Oferta

Programmatic Marketing

Programmatic umożliwia zwiększenie precyzji targetowania reklam digital. Aukcja w programmaticu opiera się o model RTB, w którym następuje automatyczny zakup powierzchni pod wyświetlanie kreacji reklamowych w czasie rzeczywistym. Aukcja następuje w chwili wejścia użytkownika na witrynę. Dzięki emisji reklam w systemie programmatic jesteśmy w stanie dotrzeć do konkretnego człowieka.

System automatycznie oceni czy dany użytkownik będzie potencjalnie zainteresowany komunikatem marketingowym Twojej firmy!

Darmowa wycena

Identyfikowanie potrzeb konkretnych użytkowników
Zakup powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym
Zróżnicowane formaty reklamowe, grupy dotarcia i umiejscowienia

Cross-device – jeden użytkownik, różne urządzenia

Programmatic Ads z Verseo umożliwia identyfikację jednego użytkownika na różnych urządzeniach. Będziemy docierać z przekazem reklamowym do konkretnego człowieka bez względu na to czy korzysta z komputera stacjonarnego, laptopa, komórki czy tabletu.

Reklama graficzna

Reklama produktowa

Reklama natywna

Reklama video

(wymaga indywidualnej konsultacji, reklamy Video nie będą dostępne dla każdej kampanii)

Czym jest Programmatic Ads?

Programmatic Ads polega na zautomatyzowanym wykupowaniu powierzchni reklamowej pod kampanie w internecie. To ekosystem reklamowy oparty na bardzo zaawansowanych algorytmach samouczących się, które potrafią w ułamku sekundy stwierdzić, czy ten konkretny użytkownik wchodzący na stronę będzie zainteresowany Twoim komunikatem sprzedażowym.

Biorą one pod uwagę wszystkie dane, jakie zdołały zgromadzić (wiek, zainteresowania, zachowanie internauty, urządzenie, z którego korzysta itp.) i analizują, jakie jest prawdopodobieństwo, że wyświetlenie mu Twojej kreacji reklamowej przyniesie zysk. Dlatego system Programmatic ściąga do Ciebie najlepszej jakości ruch, z którego konwersja jest z reguły na bardzo wysokim poziomie.

W systemie Programmatic Ads nie wykupujesz na stałe przestrzeni pod kampanię w witrynie czy na platformie video. Za każdym razem, gdy jakiś użytkownik wchodzi na stronę, na której znajduje się dostępna powierzchnia reklamowa, w czasie rzeczywistym odbywa się aukcja, która rozstrzyga, jaką reklamę internauta zobaczy w tym miejscu w swojej przeglądarce. Jeśli algorytmy stwierdzą, że ten konkretny odbiorca świetnie wpasowuje się w Twój model potencjalnego klienta, automatycznie wykupią dla Ciebie dane miejsce na reklamę.

Jest to oczywiście spore uproszczenie, bo technologia Programmatic bierze pod uwagę wiele czynników decydujących o szansie na konwersję, ale sam mechanizm jest prosty – za każdym razem walczysz o uwagę konkretnego człowieka, który – według wszelkiego prawdopodobieństwa – właśnie w tej chwili szuka tego, co oferujesz. Dzięki tak zaawansowanym możliwościom kierowania reklamy i personalizacji przekazu kampanie Programmatic osiągają wyniki nawet do trzech razy lepsze niż inne reklamy.

RTB – jak działa?

Real Time Bidding polega na zautomatyzowanym zakupie powierzchni reklamowej po wcześniejszej aukcji.

Schemat dzialania:

Użytkownik wchodzi na stronę

Następuje ogłoszenie odsłony

Wyliczenie wartości odsłony

Aukcja

Emisja reklamy

Private Deale umożliwiają emisję reklamy po ustalonej wcześniej stawce z góry. Przeważnie są przestrzenie reklamowe niedostępne standardowo w modelu aukcyjnym otwartym dla wszystkich reklamodawców. Aukcja wówczas odbywa się w ograniczonym gronie, są to bardziej atrakcyjne miejsca na stronach lub w platformach VOD, typu Player.pl.

RTB – real time bidding – często jest traktowany jako synonim reklamy programatycznej, co nie jest do końca prawdą. Pokażmy to za pomocą prostego porównania: jeśli uznamy Programmatic Ads za tort, RTB będzie w nim tylko biszkoptem. Jest nieodłączną częścią całego deseru, ale tylko jednym z elementów, które decydują o jego smaku. Real time bidding to automatyczny system zakupu powierzchni reklamowych dla konkretnej grupy odbiorców, z którego korzysta ekosystem Programmatic, ale jest to element większej całości – bardziej zaawansowanej technologii, która daje większe możliwości.

Zalety programmatic marketing?

  • najlepsze miejsca na reklamie w całym internecie – w tym systemie znajdziesz takie placementy, których nie oferuje nawet Google Ads – na przykład na najpopularniejszych w kraju platformach VOD,
  • listy odbiorców nawet z ostatniej doby – narzędzie działa w czasie rzeczywistym, więc możesz skierować remarketing do osób, które zainteresowały się Twoją ofertą w ciągu ostatnich godzin czy nawet minut,
  • wspólny capping dla wszystkich kampanii we wszystkich serwisach – ustalasz całkowity dzienny limit wyświetleń reklamy na jednego użytkownika. Dzięki temu sam decydujesz, na ile agresywny marketing w sieci chcesz prowadzić,
  • szerokie możliwości targetowania – system Programmatic dysponuje obszernym zestawem danych na temat internautów, dlatego umożliwia bardzo precyzyjny dobór najlepiej rokujących odbiorców,
  • ogromny zasięg reklam – szybko trafisz do swoich potencjalnych klientów,
  • brand safety – masz pewność, że Twoja reklama nie pojawi się na stronach lub w kontekstach, które mogłyby zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki,
  • wiele formatów reklam – inaczej niż przy reklamie banerowej Google Ads tutaj masz do wyboru nie tylko kampanie graficzne, ale też między innymi, reklamy wideo, natywne, audio czy sekwencyjne.

Jeszcze niedawno, żeby zyskać atrakcyjną powierzchnię reklamową, musiałeś korzystać z możliwości i kontaktów, jakie zapewniają domy mediowe i firmy Public Relations. Wymagało to nie tylko uwzględnienia dodatkowych kosztów związanych z prowizją, ale i dodatkowego czasu. Dzięki systemom Programmatic reklama stała się jednak prostsza, tańsza i szybsza do uruchomienia. Nie musisz płacić pośrednikom i czekać na realizację umowy – po prostu zakładasz konto w systemie, a algorytmy znajdują dla Ciebie najlepsze placementy i najbardziej zainteresowanych odbiorców w czasie rzeczywistym.

Samo narzędzie – choć znacznie poprawia skuteczność reklam – nie jest wystarczające, żeby efektywnie wykorzystać budżet. Pełen sukces marketingowy zapewnia tylko połączenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych z wiedzą i doświadczeniem specjalisty. Równie istotna, co wykup odpowiednich powierzchni reklamowych jest bowiem odpowiednia strategia dotycząca rozłożenia budżetu i wykorzystania dostępnych kanałów oraz optymalizacja kampanii reklamowych.

Olga Badeusz
Digital Ads & Optimization Strategist

Korzystanie z Programmatic Ads z Verseo wspomaga kampanie prowadzone bezpośrednio w innych kanałach, takich jak Google Ads czy Facebook Ads

Darmowa wycena