Oferta

Strategia SEO

Chcesz zdobywać najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i rozwijać swój biznes, zwiększając wartościowy ruch na stronie oraz zaangażowanie użytkowników?

Postaw na profesjonalną strategię SEO dopasowaną do Twojego biznesu i zdobywaj potencjalnych klientów z wyszukiwarki!

Darmowa wycena

  • Stworzenie kompletnej strategii seo i harmonogramu działań.
  • Wytyczenie optymalnych fraz kluczowych i gradacji istotności zmian do wprowadzenia.
  • Plan połączenia link buildingu, treści oraz technicznego SEO.

Chcesz konkurować z najlepszymi? Strategia SEO to podstawa!

Choć pozycjonowanie stron i sklepów internetowych opiera się na powtarzalnych elementach, nie istnieje uniwersalna strategia SEO. Aby działania były naprawdę skuteczne i maksymalnie wykorzystywały potencjał strony, konieczne jest uwzględnienie branży, asortymentu, kondycji strony, poziomu konkurencji, przyzwyczajeń potencjalnych klientów czy nawet specyfiki konkretnej marki, a także umiejętnie dobrane słowa kluczowe. Dlatego najlepsza strategia seo i pozycjonowanie to takie działania, które są tworzone indywidualnie pod każdego klienta. Tego potrzebujesz, żeby prześcignąć konkurencję, zwiększyć widoczność witryny w sieci i oprzeć słowa kluczowe o parametry skuteczności sprzedażowej.

Jak tworzymy strategie SEO?

Tworzenie strategii seo i pozycjonowania strony to wieloetapowy proces, na który składa się dogłębna analiza strony klienta, branży oraz działań konkurencji. Zobacz, jakie kroki wykonujemy, by strategia seo była skuteczna!

  1. Rozmowa z klientem

    Pierwszy etap stworzenia strategii seo to zawsze rozmowa z klientem, podczas której dowiadujemy się, jakie są Twoje cele biznesowe, które kategorie produktów/usług są dla Ciebie kluczowe i jakie działania pozycjonujące były wcześniej wykonywane na stronie. To też okazja dla Ciebie, by poznać dostępne możliwości i dowiedzieć się więcej na temat naszych metod działania. Poza tym to Ty jesteś ekspertem w swojej branży, więc chętnie dowiadujemy się od Ciebie, jakie są cechy charakterystyczne tego segmentu rynku i z jakimi markami na co dzień konkurujesz. To daje nam podstawową wiedzę, która pozwala podjąć dalsze kroki. Strategia seo musi przede wszystkim wspierać osiągnięcie Twoich celów biznesowych.

  2. Audyt SEO strony

    Następnie wykonujemy szczegółowy audyt SEO Twojej witryny. Pozycjoner sprawdza ją pod kątem technicznym, treściowym i UX-owym, a także bada profil linków zewnętrznych i słowa kluczowe, na które strona się wyświetla oraz holistyczne wskaźniki widoczności strony. Pozwala to na zlokalizowanie błędów na stronie, elementów, które mogą spowalniać jej działanie lub po prostu utrudniać proces pozycjonowania. Analiza linków zewnętrznych służy ustaleniu, czy strona ma mocny profil linków i czy do Twojej witryny nie linkują strony spamerskie, które mogą zaszkodzić autorytetowi domeny. Audyt jest niezbędny do określenia potencjału strony i sporządzenia listy zmian, dzięki którym pozycjonowanie będzie efektywne. Ważnym elementem tego etapu jest także prześledzenie historii domeny, by wykluczyć ewentualność, że działania z przeszłości spowodowały nałożenie kar przez Google lub zaklasyfikowanie jej przez algorytm jako spamu. W przypadku audytowanych stron niejednokrotnie okazuje się, że słowa kluczowe, na które strona się wyświetla nie są sprzężone z celami biznesowymi i nie uwzględniają potrzeb wynikających ze strategii seo, a skupiają się tylko na zwiększeniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania google za wszelką cenę.

  3. Analiza konkurencji

    Podczas tego etapu pozycjoner sprawdza działania Twojej konkurencji w sieci. Porównuje parametry widoczności strony z widocznością innych witryn z branży, sprawdza liczby fraz i słowa kluczowe w TOP, wspólne słowa kluczowe, liczbę linków zewnętrznych itp. Na tej podstawie określa Twoich najsilniejszych konkurentów (w sieci mogą być to inne marki niż w sprzedaży stacjonarnej) i zbiera benchmarki, czyli dobre praktyki, które warto zastosować również na Twojej stronie, by zwiększenie widoczności strony i przygotowanie sensownej listy słów kluczowych było możliwe. Zbiera informacje o lukach w ich działaniach marketingowych i określa, co można zrobić, żeby prześcignąć konkurencję w sieci. Pozwala to także szacunkowo określić, jak duży budżet będzie potrzebny, aby działania SEO były skuteczne i strategia seo w ogóle wykonalna do przeprowadzenia.

  4. Określenie kluczowych działań, które należy podjąć

    Na podstawie informacji zdobytych we wcześniejszych etapach pozycjoner określa, na co należy położyć największy nacisk w procesie pozycjonowania i jak rozłożyć działania w czasie, by strategia pozycjonowania była najbardziej efektywna, ale i racjonalna biznesowo. Przykładowo niektóre strony są świetne pod względem treści i linków, ale hamują je błędy w konstrukcji strony, “bałagan” w kodzie czy zbyt ciężkie zdjęcia i filmy, które negatywnie wpływają na widoczność witryny. Wtedy to gruntowna optymalizacja techniczna jest najważniejszym i najpilniejszym elementem pozycjonowania. Inne strony mogą wymagać napisania nowych tekstów, przebudowy menu czy szeroko zakrojonego pozyskiwania linków. Określenie tych kluczowych założeń i spraw koniecznych z punktu widzenia technicznego seo, nadaje kształt całej strategii SEO.

  5. Stworzenie strategii SEO

    Dopiero po wykonaniu tych wstępnych prac można przystąpić do układania profesjonalnej, dopasowanej do potrzeb klienta strategii pozycjonowania strony. Dysponując odpowiednią wiedzą, pozycjoner układa listę słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona, ustala działania do wykonania i rozplanowuje je w czasie, najczęściej w podziale na kwartały. Na tym etapie może też wycenić usługę pozycjonowania.

  6. Monitorowanie efektów i modyfikowanie strategii SEO

    Środowisko internetowe jest bardzo dynamiczne, dlatego często mogą okazać się konieczne modyfikacje przyjętej strategii SEO. Może być to spowodowane na przykład aktualizacją algorytmu Google, po którym inne elementy strony stają się ważniejszymi czynnikami rankingowymi, lub kwestiami zewnętrznymi (np. zmianą sytuacji geopolitycznej rzutującą na branżę). Dlatego strategia SEO nie powinna być zamkniętym dokumentem, do którego kategorycznie należy się stosować, nieważne, co dzieje się wokół i jak wyglądają wyniki widoczności strony internetowej. Konieczna jest tutaj doza elastyczności, monitorowanie trendów i reagowanie na bieżąco w razie potrzeby. Oczywiście nie oznacza to, że strategia seo będzie gruntownie przebudowywana co miesiąc – doświadczony pozycjoner jest w stanie oceniać zachodzące zmiany i określić, kiedy należy rozważyć modyfikacje.

Dlaczego warto postawić na profesjonalną strategię SEO?

  • Poznajesz mocne i słabe strony witryny

    Dzięki audytowi wiesz, jakie są największe atuty Twojej strony, ale też zdajesz sobie sprawę ze słabych punktów i luk, które należy naprawić, by skłonić użytkowników do konwersji.

  • W pełni wykorzystujesz potencjał strony

    Mając indywidualnie opracowaną strategię pozycjonowania strony, osiągasz największe korzyści biznesowe. Optymalnie rozkładasz działania w czasie, żeby w pierwszej kolejności wykonywać najpilniejsze prace związane z SEO.

  • Zyskujesz plan dostosowany do Twoich celów biznesowych

    Pozycjonowanie jest zaplanowane w taki sposób, żeby przynosiło Ci realne korzyści, których oczekujesz. W zależności od Twoich potrzeb, może być nastawione na lokalnych odbiorców, całą Polskę lub nawet odbiorców spoza kraju. Może skupiać się stricte na sprzedaży lub większy nacisk kłaść na zwiększenie rozpoznawalności marki, dotarcie do nowej grupy odbiorców czy spełnienie jeszcze innych funkcji, które są dla Ciebie kluczowe. Przygotowanie listy słów kluczowych odpowie na wybrane potrzeby Twojego biznesu

  • Chronisz wizerunek swojej marki

    Strategia SEO jest dostosowana do Twojej strategii marketingowej i PR-owej, aby odbiorcy otrzymywali spójny komunikat dotyczący marki. Jeśli przykładowo chcesz promować swój asortyment jako produkty luksusowe, w doborze słów kluczowych będą dominowały te dotyczące wysokiej jakości i prestiżu, z pominięciem fraz z takimi określeniami jak “tani” czy “najtańszy”. Podobne ograniczenia mogą zostać wprowadzone przy wyborze stron pod artykuły sponsorowane. Słowa kluczowe mają zatem kapitalne znaczenie nie tylko w procesie pozycjonowania strony internetowej, ale i budowania percepcji marki u potencjalnych klientów.

  • Od początku wiesz, jak będzie przebiegało pozycjonowanie

    Już na wstępie dowiadujesz się, co i w jakiej kolejności trzeba zrobić, żeby strategia seo zapracowała na zwiększenie widoczności strony. Zdajesz sobie sprawę, na kiedy zaplanowane są poszczególne działania, a to pozwala Ci kontrolować, czy agencja wywiązuje się ze swoich zobowiązań w trakcie trwania wykonywania umowy.

Co wchodzi w skład strategii SEO?

Strategia SEO określa wszystkie działania, które powinny zostać wykonane, żeby strona mogła prześcignąć konkurencję w sieci i zdobywać wysokie lokaty w organicznych wynikach wyszukiwania. Należą do nich:

  • Optymalizacja techniczna

    W ramach tego typu działań (seo techniczne) następuje eliminacja wszystkich tych błędów w budowie strony, które mogą utrudniać pozycjonowanie strony. Często w grę wchodzi tutaj minifikacja kodu, poprawne wdrożenie przekierowań, eliminacja błędów we wdrożeniu wersji językowych, optymalizacja grafik, wprowadzenie przyjaznych adresów URL, uporządkowanie struktury strony, zmiany w indeksowaniu filtrów by uniknąć duplikacji treści, eliminacja zbędnych plików i łączenie mniejszych, żeby zmniejszyć liczbę zapytań do serwera czy wdrożenie cacheowania plików przez przeglądarkę użytkownika. Oczywiście nie każda strona wymaga wprowadzenia wszystkich tych działań. Podobnie jak inne witryny mogą potrzebować jeszcze bardziej złożonej optymalizacji technicznej. Każdorazowo zakres działań jest tu ustalany po dokładnym zapoznaniu się ze stroną klienta.

  • Optymalizacja istniejącego contentu i tworzenie nowego

    Wszystkie znajdujące się na stronie teksty muszą zostać dostosowane do wymogów SEO. Oznacza to wprowadzenie odpowiedniego formatowania (nagłówki, akapity, wypunktowania, boldy itp.) oraz nasycenie słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona wśród potencjalnych klientów. Oprócz tego jednak pozycjoner zleca również tworzenie dodatkowych treści, aby mieć przestrzeń do wprowadzenia większej ilości słów kluczowych i nasycić stronę tekstami, żeby mogła konkurować z najlepszymi. Często wchodzą tu w grę opisy kategorii, produktów/usług, opisy ofert czy artykuły blogowe. Oprócz tego specjalista w razie potrzeby może zarekomendować optymalizację grafik (zmniejszenie, zmianę formatu), żeby nie spowalniały działania strony, a jednocześnie ich opisy współgrały ze strategią pozycjonowanych słów kluczowych.

  • Budowa wartościowego profilu linków

    W skład strategii SEO wchodzi także koncepcja link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych z witryn, które swoją “mocą SEO” mogą wesprzeć pozycjonowanie strony. Zadaniem pozycjonera jest wybrać takie źródła czerpania hiperłączy, które mają wysoką ocenę algorytmów wyszukiwarek, a tym samym będą miały pozytywny wpływ na stronę z punktu widzenia SEO. Istnieje wiele typów witryn, z których można pozyskiwać linki. Są to między innymi fora internetowe, katalogi firm, serwisy lokalne i branżowe, blogi, duże strony typu WP czy Onet, a także strony zapleczowe tworzone przez agencje SEO – ogólne lub dedykowane, stworzone dla konkretnego klienta. Niektóre z tych miejsc są ogólnodostępne i bezpłatnie można umieszczać w nich swoje odnośniki. Właściciele innych z kolei mogą być skłonni współpracować w ramach artykułów gościnnych, a do wielu portali można dotrzeć, wykupując artykuły sponsorowane, by i za ich pośrednictwem zwiększać ruch i widoczność strony. Najprostszą metodą jest zaś oczywiście korzystanie ze stron zapleczowych prowadzonych przez agencję.

Zdobądź skuteczną strategię pozycjonowania dla swojej strony!

Chcesz zyskać profesjonalną strategię SEO skrojoną na miarę Twojej strony internetowej? Wypełnij formularz kontaktowy i porozmawiaj z naszym doradcą!

Wypełnij formularz
i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesemi przygotujemy
indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie
mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

  • Monika Praczyk
  • Content Marketing Manager
  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne.

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.