Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Case study – branża meblowa (Google Ads, SEO)

case study reklamy branża meblowa

Google Ads i pozycjonowanie stron internetowych to dwa działania promocyjne, które egzystują w pełnej harmonii – wspierając sprzedaż krótko- i długoterminowo oraz zwiększając rozpoznawalność marki w internecie. Choć koszt toczenia tej swoistej walki o klienta na dwóch frontach może wydawać się spory, warto traktować go jako inwestycję, która szybko się zwraca i to z nawiązką, która może nawet kilkunastokrotnie przewyższać wkład. Pokażmy to na przykładzie naszego klienta działającego w branży meblowej. 

Pozycjonowanie strony internetowej

Firma naszego klienta działa już od ponad dwudziestu lat, dostarczając wysokiej jakości meble na terenie całej Europy. Mimo to, kiedy w grudniu 2020 roku zaczynaliśmy działania SEO, jej widoczność w sieci była bardzo znikoma. Strona internetowa nie pojawiała się na żadną frazę ani w TOP3, ani w TOP10 wyników wyszukiwania, czyli nigdy nie była widoczna na pierwszej stronie w Google na frazy związane z branżą. Co więcej – pojawiała się wyłącznie na jedną frazę w TOP50, co ograniczało niemal całkowicie ruch organiczny w witrynie. 

Frazy w top grudzień 2020

Konieczne było więc podjęcie zarówno działań on-site, czyli w obrębie samej strony, jak i off-site – polegających na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków zewnętrznych. Rozpoczęliśmy od optymalizacji witryny pod kątem technicznym, aby poprawić czas jej ładowania się i użyteczność dla użytkownika. Skupiliśmy się też na dodaniu elementów meta, istotnych przy ocenie strony przez roboty sieciowe wyszukiwarek. Te zmiany były jednak dopiero początkiem. Wspólnie z klientem postanowiliśmy też zaimplementować na stronie bloga z poradami, a każdy wpis nasycać frazami kluczowymi najlepiej dopasowanymi do oferty sklepu. Oprócz tego wzmocniliśmy stronę, pozyskując linki na zewnętrznych serwisach, prowadzące do witryny klienta. 

Dzięki tym działaniom już po pół roku widzimy znaczną poprawę widoczności strony – mamy obecnie 5 fraz w TOP3 wyników wyszukiwania i 25 fraz w TOP10, czyli na pierwszej stronie. W TOP50 nastąpił naturalnie największy progres – tutaj wprowadziliśmy już ponad 500 fraz i stale walczymy o ich jeszcze lepsze pozycje. 

New call-to-action
New call-to-action
frazy w top czerwiec 2021

Warto pamiętać, że indeksowanie stron przez algorytmy wyszukiwarek to proces czasochłonny, a na “uznanie” robotów Google trzeba czasem czekać nawet kilkanaście miesięcy. Jest to więc dopiero początek drogi SEO, a w kolejnych miesiącach można spodziewać się jeszcze lepszych wyników. 

W krótkim czasie można za to osiągnąć znaczny wzrost ruchu i konwersji dzięki Google Ads. Porównajmy wyniki kampanii naszego klienta sprzed 3 miesięcy z tymi, które osiąga obecnie. 

W okresie 16 lutego -16 marca reklamy przynosiły ponad 21 700 kliknięć. W okresie 16 maja – 14 czerwca liczba ta spadła o około 1500 klików. Czy to jednak oznacza spadek skuteczności kampanii? Wręcz przeciwnie. Same kliknięcia nie przynoszą klientowi wymiernych zysków – oznaczają wyłącznie, że użytkownik wszedł na jego stronę. W procesie optymalizacji reklam staramy się więc ograniczać przypadkowe, puste kliknięcia odbiorców, którzy tak naprawdę nie są zainteresowani ofertą i nie planują zakupu. Dobór właściwej grupy docelowej może więc nieco zmniejszyć liczbę kliknięć, ale nie przekłada się to na zmniejszenie zysków. 

dane porównawcze kliknięcia

Liczba i koszt konwersji

W ciągu omawianych trzech miesięcy prowadzenia kampanii liczba konwersji się podwoiła – jeszcze na przełomie lutego i marca było ich 319, a obecnie ich liczba wynosi 663 w skali miesiąca. W tym samym czasie jednak koszt pozyskania jednej konwersji zmalał o ponad 50%, co oznacza, że w cenie, jaką trzeba było zapłacić trzy miesiące temu, by pozyskać jednego klienta, obecnie można pozyskać dwóch. 

New call-to-action
New call-to-action

Jak to możliwe? Odpowiedź jest prosta. Im dłużej działa kampania i im więcej danych do analizy mają nasi specjaliści i systemy do optymalizacji stawek, tym efektywniejsze mogą być reklamy. Na bieżąco monitorujemy, kiedy jest największa szansa na konwersję, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy, którzy najczęściej wykazują zainteresowanie ofertą, gdzie znajdują się osoby, które dokonują konwersji i wiele innych czynników. Na tej podstawie możemy przewidywać, jakie działania przyniosą najlepszy efekt i optymalizować stawki za kliknięcie tak, by realizować cel kampanii przy jak najmniejszym koszcie. 

dane porównawcze ilość konwersji
dane porównawcze koszt konwersji

Jakie zyski przyniosła kampania?

Wspólnie z klientem ustaliliśmy, że pozostaniemy przy obranym budżecie na kampanię – przez 3 miesiące zwiększył się on jedynie o 2,6%. Przy niemal tym samym budżecie przychód zwiększył się jednak o ponad 56%, czyli około 88,5 tysiąca

relacja budżet / przychód

Jak więc zmienił się zwrot z inwestycji? Na przełomie lutego i marca każda złotówka wydana na kampanie przynosiła klientowi około 14,50 zł przychodu, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem. Teraz jednak na złotówkę kosztów przypadają 22 zł przychodu, co stanowi wzrost rzędu 50%. 

wisienka na torcie 🙂

Łączenie kanałów = większe zyski

Łącząc kampanię reklamową Google Ads z pozycjonowaniem, można więc w stosunkowo krótkim czasie znacznie zwiększyć nie tylko widoczność i rozpoznawalność marki, ale też realne zyski – dotyczy to zarówno sklepów internetowych, jak i branż usługowych. Czy możemy obiecać, że zyski w przypadku każdej firmy będą na podobnym poziomie? Oczywiście, że nie. Kampaniami marketingowymi w internecie rządzi zbyt wiele zmiennych, by cokolwiek przyjmować za pewnik, a my stawiamy na szczerość i transparentność w kontakcie z klientem. Zamiast pustych obietnic oferujemy jednak doświadczenie, wiedzę i zaangażowanie, a to przy dobrej współpracy z klientem w wielu przypadkach przynosi zyski nawet wyższe niż oczekiwane.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany