówień B2B. Dzięki otwartości klienta na nasze propozycje mogliśmy przeprowadzić testy i wdrożyć zmiany, które pozwoliły osiągnąć również i ten cel – obecnie liczba tego typu transakcji utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. 

reklama branża tekstylna konwersje
porównanie konwersji

Jednocześnie pracowaliśmy także nad zmniejszeniem kosztu konwersji, by przy takim samym budżecie móc osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Od przełomu stycznia i lutego do maja udało się obniżyć go o jedną czwartą, czyli niemal 17 złotych. 

koszt konwersji w reklamie Google Ads dla branży tekstylnej
analiza kosztów konwersji

Jaki ma to wpływ na przychód?

W ostatnich miesiącach tylko nieznacznie zwiększył się budżet na kampanie – jest to różnica około 400 zł, co stanowi mniej niż 10% wszystkich środków na reklamę Google Ads. Przy prawie niezmienionym całkowitym koszcie osiągnęliśmy jednak przychód o 87,04% wyższy niż 3 miesiące wcześniej, co oznacza w tym wypadku ponad 21 tys. złotych. 

budżet kampanii Google Ad dla branży tekstylnej
inwestycja w Google Ads
budżet kampanii Google Ads a relacja do przychodu
Relacja inwestycji i przychodu Google Ads

Zwrot z inwestycji (ROAS) niemal się podwoił i ostatecznie sięgnął 847%. Mówiąc bardziej obrazowo, w styczniu każda wydana na kampanie złotówka przynosiła klientowi przychód rzędu 4,90 zł, a już w maju ten sam wydatek skutkował przychodem wynoszącym niemal 8,50 zł. 

reklama branży tekstylnej - wyniki kampanii
wyniki kampanii

Czy taki wynik można osiągnąć w przypadku każdej kampanii? Niestety rzeczywistość nie jest aż tak różowa. Powodzenie kampanii zależy od różnych czynników, z czego niektóre są zupełnie niezależne zarówno od nas, jak i od klienta (konkurencja, sytuacja na rynku, sezony zakupowe itp.). Bywa również, że sam budżet, jaki klient decyduje się przeznaczyć na reklamę, stanowi ograniczenie. Dlatego w przypadku każdej nowej umowy proponujemy optymalny budżet i formaty reklamowe, które zgodnie z naszym doświadczeniem powinny przynieść najlepszy efekt. O tym, że wiemy, co zaproponować świadczą wyniki takie jak te powyżej. 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Grzegorz Szymański

    Świetne Case Study. Branża ta jest naprawdę trudna i skomplikowana. Wiem, bo miałem z nią do czynienia. Uważam, że osiągnęliście naprawdę świetne rezultaty.

case study seo prestashop
SEO i PrestaShop – 3 efekty działań Verseo
Magdalena Walczak

Pozycjonowanie sklepów działających na PrestaShop to dla nas chleb powszedni. Obecnie optymalizujemy ponad 30 e-commerce’ów z tej platformy, a w […]

case study shoper seo
SEO i Shoper – 3 efekty działań Verseo
Magdalena Walczak

W Verseo pozycjonujemy blisko 50 sklepów opartych o platformę Shoper. Mamy duże doświadczenie, a system dał się poznać jako przyjazny […]

montres logo
Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads)
Magdalena Walczak

Wiele firm zdążyło się już przekonać, że w dobie tak silnej konkurencji, jaką mamy obecnie, łączenie kanałów reklamowych jest nie […]

case study reklamy branża meblowa
Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO)
Magdalena Walczak

Google Ads i pozycjonowanie stron internetowych to dwa działania promocyjne, które egzystują w pełnej harmonii – wspierając sprzedaż krótko- i […]

kampania linkedin
Kampania reklamowa LinkedIn – Case Study
Adrianna Roszak

Kampania reklamowa na LinkedIn – przykład kampanii leadowej Kampanie nastawione na generowanie potencjalnych klientów to jeden z coraz częściej wybieranych […]

Case study: kampania Google AdWords promująca usługi
Artykuł gościnny

Reklamy AdWords – idealne narzędzie do promowania usług! Niezbędnym elementem optymalizacji kampanii AdWords jest analiza słów kluczowych wybranych do kampanii, […]