Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.

Przed startem kampanii Facebook Ads zapewniamy

Projekt i budowa kampanii, dobór strategii, pomoc przy instalacji kodów piksela, pomoc przy tworzeniu konta firmowego, tworzenie katalogów.

 

We wszystkich planach reklamy FB Ads od Verseo
otrzymujesz:

 

  • Projekt i budowę kampanii Facebook Ads oraz pełny onboarding
  • Stałą opiekę i doradztwo dedykowanego specjalisty Facebook Ads
  • Pełne raportowanie live
  • Pomoc przy instalacji kodów śledzenia
  • Wszystkie dostępne formaty i typy kampanii dostosowane do potrzeb Twojego biznesu
  • Pomoc przy połączeniu zasobów Meta Ads i zewnętrznych narzędzi typu HubSpot
  • Pomoc przy założeniu katalogu, Pixela i innych zasobów

Opcje dodatkowe:

  • Projekty banerów
  • Konsultacje UX, by podnieść skuteczność sprzedażową strony internetowej
  • Rozszerzenie działań o inne kanały płatne oraz SEO
  • Pogłębiona analityka internetowa

Cennik reklamy na Facebooku – pytania i odpowiedzi

 

Facebook Ads to system reklamowy przypisany do platformy Facebook. Oferuje on głębokie możliwości dotarcia do konkretnych użytkowników, jak również wiele formatów reklamowych. Tworząc kampanię w Facebook Ads zaczynasz od wyboru celu – czy chcesz zwiększyć reakcje pod daną informacją? A może zależy Ci na dotarciu do jak największej ilości osób? A może chcesz postawić po prostu na twardą sprzedaż danych produktów lub usług? Od celu kampanii zależy późniejszy dobór kreacji, jak również grup docelowych. Targetowanie to jeden z kluczowych elementów, które stoją za popularnością Facebook Ads.

Możesz dotrzeć do dowolnych grup demograficznych oraz celować w konkretne zainteresowania czy osoby, które już miały kontakt z Twoim fanpage`m czy stroną internetową. Możesz też proponować im remarketing dynamiczny z produktami, które porzucili w koszyku zakupowym na Twojej stronie internetowej. Wszystko to sprawia, że Facebook Ads stał się jednym z kluczowych kanałów reklamy internetowej, zaraz obok rozwiązań proponowanych przez Google.

Koszty reklamy Facebook Ads zależą od wielu czynników. W estymacji optymalnego budżetu pierwsze skrzypce grają lokalizacje reklam, formaty reklamowe, typ produktu lub usługi, zastosowane kreacje i konkurencja w danej branży. Wpływ na cenę reklamy ma również rozpoznawalność danej marki – czy dany brand budzi zaufanie czy może przyciąga „early adopters” i to na nich trzeba postawić?

Warto pamiętać, że pytanie o to ile kosztuje reklama Facebook Ads zazwyczaj nie powinno dotyczyć całości możliwych do zainwestowania środków, a kosztów pozyskania klienta. Biznes powinien dokładnie znać margines w jakim się porusza i ile de facto może przeznaczyć na pozyskanie kolejnego użytkownika i jak to się ma do marżowości danego produktu czy usługi w kontekście całego asortymentu. Musisz zatem odwrócić pytanie z “ile kosztuje reklama na Facebook Ads” na “ile mogą przeznaczyć złotówek na pozyskanie jednego klienta i ilu takich klientów chcę pozyskać z kanału Facebook?” Z takim konkretnym wyliczeniem możesz zwrócić się do agencji i spytać czy to możliwe, a doświadczony specjalista powinien wstępnie oszacować wykonalność danego założenia.

 

Przy dobrze zaprojektowanej kampanii Facebook Ads, cenach i poprawnej stronie internetowej reklama na Facebooku powinna przynosić pierwsze efekty w zasadzie od razu. PIERWSZE efekty nie oznacza automatycznie, że będą to wyniki już na wstępie satysfakcjonujące. Kampania FB Ads uczy się grupy docelowej i tego jak reaguje na dany zestaw reklam nieustannie optymalizując swoje działanie. Pełna optymalizacja zazwyczaj przynosi efekty po kilku tygodniach. Oczywiście optymalizacji nie pozostawiamy tylko algorytmom Facebooka, ale również specjaliście, który obserwuje zachowanie kampanii podzielonej na wiele zestawów reklam i odbiorców, by np. pozostawiać te działające najsensowniej w relacji – kosztów do wartości zakupów. W przypadku Facebook Ads nie warto dokonywać gwałtowych zmian w kampanii po kilku dniach, bowiem zaburza to proces uczenia się i algorytm musi zbierać dane od nowa. Dlatego należy uzbroić się w cierpliwość przez kilka pierwszych tygodni.

 

Piksel Facebooka jest krótkim kodem, który zamieszczamy na swojej stronie, by polepszyć analizę kampanii przeprowadzanych na Facebooku. Piksel ma trzy zasadnicze zadania. Po pierwsze dzięki niemu trafisz do właściwej grupy odbiorców i będziesz też mógł docierać remarketingiem do osób, już zaznajomionych z Twoją witryną, jak również tworzyć listy osób do nich podobnych.Po drugie pomiar skuteczności Twoich reklam będzie dokładniejszy. Będziesz znać nie tylko liczbę kliknięć w reklamę, ale również konkretną wartość zakupów pochodzących z Facebooka. Na podstawie pogłębionych danych zyskasz jeszcze lepsze możliwości optymalizowania swoich reklam. Dzięki temu, zrealizujesz też trzeci podstawowy cel instalacji piksela na stronie czyli… zwiększenie sprzedaży!

Instalacja piksela generalnie nie powinna nastręczać wielu trudności. Verseo pomaga w instalacji tego kodu na stronie lub bierze to na siebie w ramach symbolicznej opłaty.

Targetowanie reklam Facebook Ads to jeden z głównych czynników wpływających na ich sukces i fakt, że tak chętnie są wykorzystywane przez reklamodawców na całym świecie. Im lepiej targetowane reklamy, tym efektywniejsze kosztowo się stają. Docieranie z przekazem tylko do osób potencjalnie bardziej zainteresowanych zakupem od przeciętnego Kowalskiego sprawia, że nie przepalamy budżetu na osoby, które w ogóle nie są w naszej grupie odbiorców. W Facebook Ads możesz celować w konkretną grupę wiekową, płeć, zainteresowania czy osoby lubiące konkretne strony internetowego. Możesz też tworzyć grupy odbiorców w oparciu o podobieństwo do swoich klientów. Rzecz jasna, możesz również odpalić remarketing dynamiczny, który docierać będzie do Twoich klientów, którzy np. porzucili koszyk zakupowy w trakcie przebywania na Twojej stronie internetowej.

 

Pod skrótem CTA znajdziemy słynne Call to Action czyli wezwanie do działania. CTA zazwyczaj jest spotykane w tekstach, jak i grafikach wykorzystywanych zarówno na stronach internetowych, jak i kampaniach reklamowych. Jego zadanie jest proste – ma skłonić użytkownika, czytelnika czy odbiorcę reklamy do wykonania określonej akcji – np KUP TERAZ, ZAREZERWUJ, POPROŚ O DEMO itd itd.
CTA wydaje się ostatnim szlifem w każdej kampanii czy tekście, ale w rzeczywistości jest o wiele istotniejszym elementem aniżeli tylko detalem. Poprawnie dobrane CTA w kampanii Facebook Ads może zwiększyć konwersję nawet o kilkanaście %. Musi być skorelowane ze stroną do której odsyła, jak również dobrze rezonować kolorystycznie z całością przekazu. Zdarza się, że zapominamy wskazać użytkownikowi co ma właściwie dalej zrobić. Może to banalne, ale jeżeli nie pokażesz użytkownikowi kolejnego kroku to zazwyczaj go po prostu nie wykona.

 

Im lepiej sprecyzowany cel kampanii, tym potencjalnie skuteczniejsze działania. Cel reklamy na Facebooku to pierwszy element, których wybierasz projektując swoje przyszłe kampanie na Facebooku Ads.
Jakie cele można wybrać w panelu Facebook Ads?

  • Rozpoznawalność marki – wyświetlanie reklam osobom potencjalnie najbardziej zainteresowanym Twoimi treściami.
  • Zasięg – wyświetlanie reklam maksymalnej liczbie odbiorców np. w łonie danej lokalizacji.
  • Instalacje aplikacji – Skaluj instalowanie aplikacji poprzez dodanie odnośnika do Google Play i App Store.
  • Ruch – Inwestuj w powiększanie liczby osób odwiedzających Twoją stronę internetową.
  • Pozyskiwanie kontaktów – Ułatwiaj osobom zainteresowanym Twoimi usługami kontakt i pozyskanie większej ilości informacji na temat działalności firmy.
  • Wiadomości – Zachęcaj użytkownik do napisania wiadomości i wejścia w bezpośredni kontakt z Tobą!
  • Aktywności – Cel nastawiony na pozyskiwanie reakcji pod Twoimi reklamami jak obserwowanie, polubienie czy skomentowanie.
  • Wyświetlenia filmu – pokaż swoje filmy maksymalnie efektywnie wśród zainteresowanych użytkowników.
  • Konwersje – Pozyskanie kontaktów, które realnie wykonują pożądane akcje na Twojej witrynie internetowej – np zakup czy rejestrację.
  • Wizyty w firmie – Promuj wizyty w punktach stacjonarnych, wyświetlaj reklamy z naciskiem na lokalność.
  • Sprzedaż z katalogu – Automatycznie promuj najpopularniejsze produkty i konie pociągowe Twojej oferty. Dodaj katalog i wyświetlaj produkty dopasowane do potrzeb odbiorców.

 

Krzysztof Borzymowski
Strategic Customer Development Manager

Krzysztof Borzymowski 1 E1581064555345

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie? Napisz do nas

Darmowa wycena

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl