Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Case study – branża dom i ogród (SEO)

case study dom i ogród

Często naszą pracę nad pozycjonowaniem zaczynamy, gdy klient ma już zbudowaną pewną widoczność w sieci wyszukiwania oraz renomę wśród klientów i chce po prostu w pełni wykorzystać potencjał strony. Czasem jednak zaczynamy od zera, biorąc pod swoje skrzydła nowo powstałe strony, które nawet nie zdążyły się jeszcze przyzwyczaić do wizyt googlowskich botów. Wtedy nasze zadanie jest szczególnie wymagające – musimy szybko udowodnić algorytmom, że strona zasługuje na zaufanie. A nie jest to wcale proste. Według raportu przedstawionego przez Senuto jedynie 6% sklepów internetowych z TOP500 najlepiej widocznych e-commerce’ów ma mniej niż 5 lat. Są to jednak wyzwania, którym z naszym doświadczeniem potrafimy podołać. Zobaczmy to na konkretnym przykładzie.

Początki umowy na SEO

Omawiany klient działa w branży Dom i ogród, a mówiąc precyzyjniej, oferuje oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne. Umowę z nim podpisaliśmy w maju 2019 roku, więc niedawno minęły dwa lata współpracy przy pozycjonowaniu sklepu internetowego. Jak już wspominaliśmy, sklep był wtedy nowy i nie miał wypracowanej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Pierwsze strony zostały już zaindeksowane i witryna pojawiała się w rankingach wyników, ale były to efekty niewspółmierne do potencjału sklepu. Zaczęliśmy więc wspólnie z klientem tworzyć dobrą historię domeny, która miała zaowocować wzrostem widoczności w sieci. 

Początkowo największy nacisk położyliśmy na stworzenie przejrzystej, korzystnej pod względem SEO struktury kategorii produktowych. Opracowaliśmy intuicyjne drzewo kategorii i wytypowaliśmy najkorzystniejsze frazy, meta title i nagłówki H1 dla każdej podstrony. Po zaakceptowaniu przez klienta naszego planu zajęliśmy się uzupełnianiem opisów kategorii, uwzględniających frazy wybrane do pozycjonowania. Nasi copywriterzy stworzyli teksty obszernie opisujące daną grupę produktów, które następnie zaimplementowaliśmy na stronę klienta. Stopniowo zaczynaliśmy też budować wartościowy profil linków prowadzących do pozycjonowanej witryny. Ich jakość miała dla nas kluczowe znaczenie, gdyż w ocenie algorytmów dużo bardziej niż ilość liczy się to, czy pochodzą one ze stron, które Google już wcześniej uznało za pomocne dla użytkownika i godne zaufania. 

New call-to-action
New call-to-action

Wyniki po 2 latach współpracy

Po dwóch latach pracy przy pozycjonowaniu strona zaczęła być już całkiem nieźle widoczna w sieci. Od maja 2019 do maja 2021 liczba fraz w TOP3 wzrosła z 9 do 70, czyli strona klienta wyświetlała się na najwyższych pozycjach na wiele strategicznych z punktu widzenia marki haseł. Jeśli chodzi o frazy w TOP10, zanotowaliśmy wzrost o ponad 700% – strona pojawiała się na pierwszej stronie w wyszukiwarce na 771 haseł. Liczba słów kluczowych w TOP50 także wzrosła – dokładnie z 1072 do 6649. 

liczba fraz top3 sklep internetowy dom i ogród
top10 frazy case study
top50 fraz w sklepie z branży dom i ogród

Pozyskaliśmy też dla klienta wartościowe linki z atrybutem dofollow, czyli takie, które roboty sieciowe biorą pod uwagę przy ocenie strony.  Zostały one umieszczone głównie na stronach zapleczowych o odpowiedniej tematyce. 

W pozycjonowaniu trzeba przewidywać

Lista czynników branych pod uwagę przez algorytm Google przy ustalaniu wartości strony jest długa i w dużej mierze niejawna. Sam koncern z Mountain View niechętnie wspomina o planowanych aktualizacjach, a jeśli ujawnia jakiś czynnik rankingowy, to z reguły długo po jego wprowadzeniu. Dlatego pozycjonowanie polega też na testowaniu rozwiązań, obserwacji wyników różnych witryn i wyciąganiu wniosków, co liczy się w ocenie najbardziej, i co najprawdopodobniej będzie miało największe znaczenie w przyszłości. Nasze analizy doprowadziły nas do wniosku, że w przyszłości spore znaczenie będzie miała duża ilość wartościowej, unikalnej treści na stronie i w tym kierunku rozwijaliśmy strony klientów najmocniej. 

New call-to-action
New call-to-action

Nasze prognozy okazały się słuszne, a na ich spełnienie nie trzeba było długo czekać. Na przełomie maja i czerwca tego roku nastąpiła aktualizacja, w wyniku której strony z małą ilością treści spadły w rankingach, a te ze zoptymalizowanymi pod SEO tekstami zanotowały duże wzrosty. Tak stało się również z witryną opisywanego klienta. W stosunku od początku maja do końca lipca liczby fraz na topowych miejscach zmieniły się następująco:

  • TOP3: z 70 na 124,
  • TOP10: z 771 na 1,12 tysiąca,
  • TOP50: z 6,64 tysiąca na 8,27 tysiąca.

Pokazuje to, że obrany przez nas kierunek jest słuszny, a widoczność strony klienta najprawdopodobniej będzie jeszcze bardziej wzrastać w ciągu następnych miesięcy. 

Omawiane wyniki zostały osiągnięte w ramach pakietu Advanced dla e-commerce (3 500 zł/miesiąc), który jest przeznaczony dla niewielkich sklepów internetowych.  

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany