Reklama na TikToku – Don’t make ads. Make TikToks’
Reklama na TikToku staje się coraz gorętszym tematem wśród marketerów. Potencjał aplikacji tkwi w krótkich filmikach video, które mają przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Don’t make ads. Make TikToks’ – użytkownicy TikToka cenią sobie autentyczność i są otwarci na nowe treści. Wpasowując się w tę charakterystyczną formę przekazu, można zbudować pozytywny wizerunek marki i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. TikTok gromadzi i angażuje zróżnicowane grono użytkowników, a nie jest tak wyeksploatowany jak Facebook. Wiele firm w Polsce wciąż bagatelizuje potencjał tkwiący w coraz popularniejszej platformie. Bądź o krok przed konkurencją, tworząc swoje kampanie reklamowe na TikToku!
Czy warto reklamować się na TikToku?
Na podstawie danych podanych przez Mediapanel, w sierpniu 2022 roku z aplikacji skorzystało ponad 11 milionów internautów, a każdy z nich przeglądał materiały video przez średnio 19 godzin miesięcznie . Te liczby będą jedynie rosnąć, a więc jest to dobry czas, by zainwestować w promocję swojej marki na TikToku. Reklama w kreatywnej odsłonie przyciąga uwagę nie tylko młodych odbiorców, chociaż to właśnie ona zapewnia skuteczne dotarcie do nieuchwytnego pokolenia Z, które jest nieobecne na innych kanałach social media. Coraz częściej spotykamy się ze zjawiskiem zwanym pester power, czyli wywieraniu wpływu zakupowego przez dzieci i młodzież na dorosłych, potęgowanym przez reklamy internetowe. TikTok to szczególnie angażująca platforma – TikTok for business podaje, że 92% użytkowników na całym świecie podjęło działanie względem twórcy obejrzanego video – chodzi o polubienie, skomentowanie, udostępnienie oraz wyszukanie i zakupienie reklamowanego produktu. Facebook, Instagram – choć oczywiście nie można odmówić im ogromnej popularności i skuteczności, należy uznać za platformy przesycone materiałami reklamowymi. Poprzez niekonwencjonalny format reklam TikTok ads, przyciągniesz uwagę młodszych użytkowników do swojej marki już po otwarciu aplikacji. Użytkowników, którzy cenią szczególnie emocje i autentyczność.
Co jest potrzebne do tworzenia reklam na TikToku?
TikTok kocha kreatywność, autentyczność, kolor i energię. Dotarcie do młodszej grupy docelowej możesz osiągnąć poprzez wpasowanie się w najgorętsze trendy albo zaskoczenie nieszablonowością swoich formatów reklamowych – wykreuj nowatorski charakter swojej kampanii na TikToku.
Bądź na bieżąco z trendami.
Przeglądaj najgorętsze challenge i najbardziej popularne dźwięki. TikTok to niesamowicie dynamiczna platforma – Twoja obecność w aplikacji i znajomość aktualnych trendów jest kluczowa do realizacji udanej kampanii TikTok Ads. Poznanie zainteresowań użytkowników TikToka jest pierwszym krokiem do sukcesu.
Inspiruj się influencerami
Nie bój się przyjrzeć pracy zawodowców. Spójrz jak to robią najbardziej popularni twórcy contentu na TikToku. Największe gwiazdy aplikacji są zawsze na bieżąco, a obserwując ich poczynania w sieci, możesz jedynie zyskać.
Obserwuj, analizuj, sprawdzaj
Otwórz aplikację i monitoruj osiągi swojej kampanii. TikTok pozwala na bieżąco przyglądać się wynikom postowanych reklam. Sprawdź, czy trafiasz do zainteresowań użytkowników na platformie i jaki typ filmików ma najwięcej wyświetleń. Ucz się na błędach i powtarzaj udane taktyki. Wszystko to za pomocą TikTok Ads Manager.
TikTok Ads Manager – Twój klucz do udanej reklamy
Podstawowe cele jakie możesz realizować za pośrednictwem TikToka.
Świadomość
Dobry zasięg to niezwykle istotny element pomyślnie realizowanej reklamy internetowej niezależnie od rodzaju branży. Jeśli zależy Ci na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców z określonej grupy docelowej, skup swoją kampanię na opcji Reach.
Zainteresowanie
Dzięki Traffic skoncentrujesz się na wzmożeniu ruchu na swojej stronie internetowej, aby poprawić wynik konwersji. Cel App install posłuży Ci do promowania aplikacji i dotarcia do odbiorcy potencjalnie zainteresowanego jej pobraniem. Video views to rozwiązanie, w wyniku którego liczba wyświetleń Twoich materiałów zostanie zmaksymalizowana.
Konwersja
Obranie sobie za cel zwiększenia konwersji zaowocuje w pomnożeniu wartościowych działań podejmowanych przez użytkowników aplikacji. To idealny wybór, jeśli zależy Ci na większej ilości interakcji w postaci zakładania kont na Twojej stronie, wyszukiwań Twojej firmy czy zakupu produktu lub usługi. Śledzenie konwersji, odpowiednie targetowanie i obserwowanie aktywności użytkowników możliwe jest dzięki pomiarom TikTok Pixel, który na bieżąco monitoruje postępy Twoich Tik Tok Ads. Zebrane przez niego dane umożliwią realizację kampanii remarketingowej, a więc ponownego dotarcia do użytkowników aplikacji.
W jakim formacie można tworzyć kampanie reklamowe TikTok ads?
TikTok daje marketerom szerokie pole do popisu, a aplikacja opiera się na treściach wizualno-dźwiękowych. Na platformie nie ma miejsca na nudę – Twoja marka może wykorzystać proponowane przez TikTok ads formaty reklamowe, takie jak:
In-feed ads
Reklamy In-feed wyświetlają się użytkownikom w zakładce ,,Dla Ciebie” i trwają do 60 sekund. Zalecana długość to jednak jedynie 15 sekund – użytkownik TikToka musi zostać zainteresowany oglądanym contentem w ciągu zaledwie paru sekund, aby zatrzymać się i nie przewijać dalej. W tym formacie TikTok ads możliwe jest wchodzenie odbiorcy w interakcję z wyświetlaną reklamą, a więc kliknięcie, skomentowanie czy udostępnienie.
TopView
To pełnoekranowy, 24-godzinny format, wyświetlający się użytkownikowi po włączeniu aplikacji i trwający od 5 do 60 sekund. Ten typ TikTok ads zapewnia świetną widzalność, więc jest idealnym wyborem, jeśli zależy Ci na budowaniu rozpoznawalności Twojej firmy. Na podstawie danych z badań przeprowadzonych przez Kantar, aż 71% użytkowników przyznaje, że ten rodzaj formatu skutecznie przyciąga uwagę.
Brand Takeover
Format Brand Takeover na TikToku gwarantuje 100% widoczności przez 24 godziny. Reklama w tym formacie jest krótsza, może być statyczna lub dynamiczna i zostaje wyświetlona na pełnym ekranie. Zapewnia ona dominację wybranej reklamy w określonej lokalizacji przez całą dobę. Taki format TikTok ads może być realizowany za pomocą zdjęć, animacji, ale i migawkowych klipów wideo.
Branded Hashtag Challenge
Zapewne doskonale wiesz, że aplikacją rządzą trendy. TikTok kocha dobrą zabawę, a korzystając z formatu Branded Hashtag Challenge możesz skutecznie zintegrować odbiorców kampanii, angażując ich w stworzony przez Twoją markę challange, który promowany będzie szczególnym hashtagiem. Zapraszając odbiorców reklamy do viralowego wyzwania, zrealizujesz cele reklamowe absorbując zainteresowanie wybranej grupy docelowej.
Branded effects
TikTok zachęca firmy do wzięcia udziału w kreowaniu aplikacji. Filtry, naklejki, efekty specjalne – za pomocą nietuzinkowych form, Twoja marka może stworzyć swój własny unikatowy styl w sieci. Ten format ma na celu zaktywizowanie użytkowników i kształtowanie przyjaznego wizerunku firmy. Promuj produkty lub usługi na TikToku w postaci nieszablonowych materiałów, aby na dłużej pozostać w pamięci użytkowników.
Bądź tam, gdzie dzieje się wszystko dzięki TikTok ads
Reklama na TikToku to przyszłość, o którą warto zawalczyć już dziś. Wyprzedź konkurencję z branży, stawiając na nowoczesność i atrakcyjność formy. Zainteresuj zróżnicowane grono klientów i promuj swoją markę niestandardową kompozycją reklam dzięki TikTok ads manager. TikTok to nie Facebook, jego formaty bardzo różnią się również od Instagrama – będzie on zatem wspaniałym elementem udanej kampanii reklamowej.
Brzmi dobrze? Napisz do nas! Jako agencja Tik Tok Wspólnie omówimy TikTok Ads jako element Twojej strategii biznesowej i dobierzemy optymalne rozwiązania!
Spis treści
Czytasz teraz:
TikTok Ads – reklama na TikToku
- Don’t make ads. Make TikToks’
- Czy warto reklamować się na TikToku?
- Co jest potrzebne do tworzenia reklam na TikToku?
- TikTok Ads Manager – Twój klucz do udanej reklamy
- W jakim formacie można tworzyć kampanie reklamowe TikTok ads?
- Bądź tam, gdzie dzieje się wszystko dzięki TikTok ads