Google Ads Remarketing – jak to działa?
Remarketing pozwala emitować reklamy osobom, które już odwiedziły Twoją stronę internetową lub wykazały zainteresowanie Twoimi produktami, usługami lub też innymi przejawami Twojego marketingu (np. obejrzały konkretny film na Youtubie, kliknęły w dany baner reklamowy na Facebooku lub LinkedInie).
Inwestując w remarketing koncentrujesz swój wysiłek na potencjalnych klientach, którzy są już na nieco dalszym etapie lejka sprzedażowego. Są to osoby, które wcześniej wyraziły zainteresowanie produktami lub usługami, które oferujesz, szukały informacji na ich temat i trafiły właśnie na Twoją firmę, jednak nic nie zakupiły. Wtedy z pomocą może przyjść remarketing, który po pierwsze przypomni im o ofercie, którą przeglądali, a po drugie uchroni Cię przed utratą tych potencjalnych klientów na rzecz konkurencji.
Remarketing Ads (AdWords) – Krok po kroku
- Klient odwiedza stronę internetową
- W przeglądarce klienta zapisuje się „ciasteczko – cookie”
- „Ciasteczko” przypisuje się do wybranej przez nas grupy np. użytkownik, który odwiedził zakładkę np. cennik/oferta lub zapisały się na newsletter, odwiedziły poszczególne kategorie, opuściły koszyk lub np. spędziły więcej niż 1 minutę na stronie lub blogu Twojej firmy.
- Kierujesz do tego klienta dowolny przekaz reklamowy“Ciasteczko” może być przypisane do danego użytkownika na wybranej podstronie Twojej witryny. Częstym rozwiązaniem jest śledzenie koszyków zakupowych klientów, którzy je porzucili i wstrzymali się od zakupu. Dzięki zastosowaniu remarketingu możemy im wyświetlać produkty, które zostały „prawie” zamówione i przypomnieć o wcześniejszej chęci zrealizowania zamówienia.
Przykład reklamy w remarketingu Google Ads
Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą markowego obuwia w swoim sklepie internetowym. Możesz wówczas np. stworzyć kampanię remarketingową, która zostanie nakierowana na osoby związane ze słowem kluczowym „buty damskie adidas”. Reklama ta obejmie tych, którzy odwiedzili Twoją podstronę z ofertami różnych butów marki adidas dla kobiet. W rezultacie reklamy Twoich produktów ukażą się też na innych stronach internetowych, które będą później odwiedzane przez osoby wcześniej przeglądające Twoje produkty z wyżej podanej kategorii. Grupa tych osób jest potencjalnie zainteresowana Twoim asortymentem. Możesz zatem kierować na nią reklamy z konkretnym przekazem tak aby ją bardziej zachęcić do zakupu, wspominając np. o darmowej dostawie, wydłużonym terminie zwrotu lub o innych udogodnieniach, które mogłyby zdecydować o końcowej decyzji nie porzucenia strony lub koszyka zakupowego i zrealizowaniu zakupu. Co więcej, istnieje możliwość dodania taką osobę do listy „Kategoria buty”, a potem na przykład podnieść stawkę, kiedy następnym razem ten użytkownik będzie szukał w Google podobnych produktów.
Rodzaje remarketingu w Google Ads
Remarketing w Google Ads to zaawansowane narzędzie, które dzięki specjalnym funkcjom pozwoli CI jeszcze lepiej i dokładniej stworzyć grupy osób, a co za tym idzie spersonalizować format i opcje wyświetlania Twoich reklam.
W Google Ads masz możliwość wyboru między:
Remarketing Ads – co potrzebujesz żeby zacząć?
Aby wdrożyć remarketing na swojej stronie internetowej potrzebne jest dodanie na określonego kodu śledzącego, zwanego również tagiem lub pikselem (w zależności od miejsca gdzie chcemy wyświetlać remarketing: w kampaniach Google jest on tagiem, na Facebooku i Linkedin pikselem).
Po jego zainstalowaniu w odpowiednim miejscu na stronie przez specjalistę lub informatyka kod zacznie automatycznie zbierać listę osób odwiedzających Twoją witrynę poprzez pliki cookies.
Kod ten może być różnie dostosowywany w zależności od określonych podstron czy kategorii/podkategorii. Dla wybranych podstron lub kategorii tworzona jest odpowiednia lista remarketingowa. Można więc utworzyć wiele różnych list potencjalnych klientów w zależności od np. ich wieku lub zainteresowania innymi kategoriami produktów czy usług.
Remarketing Google Ads– komu i gdzie będą wyświetlać się reklamy?
Reklamy skierowane do grup osób utworzonych z list remarketingowych będą wyświetlać się na stronach, które akceptują reklamy z Sieci Reklamowej Google lub sieci reklamowych Facebook czy Linkedin.
Kanały reklamowe wykorzystywane w remarketingu
Google remarketing Ads w podejściu Cross-channel
Poprzez połączenie kilku kanałów reklamowych wykorzystujących daną listę osób zebranych na potrzeby remarketingu masz możliwość częstszego wyświetlania swojej reklamy i przypominania się klientowi. Na przykład kierując tą daną reklamę w sieci reklamowej Google, na Facebooku oraz na Youtubie – jesteś praktycznie wszędzie tam gdzie Twój potencjalny klient! Dodatkowo wiesz, kto dokładnie odbiera Twoja reklamy: są to osoby, które wcześniej już weszły w interakcję z Twoją marką i wstępnie wyraziły nią zainteresowanie.
Jakie są inne zalety Remarketingu?
- Szybki czas docierania do potencjalnych klientów
Reklama wyświetlać się będzie osobie zapisanej na liście remarketingowej gdy tylko ta opuści Twoją stronę i będzie wyszukiwać informacji w innych miejscach. Masz więc możliwość natychmiastowego reagowania wtedy kiedy potencjalny klient jeszcze pamięta o Twoim produkcie lub usłudze, którą był zainteresowany. - Zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki
Pojawiające się reklamy nie tylko przypominać będą o produktach/ usługach Twojej firmy ale także o całej marce, która w oczach użytkowników będzie często się pojawiać co może wzmocnić jej wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. - Dokładność i precyzja reklam
Listy remarketingowe mogą być tworzone pod kątem konkretnych sytuacji, np. dla osób, które opuściły koszyk, zapisały się na webinar itp. Banery reklamowe mogą zostać wcześniej dostosowywane do danej grupy odbiorców tak aby otrzymywali oni najbardziej adekwatne komunikaty marketingowe do czynności jaką wykonali na naszej stronie (np. w przypadku pozostawienia w koszyku pary butów użytkownik będzie otrzymywał banery ze zdjęciem danych butów lub też innego obuwia, które potencjalnie może go zainteresować) - Różnorodność reklam
Dzięki galerii reklam, możliwe jest darmowe tworzenie róznego rodzaju reklam: m.in tekstowych, graficznych i wideo. Zastosowanie różnego rodzaju reklam pozwala docierać do jak największej liczby użytkowników z danej listy, odpowiadając na wymagania co do formatu reklam odpowiednich serwisów reklamowych. - Duża skala zasięgu
Możesz docierać do osób z Twoich list remarketingowych, które korzystają z różnych urządzeń oraz przeszukują różne serwisy (zarówno szukają informacji w wyszukiwarce Google, jej sieci partnerskiej reklamodawców oraz w mediach społecznościowych) - Opłacalność
Kampanie remarketingowe są tworzone przy wykorzystaniu automatycznego określania stawek. Stawki są zatem określane w czasie rzeczywistym przez system, który oblicza optymalną stawkę dla danej osoby, której wyświetlana jest Twoja reklama. Dzięki czemu wygrywasz aukcję przy najlepszej możliwej cenie. Udział w danej aukcji Google nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów. - Dokładne statystyki wyników kampanii
We wcześniej określonym przez Ciebie terminie będziesz otrzymywać raporty o wynikach swoich kampanii, miejscach wyświetlania się reklam i cenach, jakie za nie płacisz.
Remarketing ma szereg zalet, dlatego warto go uwzględnić w swoich działaniach reklamowych. To co zdecydowanie wyróżnia reklamy remarketingowe to często wyższy CTR (click through rate), czyli współczynnik klikalności, jako, że są one dokładnie dopasowane do osób, którym są wyświetlane oraz stosunkowo wysoką liczbą konwersji (w porównaniu np. do innych typów reklam) gdyż osoby, którym są one wyświetlane wcześniej wyraziły już chęć zakupu Twojego produktu lub usługi.
W Verseo dokładnie dopasowujemy rodzaj remarketingu do Twoich potrzeb oraz mamy nieograniczone możliwości kierowania reklam dla użytkowników odwiedzających Twój serwis. Co więcej stosujemy najnowocześniejsze metody kierowania reklam.
Re-marketing w sieci wyszukiwania
Stosuj różne reklamy tekstowe w wyszukiwarce w zależności od etapu zakupu/podejmowania decyzji przez klientów.
Re-marketing w sieci reklamowej
Wykorzystaj reklamy graficzne by jeszcze skuteczniej docierać do Twoich klientów. W zależności od potrzeb zachęcaj do zakupu lub informuj o nowościach. Sprawdzaj, które strony generują najlepsze powroty do strony, a które wyświetlenia mają największy wpływ na sprzedaż.
Re-marketing dynamiczny
Jeśli posiadasz konto Google Merchant Center (GMC) możesz dynamicznie wyświetlać produkty klientom. Przygotujemy animowane szablony reklam, które będą automatycznie pobierać informacje o produktach z cenami i opisami z konta GMC. Mamy dla Ciebie gotowe strategie na wykorzystanie tej formy reklamy.
Re-marketing YouTube
Zrób krok do przodu! Po reklamach tekstowych i graficznych wykorzystaj swoje filmy reklamowe do ponownego powrotu do klientów. Płacisz tylko wtedy, gdy klienci obejrzą min. 30s filmu.
Spis treści
Czytasz teraz:
Google Ads Re-marketing
- Google Ads Remarketing – jak to działa?
- Remarketing Ads (AdWords) – Krok po kroku
- Przykład reklamy w remarketingu Google Ads
- Rodzaje remarketingu w Google Ads
- Remarketing Ads – co potrzebujesz żeby zacząć?
- Remarketing Google Ads– komu i gdzie będą wyświetlać się reklamy?
- Google remarketing Ads w podejściu Cross-channel
- Jakie są inne zalety Remarketingu?
- Podsumowując