Oferta

Migracja strony

  • Bezpieczna migracja strony internetowej
  • Audyt przedmigracyjny i pomigracyjny
  • 80 udanych migracji stron i sklepów internetowych

Migracja strony lub sklepu internetowego to niezwykle wrażliwy proces. Tylko doświadczenie i kompetencje mogą uchronić Cię przed nieoczekiwanym spadkiem pozycji w Google. W ramach usługi migracyjnej, rekomendujemy również wykonanie audytów przed i po usłudze, byś zyskał pewność dobrze wykonanej pracy i ścieżki dalszego rozwoju Twojego serwisu.

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

Migracja strony - zdjęcie nr 1 Migracja strony - zdjęcie nr 2 Weronika Kaczmarek Senior SEO Specialist

Reklamują się u nas m.in.:

Migracja strony - zdjęcie nr 3 Migracja strony - zdjęcie nr 4 Migracja strony - zdjęcie nr 5 Migracja strony - zdjęcie nr 6 Migracja strony - zdjęcie nr 7 Migracja strony - zdjęcie nr 8 Migracja strony - zdjęcie nr 9 Migracja strony - zdjęcie nr 10 Migracja strony - zdjęcie nr 11 Migracja strony - zdjęcie nr 12 Migracja strony - zdjęcie nr 13 Migracja strony - zdjęcie nr 14 Migracja strony - zdjęcie nr 15 Migracja strony - zdjęcie nr 16 Migracja strony - zdjęcie nr 17 Migracja strony - zdjęcie nr 18 Migracja strony - zdjęcie nr 19 Migracja strony - zdjęcie nr 20

Jesteśmy najszybciej rosnącą agencją SEO w Polsce. Pozycjonowanie stron z Verseo podnosi średnią rentowność biznesów naszych klientów o 24% rocznie.

97% firm przedłuża z nami umowę SEO. Usługa jest przejrzysta i oparta na planie prac zaakceptowanym przez obie strony. Nasze relacje z klientami są partnerskie. Wierzymy w rozmowę i chcemy wiązać się na dłużej.

 

Opinie klientów na temat współpracy z Verseo

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"

Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea

Case Study: Rugito & Verseo

Case Study: Rugito & Verseo

"Dzięki raportom, które otrzymujemy na bieżąco, czujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, gdzie dokładnie wędrują nasze pieniądze i jak przekłada się to na sprzedaż. We współpracy z Verseo cenimy sobie najbardziej kontakt, który jest o każdej porze dnia i nocy, w praktycznie każdej sprawie".

Radosław Bartosik
Współwłaściciel Rugito.pl

Generujemy zyski dla klientów!

Generujemy zyski dla klientów!

"Szukaliśmy zaufanego partnera, który zaproponuje gotowe rozwiązania, wdroży je i na bieżąco będzie monitorować efekty. Eksperci Verseo przeanalizowali sytuację i wrócili z gotowym rozwiązaniem. W 2022 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 40% rok do roku. Estymacje Verseo pokrywają się ze stanem faktycznym.”"

Michał Tobiasz
CEO & Co-owner Fotoforma

Łączymy empatię z twardymi danymi

Łączymy empatię z twardymi danymi

"Ustalamy wszystko wspólnie i nie musimy tego sprawdzać, dopytywać, zastanawiać się. Wiemy, co ma być zrobione i to jest dostarczane w terminie. Dobra komunikacja, klimat rozmów, wzajemne zaufanie. Ważne dla nas jest też to, że po drugiej stronie jest człowiek. Ta ludzka, empatyczna twarz biznesu."

Paulina Malicka
E-commerce Manager Costway

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Działania ekspertów Verseo zapewniają stabilny wzrost widoczności marki w wirtualnej przestrzeni i zwiększenie sprzedaży w sklepie online. “Verseo cenię za partnerskie podejście, umiejętność rozmowy i etykę pracy, która skutkuje wyższą sprzedażą”.

Mateusz Stasiak
Kierownik działu Marketing i E-commerce Giacomo Conti

Wyzwania? Nie ma problemu!

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Ważnym kanałem sprzedaży dla nas, jest sprzedaż internetowa. W zeszłym roku zauważyliśmy spadek sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Zwróciliśmy się po pomoc do firmy Verseo, by wspólnie opracować plan naprawczy. Dla nas, Verseo to godny zaufania partner, z którym można się związać na wiele lat.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl

97%

Klientów SEO przedłuża
z nami umowy

24%

o tyle podnosimy średnią rentowność firm rok do roku

30

ekspertów SEO

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dlaczego dobrze zaplanowana migracja serwisu internetowego jest ważna?

  • Unikasz spadku liczby odwiedzin

    Poprzez odpowiednio wdrożone przekierowania przenosisz użytkowników na nową stronę, dzięki czemu Twoi klienci nie mają problemu z odnalezieniem Twoich produktów i usług w sieci,

  • Zachowujesz wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania

    Ograniczasz do minimum ewentualne spadki pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Nie musisz zaczynać pozycjonowania od zera, a ewentualne wahania pozycji szybko zostają ustabilizowane, gdy algorytm przeskanuje nową witrynę,

  • Nie tracisz treści i plików

    Masz pewność, że podczas migracji zostały przeniesione nie tylko wszystkie treści ze starej strony, ale też pliki, komentarze, konta użytkowników i inne elementy witryny niezbędne dla prawidłowego działania strony i komfortu użytkowników,

  • Ułatwiasz “pracę” algorytmom wyszukiwarek

    Wiesz, że strona ma prawidłową strukturę linków URL, wprowadzone linki kanoniczne i zaktualizowany sitemap.xml, więc roboty wyszukiwarek mogą łatwo przeskanować witrynę i migracja strony nie odbije się źle na pozycjach organicznych,

  • Unikasz niepotrzebnego stresu

    Migracja strony jest dobrze rozplanowana i podzielona na etapy, dlatego cały proces przebiega sprawnie, a Ty unikasz problemów i tym samym zbędnych nerwów.

Rodzaje migracji strony

Przebieg prac nad migracją strony internetowej zależy od wielu czynników, a kluczowe znaczenie dla jego ustalenia ma typ migracji. Niektóre z nich są stosunkowo proste i trwają nie więcej niż kilka dni, przygotowanie innych natomiast może zająć całe miesiące. Najpopularniejsze typy migracji to:

Zmiana hostingu

Tego rodzaju migracja strony polega wyłącznie na zmianie dostawcy hostingu i jest stosunkowo łatwa do przeprowadzenia. Jeśli przykładowo uznajemy, że opłata za miejsce na serwerze w danej firmie jest zbyt wysoka lub sam hosting nie spełnia naszych oczekiwań, możemy skorzystać z konkurencyjnej oferty i po prostu przepiąć stronę, aby wszystkie treści i pliki znajdowały się na innym serwerze. Jest to zmiana niewidoczna z punktu widzenia użytkownika strony i nie wiąże się z żadną przebudową witryny, więc stawia najmniej wyzwań podczas migracji.

Zmiana domeny

To dużo bardziej skomplikowany typ migracji strony polegający na zmianie adresu URL witryny. W tym przypadku należy przede wszystkim stworzyć stałe przekierowania 301 ze starych adresów na nowe dla wszystkich podstron w obrębie witryny. To jednak dopiero początek działań – zmiana domeny wymusza ich znacznie więcej. Należy zmienić też całe linkowanie wewnętrzne w obrębie strony oraz skontrolować poprawność działania linków zewnętrznych pozyskanych przez cały okres istnienia witryny. Konieczna jest również aktualizacja sitemap.xml a także kampanii Google Ads i ustawień w Google Analytics i Google Search Console. Jak zatem widać, zmiana domeny w wyszukiwarce google to bardzo pracowity czas dla każdego pozycjonera i chętnie weźmiemy to na siebie!

Zmiana systemu CMS

Kolejny przypadek migracji strony internetowej to przejście na nowy CMS, czyli system zarządzania treścią. Jeśli używany aktualnie CMS jest przestarzały lub niefunkcjonalny i chcemy skorzystać z innego, konieczny jest cały szereg działań przygotowujących przy przeprowadzeniu migracji. Przede wszystkim należy przenieść na nowy system wszystkie treści, pliki, zdjęcia, konta użytkowników, komentarze czy inne elementy, które znajdowały się na stronie. Na nowym CMS trzeba stworzyć strukturę całej witryny, która idealnie odwzorowuje istniejącą, oraz zadbać o wprowadzenie dokładnie takich samych adresów URL, by uniknąć występowania błędów 404. Jest to bardzo skomplikowany proces, wymagający zwykle gruntownych przygotowań i dużej ilości pracy.

Zmiana wyglądu strony

Tutaj w grę wchodzą zmiany widoczne dla użytkownika, np. nowa szata graficzna, obejmująca zmiany w menu i strukturze strony, formatowanie tekstu (np. nagłówki) czy inne elementy ważne z punktu widzenia pozycjonowania. Poziom trudności takiej migracji przy wdrożeniu nowej strony zależy od wielu czynników, na przykład wielkości strony czy liczby wprowadzanych zmian.

Fuzja stron lub wyodrębnienie subdomeny

Pierwsza z sytuacji ma miejsce, gdy chcemy połączyć dwie strony w jedną. Jest to wymagający typ migracji, ponieważ należy wziąć pod uwagę migrację z dwóch domen. Drugi typ migracji jest w zasadzie odwrotnością fuzji – oznacza wydzielenie części strony jako niezależnej domeny. Może mieć to miejsce, gdy na przykład rozwijasz markę i linia produktów czy usług ewoluuje w firmę-córkę lub kiedy chcesz wydzielić blog ze swojej strony. Jest to dużo prostszy do przeprowadzenia typ migracji.

Oczywiście typów migracji strony www może być więcej, a dodatkowo często łączą się one ze sobą, co powoduje, że proces staje się jeszcze bardziej skomplikowany. Dlatego kluczowe jest dobre przygotowanie, szczegółowy plan i zaangażowanie wszystkich osób mających wpływ na powodzenie działań (np. web developera, pozycjonera, analityka, specjalisty UX).

Jak zaplanować proces migracji serwisu www?

Migracja strony www musi zostać poprzedzona stworzeniem planu, który wyznaczy ramy działań i osadzi elementy migracji w czasie. Co należy zrobić, żeby bezproblemowo przeprowadzić proces migracji?

  1. Wybierz koordynatora migracji

    Wyznaczenie jednej osoby, która będzie czuwać nad procesem, sprawdzać postępy prac i kontrolować, co jeszcze zostało do zrobienia, usprawni działania i pozwoli uniknąć chaosu.

  2. Wybierz czas migracji w wyszukiwarce Google

    Proces migracji serwisu zaplanuj na taki moment, w którym w Twojej branży jest stosunkowo spokojnie. Przykładowo jeśli prowadzisz sklep online z zabawkami dla dzieci, na pewno nie chcesz mieć na głowie migracji przed świętami czy Dniem Dziecka, a jeśli masz pensjonat nad morzem, nie możesz sobie pozwolić na przerwy w działaniu strony w sezonie wakacyjnym i bezpośrednio przed nim. Upewnij się, że migracja nie przeszkodzi Ci w realizacji celów biznesowych.

  3. Zrób listę elementów podlegających migracji

    Wspólnie z ekspertami upewnij się, że bierzesz pod uwagę wszystkie elementy, które będzie trzeba zmigrować. (lista podstron, przekierowań, plików, grafik, linków do podmiany wewnątrz serwisu, konta pocztowe itp. – w zależności od typu migracji). Dzięki temu będziesz mieć pewność, że żadne dane nie zostaną pominięte podczas migracji.

  4. Działaj na testowej wersji strony

    Najbezpieczniej jest wprowadzać zmiany w środowisku testowym, jednocześnie utrzymując działanie starej strony aż do zakończenia procesu migracji. Dzięki temu można wprowadzać zmiany bez zbędnego pośpiechu, sprawdzając dokładnie, czy wszystko działa tak jak powinno. Ważne jest jednak by strona testowa była niepubliczna lub przynajmniej wyłączona z indeksowania przez Google.

  5. Zrób listę elementów podlegających migracji

    Wspólnie z ekspertami upewnij się, że bierzesz pod uwagę wszystkie elementy, które będzie trzeba zmigrować. (lista podstron, przekierowań, plików, grafik, linków do podmiany wewnątrz serwisu, konta pocztowe itp. – w zależności od typu migracji). Dzięki temu będziesz mieć pewność, że żadne dane nie zostaną pominięte podczas migracji.

  6. Zaangażuj w proces ekspertów

    Najlepszym rozwiązaniem zwłaszcza w przypadku skomplikowanych migracji jest zaangażowanie specjalisty z doświadczeniem w przeprowadzaniu takich zmian. Być może masz takich ekspertów w swoim dziale IT lub dziale deweloperów. Jeśli Twoi pracownicy nie przeprowadzali wcześniej takich migracji, warto zatrudnić zewnętrznego specjalistę lub agencję, aby migracja została przeprowadzona bezproblemowo i – co równie ważne – poprawnie.

Wpływ migracji na pozycjonowanie

Bardziej skomplikowane typy migracji nie mogą pozostać bez wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. To bardzo złożony proces, który na pewno będzie zauważalny w poziomie ruchu i liczbie fraz w TOP. Można jednak podjąć działania, które zminimalizują straty i pozwolą tak zaplanować migrację, żeby możliwy był szybki powrót do wysokich pozycji. Dzięki temu nie tracisz wszystkich wypracowanych wyników i nie zaczynasz od zera.

Najlepszym potwierdzeniem będzie nasze case study z firmą e-okularnicy.pl, która trafiła do nas właśnie w momencie migracji na inną platformę sklepową. Po roku współpracy osiągnęliśmy najlepsze wyniki w historii domeny — wzrost widoczności w TOP3  z 58 do 345 fraz, a w TOP10 z 364 do blisko 1200. Parametr ruchu w SEMSTORM wyliczany z uwzględnieniem liczby fraz, ich widoczności i wyszukiwań wskazuje wzrost z 268 do 10 425. Dzięki temu firma zaliczyła wzrost transakcji o ponad 46% oraz przychodów o ponad 67%.

Zobacz całe case study i dowiedz się, jak uzyskaliśmy takie efekty!

Ważne jest jednak tutaj, żeby jak najszybciej po podjęciu decyzji o migracji poinformować o planach pozycjonera opiekującego się stroną. Jeśli dotąd nie korzystałeś z usług SEO, i tak warto rozważyć zaangażowanie agencji zajmującej się pozycjonowaniem do udziału w procesie migracji. Każda strona naturalnie pozycjonuje się w sieci, zdobywa ruch i pozycje na niektóre frazy, a także buduje autorytet domeny, które szkoda tracić. Programiści i specjaliści od IT natomiast na pewno świetnie poradzą sobie z samą migracją pod względem technicznym, ale często brak im wiedzy z zakresu SEO niezbędnej, by przeprowadzić ten proces z jak najmniejszymi stratami w pozycji.

Najgorszym błędem klientów jest migracja bez uprzedzenia pozycjonera. Kiedy strona jest już przeniesiona, wypracowane wyniki często są nie do odratowania i cały proces budowania widoczności w sieci zaczyna się w zasadzie od samego początku.

Jaki jest udział pozycjonera w migracji strony?

Pozycjoner nie przeprowadza osobiście migracji strony. Jednak jeśli jest zaangażowany w proces, może wziąć udział w jej planowaniu i przedstawić swoje rekomendacje, jakie działania podjąć, by ograniczyć spadki widoczności witryny. Przykładowo może zalecić wyeksportowanie całych podstron (przynajmniej tych najważniejszych z punktu widzenia SEO), włącznie z tekstami alternatywnymi przy zdjęciach, meta description itp. Pozycjoner rekomenduje również, jak uniknąć duplikacji treści, wprowadzić linki kanoniczne, przekierowania i wiele innych czynności, które są niezbędne dla zachowania ruchu. Nie ma możliwości, żeby podczas migracji nie stracić na widoczności, jednak dostosowania się do zaleceń pozycjonera gwarantuje, że spadki będą jedynie chwilowe i łatwe do odbudowania.

Profesjonalna migracja strony internetowej

Migracja strony nie musi być stresującym i trudnym procesem, wystarczy powierzyć ją specjalistom! Korzystając z usług agencji, masz do dyspozycji nie tylko web developerów, ale też ekspertów UX, pozycjonerów, specjalistów od analityki i Google Ads, którzy są w stanie zaplanować migrację z uwzględnieniem aspektów ważnych w każdej z tych dziedzin. Kompleksowa obsługa daje Ci pewność, że migracja zostanie przeprowadzona poprawnie, z zachowaniem wszelkich zasad ostrożności, abyś nie stracił ani efektów SEO, ani plików i treści.

Chcesz przeprowadzić migrację strony z pomocą profesjonalistów? Skontaktuj się z nami i zapytaj o wycenę!