Reklama zagraniczna
Świat nie kończy się tylko na rynku polskim. Jesteśmy doskonale przygotowani do prowadzenia działań marketingowych naszych klientów poza granicami naszego kraju, co ku naszej radości zdarza się coraz częściej.
W zależności od lokalizacji niektóre usługi mogą być bardziej rozbudowane lub ograniczone. Kampanie możemy kierować na dowolne języki i lokalizacje geograficzne. Możemy wykorzystać wszystkie dostępne technologie w systemach:
- Google Ads
- Bing Ads
- Facebook Ads
- Youtube Ads
- TikTok Ads
- Pinterest Ads
A także budować widoczność organiczną w wyszukiwarce i skonfigurować analitykę internetową.
Nie przejmuj się barierą językową. W ramach obsługi zapewniamy tłumaczenia wszystkich reklam tekstowych i graficznych. Możemy także przygotować video/animacje w wymaganym języku.
W ramach współpracy możesz zyskać również wsparcie analityczne, pomoc przy planowaniu zakupu mediów oraz opcje rozszerzania współpracy o nowe, uzupełniające kanały. Określ swój rynek docelowy, a my przedstawimy ofertę zawierającą wszystkie dostępne możliwości reklamy w danej lokalizacji!
International Agency Growth Program – korzyści
- IGAP obejmuje wsparcie analityczne, strategiczne i operacyjne
- W ramach programu IGAP dedykowani specjaliści zdobywają umiejętności potrzebne do przeniesienia biznesu klientów za granicę – uczestniczą w webinarach i zdają egzamin dotyczący wiedzy na temat rozwoju międzynarodowego.
- Specjaliści z Verseo mogą korzystać z eksperckiej wiedzy pracowników Google odpowiedzialnych za program IGAP oraz szkoleń, zasobów i narzędzi dostępnych w ramach programu.
- Verseo posiada dedykowanego konsultanta ds. rozwoju, który pomaga nam przez cały czas trwania programu.
Jakie korzyści oznacza to dla klientów?
- analiza wybranego kraju, aby dowiedzieć się, czy jest to dobra okazja do eksportu działalności klienta,
- porównanie podanej listy krajów w celu wyłonienia klientowi najlepszych możliwości eksportowych,
- analiza konta w celu przedstawienia sugestii dotyczących poprawy skuteczności kampanii,
- pomoc w optymalizacji konta reklamowego w oparciu o najlepsze praktyki,
- analiza strony internetowej klienta,
- Partnerzy międzynarodowi Google mogą teraz obsługiwać cały proces internacjonalizacji, który składa się z następujących kroków:
- identyfikacja możliwości (analiza popytu, ocena i priorytetyzacja rynku, luki językowe),
- ocena rynku (analiza konkurencji, analizy rynkowe, analizy branżowe, analizy lokalne, analizy odbiorców),
- wejście na rynek (lokalizacja, płatności, customer experience, logistyka),
- rozwój (śledzenie wydajności, spersonalizowana analiza)
Dlaczego wychodzić za granicę?
konsumentów spędza czas na stronach internetowych w ich własnym języku (Źródło: Google),
konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu, jeśli materiały promocyjne są w ich własnym języku (Źródło: Google),
marek planuje ekspansję na nowe rynki w ciągu najbliższych 3 lat (Źródło: Google)
kupujących online porzuca koszyki, ponieważ witryna nie obsługuje lokalnych metod płatności (Źródło: Google)
Co dla polskich przedsiębiorców jest szczególnie istotne przy kampanii zagranicznej?
Zastanów się, który rynek wybrać!
Narzędzia Google oferują informacje na temat potencjału sprzedaży danego produktu na większości rynków zagranicznych. Możesz podjąć racjonalne decyzje w oparciu o analizę danych, którą Google wykona za Ciebie!
Narzędzia eksportowe Google oferują również konkretne metryki i mierzą potencjał rynku dla wejścia w daną branżę.Zastanów się, co wyróżnia Twój produkt
w danej branży i jakie właściwości staną się głównym elementem narracji. Przemyśl też, które produkty z Twojej kategorii są „otwieraczami”, na których najwięcej zarabiasz, a które się najchętniej sprzedają na dotychczasowych rynkach, na których funkcjonujesz.
Czy znasz swojego klienta?
To praca, którą musisz wykonać zarówno na swoim rodzimym rynku, jak i za granicą. Ile ma lat, jak bardzo jest aktywny w internecie? Czy występuje wyraźne wskazanie na płeć w strukturze klientów? Z tym wszystkim możemy Ci pomóc, jak również określić, czy i na innych rynkach jest lub będzie podobnie.
Gdzie i jak reklamować swoje produkty za granicami polski?
Niewielu reklamodawców, którzy funkcjonowali tylko na rynku polskim, zdaje sobie sprawę z różnic, jakie mogą napotkać próbując wyjść ze swoją ofertą na inne rynki zagraniczne. Są to rozliczne kwestie w dużej mierze związane z daną kulturą oraz odmiennością funkcji i rozumienia języka.
Za przykład może posłużyć rynek niemiecki, którego konsumenci premiują sklepy zlokalizowane na terenie Niemiec i dosyć nieufnie traktują wysyłkę z innych krajów – nawet jeżeli jest ona szybka i bezproblemowa.
Innym ciekawym przykładem jest fakt, że nie da się wielokrotnie przetłumaczyć wprost zapytań i słów kluczowych by przeszczepić je na inny grunt. W różnych krajach, różni konsumenci szukają tych samych produktów w różny sposób i nawet takie zniuansowanie jak odmiana danego słowa ma znaczenie, co dla przeciętnego polskiego reklamodawcy może być pozbawione znaczenia jeżeli całe życie funkcjonuje w innym kontekście kulturowym.
Takie smaczki mają jednak kapitalne znaczenie przy ostatecznym stosunku inwestycji budżetowej do przychodów. Podchodząc do tego z odpowiednią atencją masz szansę zdywersyfikować swoje źródła dochodów w przewidywalny i satysfakcjonujący sposób.
Preferowane kanały reklamowe
Z reguły pierwszym kanałem reklamowym wybieranym przez naszych klientów do przetestowania swojej oferty i strony na innym rynku jest Google Ads.
Dzieje się tak, ponieważ to środowisko reklamowe oferuje szybką możliwość implementacji reklam zagranicznych oraz budżetową i czasową elastyczność, a także wyodrębnienie do testów konkretnej grupy docelowej. To wszystko ma kapitalne znaczenie w środowisku, które przedsiębiorca dopiero testuje, a jego zachowania są wielokrotnie determinowane niepewnością i większą ilością pytań niż odpowiedzi. Kampanie eksportowe google możemy kierować na dowolne grupy w dowolnym obszarze i czasie.
Nasze doświadczenie pozwala natomiast zminimalizować ryzyka i od razu bazować na wypracowanych przez nas ścieżkach postępowania. W ramach współpracy oferujemy pełne doradztwo i szyjemy rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu.
Nasze partnerstwa
Verseo dysponuje najwyższym statusem partnerstwa z Google (Google Partner Premier), który daje nam kilka przewag nad innymi agencjami. Po pierwsze zyskujemy własnego, dedykowanego opiekuna z Google, który może szybciej załatwiać dla nas naglące kwestie związane z funkcjonowaniem kampanii. Oprócz tego, razem z nami, zyskujesz jako pierwszy dostęp do informacji związanych z nowościami w środowisku reklamowym Google. Cyklicznie uczestniczymy w Google`owskich szkoleniach dedykowanych dla agencji co sprawia, że kampanie zawsze prowadzone są zgodnie z najnowszymi rekomendacjami i hipotezami podsuwanymi przez Google.
Dysponujemy również szeregiem innym partnerstw, które utwierdzają w przekonaniu, że możemy tworzyć reklamy w wielu środowiskach reklamowych niezależnie od rynku docelowego. Jesteśmy partnerem Facebooka (Mety), Bing Ads, Allegro i TikTok Ads.
Korzystamy również z szeregu narzędzi analitycznych, które ułatwiają podejmowanie decyzji w oparciu o twarde dane, a nie predykcjach zbudowanych na dowodach anegdotycznych i własnych przekonaniach. W procesie pozycjonowania stron na rynkach zagranicznych korzystamy z takich narzędzi jak: Senuto, Semstorm, Semrush, Ahrefs, Majestic czy SurferSEO
Brzmi interesująco?
Dowiedz się, które rynki zagraniczne mają dla Ciebie największy potencjał! Wypełnij prosty formularz, a my zajmiemy się resztą. Zadzwonimy do Ciebie, ustalimy szczegóły i przygotujemy wstępną analizę możliwości, jakie stawia przed Tobą ekspansja zagraniczna włącznie z propozycją optymalnego budżetu na działania.
Spis treści
Czytasz teraz:
Kampanie eksportowe
- Reklama zagraniczna
- International Agency Growth Program – korzyści
- Dlaczego wychodzić za granicę?
- Gdzie i jak reklamować swoje produkty za granicami polski?
- Nasze partnerstwa
- Brzmi interesująco?