Oferta

Google Ads Re-marketing

Na początku każdego procesu tworzenia reklamy ustalana jest grupa odbiorców, do której dana reklama ma trafiać. Jak się jednak może okazać po pewnym okresie emitowania reklamy, dana grupa może być mniej lub bardziej zainteresowana produktami lub usługami reklamodawcy.
Zupełnie inaczej jest jednak w przypadku remarketingu – co jest jego największą zaletą to to, że trafia do osób, które wyraziły wcześniejsze zainteresowanie Twoim produktem lub usługą.

Sposób na dotarcie do osób, które odwiedziły już Twoją stronę internetową
Możliwość tworzenia wielu list remarketingowych
Możliwość precyzyjnego kierowania reklamy do grupy docelowej

Remarketing jest więc narzędziem jakie możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej, które sprawdza się szczególnie w przypadku długiego, skomplikowanego lub obarczonego potrzebą wielokrotnego przemyślenia przez potencjalnego klienta procesu sprzedażowego.

Remarketing – jak to działa?

Remarketing pozwala emitować reklamy osobom, które już odwiedziły Twoją stronę internetową lub wykazały zainteresowanie Twoimi produktami, usługami lub też innymi przejawami Twojego marketingu (np. obejrzały konkretny film na Youtubie, kliknęły w dany baner reklamowy na Facebooku lub LinkedInie).

Inwestując w remarketing koncentrujesz swój wysiłek na potencjalnych klientach, którzy są już na nieco dalszym etapie lejka sprzedażowego. Są to osoby, które wcześniej wyraziły zainteresowanie produktami lub usługami, które oferujesz, szukały informacji na ich temat i trafiły właśnie na Twoją firmę, jednak nic nie zakupiły. Wtedy z pomocą może przyjść remarketing, który po pierwsze przypomni im o ofercie, którą przeglądali, a po drugie uchroni Cię przed utratą tych potencjalnych klientów na rzecz konkurencji.

Remarketing – Krok po kroku

Klient odwiedza stronę internetową

W przeglądarce klienta zapisuje się „ciasteczko – cookie”

„Ciasteczko” przypisuje się do wybranej przez nas grupy

np. użytkownik, który odwiedził zakładkę np. cennik/oferta lub zapisały się na newsletter, odwiedziły poszczególne kategorie, opuściły koszyk lub np. spędziły więcej niż 1 minutę na stronie lub blogu Twojej firmy.

Kierujesz do tego klienta dowolny przekaz reklamowy

“Ciasteczko” może być przypisane do danego użytkownika na wybranej podstronie Twojej witryny. Częstym rozwiązaniem jest śledzenie koszyków zakupowych klientów, którzy je porzucili i wstrzymali się od zakupu. Dzięki zastosowaniu remarketingu możemy im wyświetlać produkty, które zostały „prawie” zamówione i przypomnieć o wcześniejszej chęci zrealizowania zamówienia.

Przykład reklamy w remarketingu

Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą markowego obuwia w swoim sklepie internetowym. Możesz wówczas np. stworzyć kampanię remarketingową, która zostanie nakierowana na osoby związane ze słowem kluczowym „buty damskie adidas”. Reklama ta obejmie tych, którzy odwiedzili Twoją podstronę z ofertami różnych butów marki adidas dla kobiet. W rezultacie reklamy Twoich produktów ukażą się też na innych stronach internetowych, które będą później odwiedzane przez osoby wcześniej przeglądające Twoje produkty z wyżej podanej kategorii. Grupa tych osób jest potencjalnie zainteresowana Twoim asortymentem. Możesz zatem kierować na nią reklamy z konkretnym przekazem tak aby ją bardziej zachęcić do zakupu, wspominając np. o darmowej dostawie, wydłużonym terminie zwrotu lub o innych udogodnieniach, które mogłyby zdecydować o końcowej decyzji nie porzucenia strony lub koszyka zakupowego i zrealizowaniu zakupu. Co więcej, istnieje możliwość dodania taką osobę do listy „Kategoria buty”, a potem na przykład podnieść stawkę, kiedy następnym razem ten użytkownik będzie szukał w Google podobnych produktów.

Rodzaje remarketingu w Google Ads

Remarketing w Google Ads to zaawansowane narzędzie, które dzięki specjalnym funkcjom pozwoli CI jeszcze lepiej i dokładniej stworzyć grupy osób, a co za tym idzie spersonalizować format i opcje wyświetlania Twoich reklam.
W Google Ads masz możliwość wyboru między:

Remarketingiem standardowym

W którym to Twoje reklamy będą wyświetlane osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę, w czasie gdy przeglądają strony www i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.

Remarketing dynamiczny

Na ten moment to najbardziej zaawansowana funkcja. Pozwala uwzględnić w reklamach konkretne produkty lub usługi, które były oglądane przez użytkowników na Twojej stronie lub w aplikacji.

Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce

Dzięki czemu Twoje reklamy docierać będą do osób, które odwiedziły Twoją witrynę, a po jej opuszczeniu wyszukują dalsze informacje w wyszukiwarce Google.

Remarketing wideo

W którym Twoje reklamy kierowane będą do osób, które weszły w interakcję z Twoimi filmami lub kanałem w YouTube, podczas korzystania z tego serwisu oraz przeglądania filmów, stron www lub korzystania z aplikacji w sieci reklamowej.

Remarketing kierowanym na listę klientów

Czyli kierowania reklam do wcześniej przesłanej listy z otrzymanymi od klientów danymi kontaktowymi. Twoje reklamy wyświetlać się w różnych usługach Google osobom zalogowanym w serwisie Google.

Remarketing – co potrzebujesz żeby zacząć?

Aby wdrożyć remarketing na swojej stronie internetowej potrzebne jest dodanie na określonego kodu śledzącego, zwanego również tagiem lub pikselem (w zależności od miejsca gdzie chcemy wyświetlać remarketing: w kampaniach Google jest on tagiem, na Facebooku i Linkedin pikselem).

Po jego zainstalowaniu w odpowiednim miejscu na stronie przez specjalistę lub informatyka kod zacznie automatycznie zbierać listę osób odwiedzających Twoją witrynę poprzez pliki cookies.

Kod ten może być różnie dostosowywany w zależności od określonych podstron czy kategorii/podkategorii. Dla wybranych podstron lub kategorii tworzona jest odpowiednia lista remarketingowa. Można więc utworzyć wiele różnych list potencjalnych klientów w zależności od np. ich wieku lub zainteresowania innymi kategoriami produktów czy usług.

Remarketing – komu i gdzie będą wyświetlać się reklamy?

Reklamy skierowane do grup osób utworzonych z list remarketingowych będą wyświetlać się na stronach, które akceptują reklamy z Sieci Reklamowej Google lub sieci reklamowych Facebook czy Linkedin.

Kanały reklamowe wykorzystywane w remarketingu

Sieć reklamowa Google

Jest to najpopularniejszy sposób na wykorzystanie remarketingu. Reklamy wyświetlać się będą w miejscach, które zostały udostępnione przez właścicieli innych serwisów internetowych. Zaletą ich jest zatem to, że dana reklama ukaże się w danym serwisie w momencie kiedy dany użytkownik z listy remarketingowej będzie go odwiedzał, a są to popularne i często odwiedzane serwisy, takie jak np. onet.pl czy gazeta.pl.

E-mail

Istnieje możliwość kierowania reklam do osób, które znajdują się wcześniej stworzonej przez Ciebie listy zapisanych maili, a więc do osób, które wyraziły zainteresowanie Twoją marką (produktami lub usługami jakie oferujesz) i zapisały się do newslettera lub też pobrały darmowe materiały oferowane po zapisaniu się na listę mailingową. Reklamy w postaci wiadomości e-mail, które będą wyświetlać się w górnych kartach skrzynek odbiorczych użytkowników.

Wyszukiwania internetowe

Twoja reklama będzie kierowana do osób, które wpisują dane hasło, powiązane z Twoją ofertą w wyszukiwarkę internetową. Na przykład, kiedy wpisywać będą nazwę sprzedawanych przez Ciebie produktów. Zaletą będzie tutaj też to, że Twoja reklama od razu będzie kierowana do osób, które są zainteresowane ofertą konkurencji.

Video

Remarketing może być stosowany również na popularnej platformie YouTube. Twoje reklamy video będą wyświetlały się podczas oglądania innych materiałów przez użytkowników serwisu.

Remarketing na Facebooku

Możliwości remarketingu są wręcz nieograniczone, możesz bowiem docierać ze swoimi reklamami również w sieci reklamowej Facebook (czyli Twoje reklamy będą wyświetlać się zarówno na Facebooku jak na Instagramie)

Remarketing na Linkedinie

Profesjonalny serwis społecznościowy czyli Linkedin to kolejny kanał, który możesz wykorzystać do swoich działań remarketingowych. Linkedin daje możliwość śledzenia osób, które odwiedziły Twoją stronę (lub konkretną podstronę), wykonały daną akcję na Twojej stronie (np. kliknęły przycisk “zapisz się”) lub też wgrania przygotowanej przez Ciebie listy osób.

Remarketing w podejściu Cross-channel

Poprzez połączenie kilku kanałów reklamowych wykorzystujących daną listę osób zebranych na potrzeby remarketingu masz możliwość częstszego wyświetlania swojej reklamy i przypominania się klientowi. Na przykład kierując tą daną reklamę w sieci reklamowej Google, na Facebooku oraz na Youtubie – jesteś praktycznie wszędzie tam gdzie Twój potencjalny klient! Dodatkowo wiesz, kto dokładnie odbiera Twoja reklamy: są to osoby, które wcześniej już weszły w interakcję z Twoją marką i wstępnie wyraziły nią zainteresowanie.

Jakie są inne zalety Remarketingu?

Istnieje wiele zalet remarketingu, w zależności od branży oraz typu biznesu może on przynieść lepsze lub jeszcze lepsze efekty z kampanii reklamowych. Korzyści jakie daje remarketing to przede wszystkim:

01

Szybki czas docierania do potencjalnych klientów

Reklama wyświetlać się będzie osobie zapisanej na liście remarketingowej gdy tylko ta opuści Twoją stronę i będzie wyszukiwać informacji w innych miejscach. Masz więc możliwość natychmiastowego reagowania wtedy kiedy potencjalny klient jeszcze pamięta o Twoim produkcie lub usłudze, którą był zainteresowany.

02

Zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki

Pojawiające się reklamy nie tylko przypominać będą o produktach/ usługach Twojej firmy ale także o całej marce, która w oczach użytkowników będzie często się pojawiać co może wzmocnić jej wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie.

03

Dokładność i precyzja reklam

Listy remarketingowe mogą być tworzone pod kątem konkretnych sytuacji, np. dla osób, które opuściły koszyk, zapisały się na webinar itp. Banery reklamowe mogą zostać wcześniej dostosowywane do danej grupy odbiorców tak aby otrzymywali oni najbardziej adekwatne komunikaty marketingowe do czynności jaką wykonali na naszej stronie (np. w przypadku pozostawienia w koszyku pary butów użytkownik będzie otrzymywał banery ze zdjęciem danych butów lub też innego obuwia, które potencjalnie może go zainteresować)

04

Różnorodność reklam

Dzięki galerii reklam, możliwe jest darmowe tworzenie róznego rodzaju reklam: m.in tekstowych, graficznych i wideo. Zastosowanie różnego rodzaju reklam pozwala docierać do jak największej liczby użytkowników z danej listy, odpowiadając na wymagania co do formatu reklam odpowiednich serwisów reklamowych.

05

Duża skala zasięgu

Możesz docierać do osób z Twoich list remarketingowych, które korzystają z różnych urządzeń oraz przeszukują różne serwisy (zarówno szukają informacji w wyszukiwarce Google, jej sieci partnerskiej reklamodawców oraz w mediach społecznościowych)

06

Opłacalność

Kampanie remarketingowe są tworzone przy wykorzystaniu automatycznego określania stawek. Stawki są zatem określane w czasie rzeczywistym przez system, który oblicza optymalną stawkę dla danej osoby, której wyświetlana jest Twoja reklama. Dzięki czemu wygrywasz aukcję przy najlepszej możliwej cenie. Udział w danej aukcji Google nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów.

07

Dokładne statystyki wyników kampanii

We wcześniej określonym przez Ciebie terminie będziesz otrzymywać raporty o wynikach swoich kampanii, miejscach wyświetlania się reklam i cenach, jakie za nie płacisz.

Podsumowując:
remarketing ma szereg zalet, dlatego warto go uwzględnić w swoich działaniach reklamowych. To co zdecydowanie wyróżnia reklamy remarketingowe to często wyższy CTR (click through rate), czyli współczynnik klikalności, jako, że są one dokładnie dopasowane do osób, którym są wyświetlane oraz stosunkowo wysoką liczbą konwersji (w porównaniu np. do innych typów reklam) gdyż osoby, którym są one wyświetlane wcześniej wyraziły już chęć zakupu Twojego produktu lub usługi.

W Verseo dokładnie dopasowujemy rodzaj remarketingu do Twoich potrzeb oraz mamy nieograniczone możliwości kierowania reklam dla użytkowników odwiedzających Twój serwis. Co więcej stosujemy najnowocześniejsze metody kierowania reklam.

Re-marketing w sieci wyszukiwania
Stosuj różne reklamy tekstowe w wyszukiwarce w zależności od etapu zakupu/podejmowania decyzji przez klientów.

Re-marketing w sieci reklamowej
Wykorzystaj reklamy graficzne by jeszcze skuteczniej docierać do Twoich klientów. W zależności od potrzeb zachęcaj do zakupu lub informuj o nowościach. Sprawdzaj, które strony generują najlepsze powroty do strony, a które wyświetlenia mają największy wpływ na sprzedaż.

Re-marketing dynamiczny
Jeśli posiadasz konto Google Merchant Center (GMC) możesz dynamicznie wyświetlać produkty klientom. Przygotujemy animowane szablony reklam, które będą automatycznie pobierać informacje o produktach z cenami i opisami z konta GMC. Mamy dla Ciebie gotowe strategie na wykorzystanie tej formy reklamy.

Re-marketing YouTube
Zrób krok do przodu! Po reklamach tekstowych i graficznych wykorzystaj swoje filmy reklamowe do ponownego powrotu do klientów. Płacisz tylko wtedy, gdy klienci obejrzą min. 30s filmu.

Katarzyna Nowakowska
Senior Ads Specialist

Przegląd konta i wycena niezbędnych prac do wykonania jest zawsze bezpłatna.

Darmowa wycena

Co mówią o nas Klienci

„Dzięki skutecznie prowadzonemu remarketingowi docieramy do osób zainteresowanych naszą ofertą, które jednak nie sfinalizowały zakupów i zachęcamy je do ich zakończenia.”

Krzysztof Muszyński

CEO

unodesign.pl