Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Case study – branża fotograficzna

case study branża fotograficzna

Jak skutecznie zwiększać sprzedaż online? Nasza odpowiedź na takie pytanie najczęściej brzmi: poprzez łączenie różnych kanałów reklamowych. Dzięki dywersyfikacji nie tylko możemy trafiać do różnych grup odbiorców, ale też przestajemy być zależni od jednego medium, które w razie awarii czy innych niespodziewanych sytuacji nagle odcina nas od źródła większości transakcji zakupowych. Jednym z najpopularniejszych połączeń w przypadku kampanii online jest duet Google Ads i Facebook Ads, który daje największy zasięg i najwięcej możliwości doboru grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy, jakie wyniki można dzięki niemu osiągnąć w branży fotograficznej.

Nasz klient działa na rynku od niemal dwudziestu lat, sprzedając aparaty i akcesoria fotograficzne zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów. Oferuje wysokiej jakości sprzęt i usługi laboratorium, zapewniając tym samym swoim odbiorcom kompleksową obsługę. W przypadku reklam Google Ads dla tego klienta działamy równie kompletnie: prowadzimy kampanie tekstowe, produktowe, wideo (na YouTube) i displayowe, w tym remarketing. Zdążyliśmy już poznać jego odbiorców, więc możemy skupiać się na optymalizacji kampanii, osiągając coraz więcej konwersji w ramach ustalonego budżetu. Przedstawmy, jak zmieniały się łączne wyniki wszystkich tych kampanii w ciągu kilku miesięcy – od marca do czerwca tego roku. 

Kliknięcia i konwersje

Testy i działania optymalizacyjne na koncie klienta doprowadziły do znacznej zmiany, jeśli chodzi o liczbę kliknięć. Na przełomie lutego i marca reklamy zbierały około 11 tysięcy aktywności w postaci kliknięć, a w okresie maj-czerwiec było to nieco ponad 15 tysięcy klików miesięcznie, co stanowi wzrost o 39,9%. 

kliknięcia reklam branża fotograficzna

Ten parametr nie jest jednak najważniejszy w statystykach reklam – kliknięcia same w sobie zwiększają ruch na stronie, ale nie muszą wiązać się z realizacją najważniejszego celu, jakim jest zakup. Co więcej, duża liczba klików przy niewielkiej liczbie transakcji może oznaczać źle dobraną grupę docelową lub niejasny przekaz reklamowy. W tym przypadku jednak widać, że zarówno odbiorcy, jak i treść komunikatu zostały poprawnie dobrane. Można zobaczyć to wyraźnie na podstawie tego, jak zmieniała się liczba konwersji w omawianym okresie – wzrosła ona o 85%. Koszt ich pozyskania zmienił się bardzo nieznacznie, bo tylko o nieco ponad 5%. 

konwersje branża fotograficzna
koszt konwersji branża fotograficzna

Zyski z kampanii

Dobre wyniki uzyskiwane w kampaniach sprawiły, że klient zdecydował się przeznaczyć na Google Ads więcej środków – w ciągu trzech miesięcy budżet wzrósł niemal dwukrotnie (o 94,07%). W okresie luty/marzec przeznaczaliśmy na reklamy w Google około 8 tysięcy złotych a na przełomie maja i czerwca już ponad 15 tysięcy. Gotowość klienta na inwestycje pozwoliła przeprowadzić jeszcze więcej testów, dzięki którym wyniki stały się jeszcze bardziej zadowalające. Przychód wzrósł z 114 374 zł do 560 431 zł, czyli o prawie 390%. Innymi słowy, podniesienie budżetu o ok. 7,5 tysiąca pozwoliło osiągnąć przychód większy o ponad 446 tysięcy złotych. 

Zwrot z inwestycji w reklamę w Google Ads wzrósł z 1416% do 3575%. Co to oznacza? Najprościej mówiąc, że na przełomie lutego i marca każda wydana złotówka przynosiła około 14 złotych przychodu, natomiast już trzy miesiące później dawała prawie 36 złotych. 

ROAS branża fotograficzna

Facebook Ads

Wyniki z reklam na Facebooku pokazują jeszcze większy progres. W ich przypadku należy jednak zaznaczyć, że domyślne ustawienia atrybucji danych są tak dobrane, że system zlicza w statystykach również zakupy niebezpośrednie. Co to dokładnie oznacza? Zliczając konwersje, bierze pod uwagę model atrybucji 7 dni po kliknięciu reklamy i 1 dzień po jej wyświetleniu. Przez to przypisuje sobie także konwersje, które zadziały się już w innych kanałach i w przypadku których Facebook nie musiał być ostatnim kanałem na ścieżce zakupowej.

Ma to swoje uzasadnienie, bo przecież Facebook jest kanałem, który nie odpowiada reklamami na bezpośrednio wyrażoną intencję zakupową w wyszukiwarce, a dobiera reklamy tak, by pasowały jak najlepiej do preferencji użytkownika.

Kliknięcia i konwersje

Liczba kliknięć reklam Facebook Ads nie zmieniła się aż tak gwałtownie jak w przypadku kampanii w Google – wzrosła z 7803 do 8709, czyli o około 11,6%. Jak już jednak wspominaliśmy, kliknięcia nie mają bezpośredniego przełożenia na zyski, a najistotniejsze parametry statystyk to liczba i koszt konwersji. W przypadku liczby konwersji wzrost jest zaś wyrażniej widoczny – ze 132 do 184, czyli o 39,4% w trzy miesiące. Jeśli chodzi o koszt pojedynczej konwersji, poziom pozostał bardzo podobny – opłata za pozyskanie jednego klienta zmalała o 1,51 zł, co stanowi spadek o około 3,5%.

Zyski z kampanii

Budżet na kampanię Facebook Ads zwiększyliśmy o 34,6%, czyli o około 2000 złotych. Osiągany dzięki temu kanałowi przychód podniósł się natomiast o 685 573 zł, co przy danym budżecie oznacza wzrost o 283,4%. ROAS, czyli zwrot inwestycji dla tej kampanii na w okresie 16 maja-15 czerwca 2021 wynosił 11981%, co nawet przy zliczaniu niebezpośrednich zakupów jest bardzo dobrym wynikiem dla tego typu kampanii.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Reklama w internecie produktów luksusowych – case study AdWords
Artykuł gościnny

Reklama w internecie – AdWords doskonały dla produktów luksusowych? Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google […]

rehasport logo cover
Case study Rehasport
Magdalena Walczak

Każdy z pozycjonerów ma swój przepis na dobre SEO. Zgodnie z wiedzą i doświadczeniem miesza najlepsze praktyki, nierzadko wzbogacając je […]

case study branża fmcg
Case study – branża FMCG
Magdalena Walczak

Reklama Programmatic to nowoczesny sposób docierania do odbiorców w internecie, za pomocą którego można osiągnąć wynik nawet trzykrotnie lepszy, niż […]

case study reklama branży elektrotechnicznej
Case study – branża elektrotechniczna
Izabela Pirańska

Pozycjonowanie jest procesem, którego powodzenie zależy od różnych czynników – jakości strony, bazy linków, ilości i formatowania tekstów, wielkości i […]

reklama branża tekstylna
Case study – branża tekstylna
Magdalena Walczak

Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam […]

case study allegro ads
Kampanie Allegro Ads – Case study
Maciej Popiołek

Case 1 – Kampanie Allegro Ads – jak reagować na sezonowość Sezonowość to jeden z głównych czynników, który należy brać […]