Podnosimy widoczność sklepów internetowych średnio o 517% rok do roku.
96% klientów przedłuża z nami umowy.
1 250 PLN
(obsługa miesięcznie)
Pozycjonowanie fraz bez limitu!
Oferta dla najmniejszych sklepów internetowych, które startują i potrzebują wsparcia specjalistów SEO.
2 000 PLN
(obsługa miesięcznie)
Pozycjonowanie fraz bez limitu!
Optymalne rozwiązanie dla małych sklepów internetowych z precyzyjną i efektywną strategią.
3 500 PLN
(obsługa miesięcznie)
Pozycjonowanie fraz bez limitu!
Najchętniej wybierany pakiet ze skuteczną i szeroko zakrojoną promocją w wyszukiwarce z wysoką jakością obsługi.
5 000 PLN
(obsługa miesięcznie)
Pozycjonowanie fraz bez limitu!
Propozycja stworzona z myślą o większych sklepach internetowych oraz dynamicznej promocji dużej oferty.
8 000 PLN
(obsługa miesięcznie)
Pozycjonowanie fraz bez limitu!
Dedykowany dla największych sklepów internetowych, szukających nowoczesnych metod i pogłębionej strategii.
Operujesz na wyższych budżetach?
Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie najlepszy? Skonsultuj się z nami!
Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.
Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planer, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog,
SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, OnCrawl.
By odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, należy zdać sobie sprawę z wielu zmiennych towarzyszących procesowi pozycjonowania e-commerce.
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego zależy od asortymentu, siły konkurencji, struktury sklepu internetowego, jakości tekstów na stronie, możliwości budżetowych, założonych celów biznesowych, wybranych do pozycjonowania sklepu www fraz kluczowych i horyzontu czasowego, jaki sobie damy na osiągnięcie rezultatów.
Agencja seo tworząc analizę konkurencji i Twojej firmy powinna zaproponować możliwie dopasowane do tych realiów rozwiązanie. Na szczęście jednak doświadczenie pozwoliło nam stworzyć cennik pozycjonowania sklepu internetowego, który dobrze odzwierciedla typowe potrzeby właścicieli sklepów internetowych.
Cena pozycjonowania sklepu internetowego zależy od wielu zmiennych jak wybrane do pozycjonowania frazy kluczowe, strategia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, jakość treści, konkurencja, cena pozyskiwania linków zewnętrznych i tym podobne.
Najmniejsze sklepy internetowe operujące w niszowych branżach mogą rozpocząć pozycjonowanie z Verseo już od 1250 złotych.
Wyższe pakiety rosną wraz z wielkością oraz konkurencją danego sklepu. Cena pozycjonowania średniej wielkości sklepu w Verseo kreuje się w przedziale 2000 do 5000 złotych. Pozycjonowanie dużych sklepów internetowych to koszt od 6.000 złotych wzwyż.
Koszt pozycjonowania sklepu może się więc wahać między 1000 a ponad 10.000 złotych. Znaczenie ma w tym przypadku również jego wielkość, asortyment i silnik, na którym jest zbudowany e-commerce.
Jakie znamy metody rozliczania za pozycjonowanie sklepu internetowego? Najczęściej spotykamy model za efekt, model abonamentowy, a także hybrydę obu rozwiązań. Zależnie od modelu, koszt pozycjonowania sklepu, może być zmienny, stały lub częściowo stały a częściowo zmienny.
Metoda rozliczania za efekt oznacza, że przed podjęciem działań agencja seo i klient umawiają się na success fee od wypozycjonowania konkretnych fraz. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest zmienny.
Metoda ta jest jednak bardzo ryzykowna zarówno dla agencji, jak i klienta. Klient bowiem może nieświadomie wybrać frazy, które z biznesowego punktu widzenia są pozbawione sensu i nie przyniosą nowych klientów. Agencja SEO może natomiast zainwestować środki i czas w pozycjonowanie sklepu, a następnie z winy klienta (np. źle przeprowadzonej migracji czy innych ruchów) utracić efekty dotychczasowej pracy. Nietrudno się domyślić, że ten model odchodzi do lamusa.
Model abonamentowy oznacza, że przez cały czas trwania umowy klient opłaca stałą miesięczną kwotę. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest stały. Zarówno klient, jak i agencja seo zyskują wówczas przewidywalność i mogą długofalowo budować strategię bez wykonywania neurotycznych ruchów.
Model hybrydowy oznacza miks obu powyższych. Częściowo opłacasz prowizję miesięczną, a częściowo success fee za osiągnięte wyniki. Nie jest to zły model, ale sprawdzi się tylko w przypadku, kiedy obie strony umowy o pozycjonowanie są świadome tematu seo. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest w części stały – podstawa, a w części zmienny (efekt). W takim rozliczeniu zazwyczaj podana jest maksymalna cena pozycjonowania sklepu, jaką może zapłacić klient.
Podobnie jak przy pytaniu o to, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, tak i przy tym o to ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego należy odpowiedzieć, że zależy to od wielu czynników, jak konkurencyjność danej branży, frazy kluczowe, na które chcemy się pozycjonować czy przeznaczony na optymalizację strony internetowej budżet. Tanie pozycjonowanie sklepu internetowego? Nie myśl w takich kategoriach! Zbyt mała inwestycja w pozycjonowanie może okazać się przepaleniem budżetu.
Ogólnie jednak można założyć, że pierwsze efekty pozycjonowania powinny pojawić się po 3-4 miesiącach od rozpoczęcia prac. Po 6-12 miesiącach efekty powinny być już zauważalne nie tylko w słupkach widoczności strony, ale i realnie – przychodów płynących za pośrednictwem organicznych wyszukiwań w Google.
Miesięczny koszt pozycjonowania sklepu internetowego najłatwiej określić przy abonamentowej formie rozliczenia. Miesięczny koszt pozycjonowania małego sklepu internetowego to ok 1200-1500 złotych. Sklep średniej wielkości wymaga już inwestycji 2000-4000 złotych. Duże sklepy, z wieloma produktami i silną konkurencją zaczynają pozycjonowanie od 5000 złotych i trudno podać górny limit w ich przypadku.
Jeżeli miesięczny koszt pozycjonowania sklepu jest dla Ciebie za duży, warto postawić na kompleksowy audyt SEO. Pozwoli on pokazać błędy na stronie i oszacować potrzebny budżet na pozycjonowanie.
Koszt audytu SEO sklepu internetowego to zazwyczaj kwoty rzędu od 1000 do 8000 złotych. Dla bardzo rozbudowanych serwisów z wieloma wersjami językowymi, cena audytu sklepu internetowego może wynieść nawet powyżej 10000zł. Wszystko zależy od wielkości sklepu, jego struktury, wstępnej analizy dotyczącej potrzeb firmy zlecającej audyt strony czy sklepu.
Mały sklep internetowy z ograniczoną ofertą czy dopiero budujący swoją widoczność zamknie się w kwocie do 2500 złotych za audyt seo.
Duże e-commerce z kilku, czy kilkunastoma tysiącami produktów, będą musiały już przeznaczyć średnio na audyt powyżej 3-4 tysięcy złotych.
Wycena dla największych podmiotów zawsze podlega indywidualnym ustaleniom, a oferta tworzona jest w odniesieniu do konkretnych potrzeb.
Cena pozycjonowania sklepu internetowego osadzona jest na kilku filarach. W telegraficznym na koszt pakietów SEO dla e-commerce mają wpływ:
Wraz z początkiem pozycjonowania nastaje jednocześnie najintensywniejszy czas pracy dla pozycjonera. Należy bowiem dostosować e-commerce do technicznych wymagań Google możliwie idealnie. Kod strony, struktura, opisy meta, prędkość ładowania – to wszystko może polepszyć techniczna strona seo i należy to zrobić w pierwszej kolejności, by kolejne działania, były skuteczniejsze. Dostosowanie techniczne sklepu internetowego można porównać do solidnych fundamentów przy budowie domu.
Wysoki koszt pozycjonowania sklepów w pierwszych miesiącach przeznaczony na optymalizację techniczną, pozwala osiągnąć nam szybkie efekty już w krótkim czasie po rozpoczęciu umowy.
Pozyskiwanie odnośników z innych stron www to kolejna składowa kosztów ponoszonych na pozycjonowanie sklepów internetowych. Zbudowanie sensownego profilu linkowego jest jednym z kluczowych elementów procesu pozycjonowania i pracy przy e-commerce. Pozycjoner podejmuje decyzje skąd pozyskiwać linki i jak zaprojektować architekturę linkowania zewnętrznego oraz wewnętrznego.
Koszt linkowania sklepu internetowego zależy w głównej mierze od jakości serwisu, który do nas linkuje. Domeny o wysokiej reputacji, z dużym ruchem i wartością budowania ruchu również dla nas, będą cenne.
Koszt linkowania sklepu zależy również od tego czy chcemy pozyskać link nofollow czy dofollow. Link oznaczony jako nofollow nie przeniesie bezpośrednio „mocy seo” ze strony linkującej do linkowanej. Link dofollow pozwala natomiast na pełne wykorzystanie mocy witryny linkującej i podniesienie dzięki temu własnej reputacji. Można to wyjaśnić jednym zdaniem – z jakim przystajesz, takim się stajesz. 🙂
Słabej jakości link lub taki, który wystarczy, by stać się elementem profilu linków małego lokalnego serwisu to koszt od 0 do 200-300 złotych. Linkowanie z większych, starszych stron www to koszt od 500 złotych do nawet kilku tysięcy.
Ponieważ zbudowanie „naturalnego” profilu linkowania – jak można się domyślić z powyższych kwot – stanowi duże wyzwanie finansowe, należy to robić przy pomocy fachowca, który najsensowniej ulokuje dane środki i wyciągnie z budżetu ile się da w relacji do reputacji linkujących domen.
Koszt linkbuildingu dla e-commerce związany jest zarówno z budowaniem jak i eksploatacją domen, hostingów i narzędzi. W wyższych pakietach na pozyskiwanie wartościowych linków przeznaczony jest dodatkowy budżet. Ceny linków pozyskanych w ten sposób oscylują od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych.
Wyszukiwarka Google karmi się treścią. Tworząc czy poprawiając treść, musimy zatem cały czas mieć na względzie, że oprócz ludzi, nasze teksty czytane są również przez… roboty Google. Dbać musimy o jakość treści, o jej relewantność względem omawianego tematu, by dostarczała możliwie kompletną informację. Ważna jest struktura tekstu, nagłówki, odpowiednia ilość akapitów, by treść była czytelna, a także – i co jak twierdzą niektórzy najważniejsze – odpowiednie i duże nasycenie konkretnymi frazami kluczowymi. W przypadku tekstów wszystko ma znaczenie.
Koszt przygotowania tekstów do sklepu internetowego zależy w dużej mierzy od stanu zastanego, celu jaki sobie zadaliśmy, wielkości sklepu i skali działania konkurencji w tym obszarze.
Stawki za tworzenie tekstów zazwyczaj rozlicza się w wielkości za tysiąc znaków ze spacjami. Opisy kategorii i opisy produktów to koszt od kilkunastu do około 40 złotych za 1000 zzs w języku polskim. Koszt zależy od szybkości realizacji, skali zamówienia oraz oczekiwanej jakości treści.
Teksty blogowe podlegają tym samym regułom i ich koszt zależy od podobnych zmiennych. W tym przypadku również mówimy o zakresie od kilkunastu złotych wzwyż. Droższe wyjątki stanowią treści wymagające eksperckiej wiedzy we wrażliwych dziedzinach, jak prawo, medycyna czy ubezpieczenia – wówczas stawki za 1000 zzs mogą przekraczać 40 złotych.
Koszty ponoszone na treści są najintensywniejsze w pierwszych miesiącach współpracy. To wtedy zamawiane są opisy na istniejące i nowe kategorie i sekcje.
Oferowanie przez Verseo pakiety na pozycjonowanie sklepu internetowego – a konkretnie możliwość ich stworzenia – wynikają z bogatego doświadczenia naszej agencji. Duża skala pozwala nam na zidentyfikowanie powtarzających się potrzeb sklepów internetowych w zakresie seo i ustandaryzowanie danych usług. Oczywiście podejście do każdego sklepu jest indywidualne, a każdy z nich wymaga osobnej strategii, ale pewien wachlarz usług można wycenić wspólnie dla różnych pakietów. Różne ceny pozycjonowania sklepu internetowego, zależne od konkretnych pakietów, pozwalają też lepiej nawigować klientom po rynku seo i szybciej porównywać oferty. Pakiety pozycjonowania e-commerce w Verseo przedstawiają się następująco:
Jak wygląda cennik pozycjonowania sklepu internetowego? Ceny seo dla sklepu internetowego zaczynają się w Verseo od 1250 złotych, a kończą na pakiecie w kwocie 8000 złotych. Oprócz tego, istnieje opcja indywidualnego dopasowania działań pod specyficzne potrzeby danego sklepu internetowego. Szczegółowy cennik pozycjonowania sklepu wygląda następująco:
Reguły gry w dziedzinie optymalizacji sklepów internetowych nie ulegają aż tak dynamicznie zmianom, jak praca z systemami reklamowymi jak Google czy Facebook Ads. Obok śledzenia zmian, równie ważne jest zatem doświadczenie w dziedzinie.
W Verseo jednoczymy 35 specjalistów SEO. Większość z nich specjalizuje się w kilku wybranych obszarach, a ich kompetencje wzajemnie się uzupełniają. Optymalizacja techniczna strony, linkowanie, praca z treścią, praca z kodem strony czy sklepu – wszystkie te dziedziny, nawet osobno traktowane, są bardzo szerokim tematem do poznania.
Z Verseo zyskujesz zatem pewność, że każde pytanie znajdzie odpowiedź, a skumulowane doświadczenie specjalistów naszej firmy zaowocuje rozsądną ofertą i sensownym prowadzeniem pozycjonowania Twojego sklepu internetowego. Pełną listę pozycjonerów Verseo znajdziesz w zakładce O NAS.
Marika Kachaniak
Customer Success Manager
Z Verseo czujemy się bezpiecznie
Z Verseo czujemy się bezpiecznie
"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"
Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea