Oferta

Wdrożenie Cookie Baner na Twojej stronie

Prowadzisz biznes online i chcesz sprawnie wdrożyć baner cookie, zgodny z najnowszymi wymaganiami polityki prywatności i RODO? Pozwól, że nasi eksperci dokładnie przeanalizują Twoją stronę i zaimplementują odpowiednie rozwiązanie korzystając z narzędzia Cookie Management Platform. Zagwarantuje to Twojej firmie działanie zgodnie z przepisami RODO i ePrivacy oraz utrzymanie ciągłości działań marketingowych.

Darmowa wycena

Bezpieczne i sprawne wdrożenie baneru cookie
Analityka strony pod kontrolą
Pełne wsparcie ekspertów analityki webowej

Cookie banner – co dokładnie się zmienia?

Aktualizacja wymagań w zakresie polityki prywatności i zgód użytkoników na śledzenie i zbieranie danych zawirowała świat online. Zmiany te dotyczą zarówno sklepów internetowych, jak i branży usługowej. Według wcześniejszych wymagań, zgoda na akceptację plików cookies była nadawana domyślnie. Użytkownik nie miał też możliwości odrzucenia ciasteczek lub dokonania zmiany swojej zgody.

 

Nieaktualna wersja baneru cookie

Pod koniec 2019 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok oznajmiający, że taki format cookie baneru jest niezgodny z RODO i ePrivacy.

Zmianie uległ sposób, w jaki użytkownik może decydować o tym, co właściciel strony robi z plikami cookie, które są zapisywane w przeglądarce. Obecnie odwiedzający stronę www musi mieć możliwość podjęcia realnej i świadomej decyzji, czy się na to godzi, czy nie.

Ochrona prywatności musi być integralną częścią każdej strony internetowej. Jesteśmy więc zobligowani wylistować pliki cookie, które wykorzystuje nasza firma i opisać cel ich zbierania. Każda osoba odwiedzająca stronę, powinna mieć możliwość wyrażenia zgody z możliwością akceptacji wszystkich, bądź wybranych ciasteczek. Co więcej, użytkownik musi mieć możliwość łatwego jej wycofania.

Jak powinien wyglądać baner cookie zgodny z najnowszymi wymaganiami?

Baner cookie zgodny z RODO – rozwiązanie

W Verseo sprawnie wdrażamy narzędzie do zarządzania zgodami użytkowników, tzw.  Cookie Management Platform od CookieBot, które automatycznie wykrywa wykorzystywane na stronie pliki cookies. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie baneru do wymogów RODO, zachowując przy tym elastyczność względem jego wyglądu i umiejscowienia. 

Ważne: implementacja odpowiedniego narzędzia Cookie Management Platform wiąże się z comiesięcznymi kosztami za utrzymanie baneru cookie na stronie. Cennik narzędzia CookieBot, wdrażanego przez naszych ekspertów znajdziesz poniżej.

To ważne! Czym grozi niedostosowanie baneru cookie?
Jeśli prowadzisz kampanie Google Ads, Twoje konto może zostać zablokowane, a kampania wstrzymana, jeśli informacje i zgody na Twoim banerze cookie są niezgodne z RODO. Co więcej, niedostosowanie się do obecnych wymogów może skutkować określeniem działania witryny jako niezgodne z prawem, co wiąże się z nałożeniem kar przez Urząd Ochrony Danych Osobowych.

Proces wdrożenia cookie baneru na stronę podzielony jest na dwa etapy:

  • Działania widoczne dla użytkownika – czyli zawieszenie baneru na stronie.
  • Działania zapleczowe – konieczne dla poprawnego działania baneru. Polegają na dostosowaniu uruchamiających się tagów na stronie pod konkretną zgodę wyrażoną przez użytkownika.

Klaudia Zielke
Head of Web Analytics

Aleksy

Checklista dla poprawnie wdrożonego cookie baneru:

  • informuje użytkowników o używaniu plików cookie w prostym języku
  • prezentuje różne kategorie plików cookie używane w Twojej witrynie
  • zapewnia szczegółowe opcję akceptowania/odrzucania różnych kategorii plików cookie
  • daje możliwość zmiany zgody – jej danie i wycofanie powinno być tak samo łatwe
  • automatycznie blokuje skrypty zbierające ciasteczka, dopóki użytkownicy nie wyrażą zgody
  • zawiera link do polityki prywatności strony www
  • zawiera link do polityki prywatności Google (w przypadku prowadzenia działań Google Ads)

Poprawnie wdrożony cookie banner – co zrobić, by nie utracić danych?

Jeśli implementację nowej wersji baneru cookie masz już za sobą, zadbaj o minimalizację utraty danych.
Po wdrożeniu zmian możesz zaobserwować luki w ilości konwersji, wynikające z działań użytkowników na stronie, którzy odrzucili cookies. Aby to zminimalizować (nie da się wykluczyć) zalecamy wdrożenie Google Analytics 4 oraz konwersji rozszerzonych Google Ads. Jest to obecnie najbezpieczniejsza opcja, która pozwoli Twojej firmie zminimalizować skalę traconych danych. W celu omówienia rozwiązania dla Twojej firmy zachęcamy do bezpłatnej konsultacji z naszymi ekspertami.

Cookie banner – co otrzymasz w ramach usługi?

  • baner cookie zgodny z wymaganiami RODO i ePrivacy
  • wdrożenie Cookie Management Platform przez naszych ekspertów
  • prawidłowe uruchamianie się skryptów względem zgody danej przez użytkownika
  • prawidłowo zbierane dane
  • zminimalizowanie utraty danych

Zobacz porównanie planów

Wdrożenie Cookie Management Platform (cookie baneru)

Dostosowanie działających skryptów względem zgody użytkownika (Max 10)

Implementacja GA4

Podstawowa konfiguracja GA4* Zakres działania wskazany poniżej

Skonfigurowanie konwersji rozszerzonej Google Ads

Cena

Starter

Extended

Wdrożenie Cookie Management Platform (cookie baneru)

Dostosowanie działających skryptów względem zgody użytkownika (Max 10)

Implementacja GA4

Podstawowa konfiguracja GA4* Zakres działania wskazany poniżej

Skonfigurowanie konwersji rozszerzonej Google Ads

Cena

Starter

Extended

jednorazowo: 1300 zł + koszt abonamentowy
jednorazowo: 1900 zł + koszt abonamentowy

Basic

*zakres konfiguracji GA4

Wygenerowanie identyfikatora pomiaru dla nowej usługi GA4.

Implementacja kodu za pośrednictwem GTM

Konfiguracja nowej usługi GA4:

włączenie pomiaru zaawansowanego

wydłużenie czasu przechowywania danych

połączenie z kontem Google Ads

połączenie z kontem Google Merchant Center

włączenie Google Signals

zmiana modelu atrybucji

skonfigurowanie do 3 konwersji opartych o miejsce docelowe

stworzenie do 10 list remarketingowych oraz segmentów

*zakres konfiguracji GA4

Basic

Wygenerowanie identyfikatora pomiaru dla nowej usługi GA4.

Implementacja kodu za pośrednictwem GTM

Konfiguracja nowej usługi GA4:

włączenie pomiaru zaawansowanego

wydłużenie czasu przechowywania danych

połączenie z kontem Google Ads

połączenie z kontem Google Merchant Center

włączenie Google Signals

zmiana modelu atrybucji

skonfigurowanie do 3 konwersji opartych o miejsce docelowe

stworzenie do 10 list remarketingowych oraz segmentów

Koszt abonamentowy za utrzymanie narzędzia Cookie Managment Platform zależy od liczby podstron serwisu

Premium
Small

53 zł

dla domeny posiadającej mniej niż 500 podstron

Premium
Medium

125 zł

dla domeny posiadającej mniej niż 5000 podstron

Premium
Large

220 zł

dla domeny posiadającej ponad 5000 podstron

Wypełnij formularz
i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem
i przygotujemy indywidualną ofertę cenową
na optymalny dla Ciebie mix marketingowy.
Zupełnie za darmo.

Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
odpowiadamy w ciągu 1 godz.
Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
dnia roboczego do 11:00.

  • Monika Praczyk
  • Content Marketing Manager

Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
odpowiadamy w ciągu 1 godz.
Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
dnia roboczego do 11:00.

Twoje dane są bezpieczne.

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000596164, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.