Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Kampanie Performance Max – co trzeba wiedzieć o nowości w Google Ads?

Google Performance Max

Z początkiem tego miesiąca do grona kampanii, które możemy uruchomić w systemie Google Ads, dołączył nowy zawodnik – kampania Performance Max. Jak twierdzi Google, testy beta tego typu reklam zakończyły się dużym sukcesem, dlatego dziś już wszyscy reklamodawcy na świecie mogą korzystać z nowości w swoim panelu. Czym jednak dokładnie jest Performance Max i czy warto go stosować? Oto garść najważniejszych informacji o najświeższej nowince w Google Ads.

Performance Max – co to jest?

Performance Max to nowy typ kampanii Google Ads, który jest oparty na działaniu algorytmów samouczących się. Nie jest to zupełna nowość w środowisku Google Ads. Użytkownicy tego systemu doskonale znają inne typy kampanii, w których reklamy są optymalizowane automatycznie, a narzędzie samo dostosowuje stawki czy miksuje wgrane elementy reklamy, takie jak banery, teksty i logo, by znaleźć najskuteczniejsze kombinacje. Ten model działania znamy między innymi z takich formatów jak inteligentne kampanie produktowe czy elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania. Performance Max idzie jednak o krok dalej – w ramach jednej kampanii zapewnia optymalizację reklam w wielu kanałach. Nowość ta została zaprojektowana jako uzupełnienie kampanii w sieci wyszukiwania opartej na słowach kluczowych, ale zapewnia dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google z jednego miejsca.

Co to oznacza w praktyce? Korzystając z Performance Max, tworzymy jedną kampanię i za jej pomocą możemy wyświetlać reklamy we wszystkich miejscach udostępnianych przez Google Ads, czyli w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, na YouTube, w Gmailu, Google Maps czy na kartach Discover. Wybór najlepszych zasobów dla naszej reklamy odbywa się automatycznie w czasie rzeczywistym, na podstawie danych zbieranych 24/7 przez algorytm. 

Jak działa kampania Performance Max?

Kampanie Peformance Max oparte są na celach marketingowych, które określamy w pierwszych krokach kreowania reklam. Możemy więc już na początku ustalić, czy celem kampanii ma być przykładowo docelowy koszt działania (CPA), czy wolimy skupić się na docelowym ROAS. Kreator poprosi nas także o dodanie  odpowiednich materiałów oraz określenie podstawowych ustawień. Na tym etapie należy podać preferowany czas działania kampanii (minimum 4 tygodnie) oraz określić budżet, zasięg geograficzny reklam i grupę odbiorców. Oprócz tego musimy też dostarczyć systemowi:

  • nagłówki i opisy do reklam tekstowych i displayowych,
  • grafiki do reklam Discover i Display oraz na YouTube,
  • logo firmy,
  • wideo do reklam YouTube InStream,
  • feed produktowy z Google Merchant Center.

Kiedy uruchamiamy kampanię Performance Max, system bierze pod uwagę dane ze wszystkich zasobów reklamowych, analizuje zachowania użytkowników w konkretnym momencie i na tej podstawie optymalizuje stawki i wykupuje miejsca pod reklamy naszej firmy. Działa w czasie rzeczywistym, więc zapewnia nam najlepsze wyniki we wszystkich kanałach w danym momencie. 

Audience Signals – nowa metoda doboru grupy docelowej

Wraz z wejściem Performance Max pojawiła się również nowa metoda wyszukiwania najbardziej wartościowych odbiorców dla danych kreacji reklamowych – Audience Signals. Ten sposób określania grupy docelowej to połączenie automatycznego targetowania Google z naszą wiedzą na temat klientów marki. W ramach Audience Signals możemy sami określić grupę, która jest najistotniejsza dla naszego biznesu oraz według nas daje największą szansę na konwersję. System może jednak rozszerzyć zasięg poza tę określoną grupę, jeśli przewiduje, że to może zwiększyć zyski z kampanii. Takie rozwiązanie ma skrócić czas uczenia się algorytmów, a co za tym idzie poprawić wyniki kampanii.

Performance Max a inne typy kampanii

Dlaczego jednak w ogóle pojawił się Performance Max, skoro można było uruchomić wszystkie te formaty w ramach osobnych kampanii? Jest to odpowiedź Google Ads na ciągłe zmiany w zachowaniach klientów i ich ścieżkach zakupowych. Obecnie 70% konsumentów częściej kupuje online niż w erze przedpandemicznej. Jednocześnie jednak ich droga do konwersji zmienia się coraz szybciej i trudno na bieżąco przewidywać, jak będzie wyglądać w przyszłości. Dodatkowo często ścieżka konwersji mocno się wydłuża – Google podaje, że w niektórych przypadkach dochodzi nawet do 500 punktów styku użytkownika z reklamami, zanim nastąpi konwersja. W tak zmiennej rzeczywistości w analizie danych i optymalizacji kampanii może pomóc tylko dobrze opracowany algorytm, który uczy się zachowań konsumentów. Jeśli w ramach jednej kampanii może on analizować skuteczność wszystkich kanałów, w których emitowane są reklamy, ma wystarczająco dużo danych, by trafniej przewidywać, jakie stawki, miejsca emisji itp. będą najlepszym wyborem w danym momencie.

Czy tak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże. Obecnie format ten jest jeszcze mało wykorzystywany i musi upłynąć trochę wody w rzece, zanim będzie można powiedzieć coś pewnego o googlowskiej nowości. Na pewno ten typ kampanii ma potencjał w przypadku firm, które dysponują dużym budżetem reklamowym i uruchamiają wiele różnych formatów w tym samym czasie. Obecnie na stronie Google możemy przeczytać, że testy beta dla Performance Max wypadły obiecująco, a reklamodawcy, którzy korzystają z tej kampanii, obserwują średni wzrost liczby konwersji na poziomie 13% przy podobnym budżecie co w przypadku oddzielnych kampanii dla poszczególnych formatów. Dlatego Performance Max to nowinka, którą warto mieć na oku i która w przyszłości może na dobre zadomowić się wśród najpopularniejszych rozwiązań dla firm o znacznych budżetach.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, które mogą kosztować fortunę!
Martyna Mikołajczak

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, na które Cię nie stać! 🙂 Prowadzenie kampanii AdWords, to obecnie jedna z najpopularniejszych […]

Ad Fraud – wyklikiwanie reklam – co to i jak sobie radzić?
Dominika Słomka

Wyklikiwanie reklam – zagrożenia i recepty Wyklikiwanie budżetu reklam przez konkurencję lub boty kosztowało reklamodawców 19 mld USD w 2018 […]

VERSEO DAY – relacja z konferencji – kampanie SEM wykorzystujące machine learning
Maciej Popiołek

Kampanie SEM z wykorzystaniem machine learning Zapraszamy do obejrzenia relacji z Verseo Day – to pięć, godzinnych wykładów związanych z […]

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
Artykuł gościnny

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]

Diagnostyka kampanii w wyszukiwarce, narzędzie Google
Agnieszka Talarska

Narzędzie diagnostyki kampanii w wyszukiwarce od Google! Google wprowadza w wersji Beta narzędzie, które podpowiada jak dobrze skonfigurowane są aktualne […]

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google
Jakub Nowak

Reklama biura rachunkowego – przykład kampanii Google AdWords Reklama Google AdWords umożliwia promocję produktów oraz usług firmom z prawie każdej […]