Pozycjonowanie sklepu internetowego cennik SEO dla e-commerce

Podnosimy widoczność sklepów internetowych średnio o 506% rok do roku.
98% klientów przedłuża z nami umowy.

 

Starter

1 250 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Linkowanie z portali własnych
  • Wytyczne do pisania tekstów

 

Standard

2 000 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Linkowanie z portali własnych
  • Audyt SEO w cenie

 

Najczęściej wybierany

Advanced

3 500 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Linki z miejsc ogólnodostępnych
  • Pełna optymalizacja techniczna

 

Advanced Plus

5 000 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Analiza działań konkurencji
  • Płatne wpisy sponsorowane

 

Pro

8 000 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Analiza działań konkurencji
  • Konsultacje z pozycjonerem

 

Twój indywidualny pakiet

Operujesz na wyższych budżetach?

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie najlepszy? Skonsultuj się z nami!

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas!

kontakt@verseo.pl61 307 13 28

Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.

Zobacz porównanie planów

Starter

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Analiza

Audyt

Historia domeny

Widoczność konkurencji

Strategia

Działania konkurencji

Analiza treści konkurencji

Starter

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Optymalizacja

Pozycjonowanie fraz

bez limitu!
bez limitu!
bez limitu!
bez limitu!
bez limitu!

Optymalizacja sklepu

Optymalizacja treści

Wytyczne do pisania tekstów

Blogi

Bestsellery

Blogi i treści premium

Starter

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Content Marketing

Pakiet startowy treści

do 40 tys.
do 60 tys.
do 100 tys.
do 150 tys.
do 300 tys.

Optymalizacja treści

do 40 tys. rocznie
do 120 tys. rocznie
do 250 tys. rocznie
do 350 tys. rocznie
do 600 tys. rocznie

Starter

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Linkowanie

Własne portale

Linki z miejsc ogólnodostępnych

Linki z forów internetowych

Płatne wpisy sponsorowane

Starter

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Raportowanie + wsparcie:

Panel klienta

Doradca klienta + dedykowany specjalista SEO

Raporty widoczności domeny

Raporty pozycji

Indywidualne raporty kwartalne

Konsultacje z pozycjonerem

do 1h
do 3h

Analiza

Starter

Standard

Advanced Plus

Pro

Audyt

Historia domeny

Widoczność konkurencji

Strategia

Działania konkurencji

Analiza treści konkurencji

Optymalizacja

Starter

Standard

Advanced Plus

Pro

Pozycjonowanie fraz

bez limitu!
bez limitu!
bez limitu!
bez limitu!

Optymalizacja sklepu

Optymalizacja treści

Wytyczne do pisania tekstów

Blogi

Bestsellery

Blogi i treści premium

Content Marketing

Starter

Standard

Advanced Plus

Pro

Pakiet startowy treści

do 40 tys.
do 60 tys.
do 150 tys.
do 300 tys.

Optymalizacja treści

do 40 tys. rocznie
do 120 tys. rocznie
do 350 tys. rocznie
do 600 tys. rocznie

Linkowanie

Starter

Standard

Advanced Plus

Pro

Własne portale

Linki z miejsc ogólnodostępnych

Linki z forów internetowych

Płatne wpisy sponsorowane

Raportowanie + wsparcie:

Starter

Standard

Advanced Plus

Pro

Panel klienta

Doradca klienta + dedykowany specjalista SEO

Raporty widoczności domeny

Raporty pozycji

Indywidualne raporty kwartalne

Konsultacje z pozycjonerem

do 1h
do 3h

W każdym z planów wykorzystujemy
zaawansowane narzędzia:

Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planer, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog,
SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, OnCrawl.

Logo Google Analytics
Logo Google Tag Manager
Logo Google Data Studio
Logo Google Search Console
Logo Smartlook
Logo Google Marketing Platform
Logo Hotjar
Logo Senuto
Logo Ahrefs
Logo Semstorm
Logo Screaming Frog
Logo Clusteric
Logo Semrush
Logo Majestic

We wszystkich planach od Verseo otrzymujesz:

  • Spójną strategię pozycjonowania
  • Dywersyfikację profilu linków
  • Wsparcie i konsultacje
  • Dostęp do materiałów szkoleniowych
  • Dedykowanego opiekuna
  • Doświadczony zespół specjalistów SEO
  • Badanie potrzeb klienta
  • Działania nastawione na zysk klienta
  • Rozbudowany zespół redakcyjny
  • Raporty widoczności i pozycji
  • Analizę błędów na stronie
  • Dostęp do panelu klienta
  • Wytyczne optymalizacyjne
  • Optymalizację serwisu pod kątem SEO

Często zadawane pytania

By odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, należy zdać sobie sprawę z wielu zmiennych towarzyszących procesowi pozycjonowania sklepu internetowego. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego zależy od asortymentu, siły konkurencji, struktury sklepu internetowego, jakości tekstów na stronie, możliwości budżetowych, założonych celów biznesowych, wybranych do pozycjonowania sklepu www fraz kluczowych i horyzontu czasowego, jaki sobie damy na osiągnięcie rezultatów.

Agencja seo tworząc analizę konkurencji i Twojej firmy powinna zaproponować możliwie dopasowane do tych realiów rozwiązanie. Na szczęście jednak doświadczenie pozwoliło nam stworzyć cennik pozycjonowania sklepu internetowego, który dobrze odzwierciedla typowe potrzeby właścicieli sklepów internetowych.

Najmniejsze sklepy internetowe operujące w niszowych branżach mogą rozpocząć pozycjonowanie z Verseo już od 1250 złotych. Wyższe pakiety rosną wraz z wielkością oraz konkurencją danego sklepu. Mówimy zatem już o przedziale 2000 do 5000 złotych. Pozycjonowanie dużych sklepów internetowych to koszt od 6.000 złotych wzwyż.

Podobnie jak przy pytaniu o to, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, tak i przy tym o to ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego należy odpowiedzieć, że zależy to od wielu czynników, jak konkurencyjność danej branży, frazy kluczowe, na które chcemy się pozycjonować czy przeznaczony na optymalizację strony internetowej budżet.

Ogólnie jednak można założyć, że pierwsze efekty pozycjonowania powinny pojawić się po 3-4 miesiącach od rozpoczęcia prac. Po 6-12 miesiącach efekty powinny być już zauważalne nie tylko w słupkach widoczności strony, ale i realnie – przychodów płynących za pośrednictwem organicznych wyszukiwań w Google.

Tanie pozycjonowanie sklepu internetowego? Nie myśl w takich kategoriach! Zbyt mała inwestycja w pozycjonowanie będzie przepalonym budżetem i przed podjęciem działań należy zawsze skonsultować się ze specjalistą pozycjonerem.

Cena pozycjonowania sklepu internetowego zależy od wielu zmiennych jak wybrane do pozycjonowania frazy kluczowe, strategia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, jakość treści, konkurencja, cena pozyskiwania linków zewnętrznych i tym podobne.

Koszt pozycjonowania sklepu może się wahać między 1000 a ponad 10.000 złotych. Znaczenie ma w tym przypadku również jego wielkość, asortyment i silnik, na którym jest zbudowany.

Reguły gry w dziedzinie optymalizacji sklepów internetowych nie ulegają aż tak dynamicznie zmianom, jak praca z systemami reklamowymi jak Google czy Facebook Ads. Obok śledzenia zmian, równie ważne jest zatem doświadczenie w dziedzinie.

W Verseo jednoczymy 35 specjalistów SEO. Większość z nich specjalizuje się w kilku wybranych obszarach, a ich kompetencje wzajemnie się uzupełniają. Optymalizacja techniczna strony, linkowanie, praca z treścią, praca z kodem strony czy sklepu – wszystkie te dziedziny, nawet osobno traktowane, są bardzo szerokim tematem do poznania.

Z Verseo zyskujesz zatem pewność, że każde pytanie znajdzie odpowiedź, a skumulowane doświadczenie specjalistów naszej firmy zaowocuje rozsądną ofertą i sensownym prowadzeniem pozycjonowania Twojego sklepu internetowego. Pełną listę pozycjonerów Verseo znajdziesz w zakładce O NAS.

Jakie znamy metody rozliczania za pozycjonowanie sklepu internetowego? Najczęściej spotykamy model za efekt, model abonamentowy, a także hybrydę obu rozwiązań.

Metoda rozliczania za efekt oznacza, że przed podjęciem działań agencja seo i klient umawiają się na success fee od wypozycjonowania konkretnych fraz. Metoda ta jest jednak bardzo ryzykowna zarówno dla agencji, jak i klienta. Klient bowiem może nieświadomie wybrać frazy, które z biznesowego punktu widzenia są pozbawione sensu i nie przyniosą nowych klientów. Agencja SEO może natomiast zainwestować środki i czas w pozycjonowanie sklepu, a następnie z winy klienta (np. źle przeprowadzonej migracji czy innych ruchów) utracić efekty dotychczasowej pracy. Nietrudno się domyślić, że ten model odchodzi do lamusa.

Model abonamentowy oznacza, że przez cały czas trwania umowy klient opłaca stałą miesięczną kwotę. Zarówno klient, jak i agencja seo zyskują wówczas przewidywalność i mogą długofalowo budować strategię bez wykonywania neurotycznych ruchów.

Model hybrydowy oznacza miks obu powyższych. Częściowo opłacasz prowizję miesięczną, a częściowo success fee za osiągnięte wyniki. Nie jest to zły model, ale sprawdzi się tylko w przypadku, kiedy obie strony umowy o pozycjonowanie są świadome tematu seo.

Rozliczenie za efekt to model płatności za pozycjonowanie sklepów internetowych, w którym miesięczna opłata ulega ciągłym zmianom. Dzieje się tak, ponieważ firma płaci tylko wtedy, kiedy ustalone przy podpisaniu umowy frazy, znajdują się na wybranych pozycjach w wyszukiwarce (z reguły top3 czy top5).

W wyszukiwarce wciąż dochodzi do przetasowań, toteż trudno jednoznacznie wówczas przewidywać w jakiej wysokości płatność nastąpi w kolejnych miesiącach. Ważne jest również, na podstawie jakiego narzędzia dokonujemy pomiaru pozycji i gdzie sprawdzamy widoczność strony.

Rozliczenie za efekt powoli odchodzi do przeszłości z uwagi na ogromne ryzyko zarówno dla agencji seo, jak i klienta. Klient może – i niestety było to wykorzystywane przez wiele firm seo – zgodzić się na frazy, które teoretycznie są powiązane z biznesem, ale nie przynoszą klientów bo nie są wpisywane z intencją dokonania zakupów.

Agencja natomiast proponowała je ponieważ łatwo było je wypozycjonować. Z drugiej strony agencja stosunkowo sporo pracy wkłada na samym początku współpracy. Optymalizacja sklepu internetowego dokonuje się na samym początku. Co w przypadku kiedy po 2 miesiącach klient uzna, że kończy współpracę, a frazy jeszcze się nie wypozycjonowały w wynikach wyszukiwania? Agencja seo zanotuje wówczas stratę czasu i pieniędzy.

Abonament, jak wiemy z innych usług, to stała miesięczna opłata funkcjonująca przez cały okres obowiązywania umowy. Klient zyskuje przewidywalność inwestycji, a agencja z czasem odrabia nakład pracy, który jest szczególnie duży podczas pierwszych miesięcy.

Optymalizacja strony internetowej wymaga bowiem głównie pracy technicznej, która dokonywana jest na początku. Niezależnie od tego, czy wybraliśmy pozycjonowanie lokalne czy pozycjonowanie szerokie, rozliczenie abonamentowe jest preferowanym przez większość klientów sposobem rozliczenia.

Hybrydowy model rozliczenia za pozycjonowanie sklepu ecommerce oznacza, że płatność zawiera w sobie element stały oraz zmienny. Może to być np. 2000 zł netto miesięcznie + success fee za zwiększenie widoczności strony internetowej na ustalone wcześniej frazy. To rzadko spotykany model rozliczenia, który wymaga dużej świadomości usługi seo ze strony firmy na niej się decydującej. Zwyczajowo dotyczy to większych ecommerców i stron internetowych.

Audyt seo sklepu internetowego kosztuje od 1000 do nawet 8000 złotych. Wszystko zależy od wielkości sklepu, jego struktury, wstępnej analizy dotyczącej potrzeb firmy zlecającej audyt strony czy sklepu. Mały sklep internetowy z ograniczoną ofertą czy dopiero budujący swoją widoczność zamknie się w kwocie do 2500 złotych za audyt seo.

Duże sklepy z kilku, czy kilkunastoma tysiącami produktów, będą musiały już przeznaczyć średnio na audyt powyżej 3-4 tysięcy złotych. Wycena dla największych podmiotów zawsze podlega indywidualnym ustaleniom, a oferta tworzona jest w odniesieniu do konkretnych potrzeb.

Oferta pozycjonowania sklepu internetowego osadzona jest na kilku filarach. W telegraficznym skrócie tak się one przedstawiają:

Optymalizacja sklepu internetowego

Wraz z początkiem pozycjonowania nastaje jednocześnie najintensywniejszy czas pracy dla pozycjonera. Należy bowiem dostosować e-commerce do technicznych wymagań Google możliwie idealnie. Kod strony, opisy meta, prędkość ładowania – to wszystko może polepszyć techniczna strona seo i należy to zrobić w pierwszej kolejności, by kolejne działania, były skuteczniejsze. Dostosowanie techniczne sklepu internetowego można porównać do solidnych fundamentów przy budowie domu.

Linkowanie

Zbudowanie sensownego profilu linkowego jest jednym z kluczowych elementów procesu pozycjonowania i pracy przy sklepie internetowym. Pozycjoner podejmuje decyzje skąd pozyskiwać linki i jak zaprojektować architekturę linkowania zewnętrznego oraz wewnętrznego.

Praca z tekstem

Wyszukiwarka Google karmi się treścią. Tworząc czy poprawiając treść, musimy zatem cały czas mieć na względzie, że oprócz ludzi, nasze teksty czytane są również przez… roboty Google. Dbać musimy o jakość treści, o jej relewantność względem omawianego tematu, by dostarczała możliwie kompletną informację. Ważna jest struktura tekstu, nagłówki, odpowiednia ilość akapitów, by treść była czytelna, a także – i co jak twierdzą niektórzy najważniejsze – odpowiednie i duże nasycenie konkretnymi frazami kluczowymi. W przypadku tekstów wszystko ma znaczenie.

Miesięczny koszt pozycjonowania sklepu internetowego najłatwiej określić przy abonamentowej formie rozliczenia. Miesięczny koszt pozycjonowania małego sklepu internetowego to ok 1200-1500 złotych. Sklep średniej wielkości wymaga już inwestycji 2000-4000 złotych. Duże sklepy, z wieloma produktami i silną konkurencją zaczynają pozycjonowanie od 5.000 złotych i trudno podać górny limit w ich przypadku.

Pakiety na pozycjonowanie sklepu internetowego – a konkretnie możliwość ich stworzenia – wynika z bogatego doświadczenia danej agencji. Duża skala pozwala na zidentyfikowanie powtarzających się potrzeb sklepów internetowych w zakresie seo i ustandaryzowanie danych usług. Oczywiście podejście do każdego sklepu jest indywidualne, a każdy z nich wymaga osobnej strategii, ale pewien wachlarz usług można wycenić wspólnie dla różnych pakietów. Pakiety pozycjonowania sklepu internetowego pozwalają też lepiej nawigować klientom po rynku seo i szybciej porównywać oferty. Pakiety pozycjonowania ecommerce w Verseo przedstawiają się następująco:

  • Pakiet starter – pakiet dedykowany najmniejszym sklepom internetowym, które operują w niszach i nie mają dużej konkurencji.
  • Pakiet standard – pakiet pozycjonowania skierowany do małych sklepów internetowych, które chcą prowadzić działania seo w warunkach małej aktywności konkurencji.
  • Pakiet advanced – pakiet dedykowanym sklepom internetowym średniej wielkości przy średnim nacisku ze strony konkurencji.
  • Pakiet advanced plus – oferta na pozycjonowanie ecommerce`u średniej wielkości przy dużej konkurencyjności.
  • Pakiet pro – pakiet seo dla największych sklepów internetowych z dużą konkurencją i wieloma kanałami reklamowymi.
  • Pakiet indywidualny – jeżeli istnieje taka potrzeba, zawsze dokonujemy indywidualnej korekty danego pakietu o dodatkowe usługi czy wzmocnienie działań w danym obszarze seo.

Jak wygląda cennik pozycjonowania sklepu internetowego? Ceny seo dla sklepu internetowego zaczynają się w Verseo od 1250 złotych, a kończą na pakiecie w kwocie 8000 złotych. Oprócz tego, istnieje opcja indywidualnego dopasowania działań pod specyficzne potrzeby danego sklepu internetowego. Szczegółowy cennik pozycjonowania sklepu wygląda następująco:

  • Pakiet starter – 1250 zł
  • Pakiet standard – 2000 zł
  • Pakiet advanced – 3500 zł
  • Pakiet advanced plus – 5000 zł
  • Pakiet pro – 8000 zł
  • Pakiet indywidualny – kwota zależy od indywidualnych potrzeb i konsultacji.

Koszt linkowania sklepu internetowego zależy w głównej mierze od jakości serwisu, który do nas linkuje. Domeny o wysokiej reputacji, z dużym ruchem i wartością budowania ruchu również dla nas, będą cenne.

Koszt linkowania sklepu zależy również od tego czy chcemy pozyskać link nofollow czy dofollow. Link oznaczony jako nofollow nie przeniesie bezpośrednio „mocy seo” ze strony linkującej do linkowanej. Link dofollow pozwala natomiast na pełne wykorzystanie mocy witryny linkującej i podniesienie dzięki temu własnej reputacji. Można to wyjaśnić jednym zdaniem – z jakim przystajesz, takim się stajesz. 🙂

Słabej jakości link lub taki, który wystarczy, by stać się elementem profilu linków małego lokalnego serwisu to koszt od 0 do 200-300 złotych. Linkowanie z większych, starszych stron www to koszt od 500 złotych do nawet kilku tysięcy.

Ponieważ zbudowanie „naturalnego” profilu linkowania – jak można się domyślić z powyższych kwot – stanowi duże wyzwanie finansowe, należy to robić przy pomocy fachowca, który najsensowniej ulokuje dane środki i wyciągnie z budżetu ile się da w relacji do reputacji linkujących domen.

Koszt przygotowania tekstów do sklepu internetowego zależy w dużej mierzy od stanu zastanego, celu jaki sobie zadaliśmy, wielkości sklepu i skali działania konkurencji w tym obszarze.

Stawki za tworzenie tekstów zazwyczaj rozlicza się w wielkości za tysiąc znaków ze spacjami. Opisy kategorii i opisy produktów to koszt od kilkunastu do około 40 złotych za 1000 zzs. Koszt zależy od szybkości realizacji, skali zamówienia oraz oczekiwanej jakości treści.

Teksty blogowe podlegają tym samym regułom i ich koszt zależy od podobnych zmiennych. W tym przypadku również mówimy o zakresie od kilkunastu złotych wzwyż. Droższe wyjątki stanowią treści wymagające eksperckiej wiedzy we wrażliwych dziedzinach, jak prawo, medycyna czy ubezpieczenia – wówczas stawki za 1000 zzs mogą przekraczać 40 złotych.

Modne ostatnio pojęcie SXO to nic innego jak marketingowe połączenie słów SEO i UX. SEO to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyników wyszukiwania by zwiększyć jej widoczność w Google. UX to maksymalne ułatwienie użytkownikowi nawigowanie po stronie internetowej i zaprojektowanie jej w ten sposób, by doprowadzić do wykonania przez niego pożądanej przez nas akcji – np. złożenia zamówienia czy wykonania telefonu lub wypełnienia formularzy.

SXO oznacza zatem połączenie działań mających z jednej strony podnieść stronę w wynikach wyszukiwania, a z drugiej strony upewnić się, że wskaźnik konwersji – czyli tego ilu z odwiedzających staje się klientami – poszybuje w górę. Z reguły jednak agencje oddzielają te dwie usługi od siebie ponieważ wymagają odrębnych specjalistów, by je świadczyć.

Karol Marciniak
Business Development Executive

Karol Marciniak 1

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie? Napisz do nas

Darmowa wycena

Minuta z zaletami Google Ads.

Klienci coraz częściej zauważają potężne zalety Google Ads względem innych kanałów reklamowych.

Kinga Dudzińska
Project Manager