Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Ile zarabia specjalista SEO?

Przez ostatnie 7 lat prowadzenia firmy razem z Mateuszem Bieganowskim, nauczyliśmy się wielu rzeczy w obszarze rekrutacji, szkoleń i zarządzania zespołem. Mamy zatem już własny system, który pozwala nam podejmować zazwyczaj trafne decyzje co do przyjmowanych współpracowników, ale też wiemy co zrobić, by ludzi zjednać i finalnie w firmie utrzymać. Jest sporo czynników, które są istotne w całym tym procesie i jednym z najważniejszy jest transparentność. W tym tekście zajmiemy się działem pozycjonowania, gdzie pytanie o to ile zarabia specjalista SEO jest – pośród i innych – bardzo ważne. 

To ile zarabia specjalista SEO 

Jeżeli czytasz ten tekst, to najbardziej chcesz zapewne wiedzieć ile zarabia specjalista SEO więc nie będę dłużej trzymał Cię w niepewności. Sytuacja wygląda następująco:

A zatem masz wyłożone wszystko czarno na białym, jak wyglądają wynagrodzenia w dziale SEO Verseo. Dlaczego postanowiliśmy upubliczniać te dane?

Dlaczego warto dzielić się zarobkami w SEO?

Brak transparentności w obszarze płac ma dalekosiężny wpływ na ogólny obraz rynku pracy w Polsce i skutkuje w moim odczuciu następująco:

– brak umiejętności wyceny własnej pracy,

– zaniżanie stawek,

– wysokość wynagrodzeń uzależniona od płci,

– wynagrodzenia oderwane od miarodajnych wskaźników,

– słaba dynamika wzrostu płac w sektorze prywatnym i publicznym.

Każdy się zgodzi, że nie są to pozytywne zjawiska i wszystkie działania sprzyjające polepszeniu sytuacji są po prostu cenne. Na potwierdzenie tych słów mam sporo komentarzy i wiadomości prywatnych na LinkedInie (gdzie pierwotnie udostępniliśmy to podsumowanie wynagrodzeń w seo), gdzie ludzie faktycznie dziękują nam za podanie danych. Dzięki temu po prostu łatwiej im nawigować po rynku pracy, a przykład Verseo jest reprezentantywny. Jesteśmy jedną z większych agencji SEO i SEM w kraju i funkcjonujemy w Poznaniu, który też pod względem zarobków w tej branży stanowi dobry benchmark. 

Czy to ile zarabia specjalista SEO jest kluczowe?

Wypłaty są ważne i może nawet najważniejsze w samej pracy, ale kiedy zazębiają się i z innymi przyjemnymi okolicznościami, wówczas naprawdę nie trzeba walczyć i dobre rekrutacje i skład. Jeżeli wszystko oparte jest na racjonalnych i sensownych podstawach, wówczas dzieje się samo – grunt to utrzymać prostotę. Prostota w Verseo polega np na tym, że: 

  • w przypadku Verseo nie musisz budować mozolnie stażu pracy, by wbijać się na wyższe zarobki. Już po roku możesz zarabiać dobre pieniądze. Wypłata uzależniona jest od tego co robisz, a nie tego, od jakiego czasu to czynisz
  • sztywne plany to nie my – każdy SEOwiec może brać dodatkowe projekty, proponować nowe rozwiązania i zarabiać dodatkowe pieniądze,
  • nie ma sztywnej strategii pozycjonowania – każdy SEOwiec ma swoją metodologię działania, którą może swobodnie wdrażać.
  • średnie prowizje SEO rosną o 25% rok do roku,
  • nie ma górnego limitu zarobków,
  • wymiana wiedzy i dostęp do wewnętrznych i zewnętrznych szkoleń.

Wymagania dla specjalistów SEO w Verseo

Zarobki specjalistów SEO to jedno, ale równie ważną kwestią jest to, co trzeba umieć, by móc co miesiąc cieszyć się daną wypłatą.

– Stażysta: Warto znać podstawy WordPressa i HTML – najważniejsza jednak na tym etapie jest wola. 

– Junior SEO Specialist: umiejętność szybkiego uczenia się oraz chęć zdobywania nowych doświadczeń, podstawowa znajomość HTML/CSS/Wordpress oraz podstawowa wiedza o SEO.

– SEO Specialist: wymagania jak wyżej oraz znajomość podstaw PHP. Względna samodzielność w podejmowaniu decyzji i doświadczenie analityczne w kontekście SEO.

– Senior SEO Specialist: wymagania dla SEO Specjalisty oraz minimum 2 letnie doświadczenie w dziale SEO. Umiejętność samodzielnego tworzenia długoterminowych strategii rozwoju dla klienta oraz udział w całym cyklu życia klienta w naszej firmie (od pomocy przy pozyskaniu, przez analizy, codzienną pracę, po spotkania i raportowanie wyników).

– Executive SEO Specialist: kilkuletnie doświadczenie z bardzo dobrymi wynikami, bardzo dobra znajomość php, html, css oraz znajomość wszystkich najważniejszych platform e-commerce oraz najważniejszych CMS.

* narzędzia SEO, które na co dzień wykorzystują nasi pozycjonerzy to: Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planet, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog, SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics. 

Nasi specjaliści mają wiedzę na temat wszystkich wiodących platform i technologii. 

To jak – gotowi by dołączyć do Verseo? 🙂

Komentarze

  1. Andrzej

    Hmmm, netto B2B…? No to SEO Specialist 4770 zł minus podatek dochodowy, minus pełen ZUS, to jak na Poznań „tyłka” nie urywa 😉

  2. Ja

    Biorąc uwage ze to B2B to szalu nie robi. Senior specjalista to 7400 minus duzy zus minus podatek to już wychodzi gorzej – sa firmy w Poznaniu co dla zwykłego specjalisty daja na wstepie 5k na rękę i to na UOP.

    • Maciej Popiołek

      Nie mamy nic przeciwko temu. 🙂 Jednakże…

      Przeprowadziliśmy kilka rozmów z osobami aplikującymi do działu SEO od czasu opublikowania tego arta. Większość go przeczytała przed rekrutacją, a jego treść była dla nich zachęcająca. Dla części była to w ogóle motywacja, by do nas zapukać.
      Czasami słyszymy o agencjach, które płacą więcej. Problem w tym, że nigdy nie są wywoływane z nazwy i zazdrośnie strzegą tych informacji. Potencjalni kandydaci nie mają punktów odniesienia, a i nam trudniej się jakoś spozycjonować.
      Różnica polega na tym, że my pokazujemy kwoty, wytyczne i perspektywę rozwoju pod naszym szyldem. Zamiast tego przeciwstawia się nam „jakąś” agencję i niesprecyzowane wymagania względem danego kandydata. Zdajemy sobie sprawę, że gdzieś można zarobić więcej, a w innym miejscu mniej. Pytanie tylko… gdzie? 🙂

  3. Ja

    Żebyś mnie źle nie zrozumiał – bardzo podoba mi się pomysł jawnych zarobkow – za to duży plus! Co do zarobków – oczywiście na tle sredniej w branży to macie je powyżej średniej, ale są agenxje ktore placa dużo więcej – niestety nie mogę ich wymienić, ale spokojnie można sprawdzić kto w poprzednim roku prowadzil ciagla rekrutacje 😉
    Tak naprawdę dla mnie dobrze u Was z seowcow zarabia tylko Executive seo specjalista, ktory wg zakladki nasza kadra jest tylko jeden.

  4. Specjalista z Poznania

    Przede wszystkim gratuluję rzeczowego wpisu oraz ujawnienia widełek płacowych.

    warto tutaj jednak zaznaczyć, że 6000zł po odjęciu składki na ZUS, podatku oraz ew. innych kosztów związanych z prowadzeniem działalności (choćby księgowość) to już jakieś 4000zł – czyli niecałe 1000 euro, co biorąc pod uwagę że mowa tutaj o wydawałoby się dobrej branży jakąś jest marketing / IT, jest kwotą niewielką.

    oczywiście nie odnoszę się tutaj bezpośrednio do Verseo, a do średnich widełek płacowych w marcowym raporcie Senuto.

    Pozdrawiam

    • Maciej Popiołek

      Trzeba będzie uaktualnić stronę „o nas” ale i tabelę tych płac niedługo. 🙂 Wszystko co piszesz to prawda, ale warto przy tym wziąć pod uwagę, że często rekrutujemy od juniora czyli osób, które albo chcą się przebranżowić albo są świeżo po studiach i w ogóle zastanawiają się co i jak – ergo sporo inwestujemy w ich rozwój. Na początku zatem zdajemy sobie sprawę, że temat ratuje mały ZUS, później – szczególnie po dwóch latach pracy – specjalista SEO powinien już aspirować do czegoś więcej i teoretycznie powinien już orbitować wokół 7-8k, co przed 30tką jest chyba całkiem poprawnym wynikiem finansowym. 😀 Niemniej fakt – dostrzegamy zmiany i sami się do nich dostosowujemy. Dlatego też na początku przyszłego roku będziemy to info uaktualniać. 🙂

Powiązane artykuły

SEO TRENDY 2019
Joanna Michalska

SEO trendy – czyli dokąd zmierza wyszukiwarka Google Rok 2019 już wystartował! Korzystając z tej okazji warto pokusić się o […]

Nowe atrybuty linków – rel=”sponsored”, rel=”ugc” BIG NEWS!
Barbara Oleszek

Jeżeli ktoś kiedykolwiek sądził, że praca pozycjonera jest nudna… cały nasz zespół może zapewnić, że ten ktoś jest w wielkim […]

Czas trwania umowy SEO – dlaczego w Verseo to 12 miesięcy?
Joanna Michalska

Czas trwania umowy SEO – dlaczego u nas to 12 miesięcy? Pytanie „Ile będzie trwać pozycjonowanie mojej strony internetowej?” jest […]

Kampanie SEM – przewagi nad reklamą tradycyjną
Redakcja

Kampanie SEM – przewagi nad kampaniami tradycyjnymi Kampanie SEM zyskują coraz większą popularność wśród firm zlecających reklamę – zastanówmy się jakie […]

Jak dzięki optymalizacji strony zdobyć klientów?
Dominika Mączka

Jak zdobyć klientów dzięki optymalizacji strony? Zdobyć klientów – właśnie to stawiasz sobie za podstawowy cel prowadzonej działalności. I słusznie, […]

Nowy sposób prezentacji hoteli w wynikach organicznych
Bartek

Od kilkunastu godzin wyszukiwarka Google wprowadziła nowy widok dla poszukiwanych hoteli. Nowy widok pojawia się dla fraz związanych z hotelami […]