Oferta

Techniczne SEO

  • Szerokie spojrzenie na optymalizację techniczną strony
  • Bezpieczne wdrożenia poprawek technicznych i osadzenie ich w strategii SEO
  • Zespół doświadczonych ekspertów SEO

Obok treści i linków, to optymalizacja techniczna jest filarem nowoczesnego pozycjonowania stron. Nasi eksperci technicznego seo dostosują Twoją witrynę, by stała się przyjazna dla robotów Google i wspierała poprawną indeksację w ramach strategii SEO, którą stosujesz lub chcesz by dla Ciebie uszyć.

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

Techniczne SEO - zdjęcie nr 1 Techniczne SEO - zdjęcie nr 2 Paweł Jankowski SEO Strategist

Reklamują się u nas m.in.:

Techniczne SEO - zdjęcie nr 3 Techniczne SEO - zdjęcie nr 4 Techniczne SEO - zdjęcie nr 5 Techniczne SEO - zdjęcie nr 6 Techniczne SEO - zdjęcie nr 7 Techniczne SEO - zdjęcie nr 8 Techniczne SEO - zdjęcie nr 9 Techniczne SEO - zdjęcie nr 10 Techniczne SEO - zdjęcie nr 11 Techniczne SEO - zdjęcie nr 12 Techniczne SEO - zdjęcie nr 13 Techniczne SEO - zdjęcie nr 14 Techniczne SEO - zdjęcie nr 15 Techniczne SEO - zdjęcie nr 16 Techniczne SEO - zdjęcie nr 17 Techniczne SEO - zdjęcie nr 18 Techniczne SEO - zdjęcie nr 19 Techniczne SEO - zdjęcie nr 20

Jesteśmy najszybciej rosnącą agencją SEO w Polsce. Pozycjonowanie stron z Verseo podnosi średnią rentowność biznesów naszych klientów o 24% rocznie.

97% firm przedłuża z nami umowę SEO. Usługa jest przejrzysta i oparta na planie prac zaakceptowanym przez obie strony. Nasze relacje z klientami są partnerskie. Wierzymy w rozmowę i chcemy wiązać się na dłużej.

 

Opinie klientów na temat współpracy z Verseo

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"

Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea

Case Study: Rugito & Verseo

Case Study: Rugito & Verseo

"Dzięki raportom, które otrzymujemy na bieżąco, czujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, gdzie dokładnie wędrują nasze pieniądze i jak przekłada się to na sprzedaż. We współpracy z Verseo cenimy sobie najbardziej kontakt, który jest o każdej porze dnia i nocy, w praktycznie każdej sprawie".

Radosław Bartosik
Współwłaściciel Rugito.pl

Generujemy zyski dla klientów!

Generujemy zyski dla klientów!

"Szukaliśmy zaufanego partnera, który zaproponuje gotowe rozwiązania, wdroży je i na bieżąco będzie monitorować efekty. Eksperci Verseo przeanalizowali sytuację i wrócili z gotowym rozwiązaniem. W 2022 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 40% rok do roku. Estymacje Verseo pokrywają się ze stanem faktycznym.”"

Michał Tobiasz
CEO & Co-owner Fotoforma

Łączymy empatię z twardymi danymi

Łączymy empatię z twardymi danymi

"Ustalamy wszystko wspólnie i nie musimy tego sprawdzać, dopytywać, zastanawiać się. Wiemy, co ma być zrobione i to jest dostarczane w terminie. Dobra komunikacja, klimat rozmów, wzajemne zaufanie. Ważne dla nas jest też to, że po drugiej stronie jest człowiek. Ta ludzka, empatyczna twarz biznesu."

Paulina Malicka
E-commerce Manager Costway

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Działania ekspertów Verseo zapewniają stabilny wzrost widoczności marki w wirtualnej przestrzeni i zwiększenie sprzedaży w sklepie online. “Verseo cenię za partnerskie podejście, umiejętność rozmowy i etykę pracy, która skutkuje wyższą sprzedażą”.

Mateusz Stasiak
Kierownik działu Marketing i E-commerce Giacomo Conti

Wyzwania? Nie ma problemu!

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Ważnym kanałem sprzedaży dla nas, jest sprzedaż internetowa. W zeszłym roku zauważyliśmy spadek sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Zwróciliśmy się po pomoc do firmy Verseo, by wspólnie opracować plan naprawczy. Dla nas, Verseo to godny zaufania partner, z którym można się związać na wiele lat.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl

97%

Klientów SEO przedłuża
z nami umowy

24%

o tyle podnosimy średnią rentowność firm rok do roku

30

ekspertów SEO

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Wstęp

Pozycjonowanie stron internetowych to rozbudowany, wieloaspektowy temat. Zwiększanie widoczności w wynikach wyszukiwania jest skomplikowane, relatywnie powolne i… skuteczne. Dzięki działaniom SEO zwiększa się rozpoznawalność strony, a co za tym idzie, także ruch organiczny – dla właścicieli sklepów e-commerce czy stron usługowych to doskonały sposób na pozyskanie klientów.

Co to jest techniczne SEO

W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że SEO oparte jest na dwóch filarach – linkowaniu (off-page SEO) oraz wszystkich kwestiach związanych ze stroną (on-page SEO). Drugi termin rozumiany jest jako praca zarówno nad umieszczoną na stronie treścią, jak i technicznymi aspektami, takimi jak optymalizacja kodu, właściwa struktura linków, szybkość ładowania, kompresja grafik, dostosowanie do różnych urządzeń i wiele innych elementów. Techniczne SEO odpowiada właśnie za ten ostatni zbiór działań.

Techniczne SEO a pozycjonowanie

Bez działań związanych z techniczną optymalizacją tracisz ogromną część pozycjonerskiego potencjału witryny. Pozyskiwanie najbardziej wartościowych linków niewiele pomoże, jeśli strona nie wspiera procesu pozycjonowania swoją budową i przystosowaniem do działań SEO. On-page SEO oraz off-page SEO muszą iść w parze, by poprawiać pozycję w rankingach wyszukiwania – w przeciwnym razie efekty pozycjonowania mogą być co najwyżej umiarkowane, a w bardziej konkurencyjnych branżach trudne do zauważenia.

Spora część działań technicznego SEO to nie tylko praca stricte z algorytmem wyszukiwarki i crawlerami sieciowymi, ale również aktywności związane z poprawianiem doświadczenia użytkownika związanego ze stroną jako taką. Optymalizacja treści czy przyspieszenie czasu wczytywania się witryny zostanie doceniona nie tylko przez Google, ale także przez użytkowników, dzięki czemu będą oni chętniej odwiedzać i korzystać ze strony.

Elementy optymalizacji technicznej – jak zoptymalizować stronę?

Liczba tematów, którymi trzeba zająć się podczas czynności wykonywanych w ramach technicznego SEO jest rozbudowana. Przejdźmy po kolei przez listę działań składających się na optymalizację strony pod względem technicznym.

Tag title

To znacznik umieszczany w kodzie strony, który pozwala crawlerom wyszukiwarek lepiej zrozumieć zawartość witryny. Meta title jest ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu stron i odpowiada za tytuł, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania (tzw. SERPach) – powinien więc zawierać wybrane wcześniej słowa kluczowe.

Meta description

Opis zawartości strony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania Google. Sam w sobie nie jest czynnikiem rankingowym sensu stricto, jednak to w dużej mierze od niego zależy, czy użytkownik widząc stronę w SERPach zdecyduje się na kliknięcie. Dobrze dobrany meta opis (czyli pasujący do rzeczywistej zawartości strony oraz zachęcający do kliknięcia) potrafi więc znacznie zwiększyć wskaźnik CTR, dając algorytmowi znać, że strona jest wartościowa dla użytkowników.

Nagłówki HTML

Umieszczenie w treści witryny nagłówków pełni dwojaką rolę. Z perspektywy użytkownika ich zastosowanie zwiększa czytelność zawartości – oddziela od siebie bloki tekstu i wskazuje, o czym traktuje dany fragment. Dla botów wyszukiwarek nagłówki wraz z ich gradacją (od H1 do H6) to bardzo istotna informacja na temat struktury treści. Warto ulokować w nagłówkach HTML frazy kluczowe i zadbać o prawidłowy podział fragmentów contentu – z perspektywy pozycjonowania i technicznego SEO to jedno z kluczowych działań.

Meta robots

Meta robots to tag, który odpowiada za wydawanie instrukcji crawlerom sieciowym. Za jego pomocą możemy wskazać botom, czy strona ma być indeksowana, czy crawler ma brać pod uwagę linki umieszczone na stronie (atrybut follow/nofollow), czy w wynikach wyszukiwania powinny znajdować się tzw. Snippety (fragmenty tekstu w zamyśle odpowiadające na pytanie zadane we wpisanej frazie) i wiele innych.

Przykładowy tag meta robots może wyglądać tak:

<meta name=”robots” content=”follow, noimageindex”>

Instrukcja zawarta w powyższym tagu meta robots nakazuje botom podążać za linkami (follow), jednak nie indeksować obrazów (noimageindex).

Linki kanoniczne

Kanoniczne linki ustawia się głównie wtedy, gdy na kilku podstronach znajduje się ta sama treść. Aby wskazać botom, która podstrona z kilku podobnych jest “tą właściwą”, ustawia się na wszystkich pozostałych stronach kanoniczny adres URL. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania wyświetla się tylko oryginalna podstrona.

Tag canonical może wyglądać na przykład tak:

<link rel = ”canonical” href = ”https://verseo.pl” />

Atrybuty alt

Atrybut alt to niewidoczny dla użytkownika opis obrazka, który w kontekście SEO ma za zadanie wskazać botowi, co znajduje się na grafice. Alt używany jest również, by osoby niedowidzące lub niewidome mogły usłyszeć opis zawartości pliku podczas interakcji ze stroną. Każdy obraz umieszczony w witrynie powinien mieć prawidłowo ustawiony atrybut alt, by dostarczyć jak najwięcej danych crawlerom Google.

Przyjazne adresy URL

Adres sklep.domena.pl/okiennice brzmi lepiej niż sklep.domena.pl/category/213772547374 – zarówno dla użytkownika, jak i dla crawlera wyszukiwarki. Jest krótszy, prostszy do wpisania i od razu wyjaśnia zawartość danej podstrony. To także dobre miejsce na użycie pożądanych słów kluczowych, co wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to obok dodania mapy witryny w Google Search Console dodatkowy sposób na wskazanie botom struktury strony i powiązań pomiędzy poszczególnymi podstronami. Dzięki temu crawlery mogą swobodnie poruszać się po różnych elementach witryny. Oprócz tego umieszczanie linków wewnętrznych na przykład na firmowym blogu zachęca użytkowników do przeczytania innych wpisów, co zwiększa czas przebywania na stronie i zmniejsza bounce rate (współczynnik odrzuceń).

Odpowiednie nagłówki HTTP

Nagłówki HTTP wykorzystywane są do komunikacji pomiędzy przeglądarką internetową i serwerem witryny. Ustawienie odpowiednich przekierowań (na przykład 301 czy 302) czy kodów błędów to bardzo ważne aspekty technicznego SEO.

  • Kod 200
  • Przekierowania
  • Kody błędów

Hreflang

Hreflang używany jest w przypadku stron mających kilka wersji językowych. Prawidłowe ustawienie atrybutu hreflang sprawia, że odwiedzającym wyświetla się strona we właściwym języku, zgodnym z wpisanym do silnika wyszukiwarki zapytaniem.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL zapewnia szyfrowaną komunikację pomiędzy użytkownikiem a stroną. W dzisiejszym digitalowym świecie certyfikat bezpieczeństwa jest zwyczajną koniecznością, a przeglądarki internetowe bardzo wyraźnie ostrzegają użytkownika przed wchodzeniem na strony bez aktywnego certyfikatu SSL. Rezygnując z szyfrowanego połączenia rezygnujesz więc z większości ruchu, który w przeciwnym razie pojawiłby się na stronie. Na implementację charakterystycznej zielonej kłódki przy adresie strony duży nacisk kładzie również Google.

Prędkość strony

Większość użytkowników zrezygnuje z wejścia na stronę, jeśli wczytywanie trwa zbyt długo – wiedzą o tym algorytmy wyszukiwarek, dlatego szybkość ładowania strony to bardzo ważny czynnik rankingowy. Zależy ona od wielu elementów – między innymi szybkości hostingu, rodzajowi zastosowanego CMSa (Content Management System), ilości i jakości kodu, czy rozmiarowi obrazów umieszczonych na stronie.

Najważniejsze z perspektywy technicznego SEO aspekty to:

  • Czas ładowania strony z serwera
  • Rozmiar zasobów na stronie
  • Czas wykonania kodu JavaScript

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Ogromna część użytkowników wykorzystuje smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne do przeglądania internetu. To nie tylko czytanie informacji – to również korzystanie ze sklepów internetowych i dokonywanie transakcji, wypełnianie formularzy kontaktowych na stronach usługowych czy zapisywanie się do newslettera.

Z tego powodu by witryna była uznawana za w pełni funkcjonalną, musi wyświetlać się prawidłowo nie tylko na dużych ekranach komputerów stacjonarnych i laptopów, ale także mniejszych wyświetlaczy. Co więcej, Google od lat stosuje doktrynę “mobile first”, czyli zakłada, że dopasowanie do urządzeń mobilnych jest pod względem pozycjonowania stron ważniejsze niż pełna, desktopowa wersja witryny.

Dane strukturalne Schema.org

Ogromna część użytkowników wykorzystuje smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne do przeglądania internetu. To nie tylko czytanie informacji – to również korzystanie ze sklepów internetowych i dokonywanie transakcji, wypełnianie formularzy kontaktowych na stronach usługowych czy zapisywanie się do newslettera.

Za pomocą znaczników Schema.org specjalista SEO może oznaczyć różne rodzaje danych na stronie internetowej, co wpływa na wygląd strony w wynikach wyszukiwania. Dane strukturalne odpowiadają za tzw. rich snippets, czyli fragmenty rozszerzone w SERPach – są to dodatkowe informacje wzbogacające tytuł i opis (meta description) podstrony.

Dla portali informacyjnych może być to panel w formie karuzeli z ostatnimi wiadomościami z serwisu, dla specjalistycznych blogów sekcja z najczęściej zadawanymi pytaniami na temat powiązanych zagadnień, a dla marek na przykład panel z logo i podstawowymi danymi, takimi jak data założenia. W przypadku produktów na platformach e-commerce może to być liczba sztuk w magazynie czy ocena danego produktu wśród klientów, a po prawidłowym ustawieniu mogą wyświetlać się one w wynikach wyszukiwania Google obok meta description podstrony.

Implementacja danych strukturalnych znacznie uatrakcyjnia wygląd strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu może zwiększać organiczny ruch. Wśród najważniejszych znaczników schema wymienia się poniższe.

  • LocalBusiness
  • AggregateRating
  • Product

Sitemap.xml

Sitemap, czyli mapa witryny, to plik w formacie .xml, który wskazuje robotom wszystkie istotne z perspektywy technicznego SEO adresy URL. Sitemapa jest bardzo istotna przy korzystaniu z Google Search Console – dzięki tym instrukcjom silnik wyszukiwarki lepiej rozumie konstrukcję strony.

Robots.txt

To plik w formacie tekstowym, który instruuje roboty sieciowe, na które adresy URL mają one zwracać uwagę. Dzięki temu plikowi możesz wyłączyć na przykład indeksowanie obrazów, co w niektórych przypadkach zapobiegnie przeciążeniu serwera zbyt intensywnymi działaniami crawlera Google.

Systemy CMS a techniczna optymalizacja

Choć wytyczne dotyczące działań składających się na techniczne SEO są wspólne dla większości stron, ich zakres zawsze ustalany jest indywidualnie. Wynika to z faktu, że różne systemy CMS, na których oparta jest strona, wymagają innych rozwiązań. Niektóre zostały zaprojektowane tak, by już świeżo po instalacji być “seo-friendly” i natywnie dobrze współpracować z robotami sieciowymi, inne wymagają do tego specjalnych wtyczek, a pozycjonowanie jeszcze innych wiąże się z koniecznością zaprojektowania własnych metod na zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

  • WordPress
  • Joomla
  • Wix
  • Autorski CMS

E-commerce a optymalizacja techniczna

Dla sklepów internetowych ruch organiczny z wyszukiwarek jest zazwyczaj podstawą prowadzenia działalności. Dlatego właściciele stron z branży e-commerce kładą duży nacisk na SEO i działania z nim powiązane. Duża część popularnych systemów CMS zastosowanych w e-sklepach (WooCommerce czy Shoper) dobrze “dogaduje się” z czynnościami optymalizacyjnymi – w przeciwnym wypadku nasi specjaliści są w stanie stworzyć dedykowane rozwiązania.

  • Shoper
  • WooCommerce (WordPress)
  • RedCart
  • PrestaShop
  • IaI Shop
  • Autorski e-commerce

Narzędzia do analizy technicznej strony

Praca specjalisty SEO zajmującego się techniczną optymalizacją strony oparta jest na wielu zaawansowanych narzędziach wspomagających analizę danych. Pozycjonowanie wymaga regularnego monitorowania zarówno witryny, jak i konkurencyjnych stron. To także reagowanie na rynkowe trendy w branży klienta, które znajdują swoje odbicie w zachowaniach użytkowników, a także zmiany algorytmu wprowadzane przez Google.

Na szczęście eksperci SEO mają poza swoją wiedzą i doświadczeniem silnych cyfrowych sojuszników. Poniżej kilka (z wielu!) narzędzi, z których korzystają nasi SEOwcy w czasie prac pozycjonerskich technicznego SEO.

Screaming Frog

Screaming Frog to zaawansowane narzędzie, pozwalające na pobieranie danych związanych z SEO, a następnie ich filtrowanie. Program świetnie sprawdza się zwłaszcza przy analizie dużych, rozbudowanych stron internetowych, mających wiele podstron i adresów URL.

Google PageSpeed Insights

Dzięki GPI specjalista SEO może nie tylko zobaczyć ogólne informacje o szybkości działania strony, ale również szczegółowe dane dotyczące zgodności witryny z technicznymi wytycznymi Google, czyli metryk Core Web Vitals. Wskaźniki Largest Contentful Paint, First Input Delay oraz Cumulative Layout Shift to ważne czynniki rankingowe.

Test optymalizacji mobilnej od Google

Narzędzie umożliwiające sprawdzenie, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Oprócz tego można znaleźć tam informacje dotyczące ładowania zasobów czy komunikaty konsoli JavaScript.

Test wyników z elementami rozszerzonymi od Google

Oficjalny googlowski test sprawdzający zastosowanie danych strukturalnych Schema.org – można za jego pomocą przejrzeć, jak robot Google interpretuje zastosowane na stronie znaczniki Schema.

Google Search Console

Potężny panel dowodzenia SEO, w którym specjalista sprawdza najważniejsze informacje dotyczące indeksowania podstron czy słów kluczowych. Tam również dodaje się mapę witryny, by roboty sieciowe lepiej rozumiały strukturę strony.