Oferta

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych to specyficzna usługa wymagająca często odmiennych technik i strategii niż w przypadku standardowych stron usługowych.

Zdobyte przez nas doświadczenie na przestrzeni lat pozwoliło Verseo opracować autorski system pozycjonowania sklepów internetowych. Skupiamy się na maksymalnym wykorzystania potencjału każdego sklepu internetowego i znalezieniu rozwiązań pozwalających na maksymalizację zysków.

Dobór fraz o największym potencjale sprzedażowym
Opieka dedykowanego specjalisty SEO
Optymalizacja pod kątem tzw. „długiego ogona”

Pozycjonowanie – “must” dla sklepu internetowego?

Przyjemny wygląd, szybkość, intuicyjność, dostosowanie do mobile oraz przejrzysta i szeroka oferta produktowa. To wszystko niezmiernie ważne czynniki wpływające na atrakcyjność Twojego sklepu internetowego. Są to jednak rzeczy istotne, dla kogoś kto już w Twoim sklepie jest. Jak jednak sprawić, by ten ktoś do sklepu w ogóle trafił? Jednym z ciekawszych i skuteczniejszych rozwiązań by pozyskiwać stale wysoki jakościowo ruch jest pozycjonowanie sklepu internetowego.

Sklepy internetowe – z racji wielości podstron – są potencjalnym źródłem wielu różnych i unikalnych treści oraz zdjęć i wewnętrznych linkowań. Są też wspaniałą inspiracją dla blogowania wokół produktów lub usług, które sprzedajesz. Jest to sytuacja o tyle korzystna, że są to bardzo ważne czynniki w pozycjonowaniu stron internetowych i pozycjonowaniu sklepów internetowych. Ale jak zacząć?

Mamy dla Ciebie kilka wskazówek jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego:

01

Adres podstron

Pamiętaj, że adresy podstron powinny być krótkie, treściwe, skorelowane z tym, czego dana podstrona dotyczy. Krótko mówiąc – mają być przyjazne zarówno dla wyszukiwarki, robotów, jak i użytkownika.

02

Zadbaj o treści

Unikalne teksty, które nawiązują do tego co znajduje się w Twoim sklepie internetowym. Treści powinny być przyjemne dla potencjalnego klienta, ale jednocześnie nasycone słowami kluczowymi, pod którymi reklamujesz dany produkt. To bardzo ważne, żeby robot Google wiedział, o czym dana strona jest i miał szansę wybić ją na wyższe pozycje. Unikaj duplikatów treści – to szkodliwe dla pozycji sklepu internetowego.

03

Szybkość i mobile, głupcze!

Google coraz śmielej nagradza strony i sklepy internetowe, które dostosowują się do urządzeń przenośnych co oznacza nie tylko skalowanie względem ekranu, ale również szybkość ładowania. W pozycjonowaniu sklepów internetowych jest to szczególnie ważne. Z każdą kolejną sekundą odpadają kolejni użytkownicy – powyżej 5 sekund może to być nawet 50% ruchu! Google oferuje darmowe narzędzia, która szacują czas ładowania oraz pokażą Ci gdzie leżą ewentualne problemy – dowiesz się o nich więcej z naszego poradnika o top narzędzia Google dla biznesu dostępnego pod tym linkiem.

04

Słowa kluczowe

Mają kapitalne znaczenie. Ale większość tych krótkich jest zbyt okupowana lub po prostu zbyt ogólna, by przysporzyć ruch o dobrej jakości lub rozsądnej stopie zwrotu. Dlatego w pozycjonowaniu sklepów internetowych istotne jest pozycjonowanie na długi ogon. W istocie to pozycjonowanie na bardziej skonkretyzowane zapytania, które mogą i zazwyczaj cechują się wyższym współczynnikiem konwersji. Co innego bowiem, kiedy ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę “zamek” (ale jaki – błyskawiczny? z piasku? w dolinie Loary?), a co innego kiedy pyta wyszukiwarkę o “Zamek Lego dla 6 latka”. Więcej o pozycjonowaniu sklepów internetowych na long tail (długi ogon) znajdziesz w naszym artykule.

05

Google Search Console

Pamiętaj, by dodać docelowy adres swojej witryny i podlinkować plik sitemap.xml. GSC pozwoli na wyłapywanie błędów strony, a Ty szybko zareagujesz na tego typu informacje. To również narzędzie do podstawowego monitorowania ruchu na stronie i podstronach.

06

Linki i brand

Pamiętaj o linkowaniu do Twojego sklepu internetowego z zaufanych witryn o wysokiej jakości. Po brandzie, lub słowach kluczowych, które są dla Ciebie biznesowo ważne.

Marketing dla e-commerce – co się sprawdzi?

Spośród 27 milionów polskich internautów, ponad połowa dokonuje zakupów przez internet. Nikt nie może tego faktu zignorować, kto myśli lub już prowadzi handel w internecie. Jest kilka podstawowych sposób na rozbujanie każdego sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepu w internecie jest ważne, ale nim do niego przejdziemy omówimy krótko kilka ciekawych i innych przykładów.

Aukcje internetowe i ewolucja systemu Allegro

Obecnie, klasyczny system aukcyjny na największej platformie sprzedażowej jest wypierany przez klasyczny system zakupów internetowych. Można powiedzieć, że są to sklepy w sklepach korzystające z ogromnej ilości użytkowników agregowanych przez ten portal. Jeżeli prowadzisz handel detaliczny i celujesz w większą ilość transakcji to prędzej czy później na pewno warto się tym zainteresować.

Social Media

W branżach jak kosmetyki, odzież, elektronika czy biżuteria social media mogą okazać się niebywałym sojusznikiem. Mnóstwo marek zbudowało swoją rozpoznawalność właśnie poprzez sociale i influencerów, którzy z nich korzystają. Umiejętne wykorzystanie social mediów wygeneruje znaczny ruch i sprzedaż na docelowej stronie internetowej. Oprócz tego social media oferują stosunkowo dobre dopasowanie klientów do promocji. Dzięki nimi wchodzisz w interakcję z użytkownikami i masz szansę zbudować prawdziwą społeczność wokół marki – nawet małe ale prężne środowisko ambasadorów może rezonować na setki i tysiące innych klientów, którzy się wciąż wahają.

Google Ads

Potrzebujesz szybkich efektów. Efektów, które łatwo zmierzysz, porównasz i będziesz mógł nieustannie monitorować? Wybierz Google Ads. System reklamowy Google Ads oferuje przejrzysty i uczciwy model rozliczenia za kliknięcia. Oznacza to, że zapłacisz tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie w reklamę tekstową czy graficzną i tym samym przejdzie na Twoją stronę docelową. To już połowa sukcesu prawda? Obok pozycjonowania stron i pozycjonowania sklepów internetowych, to główna oś działalności agencji Verseo. Klienci cenią sobie tego typu rozwiązanie ze względu na dogłębną analitykę i elastyczność. Zależnie od pogody, daty kalendarzowej, wydarzeń i innych czynników wpływających na Twój biznes możesz włączać, wyłączać, podwyższać lub obniżać budżet, a także dostosowywać formy graficzne i tekstowe do konkretnych potrzeb.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Bycie wysoko w wynikach organicznych wyszukiwarki jest więcej niż uzasadnione! Po pierwsze – firmy i sklepy obecne na pierwszej stronie wyszukiwania budzą zaufanie użytkowników wyszukiwarki. Wedle badań w 95% przypadków wyszukujący nie przechodzą do drugiej strony wyszukiwań, więc bycie w top10, a szczególnie w top3, zapewnia – w zależności od pozycjonowanych fraz – niekiedy gigantyczny ruch. Ogólne lub wysoko konkurencyjne frazy mogą – i zazwyczaj są – bardzo trudne do osiągnięcia. Nie oznacza to jednak, że muszą być najlepszym i jedynym rozwiązaniem. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie sklepu internetowego na długi ogon – czyli ściślejsze zapytania, które potencjalnie lepiej konwertują.

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest długofalowym procesem, w którym nie zaleca się zmian fraz, na które się pozycjonujemy (oczywiście można dodawać nowe), jak również nie zaleca się zmian firm odpowiedzialnych za SEO czy szerzej – pozycjonowanie.

Wynika to ze specyfiki pracy pozycjonera, charakteru strategii linkowania i przede wszystkim czasu, po jakim można dostrzec pierwsze efekty. Gra jest jednak warta świeczki. Dobrze wypozycjonowany sklep potrafi przynieść świetne zyski tylko z tytułu uzyskania przyzwoitych pozycji w wyszukiwarce na wcześniej wyselekcjonowane frazy. Pozycjonowanie sklepu internetowego można zatem śmiało nazwać inwestycją, która z czasem może i zapewne przyniesie określone korzyści. Poniżej znajdą Państwo grafikę z case`ami sklepów i stron związanych umową z naszą agencją.

typ średni budżet średnia ilośc fraz % wzrostu ruchu % wzrostu zamówień/kontaktów
branża usługowa 500 zł 12 +140% z 10 000 na 24 000 +1 120% z 10 na 122 kontaktów
sklep internetowy 1 000 zł 30 +487% z 25 794 na 151 621
+3 190% z 20 na 658
+328% z 569 000 zł do 2 434 537 zł

branża usługowa 1 500 zł 50 +465% z 935 na 5 287 +960% z 5 na 53 kontaktów
sklep internetowy 3 500 zł 250 +4 619% z 1 511 na 71 314
+679% z 449 na 3500
+725% z 119 000 zł do 982 000 zł

sklep internetowy 5 000 zł 500 +1 093% z 42 993 na 512931
+420% z 2 405 do 12 500
+327% 56 920 zł do 2 434 537 zł

Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy?

Wejście w e-commerce przedstawia sobą wiele zalet – zarówno dla kupujących, jak i Ciebie – czyli sprzedających. Możesz znacznie obniżyć koszty prowadzenia swojej działalności funkcjonując w wirtualnym środowisku. Nie musisz magazynować towaru, nie musimy zatrudniać dodatkowych sprzedawców, a zasięg sprzedaży w zasadzie nie ma ograniczeń terytorialnych. Masz też znacznie większe i bardziej mierzalne formy reklamowe. A co z kupującymi? Niezależnie od miejsca, czasu, dostępności gotówki może dokonać zakupu za pośrednictwem kilku klików. To głównie nieograniczona dostępność sprawia, że e-handel detronizuje kolejne gałęzie sprzedaży detalicznej.

Wytyczne SEO dla pozycjonowania sklepu internetowego

Kluczem do sukcesu sklepu internetowego, jest jego widoczność w sieci, czyli obecność m.in. w wyszukiwarce Google. By zaistnieć na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na szeroki wachlarz słów, należy zadbać przede wszystkim o prawidłową optymalizację sklepu, którą warto zaplanować jeszcze przed startem witryny, na etapie projektowania.

Wytyczne SEO dla pozycjonowania sklepu internetowego

Budowa sklepu internetowego rozpoczyna się od wyboru silnika, który pozwala na pełną obsługę, zgodnie z naszymi potrzebami. Ale kontrola magazynu i łatwe płatności to nie wszystko, jeśli planujemy prowadzić interes popularny w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o możliwość optymalizacji, nie każda platforma pozwala na pełną elastyczność i możliwość dowolnej zmiany ustawień lub kodu w szablonie. Na co więc zwrócić uwagę?

01

Przyjazne adresy

Część z popularnych silników sklepów internetowych wciąż nie pozwala na pełną dowolność w kwestii wyboru adresu podstron. Warto więc wybrać platformę, która będzie umożliwiała nadanie adresom URL jak najbardziej przyjaznej formy, np. nazwa-sklepu.pl/niebieski-kocyk-dzieciecy.html zamiast nazwa-sklepu.pl/kategoria/podkategoria/123-niebieski_kocyk_121342thbkguad7y.html

02

Możliwość modyfikacji title oraz meta description

Oba te elementy reprezentują sklep w wyszukiwarce internetowej. Możliwość indywidualnej modyfikacji pod wybrane słowa kluczowe znacznie ułatwia optymalizację i zwiększa szanse na sukces w wynikach wyszukiwania.

03

Content

Miejsce na tekst oraz możliwość dowolnego modyfikowania go, tj. dodawania nagłówków, tabel i grafik, itp.

04

Wersja mobilna

Każdy silnik i każdy szablon sklepu musi być dostosowany do urządzeń mobilnych.

05

Dynamiczna sitemapa w formacie XML

Każdy większy sklep powinien zawierać moduł z sitemap.xml, generowany dynamiczne i uwzględniający wszelkie zmiany w dostępności produktów. Sitemapa ułatwia robotom Google’a poruszanie się po witrynie i indeksowanie jej zawartości.

06

Dostęp do plików

Wybierając platformę internetową bez dostępu do ftp, jesteśmy skazani na to, na co pozwala nam wykupiony abonament oraz na życzliwość pomocy technicznej dostawcy. W niektórych przypadkach takie rozwiązanie się sprawdza i np. w przypadku konieczności wykonania większej liczby przekierowań adresów, współpraca odbywa się bez zastrzeżeń. Taką opcje z pewnością mogą rozważać małe firmy, nie współpracujące ze sztabem informatyków. W przypadku większych sklepów, lepszym rozwiązaniem będzie silnik, do którego plików będzie można uzyskać dostęp w każdej chwili, nie będą uzależnionym od godzin pracy helpdesku.

07

Bezpieczeństwo i stabilność

Stabilne platformy, odporne na próby włamania to bezpieczeństwo danych klientów oraz naszych pieniędzy.

Silnik to nie wszystko

Jednym z najważniejszych i równocześnie najbardziej czasochłonnych elementów budowania sklepu jest przygotowanie contentu. Wśród najczęstszych błędów właścicieli jest korzystanie z gotowych opisów, dostarczonych przez producenta. Powstałe w ten sposób duplikaty treści mogą negatywnie wpływać na pozycjonowanie – Google nie będzie promował stron, które nie powtarzają informacje z witryn już obecnych w indeksie. Najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie tekstów pisanych pod przyszłych klientów sklepu, bazujących na ich potrzebach. Rozbudowane treści to także szansa na większą ilość fraz kluczowych, na jakie rankować będzie nasza strona. Warto również pamiętać, że content to nie tylko teksty, ale także pliki graficzne i video.

Budując sklep internetowy warto zadbać o wygodę jego użytkowników. Intuicyjny layout, ciekawe teksty oraz asortyment to, obok aktywności w social media, najlepszy sposób na przyciągnięcie użytkowników i zachęcenie ich do dzielenia się linkami do naszej strony oraz zakupów!

Opisywanie produktów w sklepach

Prawidłowo przygotowany opis produktów w sklepie przynosi wiele korzyści, nie tylko od strony SEO, ale także może pomóc użytkownikom w podejmowaniu decyzji podczas zakupów.
Klient, przeszukując asortyment w tradycyjnym sklepie, posiłkuje się informacjami na etykietach i metkach, a także niejednokrotnie zawartość swojego koszyka opiera na rozmowie ze sprzedawcą. W wirtualnym świecie, wszystkie informacje czerpie z tekstu na stronie produktu.

Brak wyczerpującego opisu często zniechęca do zakupu. Aby temu zapobiec, wystarczy przygotować content, który odpowie na pytania klienta i pomoże mu podjąć decyzję.

Jakie cechy posiada dobry tekst, przygotowany z myślą o kliencie?

  1. Dokładnie opisuje wygląd oraz funkcjonalności produktu.
  2. Zawiera odpowiedzi na najczęstsze pytania i rozwiera najpopularniejsze wątpliwości wobec tego produktu.
  3. Jest czytelny – zawiera nagłówki, listy, a dane techniczne przedstawione są w tabelce. Taka forma prezentacji informacji jest przejrzysta i wpływa na pozytywny odbiór tekstu.

Rozważając te same podpunkty pod kątem SEO, łatwo dostrzec że tekst pisany dla klienta i dla robotów wyszukiwarki, to w zasadzie jedno i to samo:

  1. Dokładny opis to więcej miejsca na słowa kluczowe i ich synonimy. Większa objętość tekstu pozwala również na rozwinięcie puli fraz pozycjonowanych o frazy z tzw. “długiego ogona”.
  2. Z “długim ogonem” wiąże się również kolejny podpunkt. Użytkownicy wyszukiwarki często zadają pytanie bezpośrednio w polu wyszukiwania. Aby lepiej dostosować SERPy do ich potrzeb Google wprowadził Featured Snippets, czyli wyróżnione (nad top10!) fragmenty z odpowiedzią. “Wyłapanie” i umieszczenie na stronie odpowiednio sformułowanego pytania i odpowiedzi to szansa na znalezienie się ponad konkurencją.
  3. Roboty Google świetnie sobie radzą sobie z czytaniem kodu html i selekcją zawartych w nich danych. I tak użycie fraz kluczowych w nagłówkach h1, h2, h3, wskazuje, że to właśnie te frazy najważniejsze w stronie. W paragrafach, które będą zawierać główną treść, słowa kluczowe warto wyróżnić za pomocą pogrubienia strong. Listy i tabele to kolejne elementy ubogacające opis i wpływające na jego odbiór przez wyszukiwarkę.

Dobrze przygotowany opis wymaga dużego nakładu pracy, jednak jest słuszną drogą do sukcesu w wynikach wyszukiwania. Wybierając “drogę na skróty”, czyli np. wykorzystując opisy produktów dostarczone przez ich producenta, działamy na swoją szkodę. Im bardziej popularny produkt, tym większe prawdopodobieństwo że jego opis będzie zduplikowany u konkurencji. Google nie patrzy zbyt przychylnie na kopie treści i istnieje szansa, że kolejne duplikaty będą karane usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Aby uniknąć kar, zachęcamy aby wypracować własny styl tworzenia opisów i stosować go przy tworzeniu treści na strony każdego produktu dostępnego w sklepie.

Dane strukturalne w sklepach internetowych

Rich Snippets, to kolejny sposób na wyróżnienie swojej witryny w wynikach wyszukiwania, przydatny zwłaszcza dla sklepów internetowych. Korzystanie z tej opcji pozwala na umieszcze większej ilości danych w SERPach, a co za tym idzie, zwiększenie klikalności i przychodów ze sprzedaży.

Wyświetlanie rozbudowanego opisu uzależnione jest od obecności danych strukturalnych na naszej stronie. Znaczniki, znane pod nazwą “schema”, można umieścić w kodzie na kilka sposobów:

  • RDF
  • mikrodata
  • replace bullets
  • json-ld

Każdy z nich pozwala na opisanie poszczególnych elementów w obrębie witryny, zwłaszcza na stronach produktów. Dzięki schema.org, do wyszukiwarki można dodać informacje o cenie, opiniach wyrażonych w formie gwiazdek, a także o dostępności produktu.

Za pomocą znaczników, Google może poznać również bardziej szczegółowe cechy każdej pozycji z asortymentu naszego sklepu internetowego – strona schema.org/Product dostarcza znaczniki pozwalające zaznaczyć informacje takie jak – wagę produktu, jego długość, opis stanu (przydatne zwłaszcza przy używanych rzeczach), a także nagrody, które dany produkt otrzymał.

Prawidłowo zaimplementowane znaczniki pozwalają też na wyświetlenie breadcrumbs zamiast linku w opisie naszego sklepu w wynikach wyszukiwania – np. domena.pl › Język polski › Liceum zamiast http://domena.pl/tekst/-henryk_sienkiewicz_bibliografia_zyciorys. Breadcrumbs to rodzaj nawigacji, pozwalający użytkownikom i robotom sieciowym na orientowanie się w jakiej części naszej witryny znajduje się poszukiwana przez nich informacja.

Zastosowanie znaczników schema.org niestety nie jest jednoznaczne z uwzględnieniem ich przez Google za każdym razem, kiedy pojawią się one w wyszukiwarce, może mieć jednak pośredni wpływ na ogólną ocenę strony. Korzystanie z Rich Snippets nie jest skomplikowane, zwłaszcza że najnowsze aktualizacje najpopularniejszych silników i platform sklepowych pozwalają na dodanie do kodu najważniejszych elementów na stronie.

Aby wypróbować działanie danych strukturalnych na swojej witrynie, warto skorzystać z narzędzi dostarczanych przez Google – asystenta do oznaczania danych. Poprawność wprowadzonych danych można sprawdzić tutaj.

User generated content a pozycjonowanie sklepów internetowych

Sklepy internetowe, a szczególnie karty produktów i wpisy aktualnościowe czy blogowe na tychże, to świetny sposób by angażować swoich klientów do wymiany spostrzeżeń i recenzowania sprzedawanych produktów. Dlaczego to ważne? Ponieważ częściowo wypełnią Oni Twoją witrynę unikalną treścią wypełnioną słowami kluczowymi, na których Ci zależy. Jeżeli klientka recenzuje czy po prostu poleca w komentarzach “podkład” to prawdopodobnie użyje słowa “podkład” podobnie jak scharakteryzuje go w sposób, który może być cenny dla niszowych zapytań. Już na etapie budowania sklepu warto zatem pamiętać o rozwiązaniu, które umożliwi Twoim klientom dodawanie własnych treści. Pozytywnie odbije się to na pozycjonowaniu sklepu internetowego oraz budowaniu społeczności i zaufania wokół oferowanych produktów lub usług.

Czy mogę pozycjonować sklep internetowy dla użytkowników poza Polską?

Oczywiście! Pozycjonowanie ma sens na rynkach, na których chcesz zaistnieć aktualnie lub w przyszłości. Jeżeli zatem możesz wysyłać towar do danego kraju bez żadnych ograniczeń – np. do wszystkich w granicach Unii Europejskiej – wtedy warto przemyśleć sprawę. Oczywiście – zarówno Google Ads (Google AdWords)m jak również pozycjonowanie stron i sklepów internetowych za granicą są droższe przez wyższe stawki tak pracy, jak również samych aukcji czy linkowania, ale z drugiej strony niektóre z tych krajów oferują potężny potencjał nabywczy, który może pomóc Ci w kolejnym etapie skalowania sprzedaży w swoim sklepie internetowym.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego można zostawić po osiągnięciu celu?

Byłby to scenariusz idealny, prawda? Niestety – o pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba dbać właściwie nieustannie. Po pierwsze dlatego, że konkurencja nie śpi i również jest zainteresowana frazami, na które możesz się wyświetlać. Na świecie w zasadzie nie istnieje firma, która nie miałaby konkurentów. Ponadto rynek również ulega przeobrażeniom, Twoja oferta produktowa może się rozszerzyć czy z czasem ulec zmianom. Będzie to wymagało aktualizacji pracy nad pozycjonowaniem sklepu internetowego pod istotne dla Ciebie frazy. Poza tym Google premiuje strony, na których coś się “dzieje” – sukcesywne dodawanie treści, optymalizowanie podstron, zbieranie linków – jeżeli tego typu działania ustaną, wtedy możesz spodziewać się spadków na rzecz konkurentów, którzy będą kontynuować swoje akcje w zakresie pozycjonowania.

Chcesz wiedzieć więcej, by zrozumieć dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych jest tak ważne dla osiągnięcia sukcesu? Sprawdź naszego bloga, w którym poruszamy wiele kwestii związanych zarówno z tym, jak i innymi metodami skutecznego reklamowania Twojego sklepu internetowego i strony z usługami. Sprawdź teraz – pozycjonowanie stron internetowych z Verseo.

Agnieszka Talarska
Executive Ads Specialist

W ramach współpracy zapewniamy:

  • kompleksowy audyt sklepu internetowego,
  • optymalizację sklepu internetowego,
  • możliwość pozycjonowania nawet ponad 100 fraz,
  • codzienny monitoring pozycji,
  • przygotowanie unikalnych treści na stronę (SEO copywriting),
  • opiekę indywidualnych specjalistów: SEO i opiekuna klienta.

Darmowa wycena