Poradnik Google Ads dla e-commerce

Dodany 22 lutego 2021

Poradnik Google Ads dla e-commerce - zdjęcie nr 1

Poradnik – jak reklamować sklep internetowy w Google Ads?

Asortyment sklepów online jest doskonałym materiałem do reklamowania w sieci www. Istnieje wiele typów kampanii, które można wykorzystać w przypadku promocji e-commerce. Dobór typów oraz liczby kampanii zależy przede wszystkim od liczby produktów oraz budżetu, jaki reklamodawca chciałby przeznaczyć na promocję.

Poradnik Google Ads dla e-commerce – co znajdziesz w środku?

W tym poradniku znajdziesz wiele cennych informacji na temat reklam Google!

  • Dowiesz się czym w ogóle jest system Google Ads, jak działa i gdzie pojawiają się reklamy,
  • Poznasz typy kampanii, które najlepiej sprawdzają się w przypadku promocji e-commerce (tj. sklepu online),
  • Zobaczysz realne przykłady reklam, które na co dzień możesz spotkać w sieci
  • Oraz poznasz metody kierowania takich kampanii.

W Poradniku przedstawiamy sposoby przygotowania dobrej kampanii dla e-commerce, omawiamy dlaczego reklama online jest lepszą formą promocji, niż jej starsze siostry ze świata offline (czyli telewizja, radio, prasa i ogólnopojęty outdoor). Co więcej, opisujemy na jakie dane warto zwracać uwagę podczas optymalizacji kampanii.

Jakie typy kampanii warto wykorzystać do promocji sklepów online?

Typy kampanii rekomendowanych dla e-commerce:

  • Reklamy PLA – tradycyjne kampanie produktowe
  • Inteligentne kampanie produktowe
  • Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google
  • Remarketing w sieci reklamowej Google
  • Klasyczny remarketing w sieci reklamowej Google
  • Remarketing dynamiczny w sieci reklamowej Google

Dodatkowe typy kampanii Google Ads dla sklepów internetowych:

  • Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google
  • Kampanie wideo w serwisie YouTube
  • DSA – Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Opisy, wskazówki oraz przykłady wszystkich powyższych kampanii znajdziesz w poradniku.

Poradnik Google Ads dla sklepów online – jak przygotować skuteczną kampanię promującą?

Poza podstawowym celem związanym z ogólno pojętą sprzedażą warto zatem zastanowić się co jeszcze jest dla nas ważne, np:

  • zbudowanie lub zwiększenie widoczności sklepu (w zależności od długości jego istnienia),
  • zwiększenie ruchu na stronie, który statystycznie może przełożyć się na podniesienie liczby transakcji,
  • zwiększenie sprzedaży konkretnej grupy produktów (np. tych z największą marżą lub tych, które dotychczas najsłabiej się sprzedawały),
  • przyciągnięcie do sklepu większej liczby nowych kupujących lub skupienie się na użytkownikach powracających,
  • promowanie stałego asortymentu lub produktów sezonowych,
  • przed lub pozakupowy kontakt ze strony kupujących celem pomocy w dobraniu odpowiednich produktów lub podtrzymania relacji.

Po ustaleniu celów dobrze jest zadbać o odpowiednio przystosowane do nich typy konwersji. W przypadku sklepu należy mierzyć nie tylko liczbę oraz wartości transakcji. Reklamodawcy mają do dyspozycji wiele innych elementów, które warto kontrolować po to, aby mieć pewność, że dążą do wcześniej ustalonego celu. A cel niestety sam się nie zrealizuje… tym bardziej jeżeli nie zostanie ustalony i realnie oszacowany.

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię dla sklepu internetowego? Wszystkiego dowiesz się z Poradnika! Zachęcamy do pobrania. 🙂

Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 10 ocen )

Zobacz komentarze (2)

Podziel się artykułem ze znajomymi

Autor

mm mm

Martyna Mikołajczak

Project Manager

Powiedzieć o Niej, że jest Certyfikowaną Specjalistką Google Ads to zdecydowanie za mało! Połączyła swoją wiedzę z know how Verseo i stała się twórczynią niezwykle skutecznych reklam Google Ads.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Poradnik Google Ads dla e-commerce - zdjęcie nr 4

    kontakt-5190

    09 lis 2021, 08:57

    Brakuje linków do poradników PDF na wszystkich stronach macie „#” zamiast linka

    • Poradnik Google Ads dla e-commerce - zdjęcie nr 5

      Maciej Popiołek

      09 lis 2021, 09:17

      Dzień dobry – nie bardzo rozumiem – po kliknięciu w Pobierz teraz pojawia się nowa karta z poradnikiem.