Oferta

Strategia SEO

  • Głęboka analiza Twojej strony i konkurencji
  • Eksperci SEO z bogatym portfolio wdrożeń i case study
  • Możliwość wdrożenia dowolnego elementu przygotowanej strategii SEO

Strategia SEO jest niezbędnym elementem, by budować widoczność w wyszukiwarce Google. Jest to coraz bardziej wymagające i konkurencyjne środowisko. Nasi eksperci SEO, uszyją plan działań w nowoczesnym duchu seo, analizując konkurencję i konsultując się z Tobą na poszczególnych etapach bazując na swoim praktycznym doświadczeniu.

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

Strategia SEO - zdjęcie nr 1 Strategia SEO - zdjęcie nr 2 Paweł Jankowski SEO Strategist

Reklamują się u nas m.in.:

Strategia SEO - zdjęcie nr 3 Strategia SEO - zdjęcie nr 4 Strategia SEO - zdjęcie nr 5 Strategia SEO - zdjęcie nr 6 Strategia SEO - zdjęcie nr 7 Strategia SEO - zdjęcie nr 8 Strategia SEO - zdjęcie nr 9 Strategia SEO - zdjęcie nr 10 Strategia SEO - zdjęcie nr 11 Strategia SEO - zdjęcie nr 12 Strategia SEO - zdjęcie nr 13 Strategia SEO - zdjęcie nr 14 Strategia SEO - zdjęcie nr 15 Strategia SEO - zdjęcie nr 16 Strategia SEO - zdjęcie nr 17 Strategia SEO - zdjęcie nr 18 Strategia SEO - zdjęcie nr 19 Strategia SEO - zdjęcie nr 20

Jesteśmy najszybciej rosnącą agencją SEO w Polsce. Pozycjonowanie stron z Verseo podnosi średnią rentowność biznesów naszych klientów o 24% rocznie.

97% firm przedłuża z nami umowę SEO. Usługa jest przejrzysta i oparta na planie prac zaakceptowanym przez obie strony. Nasze relacje z klientami są partnerskie. Wierzymy w rozmowę i chcemy wiązać się na dłużej.

 

Opinie klientów na temat współpracy z Verseo

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"

Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea

Case Study: Rugito & Verseo

Case Study: Rugito & Verseo

"Dzięki raportom, które otrzymujemy na bieżąco, czujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, gdzie dokładnie wędrują nasze pieniądze i jak przekłada się to na sprzedaż. We współpracy z Verseo cenimy sobie najbardziej kontakt, który jest o każdej porze dnia i nocy, w praktycznie każdej sprawie".

Radosław Bartosik
Współwłaściciel Rugito.pl

Generujemy zyski dla klientów!

Generujemy zyski dla klientów!

"Szukaliśmy zaufanego partnera, który zaproponuje gotowe rozwiązania, wdroży je i na bieżąco będzie monitorować efekty. Eksperci Verseo przeanalizowali sytuację i wrócili z gotowym rozwiązaniem. W 2022 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 40% rok do roku. Estymacje Verseo pokrywają się ze stanem faktycznym.”"

Michał Tobiasz
CEO & Co-owner Fotoforma

Łączymy empatię z twardymi danymi

Łączymy empatię z twardymi danymi

"Ustalamy wszystko wspólnie i nie musimy tego sprawdzać, dopytywać, zastanawiać się. Wiemy, co ma być zrobione i to jest dostarczane w terminie. Dobra komunikacja, klimat rozmów, wzajemne zaufanie. Ważne dla nas jest też to, że po drugiej stronie jest człowiek. Ta ludzka, empatyczna twarz biznesu."

Paulina Malicka
E-commerce Manager Costway

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Działania ekspertów Verseo zapewniają stabilny wzrost widoczności marki w wirtualnej przestrzeni i zwiększenie sprzedaży w sklepie online. “Verseo cenię za partnerskie podejście, umiejętność rozmowy i etykę pracy, która skutkuje wyższą sprzedażą”.

Mateusz Stasiak
Kierownik działu Marketing i E-commerce Giacomo Conti

Wyzwania? Nie ma problemu!

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Ważnym kanałem sprzedaży dla nas, jest sprzedaż internetowa. W zeszłym roku zauważyliśmy spadek sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Zwróciliśmy się po pomoc do firmy Verseo, by wspólnie opracować plan naprawczy. Dla nas, Verseo to godny zaufania partner, z którym można się związać na wiele lat.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl

97%

Klientów SEO przedłuża
z nami umowy

24%

o tyle podnosimy średnią rentowność firm rok do roku

30

ekspertów SEO

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Strategia pozycjonowania to podstawa!

Choć pozycjonowanie stron i sklepów internetowych opiera się na powtarzalnych elementach, nie istnieje uniwersalna strategia SEO. Aby działania były naprawdę skuteczne i maksymalnie wykorzystywały potencjał strony, konieczne jest uwzględnienie branży, asortymentu, kondycji strony, poziomu konkurencji, przyzwyczajeń potencjalnych klientów czy nawet specyfiki konkretnej marki, a także umiejętnie dobrane słowa kluczowe. Inaczej wygląda strategia pozycjonowania produktu, a inaczej usługi. Właśnie dlatego najlepsza strategia SEO to takie działania, które są tworzone indywidualnie pod każdego klienta. Tego potrzebujesz, żeby prześcignąć konkurencję, zwiększyć widoczność witryny w sieci i oprzeć słowa kluczowe o parametry skuteczności sprzedażowej.

 

Jak tworzymy strategie SEO?

Tworzenie strategii pozycjonowania strony to wieloetapowy proces, na który składa się dogłębna analiza strony klienta, branży oraz działań konkurencji. Zobacz, jakie kroki wykonujemy, by strategia seo była skuteczna!

  1. Rozmowa z klientem

    Pierwszy etap stworzenia strategii seo to zawsze rozmowa z klientem, podczas której dowiadujemy się, jakie są Twoje cele biznesowe. SEO traktujemy jako element strategii marketingowej Twojej firmy, dlatego chcemy wiedzieć, które kategorie produktów/usług są dla Ciebie kluczowe i jakie działania pozycjonujące były wcześniej wykonywane na stronie. To też okazja dla Ciebie, by poznać dostępne możliwości i dowiedzieć się więcej na temat naszych metod działania. Poza tym to Ty jesteś ekspertem w swojej branży, więc chętnie dowiadujemy się od Ciebie, jakie są cechy charakterystyczne tego segmentu rynku i z jakimi markami na co dzień konkurujesz. To daje nam podstawową wiedzę, która pozwala podjąć dalsze kroki. Strategia pozycjonowania musi przede wszystkim wspierać osiągnięcie Twoich celów biznesowych.

  2. Audyt SEO strony

    Następnie wykonujemy szczegółowy audyt SEO Twojej witryny. Pozycjoner sprawdza ją pod kątem technicznym, treściowym i UX-owym, a także bada profil linków zewnętrznych i słowa kluczowe, na które strona się wyświetla oraz holistyczne wskaźniki widoczności strony. Pozwala to na zlokalizowanie błędów na stronie, elementów, które mogą spowalniać jej działanie lub po prostu utrudniać proces pozycjonowania. Analiza linków zewnętrznych służy ustaleniu, czy strona ma mocny profil linków i czy do Twojej witryny nie linkują strony spamerskie, które mogą zaszkodzić autorytetowi domeny. Na jej podstawie tworzona jest strategia link building’u.

    Audyt jest niezbędny do określenia potencjału strony i sporządzenia listy zmian, dzięki którym pozycjonowanie będzie efektywne. Ważnym elementem tego etapu jest także prześledzenie historii domeny, by wykluczyć ewentualność, że działania z przeszłości spowodowały nałożenie kar przez Google lub zaklasyfikowanie jej przez algorytm jako spamu. W przypadku audytowanych stron niejednokrotnie okazuje się, że słowa kluczowe, na które strona się wyświetla nie są sprzężone z celami biznesowymi i nie uwzględniają potrzeb wynikających ze strategii seo, a skupiają się tylko na zwiększeniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google za wszelką cenę.

  3. Analiza konkurencji

    Podczas tego etapu pozycjoner sprawdza działania Twojej konkurencji w sieci. Porównuje parametry widoczności strony z widocznością innych witryn z branży, sprawdza liczby fraz i słowa kluczowe w TOP, wspólne słowa kluczowe, liczbę linków zewnętrznych itp. Na tej podstawie określa Twoich najsilniejszych konkurentów (w sieci mogą być to inne marki niż w sprzedaży stacjonarnej) i zbiera benchmarki, czyli dobre praktyki, które warto zastosować również na Twojej stronie, by zwiększenie widoczności strony i przygotowanie sensownej listy słów kluczowych było możliwe. Zbiera informacje o lukach w ich działaniach marketingowych i określa, co można zrobić, żeby prześcignąć konkurencję w sieci. Pozwala to także szacunkowo określić, jak duży budżet będzie potrzebny, aby działania SEO były skuteczne i strategia seo w ogóle wykonalna do przeprowadzenia.

  4. Określenie kluczowych działań, które należy podjąć

    Na podstawie informacji zdobytych we wcześniejszych etapach pozycjoner określa, na co należy położyć największy nacisk w procesie pozycjonowania i jak rozłożyć działania w czasie, by strategia pozycjonowania była najbardziej efektywna, ale i racjonalna biznesowo. Przykładowo niektóre strony są świetne pod względem treści i linków, ale hamują je błędy w konstrukcji strony, “bałagan” w kodzie czy zbyt ciężkie zdjęcia i filmy, które negatywnie wpływają na widoczność witryny. Wtedy to gruntowna optymalizacja techniczna jest najważniejszym i najpilniejszym elementem pozycjonowania. Inne strony mogą wymagać napisania nowych tekstów, przebudowy menu czy szeroko zakrojonego pozyskiwania linków. Określenie tych kluczowych założeń i spraw koniecznych z punktu widzenia technicznego seo, nadaje kształt całej strategii SEO.

  5. Stworzenie strategii SEO

    Dopiero po wykonaniu tych wstępnych prac można przystąpić do układania profesjonalnej, dopasowanej do potrzeb klienta strategii pozycjonowania strony. Dysponując odpowiednią wiedzą, pozycjoner układa listę słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona, ustala działania do wykonania i rozplanowuje je w czasie, najczęściej w podziale na kwartały. Na tym etapie może też wycenić usługę pozycjonowania.

  6. Monitorowanie efektów i modyfikowanie strategii SEO

    Środowisko internetowe jest bardzo dynamiczne, dlatego często mogą okazać się konieczne modyfikacje przyjętej strategii SEO. Może być to spowodowane na przykład aktualizacją algorytmu Google, po którym inne elementy strony stają się ważniejszymi czynnikami rankingowymi, lub kwestiami zewnętrznymi (np. zmianą sytuacji geopolitycznej rzutującą na branżę). Dlatego strategia SEO nie powinna być zamkniętym dokumentem, do którego kategorycznie należy się stosować, nieważne, co dzieje się wokół i jak wyglądają wyniki widoczności strony internetowej. Konieczna jest tutaj doza elastyczności, monitorowanie trendów i reagowanie na bieżąco w razie potrzeby. Oczywiście nie oznacza to, że strategia seo będzie gruntownie przebudowywana co miesiąc – doświadczony pozycjoner jest w stanie oceniać zachodzące zmiany i określić, kiedy należy rozważyć modyfikacje.

Dlaczego warto postawić na profesjonalną strategię SEO?

  • Poznajesz mocne i słabe strony witryny

    Dzięki audytowi wiesz, jakie są największe atuty Twojej strony, ale też zdajesz sobie sprawę ze słabych punktów i luk, które należy naprawić, by skłonić użytkowników do konwersji.

  • W pełni wykorzystujesz potencjał strony

    Mając indywidualnie opracowaną strategię pozycjonowania strony, osiągasz największe korzyści biznesowe. Optymalnie rozkładasz działania w czasie, żeby w pierwszej kolejności wykonywać najpilniejsze prace związane z SEO.

  • Zyskujesz plan dostosowany do Twoich celów biznesowych

    Pozycjonowanie jest zaplanowane w taki sposób, żeby przynosiło Ci realne korzyści, których oczekujesz. W zależności od Twoich potrzeb, może być nastawione na lokalnych odbiorców, całą Polskę lub nawet odbiorców spoza kraju. Może skupiać się stricte na sprzedaży lub większy nacisk kłaść na zwiększenie rozpoznawalności marki, dotarcie do nowej grupy odbiorców czy spełnienie jeszcze innych funkcji, które są dla Ciebie kluczowe. Przygotowanie listy słów kluczowych odpowie na wybrane potrzeby Twojego biznesu

  • Chronisz wizerunek swojej marki

    Strategia SEO jest dostosowana do Twojej strategii marketingowej i PR-owej, aby odbiorcy otrzymywali spójny komunikat dotyczący marki. Jeśli przykładowo chcesz promować swój asortyment jako produkty luksusowe, w doborze słów kluczowych będą dominowały te dotyczące wysokiej jakości i prestiżu, z pominięciem fraz z takimi określeniami jak “tani” czy “najtańszy”. Podobne ograniczenia mogą zostać wprowadzone przy wyborze stron pod artykuły sponsorowane. Słowa kluczowe mają zatem kapitalne znaczenie nie tylko w procesie pozycjonowania strony internetowej, ale i budowania percepcji marki u potencjalnych klientów.

  • Od początku wiesz, jak będzie przebiegało pozycjonowanie

    Już na wstępie dowiadujesz się, co i w jakiej kolejności trzeba zrobić, żeby strategia seo zapracowała na zwiększenie widoczności strony. Zdajesz sobie sprawę, na kiedy zaplanowane są poszczególne działania, a to pozwala Ci kontrolować, czy agencja wywiązuje się ze swoich zobowiązań w trakcie trwania wykonywania umowy.

Co wchodzi w skład strategii SEO?

Strategia SEO określa wszystkie działania, które powinny zostać wykonane, żeby strona mogła prześcignąć konkurencję w sieci i zdobywać wysokie lokaty w organicznych wynikach wyszukiwania. Należą do nich:

  • Optymalizacja techniczna

    W ramach tego typu działań (seo techniczne) następuje eliminacja wszystkich tych błędów w budowie strony, które mogą utrudniać pozycjonowanie strony. Często w grę wchodzi tutaj minifikacja kodu, poprawne wdrożenie przekierowań, eliminacja błędów we wdrożeniu wersji językowych, optymalizacja grafik, wprowadzenie przyjaznych adresów URL, uporządkowanie struktury strony, zmiany w indeksowaniu filtrów by uniknąć duplikacji treści, eliminacja zbędnych plików i łączenie mniejszych, żeby zmniejszyć liczbę zapytań do serwera czy wdrożenie cacheowania plików przez przeglądarkę użytkownika. Oczywiście nie każda strona wymaga wprowadzenia wszystkich tych działań. Podobnie jak inne witryny mogą potrzebować jeszcze bardziej złożonej optymalizacji technicznej. Każdorazowo zakres działań jest tu ustalany po dokładnym zapoznaniu się ze stroną klienta.

  • Optymalizacja istniejącego contentu i tworzenie nowego

    Wszystkie znajdujące się na stronie teksty muszą zostać dostosowane do wymogów SEO. Oznacza to wprowadzenie odpowiedniego formatowania (nagłówki, akapity, wypunktowania, boldy itp.) oraz nasycenie słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona wśród potencjalnych klientów. Oprócz tego jednak pozycjoner zleca również tworzenie dodatkowych treści, aby mieć przestrzeń do wprowadzenia większej ilości słów kluczowych i nasycić stronę tekstami, żeby mogła konkurować z najlepszymi. Często wchodzą tu w grę opisy kategorii, produktów/usług, opisy ofert czy artykuły blogowe. Oprócz tego specjalista w razie potrzeby może zarekomendować optymalizację grafik (zmniejszenie, zmianę formatu), żeby nie spowalniały działania strony, a jednocześnie ich opisy współgrały ze strategią pozycjonowanych słów kluczowych.

  • Budowa wartościowego profilu linków

    W skład strategii SEO wchodzi także koncepcja link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych z witryn, które swoją “mocą SEO” mogą wesprzeć pozycjonowanie strony. Zadaniem pozycjonera jest wybrać takie źródła czerpania hiperłączy, które mają wysoką ocenę algorytmów wyszukiwarek, a tym samym będą miały pozytywny wpływ na stronę z punktu widzenia SEO. Istnieje wiele typów witryn, z których można pozyskiwać linki. Są to między innymi fora internetowe, katalogi firm, serwisy lokalne i branżowe, blogi, duże strony typu WP czy Onet, a także strony zapleczowe tworzone przez agencje SEO – ogólne lub dedykowane, stworzone dla konkretnego klienta. Niektóre z tych miejsc są ogólnodostępne i bezpłatnie można umieszczać w nich swoje odnośniki. Właściciele innych z kolei mogą być skłonni współpracować w ramach artykułów gościnnych, a do wielu portali można dotrzeć, wykupując artykuły sponsorowane, by i za ich pośrednictwem zwiększać ruch i widoczność strony. Najprostszą metodą jest zaś oczywiście korzystanie ze stron zapleczowych prowadzonych przez agencję.

Zdobądź skuteczną strategię pozycjonowania dla swojej strony!

Chcesz zyskać profesjonalną strategię SEO skrojoną na miarę Twojej strony internetowej? Wypełnij formularz kontaktowy i porozmawiaj z naszym doradcą!

FAQ

 

Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces, który powinien być poprzedzony drobiazgowym audytem witryny oraz ustaleniem strategii SEO na podstawie celów biznesowych, jakie chcemy osiągnąć. Dopiero uzbrojony w tę podstawową wiedzę specjalista jest w stanie przystąpić do jakichkolwiek prac, które mogą podnieść widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

 

Na strategię SEO powinny składać się wszystkie działania, jakie zostaną przeprowadzone, aby wypozycjonować daną stronę internetową w Google – zarówno te w samej witrynie, jak i te poza nią (linkowanie zewnętrzne). Jej główne elementy to:

  • lista słów kluczowych, na które strona będzie pozycjonowana – powinna ona zawierać wszystkie słowa kluczowe, których pozycje będą monitorowane przez pozycjonera. Taką listę przygotowuje agencja we współpracy z klientem, który może określić, jakie obszary działania są dla niego najważniejsze i które podstrony, kategorie produktów czy same produkty są dla niego kluczowe z biznesowego punktu widzenia.
  • plan optymalizacji architektury strony – oznacza to budowę drzewa kategorii, rozplanowanie nawigacji po stronie, uporządkowanie tagów itp.,
    plan optymalizacji technicznej strony – czyli wszystkie te działania, które mają zwiększyć szybkość ładowania się strony, poprawić jej responsywność i wygodę użytkowania. W skład czysto technicznych zmian wchodzą takie działania jak: minifikacja kodu, kompresja grafik, wdrożenie cache’owania przez przeglądarkę, wprowadzanie danych strukturalnych, tworzenie sitemap.xml, ustalanie przekierowań, wdrażanie tagów canonical i wiele innych,
  • strategia rozbudowy treści na stronie – na etapie planowania trzeba ustalić, które zakładki strony wzbogacić o nowe treści, czy warto wprowadzić miejsce na dodatkowy content (np. blog lub aktualności), na jakich etapach prac będą dodawane poszczególne treści itp.
  • koncepcja budowy profilu linków zewnętrznych – to oznacza wybór miejsc do linkowania, ustalenie, jak wiele linków należy pozyskać i kiedy je opublikować,
  • plan budowy siatki linków wewnętrznych – czyli tworzenie na stronie odnośników do innych podstron pozycjonowanej witryny. Dobrze opracowana strategia linkowania wewnętrznego ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie i znajdowanie informacji, których potrzebuje.

 

Zmiany w strategiach SEO to naturalna kolej rzeczy. Myśląc o strategii SEO, przede wszystkim trzeba pogodzić się z faktem, że nie da się stworzyć długoterminowego planu działań, który będzie się sprawdzał bez poprawek. Środowisko Google jest bardzo zmienne – wciąż wychodzą nowe aktualizacje algorytmu wyszukiwarki, które niejednokrotnie mocno zmieniają reguły gry. Dodatkowo to, co sprawdziło się na 100 podobnych stronach, niekoniecznie musi się sprawdzić także na 101. stronie. Dlatego zmiany w strategii działań są całkowicie naturalne i wręcz wskazane, jeśli obrana droga nie przynosi rezultatu.

Pozycjonowanie polega na ciągłym monitorowaniu efektów, modyfikowaniu, poprawianiu i ponownym mierzeniu rezultatów. Właściwie dobrana strategia pozycjonowania jest więc elastyczna i może zmieniać się w czasie, jeśli zmiany w algorytmie lub po prostu specyfika danej witryny tego wymagają.

 

Większość stron na początku pozycjonowania wymaga wielu zmian na różnych polach – niektóre poprawki są czysto techniczne, inne wymagają zmodyfikowania i rozbudowania treści czy zadbania o linkowanie zewnętrzne. Takich modyfikacji nie da się wprowadzić w całości w tydzień, miesiąc czy nawet pół roku. Stąd strategie SEO powinny priorytetyzować zadania do wykonania, wskazując te, które są najpilniejsze, oraz takie, które mogą zostać wprowadzone w dalszej kolejności.

Najlepiej sprawdzają się strategie podzielone na etapy, dzięki którym klient wie, czego ma oczekiwać od agencji pozycjonującej. Nie wszystkie zmiany są bowiem widoczne gołym okiem dla kogoś, kto nie jest specjalistą w danym temacie. Na pozór może więc wydawać się, że pozycjoner nic nie robi, tymczasem wykonuje on ogrom pracy niezbędnej do poprawy widoczności strony. Takie zmiany wymagają czasu, zwłaszcza jeśli strona jest rozbudowana, ma wiele zakładek, a dodatkowo była często modyfikowana.

 

Prawidłowo skonstruowane strategie SEO skupiają się wyłącznie na dobrych praktykach dotyczących pozycjonowania, nie zakładając żadnych działań niedozwolonych ani też pochodzących z tzw. szarej strefy. Próby pójścia na skróty i oszukania algorytmu Google mogą się skończyć nałożeniem filtra – automatycznie lub ręcznie przez pracownika – a to powoduje, że strona przestaje wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście można starać się o zdjęcie filtra, jednak nawet gdy się to uda, strona spada w wynikach wyszukiwania, a przywrócenie jej dobrej opinii w ocenie algorytmu jest niezwykle trudne.

Na jakie działania trzeba szczególnie uważać? Google nie uznaje przykładowo automatycznego masowego generowania linków do strony na niepowiązanych tematycznie witrynach, forach czy blogach. Źle widziane są próby oszukania robotów wyszukiwarek poprzez przedstawianie im innej wersji strony niż użytkownikom lub próby “chowania” tekstów na stronie (np. tworzenie białego tekstu na białym tle). Tego typu działania nazywanie są Black Hat SEO i należy się ich całkowicie wystrzegać.

 

Wszystkie zmiany wprowadzane przez pozycjonera muszą zostać zaakceptowane przez klienta, a im szybciej następuje akceptacja, tym wcześniej strona zaczyna osiągać wyniki. Dodatkowo są też takie działania, które klient musi przeprowadzić samodzielnie według rekomendacji firmy pozycjonującej. Przykładowo bardzo duże znaczenie dla widoczności strony ma szybkość jej ładowania się, tymczasem niektórzy klienci korzystają z wolnego i awaryjnego hostingu, który ogranicza możliwości SEO. Wtedy po stronie klienta leży zmiana dostawcy usługi, gdyż bez tego inne działania stają się dużo mniej skuteczne.

Czasem problemem jest też system, na którym została postawiona strona internetowa. Jeśli klient korzysta z autorskiego rozwiązania lub mniej popularnego CMS-u, może okazać się, że brakuje w nim funkcjonalności niezbędnych do poprawy widoczności witryny. W takich przypadkach konieczne jest przeniesienie strony na inny system, co również klient musi zrobić, korzystając z własnych zasobów. W tym momencie jednak warto wspomnieć, że takie działanie musi odbywać się we współpracy z pozycjonerem, który przygotowuje rekomendacje, jak przeprowadzić zmianę, by nie utracić mocy strony.

 

Współpraca musi opierać się na zaufaniu. Błędem wielu klientów jest blokowanie części zmian rekomendowanych przez pozycjonera. Najczęściej dotyczy to ingerencji w treści na stronie, dodawania nowych treści czy zmian w danych strukturalnych. Brak zgody na część działań, nie przekreśla całkowicie starań, aby zwiększyć widoczność strony, ale nie pozwala wykorzystać pełnego potencjału witryny i osiągnąć optymalnych rezultatów. Dlatego decydując się na usługi z zakresu pozycjonowania, warto wybrać sprawdzoną agencję, której można zaufać. Wtedy klient ma pewność, że wszystkie zmiany rekomendowane przez pozycjonera są konieczne i działają na korzyść strony. Zgoda tylko na część działań wymienionych w strategii SEO na ogół nie przynosi ani satysfakcji, ani wymiernych korzyści żadnej ze stron.

Ważne jest jednak nie tylko, by klient mógł ufać pozycjonerowi, ale też by pozycjoner mógł zaufać swojemu klientowi. Strategie SEO nie mogą zostać bowiem w pełni zrealizowane, jeśli klient wprowadza zmiany na stronie na własną rękę, nie informując o tym firmy pozycjonującej. Takie działania mogą zniszczyć miesiące pracy z zakresu SEO i spowodować natychmiastowy spadek widoczności witryny. O jakich działaniach mowa? Najczęściej dotyczy to zmiany CMS-u bez uprzedniej informacji, zmiany adresów URL podstron, kasowania podstron czy usuwania treści na stronie.

 

Bardzo istotną częścią strategii SEO jest plan na tzw. off-site SEO, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych do witryny. Tego typu linki można pozyskiwać z różnych źródeł, między innymi z forów internetowych, katalogów produktów, stron zapleczowych czy poprzez platformy zajmujące się sprzedażą artykułów sponsorowanych. Możliwe są również mniej typowe metody zdobywania odnośników, na przykład wymienianie się wpisami gościnnymi z blogerami czy linkowanie do strony w mediach społecznościowych. Ważne jest jednak, by pamiętać, że moc dają stronie wyłącznie linki dobrej jakości – ze stron powiązanych tematycznie, cieszących się wysoką oceną algorytmów. Dlatego dobór źródeł linkowania jest jednym z najistotniejszych elementów strategii SEO. Równie ważne jest rozplanowanie publikacji linków – zbyt duża liczba linków, które pojawiają się w tym samym czasie, może zaalarmować algorytm, który zacznie podejrzewać nas o nieuczciwe praktyki.

Strategia budowania profilu linków musi być ściśle dopasowana do branży, a nawet samej specyfiki pozycjonowanej strony. Powinna też być poprzedzona wnikliwą analizą profilu linków konkurencji – na podstawie takich informacji możemy podejmować decyzję o tym, co można zrobić lepiej i jak poszerzyć zbiór linków, by zyskać dzięki nim przewagę konkurencyjną.