Oferta

SXO z agencją Verseo

  • Sprzedawaj więcej łącząc pozycjonowanie z UX
  • Zdobędziesz ruch z wyszukiwarki Google
  • Uprościmy ścieżkę zakupu i podniesiemy sprzedaż

SXO łączy zalety pozycjonowania stron – czyli podnoszenia widoczności strony w wyszukiwarce Google, z User Expierience – czyli działaniem, które ułatwia użytkownikowi zrealizowanie celu na stronie – np. sprzedaży czy przesłania zapytania. Dokonamy pełnej optymalizacji technicznej strony, zadbamy o treści i linkowanie.

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 1 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 2 Paweł Jankowski SEO Strategist

Reklamują się u nas m.in.:

SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 3 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 4 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 5 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 6 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 7 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 8 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 9 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 10 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 11 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 12 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 13 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 14 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 15 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 16 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 17 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 18 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 19 SXO z agencją Verseo - zdjęcie nr 20

Jesteśmy najszybciej rosnącą agencją SEO w Polsce. Pozycjonowanie stron z Verseo podnosi średnią rentowność biznesów naszych klientów o 24% rocznie. Działania UX natomiast, zwracają się naszym klientom średnio w 7 dni po wdrożeniu naszych rekomendacji.

97% firm przedłuża z nami umowę SEO. Usługa jest przejrzysta i oparta na planie prac zaakceptowanym przez obie strony. Nasze relacje z klientami są partnerskie i cechują się uczciwym stawianiem sprawy z pełnym raportowaniem działań i wyników.

 

Opinie klientów na temat współpracy z Verseo

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"

Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea

Case Study: Rugito & Verseo

Case Study: Rugito & Verseo

"Dzięki raportom, które otrzymujemy na bieżąco, czujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, gdzie dokładnie wędrują nasze pieniądze i jak przekłada się to na sprzedaż. We współpracy z Verseo cenimy sobie najbardziej kontakt, który jest o każdej porze dnia i nocy, w praktycznie każdej sprawie".

Radosław Bartosik
Współwłaściciel Rugito.pl

Generujemy zyski dla klientów!

Generujemy zyski dla klientów!

"Szukaliśmy zaufanego partnera, który zaproponuje gotowe rozwiązania, wdroży je i na bieżąco będzie monitorować efekty. Eksperci Verseo przeanalizowali sytuację i wrócili z gotowym rozwiązaniem. W 2022 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 40% rok do roku. Estymacje Verseo pokrywają się ze stanem faktycznym.”"

Michał Tobiasz
CEO & Co-owner Fotoforma

Łączymy empatię z twardymi danymi

Łączymy empatię z twardymi danymi

"Ustalamy wszystko wspólnie i nie musimy tego sprawdzać, dopytywać, zastanawiać się. Wiemy, co ma być zrobione i to jest dostarczane w terminie. Dobra komunikacja, klimat rozmów, wzajemne zaufanie. Ważne dla nas jest też to, że po drugiej stronie jest człowiek. Ta ludzka, empatyczna twarz biznesu."

Paulina Malicka
E-commerce Manager Costway

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Działania ekspertów Verseo zapewniają stabilny wzrost widoczności marki w wirtualnej przestrzeni i zwiększenie sprzedaży w sklepie online. “Verseo cenię za partnerskie podejście, umiejętność rozmowy i etykę pracy, która skutkuje wyższą sprzedażą”.

Mateusz Stasiak
Kierownik działu Marketing i E-commerce Giacomo Conti

Wyzwania? Nie ma problemu!

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Ważnym kanałem sprzedaży dla nas, jest sprzedaż internetowa. W zeszłym roku zauważyliśmy spadek sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Zwróciliśmy się po pomoc do firmy Verseo, by wspólnie opracować plan naprawczy. Dla nas, Verseo to godny zaufania partner, z którym można się związać na wiele lat.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl

97%

Klientów SEO przedłuża
z nami umowy

24%

o tyle podnosimy średnią rentowność firm rok do roku

30

ekspertów SEO

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Czym zajmuje się agencja SXO?

W odróżnieniu od innych agencji SXO, które stworzyły sobie z hybrydyzacji SEO i UX głównie marketingowy slogan, nasza podstawowa metodologia działań nadal zakłada osobne potraktowanie kwestii zarówno SEO i UX. Obie te dziedziny wymagają osobnych, wysoko wykwalifikowanych specjalistów i jeżeli chcesz otrzymać usługę stojącą na najwyższym poziomie, nie należy sprowadzać SEO tylko do tekstów i linków, a UXa do kolorów wybranych dla CTA.

Agencje SXO często oferują włączenie UXa w kwestię SEO, ale jeżeli przeanalizować bliżej ich działanie, wówczas okaże się, że są to klasyczne oferty lub audyty SEO, gdzie niektóre – ograne już nazwy – potraktowana na nowo i uznano, że mają głęboki związek z „użytecznością” strony – przykładem nie będzie szybkość ładowania strony. W większości przypadków zatem – oferty i działania SXO niczym nie będą się różnić wobec tych klasycznych ofert na pozycjonowanie stron. Dowodem na to również jest wycena agencji oferujących SXO, które nie różnią się od ofert SEO.

Jeżeli chcesz, by agencja SXO zajęła się zarówno SEO, jak i UXem, wówczas dobrze będzie przygotować się na większą inwestycję niż 2-3.000 złotych miesięcznie.

SXO definicja

SXO to angielski skrót, który rozwija się jako Search Experience Optimization. Na polski można go przetłumaczyć jako „optymalizacja doświadczenia wyszukiwania”. Jednak w praktyce chodzi o to, że na SXO składa się więcej niż jeden element.

  • Po pierwsze jest to Search Engine Optimization, czyli działania z obszaru SEO. Pozycjonowanie stron internetowych służy temu, aby przyciągnąć na stronę jak najwięcej osób, które szukają i sprawdzają potrzebne im informacje w wyszukiwarce Google. Oczywiście nie wszystkich, ale tych, które potencjalnie mogą się stać Twoimi klientami i temu służy odpowiedni dobór fraz kluczowych.
  • Po drugie to działania z obszaru UX, czyli związane z „user experience”. To zabiegi, dzięki którym strona www przyciąga uwagę odbiorcy na dłużej i prowadzi go „po nitce do kłębka” w stronę konwersji. Chodzi o wszystkie rozwiązania, które ułatwiają poruszanie się po witrynie i błyskawiczne znalezienie potrzebnych informacji – innymi słowy jej użyteczność i możliwe pozbawienie barier i „przeszkadzaczy” w drodze do dokonania zakupu.

SEO i optymalizacja ścieżki konwersji w ramach UX to połączenie, które wpisuje się w nowoczesne i skuteczne strategie marketingu 5.0

Jak działa agencja SXO?

Strategia SXO to przyszłość w świecie marketingu internetowego i web developmentu. Jej skuteczność sprawi nie tylko , że Twoja strona www znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google, ale i to, że użytkownik zostanie na Twojej stronie dłużej i dokona pożądanej akcji. Taki sposób działania:

  • przyciągnie na Twoją stronę www potencjalnych klientów – tych, którzy mają wysoki potencjał konwersyjny;
  • sprawi, że będą chętniej zapoznawać się z Twoją ofertą i poczują się „komfortowo”, przechodząc przez kolejne zakładki;
  • ułatwi odbiorcom dokonanie konwersji – odbędzie się to w intuicyjny sposób.

W efekcie wesprzesz zarówno komunikację z klientami z górnych poziomów lejka sprzedażowego (tych, którzy dopiero „orientują się” w temacie), jak i tych ze środka i z dołu, czyli bliskich dokonania zakupu.

Zrozumienie podstaw SXO

Na czym polega SXO? Chociaż ten termin wydaje się skomplikowanym pojęciem, w rzeczywistości łączy dobrze znane narzędzia i zasady w jedną, spójną strategię. Dowiedz się, na czym dokładnie polegają SEO i UX oraz jak się łączą.

SEO i UX – definicja

SEO i UX to fundamenty nowoczesnego promowania stron www. Ich połączenie wprowadza do pozycjonowania pierwiastek ludzki i pozwala spojrzeć na marketing internetowy z perspektywy klienta. Oczekują tego zarówno Twoi odbiorcy, jak i same algorytmy Google! Zobacz, czym dokładnie są składowe SXO.

Czym jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to inaczej pozycjonowanie stron internetowych. To wszystkie działania zmierzające do tego, aby potencjalny klient mógł dotrzeć do Twojego serwisu firmowego dzięki pozycjom w wynikach wyszukiwania Google.

Na pozycjonowanie strony składa się wiele elementów, z obszarów określanych jako on-site (zmiany i praca bezpośrednio na stronie) oraz off-site (to np. publikacje w branżowym serwisie internetowym powiązanym tematycznie z Twoją marką).

Na dobre SEO wpływają m.in.:

  • szybkie, płynne i bezbłędne działanie strony internetowej;
  • brak barier, które utrudniają robotom Google (i użytkownikom) zapoznanie się z treścią serwisu internetowego;
  • dobrze zoptymalizowane treści, nagłówki i opisy meta – nasycone odpowiednimi frazami kluczowymi (frazy branżowe) i z przemyślaną, przejrzystą strukturą;
  • przemyślane linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Im lepsze dopasowanie witryny do wymogów, tym wyższa jej pozycja w wyszukiwarce Google na frazy związane z daną branżą.

Co to jest UX?

UX, czyli User Experience jest równie ważne podczas projektowania stron www. W przypadku UX, patrzy się na „użyteczność” i intuicyjność obsługi serwisu oraz zwraca uwagę na zachowania użytkowników. Jest to zatem działanie stricte związane z zachowaniem userów na stronie.

Celem jest stworzenie takiej witryny, na której odbiorca natychmiast dostanie to, po co przyszedł. Dlaczego to ważne? Twoi potencjalni klienci nie chcą marnować czasu, np. na długie szukanie formularza kontaktowego czy szczegółów oferty. Muszą niemal od razu zorientować się, gdzie i jak znajdą potrzebne im informacje. Powinni także wiedzieć, w jaki sposób dokonają konwersji, jeśli np. zdecydują się na zakup czy kontakt w sprawie oferty. Oczywiście również w warstwie graficznej należy systematycznie pozbywać się barier i elementów budzących u odbiorców konfuzję. Nie tworzy się jednak tego na podstawie z góry ustalonych reguł lecz za pomocą nieustanne testowania zachowań użytkowników na stronie i testów A/B.

Na dobre UX, które skutkuje wyższą konwersją, składają się m.in.:

  • przejrzysty interfejs;
  • prosty, klarowny wygląd stron www;
  • dobrze zaprojektowana mapa serwisu – taka, która prowadzi przez kolejne zakładki w logicznym układzie (tj. np. od ogólnych informacji, przez opis produktów, aż po szczegóły techniczne i podstronę pozwalającą na wysłanie zapytania ofertowego/złożenie zamówienia);
  • zrozumiałe treści, które można łatwo „przeskanować”, aby znaleźć potrzebne informacje.
  • dbanie o dobry kontrast elementów tekstowych i graficznych oraz ich optymalizacja;
  • zadbanie o szybkość ładowania strony i dostosowanie do różnych typów urządzeń.

Jak SEO i UX odnoszą się do SXO?

Jak pokazuje powyższe rozróżnienie, SEO i UX łączą się. Dlatego nie można ich już traktować jako oddzielnych strategii. To dlatego SXO łączy oba te elementy – tak, aby serwis internetowy, już na starcie był przyjazny dla użytkownika, a w efekcie również dla wyszukiwarki.

Znaczenie znalezienia równowagi między SEO i UX

Znalezienie równowagi między wdrożeniem działań SEO a optymalizacją UX to klucz do sukcesu. Warto więc zadbać o to, aby serwis nie był ani sztywno podporządkowany „wtłaczaniu” słów kluczowych (dziś to bardziej „strzał w kolano” niż skuteczne rozwiązanie w marketingu internetowym), ani nazbyt uproszczony i minimalistyczny.

Eksperci wiedzą, jak znaleźć balans, który gwarantuje wysoki współczynnik konwersji.

SXO – dlaczego warto wdrożyć strategię SXO?

SXO to fundament rozwoju Twojego biznesu. Jeśli chcesz stopniowo wzmacniać swoją pozycję i na długo utrzymać wysoką widoczność swojej strony w wyszukiwarce, nie możesz wybrać innej drogi. Tylko gdy działania SEO zostaną połączone z myśleniem o kliencie i jego drodze zakupowej, dają szansę dotrzeć do grupy docelowej i przeobrazić się w realną sprzedaż.

Postawienie na SXO łączy wszystko, czego potrzebujesz. Zobacz, co składa się na jego skuteczność!

Łączysz dwie ważne strategie marketingowe

SXO to nie tylko spowodowanie, aby Twoją stronę www było widać wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zarówno przyciągasz klientów do serwisu, jak i sprawiasz, że szybciej i chętniej dokonują zamówienia (w e-commerce) lub składają zapytanie ofertowe.

Połączenie SEO z UX w ramach jednej strategii to również oszczędność czasu i pieniędzy. Oba te elementy są niezbędne, po co więc wdrażać je oddzielnie i płacić dużo więcej popełniając przy okazji wiele błędów?

Zdobywasz wartościowy ruch

Strategia SXO jest nakierowana na pozyskanie ruchu na Twoją stronię internetową, który ma znaczenie w marketingu internetowym. Nie chodzi przecież o to, aby stronę odwiedziło tysiące przypadkowych osób. Ważne jest, aby dotarli na nią ci, których z dużym prawdopodobieństwem przekonasz do swojej oferty. To sprawia, że koszt pozyskania jednego klienta maleje, a Ty nie marnujesz pieniędzy!

Kreujesz wizerunek eksperta w branży

SXO to treści wysokiej jakości. Takie, które odpowiadają na realne pytania Twoich klientów zrozumiałym dla nich językiem. Lubi je zarówno Google, jak i użytkownicy. To sprawia, że łatwiej Ci zyskać zaufanie obecnych i przyszłych klientów.

Otrzymujesz długotrwałe efekty

SXO jest rozwiązaniem długofalowym. Dobrze zaplanowana i wdrożona strategia sprawia, że Twój serwis szybuje w wynikach wyszukiwania, a Ty widzisz przełożenie tego faktu na liczbę zamówień/zapytań ofertowych. Zyskujesz więc lepszą płynność finansową i możesz spokojnie planować rozwój biznesu.

Wyróżniasz się na tle konkurencji

Chociaż świadomość wokół zagadnienia SXO powoli rośnie, wybierając tę strategię już teraz, jesteś jednym z pierwszych. Klienci szybko dostrzegą, że stawiasz ich w centrum uwagi i dostarczasz wartościowy content w przemyślany sposób. To przyniesie korzyści szybciej niż myślisz!

Zwiększasz liczbę i wartość konwersji

SXO wyraźnie wpływa na współczynnik konwersji – zwiększa liczbę osób, które zaangażujesz w kontakt ze swoją marką, a jednocześnie pomaga obniżyć koszty ich pozyskania. Dzięki temu otrzymujesz sporo i możesz mocniej skoncentrować się na tych działaniach, które pozwolą Ci się coraz szybciej rozwijać.

Eliminujesz błędy i niedociągnięcia na stronie

SXO mocniej niż SEO stawia na to, aby na Twojej witrynie wszystko działało poprawnie. Początkiem współpracy przy wdrażaniu tej strategii jest audyt SXO strony internetowej. Pozwala określić jej potencjał, a także wskazać usterki i braki, które mogą odstraszać klientów.

Czasem drobne zmiany mogą zrobić OGROMNĄ różnicę!

Zyskujesz zaufanie i lojalność użytkowników

Strona firmowa, która powstała dla klientów i z myślą o ich wygodzie, a nie tylko o nasyceniu zakładek frazami kluczowymi, ma znacznie mniejszy współczynnik odrzuceń. Klienci bardziej Ci ufają i zaczynają traktować jako wiarygodnego partnera – takiego, u którego warto sfinalizować proces zakupowy.

Zdobywasz nową wiedzę o swoich użytkownikach

SXO to również rozwinięta analityka – głównie z wykorzystaniem Google Analytics, ale także wielu innych narzędzi. Obserwacja zachowań użytkowników w Twoim serwisie ułatwia wyciąganie wniosków i dokonywanie świadomych zmian. Tak, aby klienci mogli jeszcze lepiej odnaleźć się w Twojej ofercie i ostatecznie z niej skorzystać.

Działania SXO – co dokładnie oznacza SXO i czym się różni od SEO?

SXO to połączenie SEO, UX, analityki, content marketingu, a także web developmentu. Różni się od SEO tym, że nacisk kładzie na potrzeby „żywego” klienta z Twojej grupy docelowej i realnego usera Twojej strony internetowej. I to działa!

Pogo sticking, czyli jak Google walczy o UX w SEO

Pogo sticking to zjawisko, które polega na tym, że użytkownik klika w pierwszy wynik, który wyświetliło mu Google w odpowiedzi na zapytanie i „odbija się” od otwartej strony niczym bumerang. Dzieje się tak, gdy nie dostanie „tu i teraz” informacji, po które przyszedł. W efekcie wyszukiwarka obniża pozycję takiego serwisu, a ta spada na dolne miejsca na liście w wynikach wyszukiwania. Przyczyna takiego stanu rzeczy jest prosta: to serwis zoptymalizowany pod SEO, a nie pod SXO. W tym przypadku, potrzebna jest optymalizacja UX i zrozumienie lejków sprzedażowych danego biznesu.

Najczęstsze błędy podczas stosowania SXO

Jakie błędy można popełnić przy wdrażaniu SXO? Jest ich wiele. Zobacz, czy któryś z nich pojawił się na Twojej stronie.

Zbyt mocne koncentrowanie się na SEO i zaniedbywanie UX

Chociaż słowa kluczowe mają znaczenie, przesadna koncentracja na nich bardziej szkodzi niż pomaga. Algorytmy Google działają w oparciu o sztuczną inteligencję. Dlatego dziś „szukają” przede wszystkim naturalnych, merytorycznych treści, a nie takich z robotycznie wklejonymi frazami.

Nadmierne użycie słów kluczowych a SXO

Keyword stuffing również może Cię narazić na poważne problemy z pozycjonowaniem strony. Przy tworzeniu treści warto zachować zdrową równowagę i „pisać dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek”. „Lanie wody” na stronie spowoduje, że odbiorca szybko zamknie zakładkę, a Ty więcej stracisz niż zyskasz.

Ignorowanie optymalizacji wersji mobilnej

Internauci otwierają interesujące ich strony na różnych urządzeniach, coraz częściej na smartfonach. Niedostosowanie witryny do wyświetlania się na mniejszych ekranach to duży błąd. Zadbaj o responsywność!

Brak pomiaru i analizy wyników

SXO to ciągła analiza tego, co dzieje się na Twojej stronie. Obserwacja zachowań klientów, tworzenie tzw. map ciepła oraz odczytywanie i projektowanie flow userów na stronie. Wszystko po to, aby jeszcze lepiej zaprojektować architekturę informacji na stronie do oczekiwań odbiorców. Jeśli tego nie zrobisz, z czasem zaczniesz tracić.

SXO vs CRO – poznaj różnice

SXO często utożsamia się z CRO, czyli Conversion Rate Optimization (optymalizacją współczynnika konwersji). Tymczasem Search Experience Optimization to znacznie więcej! Działania SXO nie koncentrują się wyłącznie na „dole lejka sprzedażowego”, ale na klientach będących na wszystkich etapach procesu zakupowego. To ważne, bo im więcej osób o niewielkiej gotowości do zakupu się przyciągnie, tym większy będzie ostateczny współczynnik konwersji.

Search Experience Optimization vs pozycjonowanie z elementami UX

SXO to również więcej niż pozycjonowanie z elementami UX. To drugie pozwala kłaść większy nacisk właśnie na User Experience, zapominając, jakie znaczenie mają słowa kluczowe. Tymczasem dzisiaj oba te elementy mają duże znaczenie w digital marketingu.

Badania słów kluczowych w SXO

Na słowa kluczowe w SXO patrzy się pod kątem „intencyjności” i tego, co interesuje klientów z Twojej grupy docelowej. Wybiera się konkretne frazy, które realnie odpowiadają na zagadnienia wyszukiwane przez Twoich odbiorców.

Optymalizacja treści vs Search Experience Optimization

Tym, co różni SXO od SEO, jest sposób optymalizacji treści. Tu istotne jest nie tylko nasycenie treści frazami. Liczy się „proklienckie” nastawienie, czyli jakie?

Tworzenie treści dla konkretnej grupy odbiorców

Istotna jest zarówno wartość merytoryczna treści, jak i język dopasowany do konkretnego grona czytających.

Ranga nagłówków

Nagłówki mają ułatwić nawigację na stronie i pozwolić klientowi szybko znaleźć potrzebne mu informacje, a przy okazji powinny wspierać SEO.

Wykorzystanie multimediów

Materiały video czy inne interaktywne formy często ułatwiają zrozumienie zawiłych kwestii. Jeśli da się pokazać zamiast napisać, warto to zrobić bo dodatkowo angażujesz użytkownika strony w inne czynności.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne powinno budować logiczne powiązania między różnymi częściami strony tak, by odbiorca przechodził z jednej zakładki do drugiej, widząc w tym logikę. Przy okazji, budujesz dla robotów Google odpowiednią hierarchię istotności treści na stronie.

Doświadczenia użytkownika

Równie ważna jest strona UX, czyli co dokładnie?

Szybkość strony

Czas ładowania strony ma ogromne znaczenie. Nikt nie ma cierpliwości, aby czekać w nieskończoność na to, aż serwis będzie gotowy do przeglądania.

Optymalizacja wersji na urządzenia mobilne

Dostosowanie strony czy sklepu internetowego do smartfonów czy tabletów (tzw. responsywność) jest jeszcze ważniejsze niż czas ładowania.

Nawigacja i struktura strony

Strona musi być zaprojektowana tak, aby można było w ułamku sekundy się na niej „odnaleźć”, należy pamiętać również o zrównoważonym kontraście grafik, tekstów i innych elementów.

CTA – Zachęta do działania

Przyciski, które zachęcą użytkowników do podjęcia konkretnych działań, wytyczają im drogę przez kolejne zakładki. Odpowiadają na pytanie „co dalej”.

Analiza i śledzenie

Kolejnym elementem SXO jest analityka. Co ma znaczenie?

Jak wykorzystać analizę do poprawy SXO?

Śledzenie wyników osiąganych przez stronę, obserwacja tzw. map ciepła czy popularności poszczególnych zakładek pomaga wprowadzać „dobre praktyki” i eliminować elementy, które nie przyciągają lub odciągają uwagę odbiorców.

Analiza zachowań użytkowników – Search Experience Optimization

Przy analizie sprawdza się nie tylko, które zakładki były odwiedzane przez użytkowników. Ważne jest też np. to, z jaką intencją na nie trafili i które fragmenty były najczęściej czytane. Znaczenie ma również liczba konwersji.

Mierzenie sukcesu w SXO

Sukces w SXO mierzy się na bazie dokonanych konwersji, a więc zakupów na stronie sklepu internetowego lub wysłanych próśb o kontakt/wycenę, a to ma znaczenie dla sprzedaży i projektowaniu lejka.

Podejmowanie decyzji opartych na danych

Analityka pozwala świadomie dokonywać zmian na Twojej stronie tak, by jeszcze skuteczniej optymalizować koszty SEO.

Jak mierzyć efektywność SXO?

W mierzeniu efektywności SXO pomaga m.in. Google Search Console oraz inne narzędzia używane przez ekspertów jak Google Analytics, HotJar, SmartLook czy systemy CRM. Dobre agencje wiedzą, jak śledzić wyniki i wyciągać wnioski z otrzymanych danych.

Audyt SXO strony z Verseo

Chcesz rozpocząć działania w obszarze SXO? Zrób to z nami! Zacznij od audytu SXO. To kompleksowe badanie, które będzie wstępem do dalszych kroków.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SXO?

Audyt SXO pozwoli określić:

  • jak w tej chwili Twoja strona jest przystosowana do SXO, zarówno pod kątem treści, jak i układu czy „user experience”;
  • co należy zmienić, aby zacząć osiągać pożądane wyniki SEO i zwiększyć liczbę konwersji;
  • jak rozbudować lub przebudować stronę www.

Audyt jest również świetnym punktem wyjścia podczas planowania budżetu i przemyślenia strategii biznesowej.

Jak wybrać najlepszą agencję SXO?

Kieruj się przede wszystkim doświadczeniem agencji SXO w nowoczesnym marketingu internetowym prowadzonym dla firm różnej wielkości. Sprawdź kwalifikacje ekspertów oraz opinie, jakie interesująca Cię agencja SXO ma w sieci. To pierwszy krok do znalezienia doświadczonego partnera.

Czy warto inwestować w SXO

Inwestycja w SXO to sposób na wybicie się w branży i zoptymalizowanie inwestycji na marketing online. Połącz wszystkie kluczowe działania promocyjne w ramach jednej strategii. Tak zyskasz więcej niż kiedykolwiek – nie tylko w obszarze „zasięgów”, ale przede wszystkim konwersji.

Ile kosztuje SXO?

Cena działań SXO zależy od wielu czynników. Znaczenie ma np. skala Twojej działalności, branża, a także to, jak wielu zmian potrzebuje Twoja strona. Chcesz wiedzieć, jakiego budżetu potrzebujesz? Pierwszy krok to wypełnienie formularza kontaktowego. Porozmawiajmy i wspólnie ustalmy szczegóły!

Search Experience Optimization – FAQ

Jaka jest różnica między SEO a SXO?

SXO uwzględnia nie tylko budowanie zasięgów i widoczności w wyszukiwarce, ale przede wszystkim ich przełożenie na konwersję i sprzedaż. W tej strategii w centrum uwagi jest klient.

Czy SXO jest ważne tylko dla dużych firm?

Nie. To strategia odpowiednia dla firm różnej wielkości – każda strona zasługuje na taką optymalizację.

Jak długo trzeba czekać na efekty działań SXO?

To zależy od wielu czynników. Najczęściej jednak potrzeba kilku miesięcy na pierwsze widoczne efekty.

Czy SXO może być zlecone firmie zewnętrznej?

Może, a nawet powinno. Działania w tym obszarze przyniosą efekty, jeśli ich prowadzeniem zajmą się eksperci.

Czy wypełnianie treści słowami kluczowymi nadal jest skuteczną taktyką SXO?

Nie. Słowa kluczowe powinny być dobierane w przemyślany sposób, a treść nie powinna być im bezwzględnie podporządkowana. Liczą się jej jakość, przejrzystość i merytoryka.

Jak przeprowadzić audyt SXO?

Zgłoś się do Verseo. Zajmiemy się tym i bezpłatnie przedstawimy metodologię naszego działania i wycenę.

Jakie narzędzia wykorzystać do analizy słów kluczowych?

Pomocny może być np. planer słów kluczowych Google czy Google Search Console.

Jak ocenić jakość treści na stronie internetowej?

Trzeba na nią spojrzeć pod kątem przejrzystości, dopasowania do potrzeb użytkowników, informacyjności i merytoryki. To najważniejsze elementy także dla Google