Spis treści
Czytasz teraz:
Case study – branża tekstylna (Google Ads)
Zamknij
Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam nie musi automatycznie wiązać się z zyskami – to obserwacja wyników i ciągłe dostosowywanie stawek i innych parametrów pozwalają uzyskać znaczący wzrost przychodów z Google Ads. Aby nie być gołosłownym, pokażemy to na przykładzie jednego z naszych klientów.
Omawiany klient zajmuje się produkcją wyrobów tekstylnych i ich sprzedażą zarówno hurtową, jak i detaliczną. Ma bardzo duże doświadczenie na rynku i cieszy się doskonałą opinią wśród klientów, ale w dzisiejszych czasach – w dobie ogromnej konkurencji – nie zawsze wystarcza to do osiągnięcia zysków, jakich można by sobie życzyć. Jeśli jednak dorzucić do tego dodatkową cegiełkę w postaci zoptymalizowanych reklam Google Ads, obraz zaczyna nabierać bardziej optymistycznych barw. Co można osiągnąć, inwestując w tego typu kampanie i powierzając je opiece specjalisty? Omawiamy to, porównując wyniki z przełomu stycznia i lutego tego roku z wynikami za kwiecień/maj.
Kliknięcia
W porównaniu z początkiem roku liczba kliknięć reklam nieznacznie się zmniejszyła, ale ten spadek nie jest powodem do niepokoju. W procesie optymalizacji nieustannie dążymy do tego, by trafiać do sprecyzowanej grupy odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani zakupem. Zmiany w kampaniach mogą więc powodować spadek pustych kliknięć, za którymi nie idzie konwersja. Jak jednak można zobaczyć na dalszych wykresach, mniej kliknięć wcale nie oznacza mniejszego przychodu – w tym wypadku jest wręcz przeciwnie.
Liczba i koszt konwersji
Słupki konwersji prezentują się już zupełnie inaczej – w styczniu było ich 75, z kolei już w maju 109, co oznacza wzrost o 45,33%. Naszym celem było jednak nie tylko samo podniesienie liczby transakcji, ale też zwiększenie liczby hurtowych zamówień B2B. Dzięki otwartości klienta na nasze propozycje mogliśmy przeprowadzić testy i wdrożyć zmiany, które pozwoliły osiągnąć również i ten cel – obecnie liczba tego typu transakcji utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Jednocześnie pracowaliśmy także nad zmniejszeniem kosztu konwersji, by przy takim samym budżecie móc osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Od przełomu stycznia i lutego do maja udało się obniżyć go o jedną czwartą, czyli niemal 17 złotych.
Jaki ma to wpływ na przychód?
W ostatnich miesiącach tylko nieznacznie zwiększył się budżet na kampanie – jest to różnica około 400 zł, co stanowi mniej niż 10% wszystkich środków na reklamę Google Ads. Przy prawie niezmienionym całkowitym koszcie osiągnęliśmy jednak przychód o 87,04% wyższy niż 3 miesiące wcześniej, co oznacza w tym wypadku ponad 21 tys. złotych.
Zwrot z inwestycji (ROAS) niemal się podwoił i ostatecznie sięgnął 847%. Mówiąc bardziej obrazowo, w styczniu każda wydana na kampanie złotówka przynosiła klientowi przychód rzędu 4,90 zł, a już w maju ten sam wydatek skutkował przychodem wynoszącym niemal 8,50 zł.
Czy taki wynik można osiągnąć w przypadku każdej kampanii? Niestety rzeczywistość nie jest aż tak różowa. Powodzenie kampanii zależy od różnych czynników, z czego niektóre są zupełnie niezależne zarówno od nas, jak i od klienta (konkurencja, sytuacja na rynku, sezony zakupowe itp.). Bywa również, że sam budżet, jaki klient decyduje się przeznaczyć na reklamę, stanowi ograniczenie. Dlatego w przypadku każdej nowej umowy proponujemy optymalny budżet i formaty reklamowe, które zgodnie z naszym doświadczeniem powinny przynieść najlepszy efekt. O tym, że wiemy, co zaproponować świadczą wyniki takie jak te powyżej.
Grzegorz Szymański
01 lip 2021, 05:33
Świetne Case Study. Branża ta jest naprawdę trudna i skomplikowana. Wiem, bo miałem z nią do czynienia. Uważam, że osiągnęliście naprawdę świetne rezultaty.