Spis treści
Czytasz teraz:
Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja]
- Facebook – wymiary grafik
- Instagram – wymiary i formaty grafik
- Posty Wideo
- Twitter – wymiary i formaty grafik
- LinkedIn – wymiary i formaty grafik
- TikTok – formaty reklamowe i wymiary grafik
- YouTube – wymiary grafik i formaty reklamowe
- Wymiary banera na YT
- Google Display Network i Display & Video 360 (programmatic) – wymiary grafik
- Wybrane formaty Rich Media (programmatic)
- Bannery elastyczne Google Ads
- Reklamy Discovery Ads
Zamknij
Rozkwit mediów społecznościowych oraz platform takich jak Google Ads całkowicie zmienił marketing w sieci. Google, Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn to dziś część ogromnego biznesowo-technologicznego ekosystemu. W dużej części branż nieobecność w social mediach i w sieciach reklamowych oznacza dla firmy pominięcie wspaniałej okazji na ekspozycję marki, kontakt z klientem i oczywiście zwiększenie sprzedaży.
Chcąc osiągać w social mediach dobre efekty PR-owe, marketingowe i sprzedażowe, musimy dopasowywać się do ciągle modyfikowanego środowiska. Funkcje, wygląd i regulamin portali społecznościowych i usług reklamowych podlegają dynamicznym zmianom, a my musimy za nimi nadążać. Dobór grafiki czy filmu do posta może całkowicie zmienić jego zasięgi i odczucia odbiorców, dlatego – zwłaszcza w przypadku zdjęć i wideo – powinniśmy ściśle stosować się do technicznych zaleceń Facebooka i pozostałych serwisów.
Poniżej przedstawiamy czytelne zestawienie formatów grafik i filmów, które pozwolą każdemu marketerowi na osiąganie dobrych wyników. Jakie wymiary powinny mieć zdjęcia na Instagramie, Twitterze, LinkedInie lub Facebooku? A na jakie powinniśmy zdecydować się w Google Display Network i reklamach programmatic Display & Video 360?
Poniżej odpowiedzi. Nim je poznasz, możesz też rzucić kątem lewego oka na cieszący się ogromną popularnością Kalendarz Marketingowy 2023. Dzięki niemu z łatwością stworzysz strategię content marketingową, zaplanujesz posty na Social Media, a w efekcie zwiększysz sprzedaż. Z tym narzędziem to proste!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 4](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2023/01/unnamed-1-1-1110x879.png)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 4](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2023/01/unnamed-1-1-1110x879.png)
Facebook – wymiary grafik
Zdjęcie profilowe
Aktualnie zdjęcie profilowe na Facebooku wyświetlane jest w kształcie koła o najczęściej spotykanych wymiarach:
- na komputerach (desktop): 170 x 170 pikseli
- na smartfonach i tabletach (mobile): 128 x 128
- w wersji lekkiej (starsze telefony): 36 x 36
Jeżeli korzystamy z Facebooka w przeglądarce, wymiary będą różnić się w zależności od urządzenia – na przykład na osi czasu w przeglądarce Safari na iPhone SE 2 avatar ma wymiar 80 x 80 pikseli, natomiast na komputerze z monitorem FullD 1920 x 1080 zdjęcie wyświetla się w rozdzielczości 40 x 40 pikseli.
Najważniejsze, by zdjęcie profilowe miało proporcje 1:1 (kwadrat), a kluczowe elementy znajdowały się w centrum – Facebook wyświetlając zdjęcie, utnie kanty. Zdjęcie powinno być znacznie większe, niż jego wyświetlane wymiary – nawet o proporcjach 1000 x 1000 – serwis odpowiednio je przeskaluje, a dzięki temu mamy pewność, że na żadnym urządzeniu avatar nie będzie “spikselizowany”.
Zdjęcie w tle
Na większości desktopów zdjęcie wyświetla się w rozdzielczości 820 x 312 pikseli. Na smartfonach i tabletach (mobile) zdjęcie w tle zostanie przycięte do formatu 640 x 360, dobrze więc umieścić najważniejsze dla nas elementy w środkowym obszarze zdjęcia.
Zdjęcie w tle grupy
Zalecany rozmiar zdjęcia to 1640 x 856 pikseli. Jeżeli nasze zdjęcie jest większe, także będzie wyświetlane poprawnie, o ile zachowamy proporcje szerokości do wysokości 1,91:1.
Tło wydarzenia
Zalecany wymiar: 1200 x 628 pikseli – zdjęcie nie będzie centrowane i na różnych rozdzielczościach będzie wyglądać tak samo.
Zdjęcie w poście
- zdjęcie poziome: 1200 x 900
- zdjęcie pionowe: 800 x 1000
- zdjęcie kwadratowe: 1080 x 1080
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 10](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/fb_updated-1110x740.png)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 10](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/fb_updated-1110x740.png)
Post wideo
Wideo w poście powinno mieć proporcje 16:9 (wideo poziome) lub 9:16 (wideo pionowe) – najlepiej w rozdzielczości 1920 x 1080 lub 1080 x 1920 lub wyższej. System pozwoli nam na załadowanie filmu o długości do 240 minut i rozmiarze do 4 gigabajtów.
Facebook Stories
Wymiary do Facebook Stories są takie same jak w przypadku Instagram Stories – pełnoekranowo wyświetlają się one w proporcji 9:16. Zalecane wymiary: 1080 x 1920 pikseli.
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 13](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/10-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 13](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/10-1110x740.jpg)
Kolekcja – materiał błyskawiczny
Mobilny format kanwy nie jest wykorzystywany zbyt często, jednak wielu marketerów docenia jego multimedialność i wysoki stopień interakcji z użytkownikiem. Kolekcja powinna mieć format kwadratowy (1:1) lub pionowy (9:16).
Zdjęcie z linkiem (linkpost)
Najlepsze efekty osiągniemy przy wielkości 1200 x 628 pikseli (duża pozioma miniatura) lub 1080 x 1080 (format kwadratowy).
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 16](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/13-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 16](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/13-1110x740.jpg)
Karuzela
Od 2 do 10 zdjęć lub filmów (można łączyć jedno z drugim). Zdjęcia i filmy będą wyświetlane w formacie kwadratowym i powinny mieć wymiary przynajmniej 1080 x 1080 pikseli.
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 18](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/12-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 18](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/12-1110x740.jpg)
Pokaz slajdów
Animowany format dający nam dużą dowolność, pozwalając na wybór od 3 do 10 zdjęć. Możesz wybrać proporcje 16:9 lub 1:1
Kampania nakierowana na pozyskiwanie lajków
W jej przypadku najpopularniejszym formatem są poziome zdjęcia o wymiarach 1200 x 444 pikseli lub kwadratowe o wymiarach 1080 x 1080 pikseli.
Messenger – wymiary grafik
Miniaturka ukaże się pomiędzy rozmowami na liście konwersacji i wyświetlana w proporcjach 1:1 (najlepiej wybrać obraz o rozdzielczości 1080 x 1080 lub większej). Po kliknięciu użytkownik zobaczy pełną reklamę.
W widoku rozszerzonym (czyli po kliknięciu) zostanie pokazany pełny obraz – może mieć on proporcje od 16:9 do 1:1, obrazy pionowe nie zostaną zaakceptowane przez system. Według oficjalnych wytycznych minimalne wymiary to 254 x 133 piksele, jednak w praktyce Facebook odrzuca tak małe obrazy w tym formacie reklamowym – wysłany obraz musi mieć rozdzielczość co najmniej 500 x 262 pikseli.
Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB. Do obrazu trzeba dodać również tekst – do 150 znaków ze spacjami w treści i do 40 znaków ze spacjami w nagłówku.


Messenger – relacje
Tak jak w przypadku innych formatów relacji, obraz powinien mieć proporcje 9:16 oraz wysoką rozdzielczość, optymalnie 1080 x 1920 lub wyższą.


Instagram – wymiary i formaty grafik
W odróżnieniu od Facebooka, Instagram jako portal nie ma aż tylu różnorodnych formatów.
Standardowe posty:
- Zdjęcie kwadratowe – wciąż najpopularniejszy format zdjęć na Instagramie, aż do 2015 roku zresztą jedyny. Zalecane wymiary: minimalnie 1080 x 1080 pikseli.
- Zdjęcie poziome – zalecane proporcje to 1,91:1 z szerokością 1080 pikseli.
- Zdjęcie pionowe – powinno mieć proporcje 4:5 (w ten sposób nie zostanie ucięte) z szerokością 1080 pikseli i wysokością 1350 pikseli.
InstaStories
Jako że zdecydowana większość użytkowników przegląda Instagrama na telefonach, najlepszymi proporcjami InstaStories będzie 9:16 z wymiarami 1080 na 1920.
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 26](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/21-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 26](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/21-1110x740.jpg)
Posty Wideo
Nagrania wideo, które chcesz umieścić na Instagramie w formie postów, mogą mieć proporcje od 1,91:1 do 4:5.
Instagram Video
Najlepsze efekty wizualne osiągniemy, stosując współczynnik 9:16 lub 4:5.
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 28](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/igtv_updated-1110x740.png)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 28](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/igtv_updated-1110x740.png)
Twitter – wymiary i formaty grafik
Twitter to pod względem liczby realnych użytkowników trzeci portal społecznościowy w Polsce. Z uwagi na swoją specyfikę na Twitterze najbardziej widoczne są profile polityków, marketerów i dziennikarzy, jednak portal ten oferuje znacznie więcej. To wspaniałe miejsce do przeglądania wiadomości (wiele newsów pojawia się tam szybciej niż na portalach informacyjnych), komentowania, kreowania marki osobistej czy budowania eksperckiego wizerunku firmy.
By w pełni wykorzystać marketingowy potencjał Twittera, musimy nie tylko dostosować się do regulaminu, ale także wziąć pod uwagę aspekty techniczne. Posty i grafiki dopasowane do wymogów platformy będą nie tylko wyglądać bardziej estetycznie, ale zapewne także osiągną lepsze wyniki.
Zdjęcie profilowe
Format 1:1, pola w kątach kwadratu zostaną przycięte, by Twitter mógł wyświetlać avatar w kształcie koła. Oficjalnie polecanym wymiarem jest 400 x 400 pikseli, a obrazek może zostać przesłany w formacie JPG, PNG lub GIF (maksymalnie 2 MB).
Zdjęcie w tle – cover photo
Plik w formacie 3:1, zalecane przez Twittera wymiary to 1500 x 500 pikseli. Na każdym urządzeniu będzie wyglądać tak samo (poza oczywiście przeskalowaniem) – Twitter nie ucina fragmentów zdjęć w tle.
Zdjęcia w postach
Twitter umożliwia także publikację zdjęć oraz animacji w formacie GIF.
Maksymalny rozmiar plików to 5 MB przy publikacji z aplikacji mobilnej i 15 MB przy publikacji przez stronę. Obraz na osi czasu wyświetlany jest w proporcjach 16:9, a grafiki z większą wysokością zostaną przycięte. GIFy oraz filmy wideo mogą być kwadratowe.
W tradycyjnym poście możesz opublikować do 4 zdjęć naraz. Wyświetlą się one w formie galerii.
- 2 zdjęcia: obok siebie, proporcje 7:8
- 3 zdjęcia: jedno zdjęcie 7:8, dwa pozostałe 4:7
- 4 zdjęcia: siatka 2 x 2 z obrazami o wyświetlanych proporcjach 2:1
Relacje na Twitterze – Twitter Fleets
Format dostępny w Polsce i na całym świecie dopiero od listopada 2020 roku, wprowadzony na Twitterze na wzór takich portali jak Instagram czy Facebook. Relacje (Stories) nazywane są tutaj Fleetami i znikają po 24 godzinach od publikacji. W odróżnieniu od standardowych postów nie ma możliwości udostępnienia lub zostawienia “lajka” – jako odbiorca możemy jednak wybrać jedną z 7 reakcji przedstawionych za pomocą ikon emoji lub napisać z poziomu relacji wiadomość do jej autora, jeśli ten nie zablokował wcześniej funkcji DM (Direct Message).
Fleet może zawierać tekst (podobnie jak standardowy wpis, maksymalnie do 280 znaków), video, animowanego GIFa lub zdjęcie.
Fleet wyświetlany jest na urządzeniach mobilnych pionowo w wymiarach 1080 x 1920 pikseli. Taki jest też optymalny wymiar zdjęcia lub wideo przeznaczonego do publikacji w relacji Twitter. W wersji desktopowej aktualnie nie istnieje możliwość publikacji lub odczytana Fleeta.
Twitter Cards
Twitter Cards to prosty modyfikator wyglądu linków na Twitterze. Po wklejeniu adresu w treść posta serwis szuka w kodzie strony odpowiednich metadanych, dzięki czemu zamiast standardowego tekstowego linka możemy wybrać jeden z poniższych typów.
Summary card – takie linki zawierają zdjęcie (minimalne wymiary to 120 x 120 pikseli, format kwadratowy, maksymalnie 1 MB), tytuł strony (do 70 znaków), krótki opis (do 200 znaków) oraz fragment adresu URL.
Summary with large image card – format podobny do powyższego, jednak różni się on wymiarem zdjęcia. Jest ono większe i lepiej wyeksponowane, co w połączeniu z odpowiednim doborem grafiki może powodować większą liczbę kliknięć na odnośnik. Opis jest ucięty do 3 linijek w wersji desktopowej oraz nie jest wyświetlany, jeśli wyświetlamy kartę na urządzeniu mobilnym z iOS lub Androidem.
Obraz powinien być przycięty do proporcji 2:1 (minimalne wymiary: 300 x 157 pikseli, maksymalne: 4096 x 4096 pikseli). Dostępne formaty: JPG, PNG, WEBP oraz GIF (w tym ostatnim przypadku jako miniaturka zostanie użyta pierwsza klatka obrazu, jeżeli GIF jest animowany).
Player card – Summary Card z graficzną miniaturką pliku audio lub video, który można odtworzyć. W przypadku kliknięcia na link w karcie Player Card w aplikacji mobilnej, zostaniemy przeniesieni do symulowanej przeglądarki Twittera, gdzie będziemy mogli uruchomić odtwarzanie. Kliknięcie w wersji desktopowej pozwoli nam zobaczyć zawartość bezpośrednio na osi czasu.
Miniaturka w Player Card powinna mieć proporcje 1:1 lub 16:9 i wymiar minimum 640 x 360 pikseli, natomiast sam odtwarzalny plik nie powinien przekraczać 5 MB.
App Card – format przystosowany do promowania aplikacji. Kliknięcie w link przeniesie mobilnego użytkownika bezpośrednio na stronę danej aplikacji w sklepie Google Play lub Apple Store, gdzie można ją kupić lub bezpłatnie pobrać. Post w tym formacie zawiera tytuł, opis oraz ikonę aplikacji, a opcjonalnie także cenę i średnią ocen użytkowników.
Podgląd wyświetlanego linka możemy zobaczyć dzięki narzędziu Twitter Card Validator: https://cards-dev.twitter.com/validator. W WordPressie w ustawieniu metadanych na podstronach mogą nam pomóc między innymi wtyczki Yoast SEO oraz JM Twitter Cards.
LinkedIn – wymiary i formaty grafik
LinkedIn swoją specyfiką zdecydowanie różni się od Facebooka czy Instagrama, jednak z uwagi na określone grupy docelowe w wielu branżach jest wspaniałym narzędziem reklamowym.
Zdjęcie profilowe: 400 x 400 pikseli, choć zdecydowanie lepiej wybrać nieco większe wymiary w proporcjach 1:1.
Zdjęcie w tle na Linkedin
Zdjęcie w tle 1584 x 396 (proporcje 4:1). W zależności od ekranu zdjęcie w tle na profilu LinkedIn może zostać przycięte przez serwis, dlatego lepiej ważne elementy umieścić bliżej środka i przetestować wyświetlanie na różnych urządzeniach.
LinkedIn Stories
Podobnie jak w przypadku InstaStories i Facebook Stories, najlepszym wymiarem będzie 1080 x 1920 (proporcje 9:16)
Strony firmowe:
- Zdjęcie profilowe firmy (logo): 268 x 268 pikseli
- Zdjęcie w tle strony: 1128 x 191 pikseli
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 40](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/02/li_updated-1110x740.png)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 40](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/02/li_updated-1110x740.png)
- Zakładka “kultura firmowa” – zdjęcie główne: 1128 x 376 pikseli
- Zakładka “kultura firmowa” – moduły niestandardowe: 502 x 282 pikseli
- Zakładka “kultura firmowa” – galeria firmy: 900 x 600 pikseli (rekomendowany rozmiar, minimalnie 264 x 176)
Zdjęcia w postach:
Grafika w poście: proporcje 1:1, wymiary 1200 x 1200 (w formie kwadratu wyświetli się na desktopie) oraz 1200×628 (tak wyświetli się na urządzeniach mobilnych)
Grafika linka: 1200 x 628
Wideo: od 256 x 144 pikseli do 4096 x 2304 pikseli
Formaty reklamowe:
- Reklama z pojedynczym zdjęciem: w proporcjach 1:1, maksymalny rozmiar obrazu to 7680 x 7680 pikseli
- Karuzela: maksymalny rozmiar obrazu to 6012 × 6012 pikseli, a zalecany rozmiar pojedynczego obrazu to 1080 × 1080 pikseli, w proporcji 1:1
- Reklamy wideo: szerokość: między 640 a 1920 pikseli, wysokość: między 360 a 1920 pikseli, proporcja obrazu: między 1,778 a 0,5652
- Reklamy dynamiczne: 100 x 100 pikseli
- Promowana treść: 1200 x 627 pikseli
- Business Banner image: 646 x 220
TikTok – formaty reklamowe i wymiary grafik
TikTok to aplikacja, która w ostatnich latach zdobyła ogromną popularność, zwłaszcza w najmłodszej grupie wiekowej.
Zdjęcie profilowe na Tik Toku
Zdjęcie profilowe: 200 x 200 pikseli, proporcje 1:1, format JPG lub PNG
In Feed ads
Wideo od 5 do 60 sekund, które “udaje” organiczny content w karcie “for you”. Wideo z dźwiękiem.
Proporcje wideo: 1:1 lub najlepiej 9:16 – rozdzielczość 1080 x 1920
Formaty: MP4/MPEG/3GP/AVI/MOV
Brand Takeover Ads
Reklamy pokazywane użytkownikom bezpośrednio po uruchomieniu aplikacji.
Proporcje wideo: najlepiej 9:16 – rozdzielczość 1080 x 1920
Długość wideo: 3-5 sekund bez dźwięku, może być .gif lub statyczny obraz .jpg.
TopView Ads
Reklamy pokazywane użytkownikom bezpośrednio po uruchomieniu aplikacji.
Proporcje wideo: najlepiej 9:16 – rozdzielczość 1080 x 1920
Długość wideo: 5-60 sekund
TopView Lite
Format podobny do TopView, jednak odpala się bez dźwięku, a wyświetlanie reklamy trwa znacznie krócej – do 5 sekund.
Proporcje wideo: najlepiej 9:16 – rozdzielczość 1080 x 1920
Długość wideo: 3-5 sekund lub obraz w formacie JPG wyświetlany przez 3 sekundy
Oprócz tego dostępne są również formaty Branded Effects Ads / Branded Hashtag Challenge / Branded Hashtag Challenge Plus.
Warto pamiętać, że zazwyczaj w reklamach na TikToku sam content jest często delikatnie przykryty, na przykład przez przyciski po prawej stronie, logo czy opis. Dlatego dobrą praktyką jest wycentrowanie najważniejszych elementów, by mieć pewność, że będą one widoczne w każdej sytuacji i na każdym urządzeniu.
YouTube – wymiary grafik i formaty reklamowe
Wymiary banera na YT
Zalecane minimalne wymiary bannera na YouTube to 2048 x 1152 pikseli z proporcjami 16:9. Przy takich wymiarach “bezpieczna strefa”, w której możemy umieścić różne elementy i mieć pewność, że na różnych urządzeniach nie zostaną przycięte, ma wymiar 1235 x 338 pikseli. Maksymalny rozmiar pliku to 6 mb.
Zdjęcie profilowe/zdjęcie kanału
Kwadratowy lub okrągły obraz o rekomendowanych wymiarach 800 x 800 pikseli.
Miniaturka filmu
Rekomendowane wymiary miniaturki to 1280 x 720 pikseli (proporcje 16:9) z minimalną szerokością 640 pikseli – im wyższa rozdzielczość, tym lepiej.
Posty na karcie Społeczność
Proporcje obrazu 1:1, brak minimalnych wymiarów. W takich postach poza statycznymi obrazami możemy umieszczać także animowane obrazy w formacie .gif.
Reklamy displayowe
Rozdzielczość: 300 x 60 pikseli lub 300 x 250 pikseli.
Nakładki reklamowe
Rozdzielczość: 468 x 60 lub 728 x 90 pikseli.
Reklamy wideo
Proporcje: najlepiej 16:9 lub 1:1, rozdzielczość FullHD – 1920 x 1080 pikseli w pierwszym przypadku, 1080 x 1080 w drugim lub wyższa.
Format: najlepiej MPEG-2, MPEG-4 lub .AVI.
Google Display Network i Display & Video 360 (programmatic) – wymiary grafik
Przesłane reklamy w Google Display Network – wymiary
Dostępne formaty to GIF, JPG, PNG, rozmiar pliku nie może przekraczać 150 KB. Takie same wymiary dotyczą przesłanych reklam displayowych HTML5.
Format kwadratowy i prostokątny
200 × 200 Mały kwadrat
240 × 400 Pionowy prostokąt
250 × 250 Kwadrat
250 × 360 Potrójny szeroki ekran
300 × 250 Baner śródtekstowy
336 × 280 Duży prostokąt
580 × 400 Netboard
Wieżowiec (format pionowy)
120 × 600 Wieżowiec
160 × 600 Szeroki wieżowiec
300 × 600 Reklama na pół strony
300 × 1050 Pionowy
Długi baner (format poziomy)
468 × 60 Baner
728 × 90 Długi baner
930 × 180 Górny baner
970 × 90 Powiększony długi baner
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 66](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/62-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 66](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/62-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 67](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/64-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 67](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/64-1110x740.jpg)
Na urządzenia mobilne
300 × 50 Baner na urządzenia mobilne
320 × 50 Baner na urządzenia mobilne
320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 68](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/65-1110x740.jpg)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 68](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/65-1110x740.jpg)
Wybrane formaty Rich Media (programmatic)
Lightbox
Logo: co najmniej 50 x 50 pikseli (maksymalnie: 1024 x 1050 pikseli), obraz do 200 kb
Galeria obrazów: proporcje 1,9:1
Video: opublikowane na YouTube z publicznym dostępem
Flipbook (kineograf)
Logo: maksymalne wymiary to 170 x 65 pikseli, maksymalny rozmiar: 20 kb, plik JPG lub PNG
Film: proporcje 16:9, długość do 1 minuty, maksymalny rozmiar: 1 GB. Dostępne formaty: AVI, M4V, MOV, MP4, MPEG, MPG, OGV, WEBM i WMV
Formaty blank slate (pusta plansza), cuecard (karta wskazówek) i panorama
Mogą być wyświetlane w następujących wariantach:
160 x 600250 x 250300 x 50300 x 250300 x 600 | 320 x 50320 x 320320 x 480336 x 280728 x 90 |
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 70](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/67-1110x740.png)
![Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads [aktualizacja] - zdjęcie nr 70](https://verseo.pl/wp-content/uploads/2021/11/67-1110x740.png)
Dokładne wymiary i proporcje poszczególnych elementów (grafiki, czcionki, obrazy akcentujące itd.) w reklamach tego typu najlepiej zobaczyć na stronie pomocy technicznej Google w zakładkach “lista kontrolna zasobów”: o tutaj.
Bannery elastyczne Google Ads
Logo marki:
Format poziomy: optymalnie 1200 x 300, minimalnie 512 x 128 pikseli (proporcje 4:1)
Format kwadratowy: optymalnie 1200 x 1200, minimalnie 128 x 128 pikseli
Obraz:
Format poziomy: optymalnie 1200 x 628, minimalnie 600 x 314 pikseli (proporcje 1,91:1)
Format kwadratowy: optymalnie 1200 x 1200, minimalnie 300 x 300 pikseli
Reklamy Discovery Ads
Logo marki:
Format kwadratowy: optymalnie 1200 x 1200, minimalnie 128 x 128 pikseli
Obraz:
Format prostokątny poziomy: optymalnie 1200 x 628, minimalnie 600 x 314 pikseli (proporcje 1,91:1)
Format prostokątny pionowy: optymalnie 960 x 1200, minimalnie 480 x 600 pikseli (proporcje 4:5)
Format kwadratowy: optymalnie 1200 x 1200, minimalnie 128 x 128 pikseli
Na zakończenie
Platformy marketingu internetowego, w tym serwisy społecznościowe, dostarczają ogromnych możliwości. Oczywiście to tylko jeden z setek aspektów, na które marketer musi zwrócić uwagę przy planowaniu danej kampanii, niemniej dobre dopasowanie plików do wytycznych danego serwisu pozwoli – przynajmniej w pewnym stopniu – uniknąć przepalania budżetów. Miłego projektowania!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.