Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Pozycjonowanie sklepu internetowego – Case study Tatuum

pozycjonowanie sklepu internetowego tatuum

Mija ponad rok odkąd mamy przyjemność współpracować z marką Tatuum. Dzięki jej uprzejmości, możemy zaprezentować wyniki, jakie udało nam się razem osiągnąć przez ten okres. Działania, które razem podejmujemy, obejmują pozycjonowanie strony sklepu internetowego Tatuum (a o szczegółach, poniżej). 

Udostępniając poniższy case study chcemy pokazać, że pozycjonowanie stron to, przede wszystkim, odpowiednia strategia SEO i ciągła praca (a raczej współpraca 😊 – co możemy powiedzieć o tym przypadku). Tylko tyle, a może aż tyle, gwarantuje sukces i coraz wyższe pozycje, a co za tym idzie, i przychody. Mamy na to dowody. 

Kilka słów o marce Tatuum

Tatuum to firma obecna na polskim rynku od prawie 20 lat. Posiada zarówno sklepy stacjonarne, jak i sklep internetowy, w którym oferuje ubrania, akcesoria i perfumy dla kobiet i mężczyzn. 

Naturalność, osobowość i prostota, w połączeniu z wysoką jakością oferowanych produktów to cechy, które dostrzegamy już podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej sklepu Tatuum. Marka przekazuje te wartości zarówno w swoich produktach, poprzez użycie odpowiednich materiałów, wzorów oraz kolorów, jak również wspierając akcje charytatywne i naturę. To wszystko wzięliśmy pod uwagę projektując strategię rozwoju serwisu w wyszukiwarce (uwzględniając np. opisy produktów, treści w odpowiednich zakładkach, itp.)

Analiza sytuacji początkowej i pierwsze efekty

Współpracę z firmą Tatuum rozpoczęliśmy pod koniec 2019 roku. W czasie 12-stu miesięcy zaobserwowaliśmy wzrost ruchu z SEO w pierwszym i drugim kwartale o ok. +3%, kwartał do kwartału. W 3 i 4 kwartale dynamika ruchu wzrosła do ok. 6% kwartał do kwartału. Do tych wzrostów przyczyniły się zarówno działania on-site, poprawiające techniczne aspekty serwisu i optymalizację treści, jak i działania off-site, tj. linkowanie serwisu z portali należących do Verseo. Efekty najlepiej przedstawiają poniższe wykresy.

TOP50

Wykres pokazujący wzrost liczby słów kluczowych, na które domena zajmuje pozycje 1-50 w organicznych wynikach wyszukiwania.

TOP10

Wykres pokazujący wzrost liczby słów kluczowych, na które domena zajmuje pozycje 1-10 w organicznych wynikach wyszukiwania.

TOP3

Wykres pokazujący wzrost liczby słów kluczowych, na które domena zajmuje pozycje 1-3 w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zaczynając nasze działania, jednym z naszych głównych celów pozycjonowania był wzrost liczby fraz na zapytania niebrandowane (czyli niezawierające nazwy marki “tatuum” czy „tatum”, np. „sukienki tatuum”). Na początku współpracy w TOP10 znajdowało się 237 takich fraz. Obecnie jest ich 1189, co oznacza wzrost o 405% w porównaniu ze stanem początkowym. 

Tabela fraz niebrandowych

wyniki pozycjonowania sklepu internetowego tatuum

W każdej kategorii topów zanotowaliśmy wzrost pozycji również we frazach brandowych (zawierających nazwę marki) (+213%) w top10, następnie w top50 (+171%) oraz top3 (+76%).

Tabela z uwzględnieniem fraz brandowych

Działania podejmowane w ramach współpracy SEO – Tatuum i Verseo

Jak zaczynaliśmy?

Nasza współpraca zaczęła się od opracowania indywidualnego procesu pozycjonowania sklepu oraz przygotowania analizy widoczności i audytu technicznego wraz z wytycznymi optymalizacyjnymi do obecnej wersji sklepu. Następnie, przygotowaliśmy listę priorytetowych zmian technicznych do wprowadzenia w obecnej wersji sklepu oraz wytyczne techniczne do nowej platformy sklepu.

Po przygotowaniu powyższych wytycznych przeprowadziliśmy analizę contentu i opracowaliśmy strategię treści. Dla wybranych segmentów sklepu – kategorii i wybranych produktów – przygotowaliśmy odpowiednią strategię pozycjonowania. 

W początkowej fazie współpracy przygotowaliśmy i wprowadziliśmy również meta tagi na wybranych segmentach sklepu oraz opracowaliśmy strategię linkbuildingu.

Współpraca

W całym okresie współpracy przy pozycjonowaniu sklepu internetowego dbaliśmy o regularną weryfikację i modyfikację strategii pozycjonowania, do której należały m.in działania:

  • stworzenie treści na wybrane segmenty sklepu, w sumie 343 500 znaków,
  • optymalizacja i umieszczenie zaakceptowanych treści,
  • przygotowywanie wytycznych do tworzenia treści po stronie klienta,
  • optymalizacja i umieszczenie treści przygotowanych przez klienta,
  • linkbuilding serwisu z portali należących do Verseo,
  • stałe monitorowanie zmian na stronie.

Consulting 

Po stronie Verseo wyznaczony został dedykowany opiekun SEO, który sprawuje stałą opiekę nad serwisem i jest dostępny w przypadku potrzeby konsultacji na żądanie. Do jego zadań należy więc bieżąca weryfikacja wprowadzanych zmian, konsulting prowadzonych działań na stronie w zakresie SEO oraz konsulting podczas przygotowywania nowej platformy.

Raportowanie

Raporty widoczności oraz konkretnych pozycji danych słów kluczowych dostępne są codziennie w indywidualnych raportach klienta w dedykowanym panelu klienta Verseo. Dodatkowo, wyniki udostępniamy w cyklicznych raportach widoczności oraz okresowych rozbudowanych raportach, na bazie Google Search Console, Google Analytics, Senuto, etc.

Roczny raport zawiera również estymację przychodów i widoczności strony biorąc pod uwagę prognozy i sezonowość witryny, a także trendy i obecne warunki sprzedaży online. 

Wzrosty liczby sesji, transakcji i przychodów – czyli podsumowanie 12-miesięcznej współpracy

Sesje i użytkownicy

Naszym głównym celem na pierwsze miesiące współpracy było zwiększenie ruchu w sklepie internetowym oraz zwiększenie widoczności na frazy niebrandowe. Wzrost liczby użytkowników oraz odpowiednia optymalizacja serwisu pod kątem komfortu nabywania produktów przez użytkowników skutkował wzrostem liczby transakcji, oraz przychodów (co można zauważyć w kolejnej tabeli).

Transakcje i przychody

Według dostępnych danych, do września 2019 roku przychody z SEO systematycznie rosły, natomiast w okresie poprzedzającym podpisanie umowy (wrzesień, październik, listopad 2019) spadły o ok 8% w stosunku do analogicznego – poprzedniego okresu.

Od momentu podpisania umowy (1-szy kwartał trwania umowy – grudzień, styczeń, luty) spadek przychodu z SEO został zahamowany. 

W kolejnym kwartale (2-gi kwartał trwania umowy – marzec, kwiecień maj) nastąpił duży przyrost przychodu z SEO, w stosunku do poprzedniego kwartału, +29,8%. 

W 3-cim kwartale trwania umowy (czerwiec, lipiec, sierpień 2020) wzrost nadal został zachowany i wyniósł +3,5%, w porównaniu do poprzedniego kwartału. 

Natomiast, w 4-tym kwartale trwania umowy (wrzesień, październik, listopad 2020) nastąpił kolejny duży przyrost przychodu z SEO, w stosunku do poprzedniego kwartału, +24,6%. 

Podsumowanie z porównaniem rok do roku, przedstawiliśmy w poniższej tabeli.

pozycjonowanie sklepu internetowego tatuum

*porównanie 1.12.2018 – 24.11.2019 do 1.12.2019 – 24.11.2020

Rodzaj pakietu w ramach współpracy 

Nasza współpraca opiera się na wariancie III, czyli abonamencie za usługę SEO oraz success fee (przy osiągnięciu odpowiednio wysokich wyników, tj. przy wzroście o każde 100 fraz nie brandowych w top10). Po podsumowaniu ostatniego okresu średni koszt współpracy wyniósł około 5000 zł miesięcznie.

Plany na przyszłość w kontekście SEO

W kolejnych miesiącach planujemy wiele działań wspierających sklep internetowy i jego przenosiny na nową platformę co zawsze stanowi duże wyzwanie dla wszystkich stron umowy. Skupimy się również na dywersyfikacji ogólnej widoczności SEO, w tym zwiększeniu widoczności na frazy niebrandowe oraz zwiększeniu ruchu konwertującego, a tym samym ogólnych przychodów sklepu z ruchu organicznego. Co więcej, w planach mamy też zwiększenie ilości treści dostosowanej do potrzeb klienta. Wszystko zgodnie z estetyką i wartościami marki. 

Bardzo często podkreślamy, że zdarzają się przypadki, kiedy na efekty SEO trzeba trochę poczekać. Niemniej jednak, przy wzorowej współpracy i wspólnym działaniu, by poprawić efektywność witryny, bardzo często efekty te zaskakują nas dużo wcześniej. Oczywiście to kwestia nie tylko woli i umiejętności, ale też sensownego budżetu. Z pustego nie naleje nawet legenda. 😊

Jeżeli chciałbyś przenieść takie podejście do swojego biznesu, wówczas oczywiście masz czas do namysłu, ale możesz też od razu do nas napisać. 😉

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Fan Smogura

    Go-go Smogur Rangers!!! 👊

Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
Artykuł gościnny

Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne? Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji […]

google ads za 5000
Google Ads za 5000 zł dla sklepu internetowego
Martyna Mikołajczak

Reklama w Google produktów dostępnych w sklepie internetowym to jedno z głównych źródeł pozyskiwania klientów. Jako właściciel e-sklepu na pewno […]

kampania linkedin
Kampania reklamowa LinkedIn – Case Study
Adrianna Roszak

Kampania reklamowa na LinkedIn – przykład kampanii leadowej Kampanie nastawione na generowanie potencjalnych klientów to jeden z coraz częściej wybieranych […]

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
Artykuł gościnny

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]

case study branża fotograficzna
Case study – branża fotograficzna
Magdalena Walczak

Jak skutecznie zwiększać sprzedaż online? Nasza odpowiedź na takie pytanie najczęściej brzmi: poprzez łączenie różnych kanałów reklamowych. Dzięki dywersyfikacji nie […]

case study seo + google ads
Case Study SEO + Google Ads
Izabela Pirańska

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]