Audyt kampanii Google Ads (Adwords) – czemu służy?
Audyt Google Ads (dawniej Google Adwords) jest przeznaczony dla wszystkich reklamodawców, którzy znają już zalety systemu reklamowego Google Ads i chcą przyspieszyć lub polepszyć swoje działania tamże. Ciągła optymalizacja kampanii Google Ads jest konieczna, a zaniechania wdrażania zmian skutkują spadkiem jakości reklamy. Dzieje się tak z uwagi na ciągły wzrost skomplikowania tej platformy i mnożenia się możliwości szczegółowego targetowania na wybranych odbiorców. Google nieustannie rozwija to środowisko również o nowe formaty reklamowe.
Należy także pamiętać, że reklamy Google Ads to nie tylko reklamy tekstowe w wyszukiwarce, ale również inteligentne kampanie produktowe, reklamy banerowe – typu display – jak również reklamy na Youtube. Jest tego doprawdy mnóstwo i dlatego. łatwo “gubić” gdzieś po drodze pieniądze. Może okazać się, że dane grupy reklam konwertują gorzej niż przeciętnie. Może się okazać, że stawka za kliknięcie jest wyższa niż mogłaby być, aby osiągać te same wyniki.
Audyty Google Ads są coraz popularniejszą formą na sprawdzenie swoich działań, z uwagi na coraz większą złożoność działań reklamowych. Zerknij na grafice poniżej, jak wiele kanałów reklamowych powstało tylko w kilku ostatnich latach.
W ramach każdego punktu na tym wykresie mamy wyszczególniony jedynie kanał. Każdy z nich to tylko fasada, pod którą kryją się reguły, dopasowania, targetowanie i mnóstwo zmiennych, których optymalizacja sprawia, że wydają środki lepiej niż gorzej.
Audyty kampanii Google Ads często poprzedzają również zmianę w filozofii działania. Zaniedbany kanał marketingowy – którym działania performance marketingowe na pewno być nie powinny – trzeba przejrzeć, nim podejmie się plan naprawczy.
Co zawiera audyt konta Google Ads?
- ustawienia połączenie sieci reklamowej z siecią wyszukiwania,
- udział w wyświetleniach,
- koszt konwersji na przestrzeni różnych zakresów czasu,
- data ostatniej zmiany,
- rodzaje i jakość reklam,
- czy konwersja jest poprawnie połączona i mierzona,
- harmonogram wyświetlania, modyfikatory RLSA,
- wyświetlanie na urządzeniach mobilnych,
- ilość zastosowanych rozszerzeń,
- dostosowanie budżetu kampanii,
- stosunek wydatków do konwersji,
- pogrupowanie, odświeżane, dzielenie PLA,
- ilość reklam w grupie,
- ilość słów kluczowych i typów dopasowania,
- czy są wykluczenia, jak często są uzupełniane i ile ich jest,
- czy stawki zostały dopasowane,
- zastosowane typy płatnych kampanii Google Ads,
- skuteczność w czasie – ogólny performance kampanii,
- koszt konwersji na komputerach / mobile
Powody dla których audyt Google Ads ma sens?
A to wszystko, to tylko czubek góry lodowej. W zasadzie audytujemy większość parametrów, które są ważne przy konstruowaniu kampanii w Google Ads na samym początku. Tego typu czynników mamy ponad 100 i każdy wymaga osobnego sprawdzenia i przeklikania się przez panel ustawień konta.
W Verseo zauważyliśmy ten problem już kilka lat temu. Chcąc skalować biznes, dbając jednocześnie o wysoki poziom relacji, ale i samych kampanii reklamowych, zwróciliśmy swoją uwagę na algorytmy, które nieustannie optymalizują kampanię Google Ads. Oczywiście, nie ma algorytmu opartego na uczeniu maszynowym, który byłby idealny dla każdego typu kampanii i każdego biznesu. Dlatego dzisiaj mamy ich już ponad 50. Algorytmy dbają o poprawny przebieg kampanii, a specjalista musi tylko skupić się na kontroli wydatków, wykluczeniach i innych kwestiach, które jednak już nie są tak absorbujące. Po naszej stronie jest również zaprojektowanie bazowej architektury kampanii.
Niemniej jednak, takie podejście jest rzadkie wśród agencji i freelancerów bo zwyczajnie nie mają środków na zakup algorytmów lub dostępów do zaawansowanych platform optymalizacyjnych. Nasz audyt Google Ads może zatem wychwycić wszystkie błędy i zwrócić uwagę na najważniejsze kwestie.
Co warto wiedzieć zanim zdecydujesz się na wykonanie audytu Google Ads?
- Aby wykonać audyt Google Ads będziemy potrzebowali dostępu do Twojego konta Google Ads
Teoretycznie jest to rzecz oczywista ponieważ nie można inaczej mieć wglądu w danej kampanii. Warto zatem wiedzieć, że trzeba taki dostęp przekazać. - Płacisz nam za audyt, więc będziemy możliwie krytyczni
Nie oznacza to jednocześnie, że Twoja kampania szoruje brzuszkiem po dnie. Po prostu – możliwie szczegółowo wgryziemy się w parametry. Mikro poprawek zazwyczaj jest całkiem sporo, ale zdarzają się też poważniejsze mankamenty, jak np. brak liczonej konwersji.Może powstać wrażenie, że audytujemy surowo kampanie Google Ads, które nie są przez nas prowadzone, w celu “odbicia” klienta. Nie będziemy tego negować – zależy nam na powodzeniu naszych obecnych i przyszłych klientów ponieważ zrozumieliśmy prawdopodobnie najlepiej na rynku, że ich sukces, to i nasz sukces. Audyt Google Ads owszem – bywa wstępem do długofalowej współpracy, ale zawsze jest to decyzja klienta, na którą mamy ograniczony wpływ. Wywiązujemy się z roli audytorów i rekomendujemy odpowiednie działania naprawcze – przy pomocy naszej lub osób, które dotychczas zajmowały się kampanią. - Dobrze być przygotowanym na zmiany
Z doświadczenia wiemy, że oprócz klientów, którzy chętnie oddają całkowicie pole, są też tacy, którzy wprowadzają mnóstwo zmian samodzielnie (co nie jest korzystną okolicznością), jak również tacy, którzy nie chcą nic zmieniać (co też bywa błędnym założeniem). Warto zatem wykonać audyt, zyskać wiedzę, a następnie ją wdrożyć. Inaczej podjęcie tego tematu nie będzie uzasadnione finansowo.
Ile kosztuje audyt Google Adwords (Ads)
To, ile kosztuje audyt Google Ads zależy m.in od rozmiaru kampanii na koncie Google Ads klienta. Wpływ na cenę audytu mają też same ustawienia kampanii, podział kampanii czy skala działań reklamowych prowadzonych na koncie.
Audyt Google Ads wykonywany jest przez specjalistę, który osobiście zajmuje się analizą konta reklamowego oraz przygotowuje raport z audytu konta w oparciu o pozyskane dane na temat działania kampanii. Poza przeglądem konta Google Ads, specjalista zapoznaje się też ze statystykami dotyczącymi ruchu na stronie pochodzącymi z konta Google Analytics.
Ręczny audyt Google Ads w cenie 500 – 1000 zł
Cena takiego audytu waha się głównie ze względu na rozmiar kampanii reklamowej, jaki posiada badana stron docelowa. Mniejsze kampanie usługowe wymagają bowiem zdecydowanie mniej czasu i “grzebania” w szczegółach, niż jest to konieczne w przypadku sklepów online z bogatym asortymentem, kampanią tekstową, produktową i reklamami wideo w sieci YouTube.
Po takim płatnym audycie można spodziewać się już nie tylko wylistowania kilku podstawowych błędów, ale bardziej szczegółowego raportu podsumowującego, zawierającego listę błędów do naprawienia oraz proponowanych rozwiązań mających za zadanie usprawnienie kampanii. Audyt Google Ads w tej cenie będzie swego rodzaju drogowskazem, który pokaże w którym kierunku się poruszać, ale nie zawsze ujawni alternatywną drogę, gdyby na głównej akurat zrobił się korek.
Zalety:
- audyt Google Ads w niskiej cenie,
- wykonanie audytu przez specjalistę, a nie automat,
- szansa na realne zwiększenie efektów w kampaniach Google Ads.
Ręczny audyt kampanii Google Ads w cenie 2000 – 10000 zł
Najlepszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem w przypadku audytu, jest opcja premium, czyli audyt konta Google Ads przygotowany przez certyfikowanego specjalistę, zakończony szczegółowym raportem strategii marketingowej, na podstawie którego przygotowywana zostaje także indywidualna strategia reklamowa do wdrożenia. Tego rodzaju audyt kampanii Google opiera się zarówno o wyniki konta Google Ads, jak i wiąże się z kontem Google Analytics. Audyt zawiera opis dobrych i słabszych stron obecnej kampanii. Może to być m.in. błędny harmonogram wyświetlania reklam, źle dobrane frazy kluczowe, zbyt szczegółowe dopasowania słów kluczowych, błędy w Google Merchant Center itd. Ponadto audyt Google Ads tego typu uwzględnia wszystkie elementy mające wpływ na wyniki prowadzonych działań reklamowych:
- struktura, jaką posiada konto Google Ads – podział na kampanie oraz grupy reklam,
- połączenia wszelkich usług Google niezbędnych do prawidłowego działania kampanii
- oraz mierzenia danych,
- konfiguracja konwersji,
- listy remarketingowe,
- remarketing w sieci reklamowej oraz sieci wyszukiwania,
- dobór, a także podział słów kluczowych,
- odpowiednia liczba reklam oraz ich treści i rozszerzenia,
- wynik jakości,
- ustawienia lokalizacji oraz harmonogramu,
- stawki za kliknięcie/obejrzenie reklam oraz ich dostosowanie do słów kluczowych,
- typów kierowania, lokalizacji, harmonogramu oraz urządzeń,
- współczynnik konwersji, liczba, typy oraz wartości konwersji,
- wykluczenia,
- zachowanie internautów na stronie,
- sezonowość branży oraz sezonowe wyniki kampanii,
- konkurencja,
- budżet.
W oparciu o w/w elementy, specjalista odpowiedzialny za audyt Google Ads, przygotowuje także indywidualną strategię prowadzenia konta. Przekazuje klientowi informacje na temat zmian, jakie należałoby wprowadzić – proponuje konkretne rozwiązania mające na celu poprawienie efektów kampanii, np. przygotowuje nowy szkielet kampanii reklamowej, propozycje słów kluczowych, czy zaleca zwiększenie stawek za kliknięcie dla miast, z których pochodzi najwięcej konwersji. Wszystko to oczywiście okrasza odpowiednim komentarzem, aby klient wiedział czemu mają służyć dane zmiany i czego można się po nich spodziewać.
Taki zaawansowany audyt Google Ads jest niczym pilot w rajdzie samochodowym – dyktuje trasę i zawsze wie, co czeka kierowcę za kolejnym zakrętem. Z racji kosztu polecany jest oczywiście stronom i sklepom, które zbierają, lub docelowo chcą zbierać duży ruch z sieci.
Zalety:
- bardzo szczegółowa analiza konta reklamowego,
- wykonanie audytu Google Ads przez specjalistę lub cały zespół,
- strategia marketingowa dopasowana do potrzeb klienta,
- plan naprawczy dla kampanii,
- jednorazowa opłata zamiast abonamentu.
Jeżeli zainteresował Cię audyt Google Ads i myślisz o zleceniu przeglądu swojej kampanii certyfikowanemu specjaliście Google, skontaktuj się z nami!
W odpowiedzi na Twoje zapytanie, dobierzemy audyt Google Ads skrojony na miarę Twoich potrzeb, przygotujemy raport skuteczności reklamy, a w razie potrzeby zaplanujemy nową strategię w oparciu o statystyki kampanii (m.in. współczynnik konwersji) oraz cele, jakie chcesz osiągnąć. Wycena audytu kampanii Google Ads i propozycje działań u nas są zawsze bezpłatne!