Google Ads Managed – Cennik

Nasza obietnica: ciężka praca, pełne raportowanie, lepsze wyniki i partnerska relacja
ze specjalistą Google Ads.

Starter

od 1 000 PLN

(obsługa miesięcznie)

dla budżetu Google Ads
5 000 PLN Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.

  • Projekt i budowa kampanii
  • Wszystkie typy kampanii
  • Aktywne wsparcie i doradztwo dedykowanego specjalisty Google Ads
Najczęściej wybierany

Standard

od 1 800 PLN

(obsługa miesięcznie)

dla budżetu Google Ads
10 000 PLN Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.

  • Pełne raportowanie
  • Dedykowany specjalista
  • Pomoc przy instalacji kodów śledzenia

Twój indywidualny pakiet

Operujesz na wyższych budżetach?

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie najlepszy? Skonsultuj się z nami!

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas!

kontakt@verseo.pl61 307 13 28

Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.

Przed startem kampanii zapewniamy

Projekt i budowa kampanii, dobór strategii, pomoc przy instalacji kodów śledzenia, integracja z Google Analytics, pomoc przy założeniu konta Google Merchant Center.

W każdym pakiecie otrzymujesz:

  • projekt i budowę kampanii oraz pełny onboarding
  • Ilość kampanii/grup reklam/ słów kluczowych bez limitu
  • pełne raportowanie (tygodniowe, miesięczne)
  • pomoc przy instalacji kodów śledzenia
  • opiekę i doradztwo dedykowanego i certyfikowanego specjalisty
  • wszystkie dostępne kanały i typy kampanii, które będą najskuteczniejsze dla Twojego biznesu
  • pomoc przy połączeniu Google Ads z innymi narzędziami jak Google Analytics, Hubspot, Callpage i inne
  • pomoc przy założeniu Google Merchant Center
  • webinary szkoleniowe i materiały edukacyjne premium

Opcje dodatkowe:

  • kolejne scenariusze banerów
  • konsultacje UX, by podnieść skuteczność sprzedażową strony internetowej
  • podpięcie do porównywarki cen Asortimo
  • rozszerzenie działań o inne kanały płatne oraz SEO
  • pogłębiona analityka internetowa

Często zadawane pytania

Google Ads, dawniej określane jako AdWords to system reklamowy oferowany przez Google. Daje on dostęp do szerokiej gamy płatnych reklam, które pozwalają się promować w internecie. To jedno z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego, które może Ci pomóc szybko przyciągnąć nowych klientów.

Google Ads daje szerokie możliwości promocji. W ramach tego systemu można skorzystać z reklam w formie między innymi:

  • linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google – mogą one przybrać rozmaite formy,
  • bannerów wyświetlanych na zewnętrznych portalach w ramach Google Display
  • Network,
  • kampanii video, prowadzonych na YouTube.

Możliwe jest także stosowanie remarketingu, a więc wyświetlania komunikatów reklamowych tym osobom, które już odwiedziły Twoją stronę – jako przypomnienie o ofercie.

Wyświetlane reklamy można skierować do konkretnych odbiorców, a płaci się najczęściej za kliknięcie w link w komunikacje promocyjnym. Pozwala to precyzyjnie mierzyć skuteczność podjętych działań.

Dostęp do systemu Google Ads jest otwarty, jednak prawidłowa konfiguracja kampanii wymaga wiedzy i umiejętności. Dlatego rozsądnym rozwiązaniem jest zlecenie jej przeprowadzenia ekspertom.

 

Nie da się jednoznacznie wskazać tego, ile kosztuje reklama Google Ads. W tym systemie nie istnieją pakiety promocyjne do wykupienia, nie ma też stałych, ujednoliconych stawek. Wiele zależy od tego, w jaki sposób i na jaką skalę chcesz się promować oraz jak konkurencyjna jest Twoja branża.

Dobra wiadomość jest taka, że masz pełną kontrolę nad tym, ile wydajesz na wyświetlanie linków sponsorowanych czy reklam w zewnętrznej sieci partnerskiej. Możesz ściśle ustalić budżet, dopasowując go do możliwości swojej firmy, jak i planowanych zasięgów.

Najważniejsze jest jednak to, że w systemie Google Ads płacisz wyłącznie za osiągnięte wyniki – a zatem w sytuacji, gdy reklama okaże się skuteczna. Wynika to z zastosowanego w większości kampanii modelu pay-per-click. Oznacza to, że opłatę uiszczasz dopiero, gdy odbiorca kliknie w link do Twojej strony albo podejmie inną zaplanowaną akcję – np. zadzwoni do Twojej firmy. Stawki za kliknięcie są jednak „ruchome”. Dlatego nie sposób jednoznacznie wskazać ceny bez ustalenia podstawowych wytycznych kampanii. Inne modele w poszczególnych rodzajach kampanii to m.in. CPM (cost per mile, czyli opłata za 1000 wyświetleń reklamy).

Reklama PPC, czyli z angielskiego Pay-Per-Click, to narzędzie promocji, które pozwala Ci płacić wyłącznie za osiągnięte wyniki. Zgodnie z nazwą, firma, która wyświetla reklamy, uiszcza opłatę wyłącznie za „kliknięcie”. A zatem wówczas, gdy odbiorca kliknie w link sponsorowany czy baner i przejdzie na jego stronę internetową.

Reklama PPC może przybrać różne formy. W tej grupie znajdują się m.in.:

  • linki sponsorowane w wyszukiwarkach internetowych – te, które wyświetlają się powyżej „standardowych” wyników wyszukiwania,
  • banery i reklamy tekstowe na portalach zewnętrznych – także te prowadzone w ramach remarketingu,
  • reklamy video

i inne płatne kampanie.

Przykładem mogą być narzędzia oferowane w systemie Google Ads.

Warto wiedzieć, że w tym modelu klient ma bardzo dużą kontrolę nad budżetem reklamowym – może ustawić konkretny limit wydatków i kontrolować to, na co będą przeznaczone środki. Reklama PPC daje również szansę na precyzyjne określenie grupy osób, które zobaczą komunikaty, a także na dokładne monitorowanie wyników każdej kampanii.

Performance marketing, czyli po polsku marketing efektywnościowy, to model, w którym kampanie reklamowe koncentrują się na zachęceniu odbiorców do podjęcia konkretnych działań. System ten jest przeciwieństwem kampanii wizerunkowych.

Rodzaj działań oraz narzędzi, które są wykorzystywane w performance marketingu, ma dać realne przełożenie na aktywność potencjalnych klientów. Celami wyświetlania reklam mogą więc być np.:

  • kliknięcie w baner reklamowy i przejście na stronę reklamodawcy,
  • pozostawienie leadu, czyli np. zapisanie się na newsletter (który pozwoli być w kontakcie z klientem),
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • wykonanie telefonu do firmy,
  • wysłanie zapytania ofertowego,
  • dokonanie zakupu u klienta.

Kampanie performance marketing to zatem najlepsze rozwiązanie dla firm, którym zależy na szybkim zwiększeniu ruchu na swojej stronie – tak, by zmaksymalizować swoje szanse sprzedażowe. Pozwalają one na precyzyjne kontrolowanie budżetu na promocję oraz na dotarcie do bardzo konkretnych odbiorców – o wysokim potencjale.

PLA, czyli inaczej reklama zakupowa lub produktowa to narzędzie, po które sięgają przede wszystkim sklepy internetowe. Wyświetlane komunikaty mają na celu przekierowanie klienta prosto na stronę produktu, którego on poszukuje. Dlatego w każdym z nich wyświetla się zdjęcie towaru, jego nazwa, a także cena. Może się też tam pojawić wiadomość o aktualnie oferowanej zniżce na ten artykuł – co zwiększa szanse na zamknięcie sprzedaży.

Reklamy PLA (Product Listing Ads) wyświetlają się w wyszukiwarce Google – wówczas, gdy potencjalny klient wpisze dość precyzyjne zapytanie, poszukując konkretnego towaru, dostępnego w sklepach promujących się w ten sposób. Pojawiają się najczęściej na szczycie wyników wyszukiwania, nad standardowymi linkami sponsorowanymi lub na bocznej belce. Z uwagi na to, że mają formę graficzną, są bardzo dobrze widoczne i chętnie „klikane” przez klientów. Dlatego to dobra forma promocji dla e-sklepów, które chcą szybko zwiększyć konwersję.

Reklama Search, czy też reklama w wyszukiwarce, to jedno z najpopularniejszych narzędzi płatnej promocji w sieci. W jego ramach odbiorcom, którzy wpisują określone frazy w Google, w wynikach wyszukiwania pojawiają się reklamy pasujące do kontekstu.

Komunikaty reklamowe mogą przybrać bardzo zróżnicowane formy. Mogą to być:

  • linki sponsorowane wyświetlające się powyżej „organicznych” wyników wyszukiwania,
  • wyniki na bocznym pasku, po prawej stronie standardowej listy wyników,
  • na karcie „Zakupy” – wraz ze zdjęciami i cenami produktów (to rozwiązanie dla e-sklepów).

Reklama w wyszukiwarce daje dużą swobodę działania i możliwość precyzyjnego kontrolowania kampanii. Można tu ustalić bardzo precyzyjną grupę docelową odbiorców, jak również budżet na promocję. Opłaty są pobierane, wówczas gdy klient podejmie konkretne działanie – np. kliknie w link reklamowy.

Konwersja oznacza w marketingu podjęcie przez odbiorcę działania pożądanego przez firmę, która prowadzi kampanię reklamową. Jest ona odpowiedzią na zastosowane narzędzia marketingu internetowego.

Konwersja może przybrać różne postaci – począwszy od „mikrokonwersji”, np. takich jak kliknięcie banera reklamowego czy zapisanie się na newsletter firmy, aż po tzw. „makrokonwersje”, czyli dokonanie zakupu.

Warto pamiętać, że „mikrokonwersje”, a więc mniejsze działania podejmowane przez odbiorców, są bardzo ważne. Każda z nich to kolejny krok przybliżający potencjalnego klienta do decyzji zakupowej, a dla firmy – szansa na ponowienie kontaktu z nim.

Właśnie dlatego konwersje – także te na mniejszą skalę – są bardzo ważnymi miernikami skuteczności prowadzonych kampanii w internecie. Mierzy się m.in. kliknięcia w linki i banery reklamowe, wypełnienie formularzy kontaktowych czy liczbę podstron, które klient odwiedzi w czasie wizyty na witrynie firmowej. To często podstawa rozliczenia reklam online.

Grupa docelowa, nazywana też targetem, to zbiór „idealnych klientów” Twojej firmy. A zatem takich osób, które będą najbardziej skłonne kupić oferowane im przez Ciebie produktów. To ci, z myślą o których tworzysz rozwiązania wprowadzane na rynek. Z nimi również prowadzisz komunikację.

Precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorców to fundament skutecznej kampanii marketingowej, a w efekcie – działanie pomagające efektywnie pozyskiwać klientów. Dlatego warto dobrze zrozumieć zarówno zalety swoich produktów, jak i ich przełożenie na korzyści płynące z nich dla odbiorców.

Grupę docelową (lub grupy docelowe) należy określić nie tylko pod kątem demografii (wieku, płci czy miejsca zamieszkania). Warto zastanowić się nad potrzebami oraz oczekiwaniami swoich klientów, tym, jak podejmują decyzje zakupowe, gdzie bywają itp. Dzięki temu łatwiej jest precyzyjnie zaplanować kampanię reklamową. Tak, aby:

  • reklamy wyświetlały się osobom o „wysokim potencjale konwersji”,
  • były stworzone językiem bliskim grupie docelowej,
  • pojawiały się tam, gdzie bywają Twoi potencjalni klienci.

Dlatego określenie grupy docelowej powinno poprzedzić wszelkie działania marketingowe.

 

Remarketing to rodzaj reklamy płatnej, którą można realizować m.in. przez Google Ads. Jego celem jest komunikacja z odbiorcami, którzy już odwiedzili stronę reklamodawcy, ale ich wizyta nie zakończyła się zakupem.

Skuteczność remarketing wynika z tego, że stwarza on kolejne „punkty kontaktu” z klientem, przypominając odbiorcy o ofercie, która już go wcześniej zainteresowała. Każda taka interakcja może delikatnie „popychać” w stronę decyzji o zakupu – zwłaszcza, gdy komunikaty są dobrze dobrane do oczekiwań takiego klienta.

Remarketing jest prowadzony na portalach zewnętrznych. Oznacza to, że reklamy „podążają za klientem” i wyświetlają mu się na stronach, które on odwiedza. Mogą to być np. portale z informacjami, serwisy rozrywkowe itp. Wyświetlają się one zarówno w formie graficznej, jak i tekstowej, w zależności od tego, jaka strategia zostanie wybrana.

Reklamy remarketingowe są rozliczane w systemie PPC, czyli pay-per-click. Oznacza to, że klient płaci wyłącznie wówczas, gdy odbiorca kliknie w baner i przejdzie na jego stronę.

Plik produktowy, czy też product feed to zbiór danych, w którym są zawarte opisy i atrybuty wszystkich produktów oferowanych przez sklep internetowy. Ma on najczęściej postać pliku XML lub CSV i służy do „komunikacji” z porównywarkami cen, jak również z systemami reklamowymi takimi jak Google Ads.

Informacje zawarte w pliku produktowym trafiają prosto do systemu reklamowego czy do porównywarek i pozwalają wyświetlać klientom aktualne ceny oferowanych w e-sklepie towarów. Dzięki temu:

  • mogą się wyświetlać reklamy produktów w danym e-sklepie, np. w systemie Google Zakupy – jest on bardzo skutecznym narzędziem przyciągania klientów i szybkiego zamykania sprzedaży,
  • oferta e-sklepu staje się dobrze widoczna w porównywarkach typu Asortimo czy Ceneo, co także zwiększa szanse na pozyskanie klientów.

To powody, dla których należy zadbać o prawidłowe przygotowanie pliku produktowego, jak również o jego stałą aktualizację. Istotne jest również opatrzenie produktów jak największą liczbą atrybutów (a więc cech), jak też zadbanie o unikalność opisów – tak, aby wspomogły one również pozycjonowanie strony.

 

Budżet na kampanie reklamowe Google Ads składa się z dwóch elementów.

Pierwszym jest koszt wyświetlania samych reklam. Opłaty są pobierane wyłącznie wówczas, gdy odbiorca wykona pożądaną akcję – a więc najczęściej kliknie w link czy baner i przejdzie na Twoją stronę internetową. Jest to więc opłata podobna to tej za „przestrzeń reklamową” w tradycyjnych mediach – np. w prasie czy na bilbordach.

Drugi składnik to koszt związany z obsługą kampanii Google Ads przez agencję marketingową. To opłata za pracę, którą wykonają specjaliści w celu:

  • opracowania założeń kampanii,
  • przygotowaniu reklam (np. treści do reklam tekstowych / grafik do banerów reklamowych),
  • skonfigurowania kampanii w systemie – tak, by przyniosła maksymalny zwrot z inwestycji,
  • monitorowania jej postępów i podejmowania zmian, aby zoptymalizować kampanię.

Budżet kampanii Google Ads ustala się zawsze przed jej rozpoczęciem. Jeżeli pojawi się potrzeba jego poszerzenia, agencja marketingowa potwierdza to z klientem. Nie musisz się więc obawiać nieprzewidzianych wydatków.

 

Strona docelowa to zakładka, do której prowadzą reklamy wyświetlane w internecie – czy to w wynikach wyszukiwania, materiałach wideo, czy na portalach zewnętrznych.

Wybór odpowiedniej podstrony, na którą ma być przekierowany klient dzięki reklamom, to bardzo ważna kwestia. Im precyzyjniej zostanie ona dopasowana, tym większa szansa na konwersję, a zatem np. pozostawienie leadu czy samą sprzedaż.

Stroną docelową może być np.:

  • strona główna – najczęściej jest tak przy kampaniach ogólnych w wyszukiwarce, kiedy klient wpisuje ogólne hasło związane z Twoją branżą,
  • strona kategorii produktów – na nią może trafić klient poszukujący określonego typu towarów lub usług,
  • strona konkretnego towaru – to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla e-sklepów,
  • landing page, czyli zakładka przygotowana z myślą o pozyskania namiarów kontaktowych na klienta.

Warto przy tym pamiętać, że w ramach kampanii Google Ads można ustawić różne strony docelowe dla poszczególnych reklam. Wszystkie muszą się znajdować w ramach jednej domeny (a więc być częścią tej samej strony www).

 

Słowo kluczowe czy też keyword lub fraza kluczowa to hasło, które potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarkę Google. Nie musi to być pojedyncze słowo. Może to być kilka wyrazów albo nawet dłuższy fragment, np. pytanie.

Słowa kluczowe są bardzo ważne zarówno przy pozycjonowaniu strony, jak i przy prowadzeniu płatnych kampanii reklamowych w Google. Należy je określić tak, aby link do promowanego serwisu wyświetlał się użytkownikom zainteresowanym konkretną ofertą. Dlatego nie należy ich dobierać przypadkowo, a zgodnie z tym, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.

Z tego powodu jednym z elementów poprzedzających przeprowadzenie kampanie internetowe jest analiza słów kluczowych. Pozwala ona na sprawdzenie, jak klienci najczęściej formułują swoje zapytania oraz określenie, jakie keywordy wykorzystać w konkretnych zakładkach firmowej strony internetowej. Analizę można wykonać przy pomocy darmowych lub płatnych narzędzi.

Planer Słów Kluczowych, czyli Google Keyword Planner, jest darmowym narzędziem wykorzystywanym podczas pozycjonowania stron oraz przygotowywania reklam Google Ads. Pozwala ono na dobranie odpowiednich słów kluczowych – tak, aby pasowały one zarówno do profilu działalności firmy, jak i do zapytań wpisywanych w wyszukiwarce przez klientów.

Korzystając z Planera Słów Kluczowych, możesz sprawdzić przede wszystkim:

  • ilość wyszukań konkretnych słów kluczowych w danym miesiącu,
  • sezonowość oraz konkurencyjność danego keyworda,
  • przewidywane koszty użycia słowa kluczowego w kampanii Google Ads (PPC),
  • skuteczność konwersji na dane słowo kluczowe.

Umiejętne posługiwanie się Planerem Słów Kluczowych to podstawa planowania działań w obszarze SEO oraz reklamy w wyszukiwarkach. Narzędzie jest dostępne dla każdego zalogowanego użytkownika Google Ads, a za korzystanie z niego nie są pobierane opłaty.

 

Uczenie maszynowe to jedno z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI). Polega ono na tym, że komputery, które analizują dane, uczą się, w jaki sposób je interpretować i podejmować na tej podstawie najkorzystniejsze działania.

Zjawisko to jest wykorzystywane przy zarządzaniu kampaniami reklamy płatnej, np. Google Ads. Specjalne platformy do ich obsługi korzystają z zaawansowanych algorytmów, aby zautomatyzować obsługę kampanii Google Ads i na bieżąco je optymalizować.

Zautomatyzowana obsługa kampanii reklamowych, z wykorzystaniem uczenia maszynowego, ma ogromną przewagę nad zarządzanie nimi ręcznie. Pozwala bowiem bardzo szybko zareagować na każdą zmianę w trendach – tak, aby jak najlepiej wykorzystać budżet przeznaczony na promocję.

Co ważne, uczenie maszynowe może być zastosowane nie tylko do kampanii z bardzo dużymi budżetami, ale także tymi mniejszymi – pod warunkiem wybrania odpowiedniego dostawcy takich usług.

Google Analytics to darmowe narzędzie, które pozwala na śledzenie oraz analizowanie statystyk stron internetowych. Zostało ono stworzone przez Google.

Google Analytics dostarcza bardzo szerokiej gamy danych, które dostarczają cennych informacji o tym, przez kogo jest odwiedzana strona www i jak korzystają z niej użytkownicy. Z raportów można się dowiedzieć m.in. o:

  • źródle, z którego odbiorcy trafili na stronę (przez wyszukiwarkę, reklamę płatną, post na mediach społecznościowych, wpisując adres „z palca” itp.),
  • lokalizacji odbiorców (państwie i mieście, w którym przebywali),
  • rodzaju oprogramowania oraz urządzenia, na którym korzystali ze strony www,
  • tym, co robili na stronie – np. ile na niej przebywali, jakie zakładki odwiedzili, w które linki kliknęli itp.

Tak dokładna analiza zachowań użytkowników strony jest przydatna przede wszystkim do planowania, monitorowania i optymalizowania kampanii reklamowych oraz pozycjonowania. Dlatego to narzędzie powszechnie wykorzystywane przez specjalistów ds. marketingu internetowego.

Aby zyskać dostęp do danych z Google Analytics dla danej strony, należy ją zarejestrować w tym serwisie i dodać na niej kod śledzenia Google.

 

Wyszukiwarka to specjalna strona internetowa, która pozwala znaleźć w sieci potrzebne informacje. Największym tego typu serwisem jest np. Google, ale w sieci istnieją także inne wyszukiwarki – np. Bing, DuckDuckGo czy Baidu.

Zadaniem każdej wyszukiwarki jest dostarczenie użytkownikom informacji, które:

  • odpowiadają wpisanemu zapytaniu (określanemu także jako słowo kluczowe lub fraza kluczowa),
  • są jak najbardziej wartościowe merytorycznie,
  • są wiarygodne.

Aby spełnić ten cel, wyszukiwarki korzystają z zaawansowanych algorytmów. „Przeszukują” one strony w sieci i zapisują w bazie danych – tak, aby później prezentować je w wynikach wyszukiwania, zgodnie z kolejnością „przydatności”.

Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest oczywiście Google. Dlatego to pod algorytmy tej wyszukiwarki zazwyczaj optymalizuje się strony www. W tym serwisie można się również reklamować – korzystając zarówno z linków sponsorowanych, jak również z innych narzędzi. To skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów na swoją stronę internetową i zwiększenie szans sprzedażowych.

ROAS to jeden ze wskaźników skuteczności i opłacalności przeprowadzonej kampanii reklamowej, np. w ramach Google Ads. To skrót od angielskiego określenia „Return On Ad Spend”. Oznacza on zwrot z konkretnej kampanii reklamowej.

Wskaźnik ROAS pozwala precyzyjnie określić przychód, który został wygenerowany dzięki środkom wydanym na konkretną kampanię. Jego wartość informuje więc o tym, ile przyniosła każda złotówka, która została zainwestowana w nią. Pozwala też kontrolować koszty kampanii, a nawet poszczególnych reklam.

Im wyższy ROAS – tym skuteczniejsza była kampania. Jeżeli zaś jego wartość była niska, wskazuje to na konieczność zmiany parametrów kolejnych akcji promocyjnych. Może chodzić np. o optymalizację budżetu czy zmianę treści wyświetlanych w reklamach tekstowych.

Warto pamiętać, że ROAS jest wskaźnikiem ważniejszym z reklamowego punktu widzenia niż np. ROI (istotne pod kątem realizacji celów biznesowych i rentowności). Oba te parametry są ważne dla oceny skuteczności oraz rentowności kampanii. Jednak to, który będzie ostatecznie ważniejszy, zależy od celów prowadzonych działań promocyjnych.

GDN to skrót od Google Display Network, a więc sieci reklamowej Google Ads.

Mówiąc prościej, są to strony internetowe, których użytkownikom mogą się wyświetlać reklamy wykorzystywany w ramach kampanii Google Ads. GDN obejmuje:
pocztę elektroniczną Gmail,
serwis YouTube,
partnerów zewnętrznych – a więc różnego rodzaju portale i serwisy online. Mogą to być np. strony z wiadomościami, portale rozrywkowe, blogi, serwisy branżowe itp.

Korzystanie z Google Display Network pozwala reklamodawcy dotrzeć do potencjalnych klientów i być tam, gdzie oni się pojawiają. To szczególnie ważne przy tzw. kampaniach remarketingowych, czyli kierowanych do osób, które odwiedziły już stronę www reklamodawcy.

W sieci GDN można wyświetlić bardzo różnorodne reklamy: graficzne, displayowe, tekstowe, w formie wideo itp. Same kampanie można skierować do precyzyjnego grona odbiorców – np. zgodnie z kontekstem wyświetlania, tematyką serwisów czy danymi demograficznymi użytkowników.

CTR (Click-through rate) jest to współczynnik klikalności, czyli jeden z parametrów, który pozwala ocenić skuteczność działań reklamowych w internecie.

CTR jest procentowym stosunkiem liczby kliknięć do wyświetleń reklamy. Pokazuje więc, jaki odsetek osób, które zobaczyły daną reklamę w internecie, zainteresowały się nią na tyle, żeby kliknąć w link i przejść na stronę reklamodawcy.

Im wyższy CTR, tym większa skuteczność reklamy. Dlatego ten wskaźnik jest jednym z najważniejszych dla ekspertów monitorujących kampanie Google Ads i podobne.

Pożądana wartość CTR jest uzależniona od typu prowadzonej kampanii – np. w mailingu już kilka procent skuteczności jest dobrym wynikiem, a w przypadku linków sponsorowanych oczekiwania są wyższe.

Jednak znacznie ważniejsze jest śledzenie trendów związanych ze spadkami oraz wzrostami CTR w trakcie kampanii. Pokazują one, jak poszczególne działania reklamowe (np. zastosowanie konkretnego hasła na banerze) przekładają się na skuteczność. To pozwala na bieżąco wdrażać zmiany, które maksymalizują zwrot z inwestycji w promocję.

CPM, czyli cost per mile, to w języku marketingu internetowego koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Jest to jeden z modeli rozliczania kampanii internetowych prowadzonych w ramach Google Ads.

Zastosowanie CPM oznacza, że reklamodawca płaci za każde 1 000 sytuacji, w których internaucie wyświetli się np. jego baner, reklama tekstowa, link sponsorowany czy promocyjny materiał video.

Ten model rozliczenia może być odpowiedni, gdy:
kampania ma na celu budowanie widoczności marki i jest zakrojona na bardzo szerokie zasięgi,
prowadzisz dużą kampanię i chcesz „zdywersyfikować” budżet,
przygotowaniem komunikatów reklamowych zajmują się eksperci, którzy wiedzą, jak zapewnić wysoki poziom ich „klikalności” (im wyższy będzie odsetek kliknięć w stosunku do wyświetleń reklamy, tym wyższa opłacalność modelu CPM).

Alternatywnym rozwiązaniem dla CPM jest CPC, czyli pobieranie opłat za kliknięcia w reklamę, a nie za jej wyświetlenia.

CPA to jeden ze wskaźników opłacalności reklam internetowych, np. w ramach systemu Google Ads. Skrót pochodzi od angielskiego określenia Cost per Action, czyli koszt za działanie podjęte przez odbiorcę.

To „działanie” jest ściśle określane przez reklamodawcę. Może nim być np.:

  • zapisanie się do newslettera,
  • pobranie darmowego e-booka,
  • zarejestrowanie się w sklepie internetowym,
  • wysłanie formularza kontaktowego,
  • wykonanie telefonu do firmy,
  • dokonanie zakupu.

To niestandardowy, ale bardzo przydatny sposób analizowania skuteczności kampanii Ads. Pozwala on np. określić, jaki koszt poniosła firma, aby pozyskać jeden lead czy zamknąć jedną transakcję sprzedaży.

Takie wskaźniki są zatem istotnym elementem raportów z kampanii promocyjnych. Ich analiza umożliwia jeszcze lepsze planowanie kolejnych akcji reklamowych – tak, aby miały one wyższy potencjał konwersyjny. Daje też szansę na ocenę skuteczności działań już podjętych przez agencję marketingową oraz ich opłacalności.

 

CSS, czyli Comparison Shopping Services to po polsku porównywarka cen produktów. Jest to narzędzie, które pozwala klientowi szybko i wygodnie znaleźć sklep internetowy z najtańszą ofertą na potrzebny mu produkt. Kieruje ono użytkowników z wyszukiwarki bezpośrednio do wybranego e-sklepu, do zakładki z konkretnym produktem. Dlatego jest to istotne miejsce na prowadzenie promocji dla wszystkich działających w obszarze e-commerce.

CSS to zarówno portale służące porównywaniu cen, jak i rozwiązanie dostępne bezpośrednio w serwisie Google. To w jego ramach użytkownikom wyświetlają się reklamy PLA (reklamy produktowe), zawierające zdjęcie towaru oraz jego cenę.

Z systemu Google CSS można korzystać bezpośrednio, w ramach narzędzi Ads, lub w ramach innych platform CSS, co może pozwolić na ominięcie marży narzucanej w tym systemie promocji.

Aby oferta danego e-sklepu była widoczna w systemie CSS, musi on przygotować specjalny plik produktowy, w którym zostaną „wylistowane” poszczególne produkty, wraz z ich atrybutami.

DSA, czyli Dynamic Search Ads to po polsku reklamy dynamiczne w wyszukiwarce.

Jest to rodzaj tekstowych komunikatów promocyjnych, które automatycznie dopasowują się do zapytań wpisywanych przez użytkownika w Google.

W przeciwieństwie do standardowych reklam, nie mają one typowych nagłówków – są one generowane przez system automatycznie. Ich treść ma się jak najlepiej dopasować do frazy wpisanej przez użytkownika. Jest ona tworzona na podstawie informacji zawartych na stronie klienta – z zakładek, które zostały wskazane podczas konfiguracji kampanii.

Reklama DSA sprawdza się np. wówczas, gdy:

  • chcesz dotrzeć do klientów wpisujących zupełnie nowe i unikalne słowa kluczowe, niezawarte na standardowej liście,
  • prowadzisz bardzo duży sklep internetowy i trudno byłoby Ci ręcznie ustawić bardzo dużą liczbę reklam tekstowych,
  • zależy Ci na maksymalnej automatyzacji kampanii przy zachowaniu jej efektywności.

Dobrze skonfigurowane reklamy DSA mogą przynieść wyraźny wzrost ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie – zwiększyć jej potencjał sprzedażowy.

Agnieszka Talarska
Business Development Manager

Agnieszka Talarska 1 E1581064395387

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie? Napisz do nas

Darmowa wycena

Na skalę światową

Oto dowody na to, że nasze kampanie reklamowe pomagają rozwijać się i łatwiej zdobywać międzynarodowe rynki.

Mateusz Fatek
Prezes zarządu