Pozycjonowanie stron w przeglądarkach zagranicznych
Polski rynek stał się dla Ciebie zbyt mały? A może ekspansja na rynki zagraniczne jest głównym założeniem Twojej firmy od momentu jej powstania? W każdym z tych przypadków warto zadbać o to, by klienci z innych krajów mieli szansę poznać Twoją ofertę i z niej skorzystać. Pozycjonowanie stron w przeglądarkach zagranicznych jest doskonałą metodą na budowę widoczności, ale i reputacji, a dodatkowo – długofalowo – jest jednym z najtańszych modeli pozyskiwania klientów w Internecie.
Pozycjonowanie zagraniczne pod wieloma względami jest bardzo podobne do przeprowadzanego w polskim Internecie. Wymaga jednak bardzo dobrej znajomości konkretnego obszaru biznesowego i specyfiki działania wyszukiwarek popularnych w danych regionach. Oczywiście ważne jest również doświadczenie w budowaniu treści w innych językach oraz tworzeniu profili linków dla wybranego kraju i branży – np. na Niemcy, Czechy czy Francję lub Wielką Brytanię.
Właśnie dlatego warto zlecić pozycjonowanie stron za granicą profesjonalistom z Verseo. Sprawdź, co możesz zyskać.
Pozycjonowanie zagraniczne dla polskich firm
Pozycjonowanie stron za granicą to usługa dla każdej firmy, która chce się wejść na rynki inne niż rodzimy. To świetny wybór, jeśli:
- Twoja firma świetnie prosperuje w Polsce i chcesz poszerzyć jej zasięg,
- założyłeś działalność z myślą o sprzedawaniu towarów lub usług za granicę,
- Twoje usługi mają typowo globalny charakter, na przykład są świadczone w formie zdalnej,
- Z Twojej strony już teraz korzysta wielu obcokrajowców i chcesz to przekuć w sukces biznesowy.
W każdym przypadku pozycjonowanie zagraniczne pozwoli Ci wygenerować większy zysk. Jeśli Twoja strona już dziś jest pozycjonowana w polskiej wyszukiwarce zgodnie z zasadami SEO – za granicą działa to na takiej samej zasadzie.
Pamiętaj jednak, że przetłumaczenie strony na obcy język to za mało. Pozycjonowanie zagranicznych stron wymaga znajomości rynku i stworzenia spójnego planu działania. Właśnie na tym polega zadanie specjalistów z Verseo. Pomożemy Ci dotrzeć do klientów w kraju, który interesuje Cię pod względem biznesowym.
Mamy w tym doświadczenie i doskonale wiemy, od czego zacząć – Twoja witryna jest w dobrych rękach.
Pozycjonowanie za granicą a w Polsce
Pozycjonowanie za granicą opiera się na podobnych zasadach do tego przeprowadzanego w Polsce. Również wymaga dobrania słów kluczowych, stworzenia merytorycznych treści czy zaplanowania linkowania.
Choć schemat jest podobny, różnią się odbiorcy. Dlatego nie wystarczy jedynie przetłumaczyć tekstów na stronie, by osiągnąć sukces sprzedażowy.
Na jakie różnice trzeba zwrócić uwagę, aby dobrze wypozycjonować stronę w innym kraju?
Odmienna kultura i trendy
Produkty i usługi popularne w Polsce wcale nie muszą cieszyć się zainteresowaniem poza jej granicami. I odwrotnie – nie wszystkie trendy zagraniczne są popularne w naszym kraju.
Twoja oferta i sposób jej przedstawienia powinna być dopasowana do upodobań konsumentów z danego regionu. Chodzi nie tylko o to, co sprzedajesz, ale w jaki sposób to promujesz. Musisz uwzględnić czynniki kulturowe i prawne (nie wszystkie produkty legalne w Polsce można sprzedawać w innych krajach). Warto zwrócić też uwagę na obowiązujące trendy, bo to właśnie one wpływają na decyzję zakupowe Twoich odbiorców.
Pamiętaj, że wyszukiwarki promują strony, które są dostosowane do potrzeb użytkowników.
Poznamy oczekiwania Twoich potencjalnych klientów i dopasujemy do nich działania na Twojej stronie.
Inny schemat podejmowania decyzji zakupowych
To, co świetnie sprawdza się w naszym kraju, niekoniecznie zadziała za granicą. Aby zyskać zainteresowanie konsumentów z innych krajów, trzeba dowiedzieć się, w jaki sposób podejmują decyzje zakupowe i jak wygląda lejek sprzedażowy w konkretnym regionie.
Jak to robimy?
Przeanalizujemy dane zebrane na Twojej stronie i dotyczące działań konkurencji. Na ich podstawie zaplanujemy strategię działania.
Inne słowa kluczowe
Nie chodzi tutaj wyłącznie o różnice wynikające z obcego języka. Popularne frazy kluczowe mogą się różnić w zależności od regionu. Właśnie dlatego samo przetłumaczenie strony to za mało.
Wykorzystamy narzędzia do analizy słów kluczowych i dobierzemy takie, na które Twoja strona będzie widoczna w sieci.
Popularne wyszukiwarki
Jeśli chcesz być rozpoznawalny za granicą, musisz docierać do klientów za pomocą kanałów, które wykorzystują. Podstawą jest więc pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach popularnych w danym kraju.
W Polsce niemal 90% użytkowników wybiera Google, natomiast w innych regionach może być zupełnie inaczej. Przykładem są Czechy, gdzie wiele osób korzysta z serwisu Seznam lub Rosja, w której najwięcej internautów wybiera Yandex.
Wypozycjonujemy Twoją stronę w wyszukiwarkach, które są najpopularniejsze w danym kraju. Dzięki temu dotrzesz do największej grupy klientów.
SEO zagraniczne – jak to robimy w Verseo?
Poprawa widoczności Twojej strony za granicą to wieloetapowy proces. Podchodzimy do niego kompleksowo, czyli rozpoczynamy od dokładnej analizy rynku w kraju, w którym chcesz się pozycjonować.
Ty wybierasz:
- region, w którym chcesz rozwijać biznes
Pozycjonowanie się „na cały świat” zwykle nie przynosi rezultatów. Dlatego warto wybrać jeden lub kilka (ale niezbyt wiele) regionów, w których będziemy prowadzić dla Ciebie działania SEO.
- nazwę domeny
Domena powinna mieć country code TLD, czyli końcówkę charakterystyczną dla kraju docelowego .de, .uk, .ua itp. Takie strony są premiowane przez wyszukiwarki w danym kraju, a poza tym wzbudzają większe zaufanie internautów.
- język strony
Przetłumaczenie strony, a najlepiej napisanie treści od nowa, to absolutna konieczność. W odpowiedniej wersji językowej powinny być również płatne reklamy, jeśli masz zamiar z nich korzystać.
My zajmiemy się resztą.
Zobacz, na czym polega pozycjonowanie zagraniczne w naszym wykonaniu.
Od czego zaczynamy pozycjonowanie zagraniczne?
Analiza słów kluczowych
Dobór odpowiednich fraz kluczowych, adekwatnych do branży i dopasowanych do potrzeb użytkowników to jeden z najważniejszych aspektów pozycjonowania zarówno w kraju, jak i z zagranicą. Frazy kluczowe powinny maksymalnie precyzyjnie opisywać prowadzoną działalność, uwzględniać trendy i działania konkurencji.
Nie ograniczamy się tylko do kilku najpopularniejszych określeń. Wykorzystujemy również frazy z tak zwanego długiego ogona, czyli precyzyjne zapytania składające się z kilku wyrazów.
Słowa kluczowe typu long-tail są szczególnie popularne na rynku niemieckim.
Analiza rynku
Analiza specyfiki rynku to absolutna podstawa. Dzięki temu wiesz, jak zacząć stawiać pierwsze kroki biznesowe na nowym gruncie i z kim będziesz konkurował o uwagę odbiorców.
Sprawdzimy, czym charakteryzuje się dany rynek i przeanalizujemy zawartość stron firm z Twojej branży. Zaproponujemy działania, które pozwolą Ci zyskać rozpoznawalność. Określimy także, jaki rodzaj pracy w dziedzinie SEO należy wykonać, aby strona mogła stać się widoczna również poza Polską. Oszacujemy, jak wiele czasu potrzebuje, abyś mógł przebić się do świadomości odbiorców z prezentowaną ofertą.
Analiza funkcjonalności strony
Przygotowanie strony do działania na zagranicznych rynkach to nie tylko kwestia SEO. Twoja witryna musi być dopasowana do wymagań wyszukiwarki również pod względem technicznym, ponieważ to również wpływa na jej pozycję w wyszukiwarce.
Twoja strona powinna:
- szybko się ładować,
- być responsywna, czyli poprawnie wyświetlać się na każdym rodzaju urządzenia,
- być użyteczna, czyli zawierać treści przydatne dla internautów, adekwatne dla branży, w której działasz
- być unikalna, czyli pozbawiona kopii treści z innych stron i powtórzeń w ramach tej samej witryny, na przykład w opisach produktów.
Sprawdzimy, czy Twoja strona spełnia te wymogi i wprowadzimy zmiany, które sprawią, że będzie przyjazna dla wyszukiwarki i dla użytkowników.
Czy polska agencja SEO może pozycjonować stronę za granicą?
To pytanie, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Nie jesteś pewien czy powierzyć działania SEO lokalnej agencji w kraju, w którym strona ma być pozycjonowana, czy skorzystać z usług polskiej firmy?
Pamiętaj, że w tej dziedzinie nie ma żadnych sztywnych wytycznych. Internet działa globalnie, dlatego algorytmy wyszukiwarki nie biorą pod uwagę, kto wprowadza zmiany w witrynie i z jakiego miejsca na ziemi to robi.
Dlaczego warto wybrać polską agencję SEO?
Zastanawiasz się, dlaczego warto skorzystać z usług polskiej agencji SEO? Decydując się na współpracę, możesz liczyć na łatwy kontakt w Twoim ojczystym języku. Nie ograniczają Cię strefy czasowe czy wysoki koszt rozmów telefonicznych. Jeśli potrzebujesz, możesz umówić się z nami na spotkanie na żywo, by omówić wszelkie szczegóły.
Na Twoją korzyść działa również ta sama waluta, te same przepisy czy zasady RODO. Ty i firma pozycjonująca działacie w tej samej rzeczywistości prawnej, a to może ułatwiać wiele kwestii formalnych.
Jeśli chcesz otworzyć działalność na kilka rynków, nie musisz zatrudniać kilku pozycjonerów z każdego kraju, który Cię interesuje. Wszystkie działania może wykonywać dla Ciebie ta sama firma.
Skuteczne pozycjonowanie zagraniczne jest możliwe – sami je prowadzimy i mamy w nim sukcesy.
Zwróć uwagę…
Jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie lokalne, nie wybierasz firmy działającej w konkretnej miejscowości. Lokalizacja jej siedziby nie ma żadnego znaczenia dla skuteczności prowadzonych działań. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania zagranicznego. Z powodzeniem może je prowadzić polska agencja.
Pozycjonowanie Niemcy
Interesuje Cię pozycjonowanie strony internetowej na rynku niemieckim? Działania seo dla rynku niemieckiego wymagają znajomości krajowej specyfiki prowadzenia biznesu, dostępu do źródeł wysokich jakościowo linków, a także sprawdzonych copywriterów z umiejętnościami native speakerów lub certyfikowanych tłumaczy. To wszystko możemy zapewnić, jeżeli myślisz o pozycjonowaniu strony internetowej na Niemcy w wybranych wyszukiwarkach jak Google czy Bing.
Pozycjonowanie Czechy
Chcesz zbudować widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania w Czechach? Napisz do nas! Znamy specyfikę rynku czeskiego. Dysponujemy również sprawdzonymi tłumaczami na język czeski, jak również bazą do tworzenia jakościowego profilu linków. Oferujemy ponadto optymalizację techniczną strony, która zaprocentuje nie tylko dla rynku czeskiego, ale i w każdym innym przypadku. Pozycjonowanie stron na Czechy? Napisz do nas – przedstawimy Ci swoją ofertę.
Pozycjonowanie Francja
Pozycjonowanie stron internetowych na rynku francuskim pozwoli ci zbudować obecność w wybranych wyszukiwarkach internetowych – np. Google czy Bing. Na dłuższą metę SEO na Francję jest jedną z najtańszych metod na pozyskiwanie klientów zagranicznych dla Twojego biznesu. Jeżeli podjąłeś decyzję o pozycjonowaniu strony na Francję musisz być jednak przygotowany na większe inwestycje finansowe niż ma to miejsce np. na rynku polskim czy czeskim.
Pozycjonowanie na wiele krajów UE
Chcesz pozycjonować stronę internetową na więcej niż jednym zagranicznym rynku? Pozycjonowanie stron zagranicznych w wyszukiwarce google czy bing wymaga wiedzy na temat lokalnych uwarunkowań biznesowych, by dostarczany ruch z powodzeniem przekuwać na konwersje. Pozycjonowanie międzynarodowe wymaga dostępu do szeregu różnych tłumaczy lub copywriterów native speakerów oraz bazy portali na zagranicznym rynku, które będą pomocne przy tworzeniu jakościowego link buildingu.
Co możesz możesz zyskać przez pozycjonowanie na rynki zagraniczne?
Z pewnością najbardziej interesuje Cię to, czy pozycjonowanie zagraniczne będzie skuteczne w Twoim przypadku i co możesz na nim zyskać. Sprawdź, dlaczego warto się na to zdecydować.
Ruch na Twojej stronie wzrośnie
Nie musisz ograniczać się wyłącznie do kraju, w którym mieści się Twoja siedziba. Możesz docierać do klientów znajdujących się w innych krajach, a nawet na innych kontynentach. Zbudujesz rozpoznawalność i zwiększysz liczbę konwersji.
Możesz sprzedawać produkty klientom z całego świata
Globalizacja sprawia, że granice w prowadzeniu biznesu praktycznie nie istnieją. Zakupy w Internecie można robić za pomocą kilku kliknięć i zamawiać je z dostawą z najdalszych zakątków świata. Jeśli zatem Twoje produkty są cenione przez klientów z innych krajów, po prostu zacznij je sprzedawać. Pozycjonowanie zagraniczne pozwoli Ci dotrzeć do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą.
SEO jest uniwersalne
Jeśli Twoja strona jest świetnie wypozycjonowana w polskim Internecie, nic nie stoi na przeszkodzie, by podbiła także zagraniczne rynki. Zasady SEO są podobne na całym świecie. To znaczy, że masz szansę docierać do potencjalnych klientów z każdego miejsca, również położonego setki kilometrów od kraju, który interesuje Cię pod względem biznesowym.
Spis treści
Czytasz teraz:
Pozycjonowanie zagraniczne
- Pozycjonowanie stron w przeglądarkach zagranicznych
- Pozycjonowanie zagraniczne dla polskich firm
- SEO zagraniczne – jak to robimy w Verseo?
- Co możesz możesz zyskać przez pozycjonowanie na rynki zagraniczne?
Pozycjonowanie zagraniczne – FAQ
Niezależnie od tego czy z biegiem czasu lokalny rynek okazał się być za mały dla Twojego biznesu czy od początku był plan ekspansji na zagranicę, temat pozycjonowania w języku innym niż polski jest dla Ciebie interesujący. Pozycjonowanie zagraniczne – jak się do tego zabrać i o czym warto wiedzieć? Zapraszamy do lektury naszego tekstu!
Zebraliśmy często przewijające się pytania związane z pozycjonowaniem na rynki zagraniczne. Chcemy też rozwiać trochę towarzyszących tej usłudze mitów i błędnych przekonań, dlatego przygotowaliśmy zestaw 10 pytań i odpowiedzi, które wprowadzają w temat skutecznego pozycjonowania na rynku innym niż rodzimy.
Obawiasz się wysokiej ceny takiej usługi? Niepotrzebnie. Choć skuteczne wypozycjonowanie strony za granicą wiąże się z wyższymi kosztami niż podejmowanie takich działań wyłącznie w Polsce, zdecydowanie warto się na to zdecydować.
Korzyści, jakie możesz osiągnąć, są naprawdę duże. Przede wszystkim zyskujesz dostęp do znacznie szerszego grona odbiorców, a to jest wartością nadrzędną.
Co wpływa na koszty pozycjonowania zagranicznego? Są one związane m.in.:
- napisaniem treści na stronę w obcym języku,
- ceną domeny i hostingu zagranicznego,
- kosztami link buildingu i przewalutowaniem złotówek podczas płatności za taką usługę.
Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie – zarówno zagraniczne, jak i lokalne, zawsze przyjmuje indywidualny charakter. Dlatego jego cena nigdy nie jest ustalana odgórnie.
Chcesz zlecić nam taką usługę? Najpierw przeanalizujemy, jakie działania na Twojej stronie trzeba wykonać i na tej podstawie sporządzimy wycenę. Nie musisz obawiać się żadnych ukrytych kosztów.
Nie. Nie ma żadnych sztywnych wytycznych czy regulacji, które nakazywałyby korzystać z usług lokalnej agencji w kontekście pozycjonowania czy szerzej SEM. Oczywiście można czuć się lepiej sięgając po pomoc firmy, która zna lokalny kontekst i po prostu ma doświadczenie na swoim rynku. Jest to jednak kwestia subiektywnych odczuć i preferencji. Z powodzeniem korzystać z usług firmy lub specjalisty, którego nie określimy mianem lokalnego. W tym przypadku ważne jest doświadczenie, pomysł na promocję czy po prostu znajomość pozycjonerskiego rzemiosła.
Z perspektywy Verseo wiemy, że skuteczne pozycjonowanie na rynkach innych niż polskie jest możliwe – ponieważ sami to robimy. Sam proces może być dłuższy, wymagać ściślejszej współpracy z klientem czy większych nakładów itp., nie jest on jednak niemożliwy do przeprowadzenia.
Nie bez znaczenia w kontekście decyzji z usług której agencji skorzystać pozostają takie zagadnienia jak łatwość kontaktu (np. kwestie związane ze strefą czasową), możliwość umówienia spotkań na żywo (choć nie jest to aktualnie koronny argument), prawo na gruncie którego będą rozstrzygane ewentualne spory czy koszt samej usługi i waluta, w której dokonywane będą rozliczenia. Czy planując ekspansję na kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt rynków będziemy chcieli każdą wersję serwisu oddawać w ręce innej lokalnie działającej agencji czy wygodniej będzie nam skorzystać z usług jednej, która zajmie się większą ilością serwisów? Nie są to kwestie nie do przeskoczenia, ale mające znaczenie w kontekście podejmowania decyzji.
Analogicznie – mało kto twardo deklaruje, że chce by pozycjonowała go wyłącznie agencja z jego miejscowości, ponieważ tu znajdują się też jego potencjalni klienci.
Tak, pozycjonowanie przez agencję z innego kraju może być skuteczne. Dobre przygotowanie serwisu na dany rynek wraz z właściwą strategią pozycjonowania, odpowiednim doborem słów kluczowych, harmonijną współpraca na linii agencja – klient, wdrażanie kolejnych działań itp. – te elementy wpływają na skuteczność pozycjonowania. Nie powinno być to jednak niczym zaskakującym, w końcu te same czynniki mają wpływ na rezultat pozycjonowania w lokalnym czy krajowym kontekście. Pod tym względem SEO jest uniwersalne. Nie jest tak, że pod kątem jednego rynku trzeba mieć unikalny i obszerny content, a na innym można pozwolić sobie na duplikat treści bez żadnych nieprzyjemnych konsekwencji.
Podobne czynniki mogą mieć też wpływ na skuteczność procesu pozycjonowania, zarówno w odniesieniu to SEO krajowego jak i tego dedykowanego na zagraniczne rynki. Zły dobór fraz w stosunku do oferty zamieszczonej na stronie, brak optymalizacji serwisu lub jej niewystarczający poziom, przeznaczone i zainwestowane środki nieadekwatne do celu, jaki chcemy osiągnąć… brzmi znajomo, prawda? To uniwersalne bolączki, które wpływają na poziom skuteczności i zadowolenia z usługi pozycjonowania.
Nie. Powiedzmy sobie to szczerze, Google nie aprobuje usługi pozycjonowania i nic nie wskazuje na to, by miało zmienić swój stosunek do niej. Dlatego też nie interesuje go kto pozycjonuje dany serwis.
Jednocześnie Google zachęca jednak do optymalizacji serwisu i dbania o jego wysoką jakość. Temu służą narzędzia udostępniane bezpłatnie i online przez Google takie jak Google Search Console, PageSpeed Insight czy Tester danych uporządkowanych (wcześniej znanych pod nazwą danych strukturalnych). Dla Google obojętne jest kto wprowadza ulepszenia na stronie – ważne, by było to przeprowadzone i by było to poprawnie wdrożone. Zespół specjalistów pracujących nad optymalizacją danego serwisu może być międzynarodowym i nie będzie tu żadnych punktów od Google za pochodzenie. Liczy się efekt ich działań.
Rekomendacje od Google dotyczące optymalizacji serwisu widoczne choćby w Google Search Console nie będą się różnić w zależności od kraju. To nie tak, że duplikat (treści, serwisu lub podstrony) będzie w jednym miejscu akceptowany, a dla innego wariantu określany jako błąd wymagający pilnej poprawy.
Odpowiedzią na to pytanie jest ulubiona pozycjonerska fraza “to zależy”. Z jednej strony zalecenia co do tego od jakich błędów powinien wolny serwis dobrze oceniany przez Google są uniwersalne – międzynarodowe. Pisaliśmy o tym w poprzednim punkcie w kontekście narzędzi Google służących ocenie jakości serwisu. Nie ma możliwości, by coś, co Google Search Console w przypadku polskiej strony określało jako błąd do naprawy, w przypadku niemieckiej było zaletą.
Jest to jednak tylko jedna strona medalu. Jedna z kwestii jest dobór odpowiedniej domeny. Szczegółowo przedstawiamy to w kolejnym pytaniu, bo jest to szczególnie często pojawiające się pytanie.
Odradzamy kopiowanie polskiej wersji serwisu w skali 1:1. Warto postawić sobie kilka pytań. Czy cała oferta prezentowana na polskiej wersji będzie dostępna na innym rynku? Czy adres siedziby czy sklepów oferujących dany produkt nie zmieni się? Czy wpisy na cześci blog lub aktualności będą równie interesujące dla zagranicznego potencjalnego klienta? Czy warto publikować dane kontaktowe do pracowników lub przedstawicieli, którzy nie posługują się danym językiem?
Nowa wersja serwisu powinna mieć optymalizację we właściwym dla siebie języku. Sprawdźmy czy w meta title nie ma prefixów lub sufixów w języku oryginalnej wersji witryny. Skontrolujemy dane teleadresowe, opublikowane kontakty do pracowników, do jakiej skrzynki prowadzi formularz kontaktowy, czy lista dystrybutorów i partnerów jest aktualna i lokalna. Zróbmy wszystko, by strona budziła zaufanie klienta i ułatwiała zakup czy kontakt z właściwym oddziałem. Unikajmy sytuacji, w której nasz potencjalny klient uzyska informację “ten element z oferty nie jest dostępny na Państwa rynku”. Jeśli nie jest dostępny to w jakim celu znalazł się na tej stronie internetowej? Unikajmy sytuacji, w której część treści jest w innym języku np. przekopiowana z oryginalnej wersji serwisu.
Jeśli mamy realizacje, które wykonaliśmy na lokalnym rynku odpowiadającym wersji serwisu, to chwalmy się tym. Oczywiście nie wyklucza to też pokazania zagranicznych działań. Realizacje osadzone w lokalnym krajobrazie czy uwzględniające lokalne gusta i preferencje są zawsze mile widziane i mogą dodatkowo zachęcić do skorzystania z naszej oferty.
Planując skuteczną ekspansję na inne rynki warto zadbać o odpowiednią domenę dla swojego serwisu. Google preferuje te charakterystyczne dla danego rynku np. końcówka .de na Niemcy, .it na Włochy, .fr dla Francji. Działa tu analogiczny mechanizm jak w przypadku .pl i Google.pl. Warto mieć to na uwadze i zakupić taką domenę. Oczywiście od tej reguły bywają rzadkie wyjątki, o których specjalista SEO wypowie się w odniesieniu do konkretnego przypadku. Jako regułę można jednak przyjąć, że będzie nam potrzebna właściwa dla danego kraju domena zwłaszcza kiedy dopiero rozpoczynamy ekspansję na dany rynek i mamy komfort podjęcia decyzji na starcie.
Nie. Google preferuje wersję językową serwisu odpowiadającą lokalnej wersji wyszukiwarki. Jest to niezależne od opinii typu “w tej branży wszyscy mówią po angielsku, więc po co nam strona internetowa w innej wersji”.
Oczywiście. Nie ma konieczności, by promując się na zagranicznym rynku sięgać tylko po ogólne hasła. Jeśli prowadzony przez nas biznes ma swoje stacjonarne siedziby w innym kraju, to warto promować się lokalnie. Działałby tu ten sam mechanizm, co w przypadku lokalnego SEO na polskim rynku i te same kryteria doboru fraz, a także zasadności sięgnięcia po nie.
Chcemy się promować lokalnie w kontekście zagranicy? W takiej sytuacji warto zadbać także o wizytówki Google i widoczność w mapach. Nie są to czynniki mające bezpośrednie przełożenie na pozycje, ale zdecydowanie jest to działanie zwiększające widoczność w Internecie i zwiększające szanse na to, że ktoś wejdzie na daną stronę internetową i skorzysta z zaprezentowanych tam usług czy oferty.
Nie wnikamy w czyjeś koncepcje biznesowe i wycenę usługi SEO na rynki inne niż polski, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, że cena za pozycjonowanie serwisu np. na rynek niemiecki, francuski, angielski czy włoski będzie wyższa niż w przypadku analogicznej usługi na potrzeby krajowe. Wpływ na to może mieć np. większy koszt przygotowania treści na stronę – wymagający skorzystania z usług wyspecjalizowanego tłumacza lub copywritera, który włada danym językiem na odpowiednim poziomie. Sama usługa może się (ale nie musi) też różnić zakresem w porównaniu z polską jej wersją. Wiele będzie tu zależeć od indywidualnych ustaleń pomiędzy agencją a klientem.
Wyższa cena za pozycjonowanie zagraniczne nie oznacza jednak, że będzie to taka sama cena jaką zaproponowałaby agencja z innego kraju za usługę o analogicznym zakresie. Hasło “drożej niż w przypadku SEO na Polskę” nie oznacza, że cena będzie nieatrakcyjna.
Z pewnością dobrze zoptymalizowany serwis na Polskę jest wskazówką jakie działania należy podjąć w przypadku ulepszania innych stron kierowanych na poszczególne zagraniczne rynki. Warto wdrażać dobre praktyki i dbać o jakość serwisu. Jednak dobrze przygotowana polska wersja nie popchnie z automatu w górę np. francuskiej wersji, która ma swoją odrębną domenę i w efekcie stanowi autonomiczny serwis. podobnie jest w przypadku linków – Google bierze pod uwagę te, które prowadzą do konkretnej wersji serwisu. Dlatego też jeśli będzie zmieniać się adres serwisu w wersji “zagranicznej” lub jego struktura, co przełoży się na zmiany adresów URL, to trzeba zadbać o prawidłowo działające przekierowania 301. Działamy tu zupełnie jak w przypadku polskiej wersji serwisu, bo wejście na niedziałającą podstronę zamiast na prezentującą to, co nas interesuje, nigdzie nie będzie mile widziane.
Pozycjonowanie zagraniczne nie jest łatwym procesem. Wymaga wiedzy, doświadczenia i stałego analizowanie zmian w pracy wyszukiwarek. Dlatego nie może być prowadzone przez przypadkowych wykonawców.
Chcesz mieć pewność, że osiągniesz zamierzony cel? Skontaktuj się z nami. Warto to zrobić, ponieważ:
- mamy duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron na rynkach zagranicznych,
- używamy zaawansowanych narzędzi analitycznych, które są niezbędne do pomiaru skuteczności podejmowanych działań,
- pracujemy z wieloma wyszukiwarkami, nie tylko z Google,
- zaufało nam wielu klientów, których strony znajdują się w TOP wyników wyszukiwania w różnych krajach.
Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie zagraniczne jest dla Ciebie? Zadzwoń do nas lub napisz. Z przyjemnością porozmawiamy i poznamy Twoje oczekiwania, potrzeby i obawy. Zawsze dobieramy rodzaj usługi do specyficznych potrzeb klienta.
Masz pewność, że nie zaproponujemy Ci niczego, co w Twoim przypadku się nie sprawdzi.