Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Case study – branża tekstylna

reklama branża tekstylna

Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam nie musi automatycznie wiązać się z zyskami – to obserwacja wyników i ciągłe dostosowywanie stawek i innych parametrów pozwalają uzyskać znaczący wzrost przychodów z Google Ads. Aby nie być gołosłownym, pokażemy to na przykładzie jednego z naszych klientów.

Omawiany klient zajmuje się produkcją wyrobów tekstylnych i ich sprzedażą zarówno hurtową, jak i detaliczną. Ma bardzo duże doświadczenie na rynku i cieszy się doskonałą opinią wśród klientów, ale w dzisiejszych czasach – w dobie ogromnej konkurencji – nie zawsze wystarcza to do osiągnięcia zysków, jakich można by sobie życzyć. Jeśli jednak dorzucić do tego dodatkową cegiełkę w postaci zoptymalizowanych reklam Google Ads, obraz zaczyna nabierać bardziej optymistycznych barw. Co można osiągnąć, inwestując w tego typu kampanie i powierzając je opiece specjalisty? Omawiamy to, porównując wyniki z przełomu stycznia i lutego tego roku z wynikami za kwiecień/maj.

Kliknięcia

W porównaniu z początkiem roku liczba kliknięć reklam nieznacznie się zmniejszyła, ale ten spadek nie jest powodem do niepokoju. W procesie optymalizacji nieustannie dążymy do tego, by trafiać do sprecyzowanej grupy odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani zakupem. Zmiany w kampaniach mogą więc powodować spadek pustych kliknięć, za którymi nie idzie konwersja. Jak jednak można zobaczyć na dalszych wykresach, mniej kliknięć wcale nie oznacza mniejszego przychodu – w tym wypadku jest wręcz przeciwnie. 

Google Ads porównanie liczby kliknięć
porównanie kliknięć

Liczba i koszt konwersji

Słupki konwersji prezentują się już zupełnie inaczej – w styczniu było ich 75, z kolei już w maju 109, co oznacza wzrost o 45,33%. Naszym celem było jednak nie tylko samo podniesienie liczby transakcji, ale też zwiększenie liczby hurtowych zamówień B2B. Dzięki otwartości klienta na nasze propozycje mogliśmy przeprowadzić testy i wdrożyć zmiany, które pozwoliły osiągnąć również i ten cel – obecnie liczba tego typu transakcji utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. 

reklama branża tekstylna konwersje
porównanie konwersji

Jednocześnie pracowaliśmy także nad zmniejszeniem kosztu konwersji, by przy takim samym budżecie móc osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Od przełomu stycznia i lutego do maja udało się obniżyć go o jedną czwartą, czyli niemal 17 złotych. 

koszt konwersji w reklamie Google Ads dla branży tekstylnej
analiza kosztów konwersji

Jaki ma to wpływ na przychód?

W ostatnich miesiącach tylko nieznacznie zwiększył się budżet na kampanie – jest to różnica około 400 zł, co stanowi mniej niż 10% wszystkich środków na reklamę Google Ads. Przy prawie niezmienionym całkowitym koszcie osiągnęliśmy jednak przychód o 87,04% wyższy niż 3 miesiące wcześniej, co oznacza w tym wypadku ponad 21 tys. złotych. 

budżet kampanii Google Ad dla branży tekstylnej
inwestycja w Google Ads
budżet kampanii Google Ads a relacja do przychodu
Relacja inwestycji i przychodu Google Ads

Zwrot z inwestycji (ROAS) niemal się podwoił i ostatecznie sięgnął 847%. Mówiąc bardziej obrazowo, w styczniu każda wydana na kampanie złotówka przynosiła klientowi przychód rzędu 4,90 zł, a już w maju ten sam wydatek skutkował przychodem wynoszącym niemal 8,50 zł. 

reklama branży tekstylnej - wyniki kampanii
wyniki kampanii

Czy taki wynik można osiągnąć w przypadku każdej kampanii? Niestety rzeczywistość nie jest aż tak różowa. Powodzenie kampanii zależy od różnych czynników, z czego niektóre są zupełnie niezależne zarówno od nas, jak i od klienta (konkurencja, sytuacja na rynku, sezony zakupowe itp.). Bywa również, że sam budżet, jaki klient decyduje się przeznaczyć na reklamę, stanowi ograniczenie. Dlatego w przypadku każdej nowej umowy proponujemy optymalny budżet i formaty reklamowe, które zgodnie z naszym doświadczeniem powinny przynieść najlepszy efekt. O tym, że wiemy, co zaproponować świadczą wyniki takie jak te powyżej. 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Grzegorz Szymański

    Świetne Case Study. Branża ta jest naprawdę trudna i skomplikowana. Wiem, bo miałem z nią do czynienia. Uważam, że osiągnęliście naprawdę świetne rezultaty.

Powiązane artykuły

Reklama w internecie produktów luksusowych – case study AdWords
Redakcja

Reklama w internecie – AdWords doskonały dla produktów luksusowych? Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google […]

dlaczego warto łączyć kanały reklamowe
Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study
Maciej Popiołek

Dzisiaj na tapecie sklep, który powierzył nam reklamę od swoich narodzin, które nastąpiły rok temu – czyli całkiem niedawno. Taka […]

google ads za 5000
Google Ads za 5000 zł dla sklepu internetowego
Martyna Mikołajczak

Reklama w Google produktów dostępnych w sklepie internetowym to jedno z głównych źródeł pozyskiwania klientów. Jako właściciel e-sklepu na pewno […]

Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
Redakcja

Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne? Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji […]

case study allegro ads
Kampanie Allegro Ads – Case study
Maciej Popiołek

Case 1 – Kampanie Allegro Ads – jak reagować na sezonowość Sezonowość to jeden z głównych czynników, który należy brać […]

Case study: kampania Google AdWords promująca usługi
Redakcja

Reklamy AdWords – idealne narzędzie do promowania usług! Niezbędnym elementem optymalizacji kampanii AdWords jest analiza słów kluczowych wybranych do kampanii, […]