Oferta

Google Ads

Uruchomienie reklamy Google AdWords (nowa nazwa to Google Ads), oznacza bycie w miejscach, gdzie większość polskich internautów rozpoczyna poszukiwanie rekomendacji związanych z produktami i usługami. Oznacza to, że prowadząc jakikolwiek biznes – o lokalnym, ogólnopolskim, a nawet światowym zasięgu – w zasadzie nie można zrezygnować z reklamy w Google, który w Polsce, jak i na świecie, jest wiodącą wyszukiwarką.

Reklama z Google Ads – najefektywniejsza forma reklamy w internecie.
Mierz wyniki Google Ads i optymalizuj kampanię
Reklama w wyszukiwarkach – bądź tam, gdzie Twoi klienci Cię szukają

Dlaczego warto zainwestować w Google Ads?

W Polsce z Google korzysta ponad 90% osób poruszających się w Internecie. Mało osób o tym, wie, ale z poziomu reklamy Google AdWords, można również uruchamiać reklamy w serwisie Youtube (który w Polsce jest drugą pod względem popularności wyszukiwarką).

Reklamy w wyszukiwarce Google, dzięki podpięciu pod Google Analytics, odznaczają się również doskonałą analityką, która pozwala optymalizować kampanie, by zwiększać ich efektywność. Nie bez znaczenia jest również elastyczność budżetowa – możesz wydać dowolną kwotę na swoją reklamę.

Dlaczego Google Ads warto robić z Verseo?

Słowa bywają kluczowe, ale tak naprawdę, to właśnie liczby nie kłamią:

96%

przedłużanych umów

2500

zadowolonych klientów

100%

pozytywnych opini w Google

takie rekomendacje jak ta:

Jeżeli to wszystko nadal Cię nie przekonuje, to nadszedł czas, by wytoczyć koronny argument w postaci uczenia maszynowego.

Większość agencji na rynku jest stosunkowo małych ponieważ bazują tylko i wyłącznie na pracy ludzi. A człowiek bywa chory, lubi zaparzyć kawę lub po prostu pojechać na wakacje. Ma też ograniczone możliwości percepcji i musi dzielić czas między wiele obowiązków czy klientów. W efekcie kampanie prowadzone przez normalne agencje nie są regularnie optymalizowane na poziomie, na którym odbywa się to w Verseo. Jak robimy to my?

Jak to robimy?

Nasi specjaliści pracują z pomocą platformy VCM – czyli naszego rozwiązania opartego na uczeniu maszynowym. Uczenie maszynowe zbiera dane historyczne oraz analizuje teraźniejszy ruch, by wprowadzać zmiany do kampanii reklamowych Google AdWords w celu uzyskania określonego na początku celu (np. maksymalizacji konwersji, czy wyświetleń). I tak jak specjalista może co jakiś czas wprowadzić kilkanaście zmian, tak nasza platforma może ich zaimplementować nawet kilka tysięcy w ciągu doby – a wszystko po to, by Twój budżet wydatkował się maksymalnie efektywnie.

Korzystamy również z innych platform, które bazują na podobnym rozwiązaniu. Każda z nich ma inne zalety i sprawdza się dla innych typów kampanii, jak również wielkości budżetów. Jesteśmy również jedynym w Polsce oficjalnym partnerem platformy Kenshoo.

Więcej o zaletach korzystania z platformy VCM przy okazji prowadzenia kampanii reklamowych Google AdWords / Google Ads, przeczytasz w tym artykule. Prezentujemy w nim konkretne przypadki zastosowania algorytmów samouczących się i proces dochodzenia do optymalnych wyników.

Ok już wiesz, dlaczego warto nas wybrać do Google Ads. Teraz damy Ci powód, żebyś nas polubił:

Zalety Google Ads

Promując stronę internetową musimy skierować dostępny budżet reklamowy do kanałów, które okażą się najlepsze z punktu widzenia efektywności pozyskiwania klientów. Google AdWords – czyli aktualne Google Ads – to niejednokrotnie najlepsza forma reklamowa dla wielu firm oferujących produkty i usługi.

Świetna skuteczność zasadza się na kilku podstawowych czynnikach:

01

Umiejscowienie

Wyszukiwarka Google to w Polsce monopolista. 95% internautów używa Google praktycznie codziennie – zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym. Większa część populacji szuka zatem porad, produktów, usług czy rekomendacji i właśnie w tym momencie powinni trafić na ofertę Twojej firmy! Oczywiście wyszukiwarka Google jest znana głównie z wyników organicznych. Pierwsza strona – top10 – to linki, które są najlepiej dostosowane do Twojego zapytania i najchętniej odwiedzane. By polepszać swoją pozycję organiczną w wyszukiwarce, należy zainwestować w optymalizację i pozycjonowanie strony.

Niestety jest to proces długotrwały, a każdy z nas chce zarabiać szybciej prawda? No pewnie! I odpowiadając na tę potrzebę Google oferuje system Google AdWords, który spośród wielu możliwości, umożliwia również umieszczenie linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Oznacza to, że użytkownik, wpisując daną frazę, na samej górze wyszukiwania (lub obok czy na dole pierwszej strony) może mieć do czynienia z tekstem reklamowych i linkiem prowadzącym do Twojej witryny. Taka reklama różni się od wyników organicznych tylko małym podpisem “reklama”. Generalnie jednak, użytkownicy nie traktują tej formy jaki stricte reklamowej. Tego typu linki bowiem, spełniają oczekiwania klientów – inaczej byłyby nieskuteczne i przepalały by budżet marketingowy. Nikt nie zaoferuje karmy dla psów, dla osób szukających opon zimowych.

Generalnie zatem, użytkownicy w wielu przypadkach, traktują linki sponsorowane Google Ads jako wynik wyszukiwania i już. Ponieważ większość dorosłych Polaków używa wyszukiwarki, masz potężne pole do popisu i targetowania swoich reklam do odpowiednich grup.

02

Szybkość

Reklamę Google AdWords możesz uruchomić praktycznie w dowolnym momencie. Dzięki temu szybko zareagujesz na zmienne, które mogą mieć wpływ na liczbę Twoich klientów – np. dany czas kalendarzowy, pogodę, nieoczekiwanie zdarzenia czy popyt na dany produkt lub usługę. Niemniej ważne jest również to, że można tego typu kampanię również zatrzymać w dowolnym czasie.

03

Elastyczność

Wielu reklamodawców ceni elastyczność budżetową Google AdWords (Google Ads). W zależności od skali, zasięgu i specyfiki swojej działalności możesz wydawać od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkuset tysięcy miesięcznie. Niezależnie od wydawanej kwoty, poprawnie skonstruowana kampania prowadzącą na stronę stworzoną zgodnie z sztuką, powinna przynosić nowe zamówienia. A dlaczego?

04

Targetowanie

Głównie ze względu na świetną możliwość targetowania reklam. Mamy do wyboru mnóstwo typów kierowań – począwszy od lokalizacji, a skończywszy na wybraniu do reklamy osób, które wcześniej odwiedziły strony o danej tematyce. Możemy również kierować treści co użytkowników, którzy już odwiedzili wcześniej naszą stronę i dzięki temu mogą chętniej dokonać powtórnych zakupów lub po prostu ponownie je rozważyć. Więcej informacji na temat typów kierowań prezentujemy w tym wpisie.

05

Mierzalność

Podstawową przewagą środowiska reklamowego Google Ads – czyli starego Google AdWords – jest analityka dostępna dla każdej kampanii. Integrując nasze konto z Google Analytics mamy dostęp do szerokiego zakresu danych. Co nam to daje?

Jeżeli czegoś nie mierzysz, to tego nie poprawisz. To podstawowy mankament reklam prasowych czy telewizyjnych. Możesz polegać jedynie na badaniach fokusowych i statystykach, które niestety nie są doskonałe. W odróżnieniu od tych form, panel Google AdWords i Google Analytics oferują przeróżne wskaźniki i dowolny zakres czasu, który mierzymy. Może analizować każdy kanał, każdą grupę reklam, każde źródła i każdorazowo efekty naszej kampanii Google Ads. To wszystko sprawia, że możemy na bieżąco obserwować zmiany jakie nastąpiły po wprowadzeniu np. nowych elementów czy zmianie strategii działania. Może je szybko modyfikować i poprawiać w zasadzie z dnia na dzień.

06

Zasięg

Omawiając zasięg środowiska reklamowego Google Ads, warto podzielić ten temat na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy sieci wyszukiwania, a druga sieci reklamowej Google.

Sieć wyszukiwania:
Jak sama nazwa wskazuje – ma związek z wyświetlaniem się Twoich reklam. Obecnie ponad 95% internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google, więc teoretycznie możesz dotrzeć do każdego z nich. W praktyce oczywiście się to nie dzieje, ponieważ – generalnie – im szersza grupa odbiorców tym gorzej jest stargetowana. Oczywiście wszystko zależy od produktów lub usług, które oferujesz, ale każda firma określa osoby, które mogą być potencjalnie bardziej zainteresowane ofertą niż przeciętny użytkownik. Oczywiście, jak wspominaliśmy wcześniej, w Google Ads można z łatwością takiego wyboru dokonać wybierając spośród tysiąca zmiennych.

Sieć reklamowa:
Umożliwia wyświetlania banerów i innych form reklamowych w witrynach partnerskich Google. Są to strony jak np. onet.pl / wizaż.pl / pudelek.pl / interia.pl / wp.pl – swoim zasięgiem sieć reklamowa pokrywa 98% polskiego internetu. Ale również tutaj możesz docierać tylko do klientów, którzy są zainteresowani daną tematyką stron. Możesz również przebierać w setkach różnych parametrów, by możliwie jak najlepiej targetować daną publiczność, mając jednocześnie na uwadze odpowiednie zasięgi.

Google Ads i Mobile – duet doskonały

Od kilku lat słyszymy o roku mobile. Że teraz to już na pewno. Że strony muszą ewoluować w kierunku zadowolenia użytkowników wszystkich urządzeń, a mobilnych w szczególności. I mimo, że tendencja firm do spoglądania w kierunku ruchu mobile była wzrostowa, to prawdziwy przełom przyniósł dopiero rok 2018.

Możemy to z pełnym przekonaniem powiedzieć, obserwując ruch kampanii, które przeprowadzaliśmy w trakcie trwania listopadowego Black Friday. Mobile przegonił desktop w liczbie kliknięć, natomiast w liczbie konwersji praktycznie wyrównał wynik desktopów – było to 49% ogółu konwersji w tym dniu.

Oznacza to, że tak jak kiedyś smartfony służyły do przeglądania sklepów, a finalizacja procesu zakupowego dokonywała się na urządzeniu stacjonarnym, tak teraz klienci coraz chętniej chcą to robić za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Oczywiście, stale rosnąca liczba sklepów dopasowanych do mobile w tym wydatnie pomaga.

W tym kontekście warto zauważyć, że o ile na stronie wyszukiwania na urządzeniu stacjonarnym już na wstępie mamy szansę obejrzeć wyniki organiczne mimo rozbudowanej oferty Google Adwords (Google Ads), tak w przypadku urządzenia mobilnego, by w ogóle dotrzeć do wyników organicznych musimy niekiedy całkiem długo “scrollować” do nich. Na wstępie otrzymuje linki sponsorowane i promowane produkty w formie graficznej, które skuteczniej ściągają ruch z danego zapytania. Dlatego wybranie Google AdWords jest świetnym pomysłem szczególnie w kontekście kanału mobile.

Google Ads – przewagi nad reklamą tradycyjną

Podstawową przewagą nad reklamą tradycyjną w przypadku Google Ads jest mierzalność efektów.

Reklama w prasie, telewizji, czy zwykłe wydrukowanie ulotek – w tym wszystkim bazujesz jedynie na estymacjach lub badaniach statystycznych, które mogą kompletnie nie przekładać się na odbiorców i ewentualnych klientów. W Google Ads, szczególnie dzięki podłączeniu konta do Google Analytics, mamy szansę śledzenia każdej złotówki wydanej na nasze kampanie reklamowe online.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że próg wejścia w reklamę Google AdWords – Google Ads – jest bardzo niski. Możesz rozpocząć kampanię od dowolnej kwoty, obserwować jej wyniki i dowolnie modyfikować jej parametry, by wydatkować budżet możliwie efektywnie.

Google Ads – poradniki od Verseo

W Verseo – obok prowadzenia kampanii Google AdWords z wykorzystaniem uczenia maszynowego – zwracamy szczególną uwagę na edukację klientów i wszystkich osób, pragnących bliżej poznać środowisko reklamowe Google. W naszych zasobach można znaleźć mnóstwo poradników związanych z tematem – zarówno PPC jak i SEO. Sukcesywnie powiększamy bazę naszych zasobów, a niedługo – obok podstawowych form edukacji jak poradniki i wpisy na blogu, pojawią się również webinary prowadzone przez naszych specjalistów.

Tymczasem zachęcamy do pobrania poradnika, w którym opisujemy najlepsze 24 narzędzia Google dla marketerów i prowadzących własne firmy.

Witold Chęciński
Executive Ads Specialist

Działamy dla Ciebie i twojej firmy

Odbierz darmową wycene!

Darmowa wycena

Co mówią o nas Klienci

„Przeniosłem swoje dotychczasowe kampanie Google AdWords do Verseo, z uwagi na stosowaną przy optymalizacji metodę uczenia maszynowego. Już po 3 miesiącach zauważyłem wyraźne wzrosty sprzedaży w tym kanale. Było warto i jestem z Nimi do dzisiaj.”

Karol Witebski