Poradnik Google Ads dla e-commerce
Dodany 22 lutego 2021
Poradnik – jak reklamować sklep internetowy w Google Ads?
Asortyment sklepów online jest doskonałym materiałem do reklamowania w sieci www. Istnieje wiele typów kampanii, które można wykorzystać w przypadku promocji e-commerce. Dobór typów oraz liczby kampanii zależy przede wszystkim od liczby produktów oraz budżetu, jaki reklamodawca chciałby przeznaczyć na promocję.
Poradnik Google Ads dla e-commerce – co znajdziesz w środku?
W tym poradniku znajdziesz wiele cennych informacji na temat reklam Google!
- Dowiesz się czym w ogóle jest system Google Ads, jak działa i gdzie pojawiają się reklamy,
- Poznasz typy kampanii, które najlepiej sprawdzają się w przypadku promocji e-commerce (tj. sklepu online),
- Zobaczysz realne przykłady reklam, które na co dzień możesz spotkać w sieci
- Oraz poznasz metody kierowania takich kampanii.
W Poradniku przedstawiamy sposoby przygotowania dobrej kampanii dla e-commerce, omawiamy dlaczego reklama online jest lepszą formą promocji, niż jej starsze siostry ze świata offline (czyli telewizja, radio, prasa i ogólnopojęty outdoor). Co więcej, opisujemy na jakie dane warto zwracać uwagę podczas optymalizacji kampanii.
Jakie typy kampanii warto wykorzystać do promocji sklepów online?
Typy kampanii rekomendowanych dla e-commerce:
- Reklamy PLA – tradycyjne kampanie produktowe
- Inteligentne kampanie produktowe
- Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google
- Remarketing w sieci reklamowej Google
- Klasyczny remarketing w sieci reklamowej Google
- Remarketing dynamiczny w sieci reklamowej Google
Dodatkowe typy kampanii Google Ads dla sklepów internetowych:
- Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google
- Kampanie wideo w serwisie YouTube
- DSA – Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
Opisy, wskazówki oraz przykłady wszystkich powyższych kampanii znajdziesz w poradniku.
Poradnik Google Ads dla sklepów online – jak przygotować skuteczną kampanię promującą?
Poza podstawowym celem związanym z ogólno pojętą sprzedażą warto zatem zastanowić się co jeszcze jest dla nas ważne, np:
- zbudowanie lub zwiększenie widoczności sklepu (w zależności od długości jego istnienia),
- zwiększenie ruchu na stronie, który statystycznie może przełożyć się na podniesienie liczby transakcji,
- zwiększenie sprzedaży konkretnej grupy produktów (np. tych z największą marżą lub tych, które dotychczas najsłabiej się sprzedawały),
- przyciągnięcie do sklepu większej liczby nowych kupujących lub skupienie się na użytkownikach powracających,
- promowanie stałego asortymentu lub produktów sezonowych,
- przed lub pozakupowy kontakt ze strony kupujących celem pomocy w dobraniu odpowiednich produktów lub podtrzymania relacji.
Po ustaleniu celów dobrze jest zadbać o odpowiednio przystosowane do nich typy konwersji. W przypadku sklepu należy mierzyć nie tylko liczbę oraz wartości transakcji. Reklamodawcy mają do dyspozycji wiele innych elementów, które warto kontrolować po to, aby mieć pewność, że dążą do wcześniej ustalonego celu. A cel niestety sam się nie zrealizuje… tym bardziej jeżeli nie zostanie ustalony i realnie oszacowany.
Jak przeprowadzić skuteczną kampanię dla sklepu internetowego? Wszystkiego dowiesz się z Poradnika! Zachęcamy do pobrania. 🙂
Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik
Możesz nie podawać danych do kontaktu handlowego i marketingowego i pozyskać poradnik w kwocie 99 zł. W tym celu napisz do nas na newsletter@verseo.pl.
Możesz wycofać je w dowolnym momencie, przykładowo kierując informację na ochronadanych@verseo.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań podjętych na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Administratorem danych osobowych jest Verseo sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Węglowej 1/3 (60-122 Poznań). Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na ww. adres lub elektronicznie na adres e-mail: ochronadanych@verseo.pl. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu nawiązywania relacji handlowych, w tym udzielenie odpowiedzi na zadawane pytania, podejmowania działań przed zawarciem umowy na Państwa wniosek oraz w przypadku wyrażenia zgody marketingowej w celu kierowania treści marketingowych i informacji handlowych, w związku z czym mają Państwo prawo do: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania danych, wycofania zgody, możliwość żądania ich usunięcia i ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do Prezesa UODO. Więcej informacji w Polityce prywatności i Regulaminie newslettera.
Ogólna ocena czytelników poradnika:
kontakt-5190
09 lis 2021, 08:57
Brakuje linków do poradników PDF na wszystkich stronach macie „#” zamiast linka
Maciej Popiołek
09 lis 2021, 09:17
Dzień dobry – nie bardzo rozumiem – po kliknięciu w Pobierz teraz pojawia się nowa karta z poradnikiem.