Oferta

Wdrożenie Consent Mode

  • Zyskaj stronę zgodną z RODO
  • Płynność działania reklam Google i Facebook
  • Zgodny z prawem cookie banner

Wdrożymy consent mode na Twojej stronie internetowej, by była zgodna z najnowszymi wytycznymi RODO i prawodawstwem UE. Zajmiemy się również implementacją cookie banera i zapewnimy płynne działanie Twoich reklam Google i Facebook Ads wymagających zgody użytkowników na personalizację reklam.

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 1 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 2 Marek Pankowski Customer Success Manager

Reklamują się u nas m.in.:

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 3 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 4 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 5 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 6 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 7 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 8 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 9 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 10 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 11 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 12 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 13 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 14 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 15 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 16 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 17 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 18 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 19 Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 20

Czym jest consent mode i dlaczego wdrożenie trybu uzyskiwania zgody jest tak ważne?

Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody, umożliwia ustalenie i zapisywanie domyślnej zgody użytkownika podczas korzystania ze strony internetowej lub aplikacji. Dzięki temu można dostosować funkcjonowanie zewnętrznych usług, takich jak Google Ads, Analytics czy Facebook Ads, w zależności od udzielonej zgody użytkownika. Pozwala to na zbieranie danych w różnych zakresach w sposób prawidłowy i zgodny z prawem.

Rozwiązanie to jest wymagane zarówno przez prawo, jak i gigantów reklamy, którzy muszą dostosować się do nowych przepisów targetując reklamy, jak i zbierając dane na temat ich skuteczności.

+150

wdrożeń consent mode i cookie banerów

3

platformy wdrożeniowe consent mode

100 mln

roczny skumulowany budżet jakim zarządzamy dla klientów

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Zadbamy o poprawne wdrożenie Consent Mode na Twojej stronie – tak, aby spełniała ona wymogi prawne GPDR i innych regulacji

Zapomnij o ręcznym ustawianiu cookie consent i zadbaj o poprawne wdrożenie tego trybu. Tak, aby odwiedzający ją użytkownicy mieli realną możliwość wyboru cookies i zadbania o ochronę swoich danych osobowych.

Cookie Consent na Twojej stronie to konieczność!

Bez względu na to, jak duża jest strona Twojej firmy, potrzebujesz Consent Mode. Co to jest? Z perspektywy użytkownika to okienko, które pojawia się na stronie przed jej pełnym załadowaniem. To w nim użytkownik decyduje, czy zezwala na pliki cookies, i na które. Dopiero, kiedy przekaże tę informację, zaczynają się ładować odpowiednie skrypty.

Wymóg stosowania Consent Mode obowiązuje w wielu częściach świata. Takie przepisy są obecne m.in. w:

  • Unii Europejskiej (dyrektywa ePrivacy i rozporządzenie GDPR);
  • stanach USA (np. CCPA w stanie Kalifornia);
  • Brazylii (LGPD).

Za niedostosowanie się do niego grożą poważne kary finansowe – nawet do 30 000$! Uniknij ich – podejmij współpracę z Verseo!

Automatyzacja Consent Mode – z nami to proste

Zapewniamy rozwiązania, które pozwolą zautomatyzować Consent Mode i uprościć zarządzanie nim.

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 20

Elastyczny design Cookie Bannera

Dostosujemy go do stylu Twojej strony, jej kolorystyki i designu.

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 22

Proste zarządzanie

Ciesz się wygodnym zarządzaniem plikami cookie oraz skryptami stron trzecich.

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 23

Przejrzyste statystyki

Zyskaj wgląd w informacje o zgodach użytkowników na cookies. Zadbaj o optymalizację wskaźnika opt-in.

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 24

Bezpieczne przechowywanie danych

Dane gromadzone przez platformę zarządzania zgodami na pliki cookie są przechowywane na terenie Unii Europejskiej.

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 21

Zgodność z GDPR, LGPD i CCPA

System automatycznie dostosowuje treść bannera Cookie do regulacji obowiązujących w regionie, z którego na Twoją stronę wchodzi użytkownik. Dzięki temu udzielone zgody spełnią wymogi prawne.

Skorzystaj z naszego rozwiązania – to prosty sposób na zarządzanie Consent Mode na stronie

  • Integracja z Google Consent Mode
    Korzystasz z Google Ads lub Google Analytics? Musisz wdrożyć Consent Mode. Nasze narzędzie Ci to umożliwi. Zbieraj dane o użytkownikach, nie naruszając ich prywatności. Usprawnij dopasowanie treści reklamowych do ich wyborów.
  • Estetyczne i funkcjonalne banery Cookie Consent
    Baner Cookie Consent nie musi być brzydki. Ba! On nie może być brzydki! Zamiast tego należy dopilnować, by był przejrzysty i funkcjonalny, a użytkownik płynnie przechodził do Twojej strony. Dopasujemy go możliwie najlepiej do charakteru Twojej witryny – tak, aby nie zaburzał jej estetyki i wpisywał się w zasady UX. Użytkownicy to docenią!Zarówno forma każdej strony, jak i treść banerów cookie, niosą za sobą pewne ograniczenia, ale dzięki pracy na wielu szablonach dostosowujemy wygląd tak, by możliwie łączyć interesy wszystkich stron i pozostać w zgodzie z regulacjami prawnymi.
  • Wygodne monitorowanie zgód
    Nasze narzędzie skanuje zgody na skrypty stron trzecich w Twojej witrynie i daje Ci do nich dostęp. Śledź statystki, aby wiedzieć, co robią użytkownicy i maksymalizować opt-in.
  • Prosty menedżer zgód
    Zarządzaj plikami cookies w swojej witrynie i zintegruj je w ramach jednego systemu. Tak prosto jak przez naszą platformę zarządzania zgodami jeszcze nie było! Wystarczy zastąpić wszystkie skrypty śledzące i skrypty stron trzecich naszym niewielkim wycinkiem kodu. Możesz też zainstalować wtyczkę.
  • Szczegółowe akceptowanie plików cookies
    Użytkownicy Twojej witryny będą mogli skorzystać z opcji szczegółowej akceptacji cookies innych firm – tak, aby mieli pełną świadomość, na co wyrażają zgodę. To rozwiązanie zgodne z regulacjami prawnymi.
  • Rejestrowanie zgód
    Śledzimy zgody udzielane przez użytkowników Twojej witryny. Trafiają one do anonimowej, szyfrowanej bazy danych. Bez obaw – wszystkie informacje są przechowywane w pełni bezpiecznie na terenie Unii Europejskiej.

Wdrożenie Consent Mode w Google Ads

Już wiesz, co to Consent Mode. Ten element jest szczególnie ważny, gdy korzystasz z Google Ads.

Uwaga

Brak wdrożenia consent mode może spowodować obniżenie skuteczności reklam lub nawet ich zablokowanie przez system Google Ads!

 

Prawdopodobnie, już spotkałeś w swoim panelu administracyjnym Google Ads następującą informację:

“Implement consent for ads personalization – You are not providing EEA end-user consent signals required for ad personalization features. Take action before March, 2024 or your campaing performance will be impacted.”

Innymi słowy – brak wdrożenia consent mode może spowodować obniżenie skuteczności reklam lub nawet ich zablokowanie przez system Google Ads.

Powiadomienie przetłumaczone na polski brzmi następująco: „Zaimplementuj zgodę na personalizację reklam – nie przekazujesz wymaganych sygnałów zgody na funkcje personalizacji reklam dla użytkowników końcowych. Podjęcie działań jest wymagane przed marcem 2024 roku, w przeciwnym razie wydajność Twojej kampanii zostanie zaburzona.”

Kiedy użytkownik klika w reklamę prowadzącą do Twojej strony, tuż po przejściu na nią wyświetla mu się baner z prośbą o akceptację ustawień cookies.

  1. Jeśli zaakceptuje zgodę na marketingowe ciasteczka, konwersja jest rejestrowana w Google Ads.
  2. Jeżeli nie wyrazi zgody na instalację marketingowych cookies, następuje modelowanie konwersji. System rejestruje brak akceptacji i taką informację przekazuje do bazy Ads.

Oba typy informacji są zliczane w ramach konwersji.

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 26

Czy spełniasz warunki wstępne do wdrożenia Consent Mode Google?

Aby móc wdrożyć Consent Mode w Google Ads, musisz spełniać wymagania wstępne. Są wśród nich:

Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 27
prowadzenie działalności na terenie
Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Wielkiej Brytanii;
Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 28
prezentowanie użytkownikom bannera z prośbą o zgodę
na cookies z domyślnie „odznaczonymi” wszystkimi zgodami na dodatkowe ciasteczka, które nie są niezbędne;
Wdrożenie Consent Mode - zdjęcie nr 29
stosowanie Google Tag lub Google Tag Managera
– Consent Mode Google będzie działać wyłącznie z tymi elementami.

Consent Mode GA4 a modelowanie konwersji

Narzędzia Google dają możliwość zbudowania modelu konwersji zarówno wyłącznie danych od użytkowników wyrażających zgodę na dodatkowe cookies i skrypty ze stron trzecich, jak i od wszystkich – bez względu na decyzję.

To podstawowa różnica między konfiguracją zaawansowaną a podstawową.

  • Konfiguracja podstawowa bierze pod uwagę tylko dane od użytkowników udzielających zgody. Do aktywacji modelowania musi zostać dokonana określona liczba kliknięć. W efekcie jest ono mniej precyzyjne.
  • Konfiguracja zaawansowana uwzględnia dane od wszystkich użytkowników, niezależnie od tego, w jakie zgody klikną. Pozwala to na dokładniejsze modelowanie. Jest ono aktywne bez ograniczeń. Ten wariant modelowania z wykorzystaniem GTM Consent Mode jest w pełni zgodny z przepisami prawa.

Czy Google Consent Mode Implementation to rozwiązanie dla Ciebie?

Zastanawiasz się, czy Google Consent Mode Implementation to rozwiązanie, z którego powinieneś skorzystać? Wiele zależy od Twojej sytuacji.

Po pierwsze, pamiętaj, że Google Consent Mode GDPR jest dostępne wyłącznie, jeżeli Twój banner zgody na cookies ma domyślnie odznaczone zgody na ciasteczka, które nie są niezbędne oraz treści ze stron trzecich.

Po drugie, jeśli używasz CMP, czyli platformy do zarządzania Consent Mode i jest ona zintegrowana z Google Analytics 4 i Google Ads – kwestią wdrożenia Consent Mode w Google Ads i czy GA4 zajmie się jej dostawca.

Jeśli nie używasz platformy, ale korzystasz z Google Tag lub Google Tag Manager, przeprowadź implementację, korzystając z tych narzędzi.

Podsumowując więc, wdrożenie Consent Mode jest możliwe w 3 trybach:

  1. Consent Mode Google tag – konieczne jest manualne dodanie kodu do każdej podstrony;
  2. Consent Mode Google Tag Manager – zaleca się stworzenie odpowiedniego template’a  przy pomocą Tag Manager Consent API;
  3. skorzystanie ze zintegrowanej platformy do zarządzania typu Cookieyes Google Consent Mode lub nasze rozwiązanie – tak, aby cały proces odbył się szybko i w zautomatyzowany sposób.

Czym są pliki cookie?

Pliki cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwisy internetowe i przechowywane na urządzeniach użytkowników. Ich główną funkcją jest zapamiętywanie informacji o aktywnościach użytkownika w Internecie, co umożliwia serwisom dostosowywanie treści i funkcjonalności do indywidualnych preferencji użytkownika.

Dlaczego są istotne, w kontekście consent mode?

Istnieją różne typy plików cookies. „Cookies sesyjne” są tymczasowe i znikają po zamknięciu przeglądarki, podczas gdy „cookies trwałe” pozostają na urządzeniu do czasu ich wygaśnięcia lub ręcznego usunięcia. Cookies mogą być również klasyfikowane jako „pierwszej strony” (utworzone przez odwiedzaną stronę) lub „stron trzecich” (utworzone przez zewnętrzne serwisy, które mają elementy załadowane na stronie).

Cookies pełnią wiele ważnych funkcji. Ułatwiają nawigację, pamiętając ustawienia i preferencje użytkownika, takie jak wybrane języki czy dane logowania. Są także wykorzystywane w analizie ruchu internetowego, co pomaga właścicielom stron zrozumieć, jak użytkownicy z nich korzystają. Ważną rolę odgrywają również w reklamie online, pozwalając na dostosowanie wyświetlanych reklam do zainteresowań użytkownika.

Potrzebujesz więcej informacji na temat wdrożenia GTM Consent Mode? Skontaktuj się, aby uzyskać wsparcie!

Nie jesteś pewien, jak wdrożyć Consent Mode Google? Chcesz skorzystać z naszych rozwiązań w zakresie Consent Mode? Zapraszamy do współpracy. Zrobimy to za Ciebie. 🙂

Nasi eksperci dokładnie przeanalizują Twoją stronę i zaimplementują odpowiednie rozwiązanie korzystając z wybranego przez Ciebie narzędzia.

W ramach usługi otrzymasz:

  • Baner cookie zgodny z RODO i innymi wytycznymi jak np. GDPR
  • Wdrożenie Cookie Management Platform przez naszych ekspertów
  • Prawidłowe uruchamianie się skryptów względem zgody danej przez użytkownika
  • Prawidłowo zbierane dane
  • Zminimalizowanie utraty danych
  • Precyzyjne dane Google Ads

Zadzwoń lub napisz, aby porozmawiać na ten temat i poznać naszą ofertę!