Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO)

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 1

case study reklamy branża meblowa

Google Ads i pozycjonowanie stron internetowych to dwa działania promocyjne, które egzystują w pełnej harmonii – wspierając sprzedaż krótko- i długoterminowo oraz zwiększając rozpoznawalność marki w internecie. Choć koszt toczenia tej swoistej walki o klienta na dwóch frontach może wydawać się spory, warto traktować go jako inwestycję, która szybko się zwraca i to z nawiązką, która może nawet kilkunastokrotnie przewyższać wkład. Pokażmy to na przykładzie naszego klienta działającego w branży meblowej. 

Pozycjonowanie strony internetowej

Firma naszego klienta działa już od ponad dwudziestu lat, dostarczając wysokiej jakości meble na terenie całej Europy. Mimo to, kiedy w grudniu 2020 roku zaczynaliśmy działania SEO, jej widoczność w sieci była bardzo znikoma. Strona internetowa nie pojawiała się na żadną frazę ani w TOP3, ani w TOP10 wyników wyszukiwania, czyli nigdy nie była widoczna na pierwszej stronie w Google na frazy związane z branżą. Co więcej – pojawiała się wyłącznie na jedną frazę w TOP50, co ograniczało niemal całkowicie ruch organiczny w witrynie. 

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 4
Frazy w top grudzień 2020

Konieczne było więc podjęcie zarówno działań on-site, czyli w obrębie samej strony, jak i off-site – polegających na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków zewnętrznych. Rozpoczęliśmy od optymalizacji witryny pod kątem technicznym, aby poprawić czas jej ładowania się i użyteczność dla użytkownika. Skupiliśmy się też na dodaniu elementów meta, istotnych przy ocenie strony przez roboty sieciowe wyszukiwarek. Te zmiany były jednak dopiero początkiem. Wspólnie z klientem postanowiliśmy też zaimplementować na stronie bloga z poradami, a każdy wpis nasycać frazami kluczowymi najlepiej dopasowanymi do oferty sklepu. Oprócz tego wzmocniliśmy stronę, pozyskując linki na zewnętrznych serwisach, prowadzące do witryny klienta. 

Dzięki tym działaniom już po pół roku widzimy znaczną poprawę widoczności strony – mamy obecnie 5 fraz w TOP3 wyników wyszukiwania i 25 fraz w TOP10, czyli na pierwszej stronie. W TOP50 nastąpił naturalnie największy progres – tutaj wprowadziliśmy już ponad 500 fraz i stale walczymy o ich jeszcze lepsze pozycje. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 5
frazy w top czerwiec 2021

Warto pamiętać, że indeksowanie stron przez algorytmy wyszukiwarek to proces czasochłonny, a na “uznanie” robotów Google trzeba czasem czekać nawet kilkanaście miesięcy. Jest to więc dopiero początek drogi SEO, a w kolejnych miesiącach można spodziewać się jeszcze lepszych wyników. 

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 6

W krótkim czasie można za to osiągnąć znaczny wzrost ruchu i konwersji dzięki Google Ads. Porównajmy wyniki kampanii naszego klienta sprzed 3 miesięcy z tymi, które osiąga obecnie. 

W okresie 16 lutego -16 marca reklamy przynosiły ponad 21 700 kliknięć. W okresie 16 maja – 14 czerwca liczba ta spadła o około 1500 klików. Czy to jednak oznacza spadek skuteczności kampanii? Wręcz przeciwnie. Same kliknięcia nie przynoszą klientowi wymiernych zysków – oznaczają wyłącznie, że użytkownik wszedł na jego stronę. W procesie optymalizacji reklam staramy się więc ograniczać przypadkowe, puste kliknięcia odbiorców, którzy tak naprawdę nie są zainteresowani ofertą i nie planują zakupu. Dobór właściwej grupy docelowej może więc nieco zmniejszyć liczbę kliknięć, ale nie przekłada się to na zmniejszenie zysków. 

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 7
dane porównawcze kliknięcia

Liczba i koszt konwersji

W ciągu omawianych trzech miesięcy prowadzenia kampanii liczba konwersji się podwoiła – jeszcze na przełomie lutego i marca było ich 319, a obecnie ich liczba wynosi 663 w skali miesiąca. W tym samym czasie jednak koszt pozyskania jednej konwersji zmalał o ponad 50%, co oznacza, że w cenie, jaką trzeba było zapłacić trzy miesiące temu, by pozyskać jednego klienta, obecnie można pozyskać dwóch. 

Jak to możliwe? Odpowiedź jest prosta. Im dłużej działa kampania i im więcej danych do analizy mają nasi specjaliści i systemy do optymalizacji stawek, tym efektywniejsze mogą być reklamy. Na bieżąco monitorujemy, kiedy jest największa szansa na konwersję, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy, którzy najczęściej wykazują zainteresowanie ofertą, gdzie znajdują się osoby, które dokonują konwersji i wiele innych czynników. Na tej podstawie możemy przewidywać, jakie działania przyniosą najlepszy efekt i optymalizować stawki za kliknięcie tak, by realizować cel kampanii przy jak najmniejszym koszcie. 

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 8
dane porównawcze ilość konwersji
Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 9
dane porównawcze koszt konwersji

Jakie zyski przyniosła kampania?

Wspólnie z klientem ustaliliśmy, że pozostaniemy przy obranym budżecie na kampanię – przez 3 miesiące zwiększył się on jedynie o 2,6%. Przy niemal tym samym budżecie przychód zwiększył się jednak o ponad 56%, czyli około 88,5 tysiąca

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 10
Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 11
relacja budżet / przychód

Jak więc zmienił się zwrot z inwestycji? Na przełomie lutego i marca każda złotówka wydana na kampanie przynosiła klientowi około 14,50 zł przychodu, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem. Teraz jednak na złotówkę kosztów przypadają 22 zł przychodu, co stanowi wzrost rzędu 50%. 

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO) - zdjęcie nr 12
wisienka na torcie 🙂

Łączenie kanałów = większe zyski

Łącząc kampanię reklamową Google Ads z pozycjonowaniem, można więc w stosunkowo krótkim czasie znacznie zwiększyć nie tylko widoczność i rozpoznawalność marki, ale też realne zyski – dotyczy to zarówno sklepów internetowych, jak i branż usługowych. Czy możemy obiecać, że zyski w przypadku każdej firmy będą na podobnym poziomie? Oczywiście, że nie. Kampaniami marketingowymi w internecie rządzi zbyt wiele zmiennych, by cokolwiek przyjmować za pewnik, a my stawiamy na szczerość i transparentność w kontakcie z klientem. Zamiast pustych obietnic oferujemy jednak doświadczenie, wiedzę i zaangażowanie, a to przy dobrej współpracy z klientem w wielu przypadkach przynosi zyski nawet wyższe niż oczekiwane.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany