Pozycjonowanie stron cennik SEO dla usług

Podnosimy widoczność stron średnio o 506% rok do roku.
98% klientów przedłuża z nami umowy.

Local

999 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Audyt na start
  • Indywidualne raporty pozycji
  • Wytyczne do pisania tekstów

 

Standard

1 699 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Linkowanie z portali własnych
  • Audyt SEO w cenie

 

Najczęściej wybierany

Advanced

2 299 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Linki z miejsc ogólnodostępnych
  • Pełna optymalizacja techniczna

 

Advanced Plus

2 900 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Analiza działań konkurencji
  • Płatne wpisy sponsorowane

 

Pro

4 000 PLN

(obsługa miesięcznie)

Pozycjonowanie fraz bez limitu!

  • Indywidualne raporty pozycji
  • Analiza działań konkurencji
  • Konsultacje z pozycjonerem

 

Twój indywidualny pakiet

Operujesz na wyższych budżetach?

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie najlepszy? Skonsultuj się z nami!

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas!

kontakt@verseo.pl61 307 13 28

Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.

Porównanie planów

Local

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Analiza

Audyt

Historia domeny

Widoczność konkurencji

Analiza użyteczności strony

Działania konkurencji

Analiza treści konkurencji

Strategia

Local

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Optymalizacja

Dobór fraz kluczowych

Monitorowanie ważnych fraz

Optymalizacja techniczna strony

Optymalizacja wizytówki Google Maps

Local

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Content Marketing

Pakiet startowy treści

do 30 tys.
do 50 tys.
do 80 tys.
do 120 tys.
do 200 tys.

Optymalizacja treści

do 50 tys. rocznie
do 100 tys. rocznie
do 140 tys. rocznie
do 180 tys. rocznie
do 250 tys. rocznie

Wytyczne do pisania tekstów

Content premium

do 2 rocznie
do 4 rocznie

Local

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Linkowanie

Własne portale

Linki z miejsc ogólnodostępnych

Linki z forów internetowych

Płatne wpisy sponsorowane

do 2,5 tys PLN rocznie
do 4 tys. PLN rocznie

Obsługa dodatkowych zamówień klienta na wpisy sponsorowane

Local

Standard

Advanced

Advanced Plus

Pro

Raportowanie + wsparcie

Panel klienta

Doradca klienta + dedykowany specjalista SEO

Raporty widoczności domeny

Raporty pozycji

Indywidualny raport GDS

Indywidualny raport kwartalny

Do 2h konsultacji z pozycjonerem

Analiza

Local

Standard

Advanced Plus

Pro

Audyt

Historia domeny

Widoczność konkurencji

Analiza użyteczności strony

Działania konkurencji

Analiza treści konkurencji

Strategia

Optymalizacja

Local

Standard

Advanced Plus

Pro

Dobór fraz kluczowych

Monitorowanie ważnych fraz

Optymalizacja techniczna strony

Optymalizacja wizytówki Google Maps

Content Marketing

Local

Standard

Advanced Plus

Pro

Pakiet startowy treści

do 30 tys.
do 50 tys.
do 120 tys.
do 200 tys.

Optymalizacja treści

do 50 tys. rocznie
do 100 tys. rocznie
do 180 tys. rocznie
do 250 tys. rocznie

Wytyczne do pisania tekstów

Content premium

do 2 rocznie
do 4 rocznie

Linkowanie

Local

Standard

Advanced Plus

Pro

Własne portale

Linki z miejsc ogólnodostępnych

Linki z forów internetowych

Płatne wpisy sponsorowane

do 2,5 tys PLN rocznie
do 4 tys. PLN rocznie

Obsługa dodatkowych zamówień klienta na wpisy sponsorowane

Raportowanie + wsparcie

Local

Standard

Advanced Plus

Pro

Panel klienta

Doradca klienta + dedykowany specjalista SEO

Raporty widoczności domeny

Raporty pozycji

Indywidualny raport GDS

Indywidualny raport kwartalny

Do 2h konsultacji z pozycjonerem

W każdym z planów wykorzystujemy
zaawansowane narzędzia:

Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planer, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog,
SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, OnCrawl.

We wszystkich planach od Verseo otrzymujesz:

  • Spójną strategię pozycjonowania
  • Dywersyfikację profilu linków
  • Wsparcie i konsultacje
  • Dostęp do materiałów szkoleniowych
  • Dedykowanego opiekuna
  • Doświadczony zespół specjalistów SEO
  • Badanie potrzeb klienta
  • Działania nastawione na zysk klienta
  • Rozbudowany zespół redakcyjny
  • Raporty widoczności i pozycji
  • Analizę błędów na stronie
  • Dostęp do panelu klienta
  • Wytyczne optymalizacyjne
  • Optymalizację serwisu pod kątem SEO

Często zadawane pytania

 

Dobre pytanie! Pozycjonowanie stron internetowych to maraton a nie sprint i jest to kluczowa rzecz, którą warto zrozumieć przed podjęciem działań. Prace wykonane dzisiaj, mogą zaprocentować za kilka tygodni, lub nawet kilka miesięcy. Spośród wszystkich działań marketingowych, to właśnie pozycjonowanie strony www najbardziej przypomina klasyczną inwestycję gdzie pracujemy dzisiaj, by zerwać owoce za kilka miesięcy.

Prace techniczne przy kodzie lub opisach meta wykonuje się w pierwszej kolejności i to one pierwsze dają potencjalnie duże korzyści. Strategia linkowania oraz poprawiania i dodawania tekstów dostosowanych do wymogów SEO wymagają natomiast ciągłej obserwacji, a ich efekty również pojawiają się po kilku tygodnia czy miesiącach.

Optymalizacja strony internetowej jest zatem długotrwałym procesem podzielonym na poszczególne etapy. Stopień reakcji na zmiany zależy od budżetu przeznaczonego na pracę z tekstem, linkowanie i optymalizację techniczną, a także konkurencji i chociażby tego czy pozycjonujemy swoją stronę lokalnie czy ogólnopolsko. Oczywiście konkurencyjność słów kluczowych, na które się pozycjonujemy, ma pierwszorzędne znaczenie dla określenia horyzontu czasowego danego projektu pozycjonowania stron internetowych.

Załóżmy, że osiągnąłeś swoje cele w wyszukiwarce Google i na wszystkie interesujące Cię frazy wyświetlasz się w top3 wynikach wyszukiwania. Czy możesz spocząć na laurach? Cóż… niekoniecznie!

Owszem, przez jakiś czas Twoje wysokie pozycje utrzymają się, ale jeżeli konkurencja będzie dalej aktywnie działać, poszerzać swoje treści na stronie, czy rozwijać profil linków, wówczas możesz utracić hegemonię w wyszukiwarce. Można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że Google lubi, kiedy na stronie “coś się dzieje” i widać, że właściciel dba o aktualność contentu.

Dlatego jeżeli zaniechasz aktywnych działań, wówczas po pewnym czasie spadki mogą być odczuwalne, a wcześniej poniesiony koszt pozycjonowania strony www zostanie częściowo zaprzepaszczony. Może to być dotkliwe ponieważ cena pozycjonowania strony nie należy do najniższych, jeżeli chce się uzyskać dobre wyniki pozycjonowania stron internetowych.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron? Cennik pozycjonowania zależy od wielu rzeczy i nie zawsze tanie seo będzie dla Ciebie faktycznie korzystne cenowo. Zbyt niska kwota przeznaczona na pozycjonowanie strony www będzie de facto przepalona.
Dla każdej strony www można bowiem określić minimalny próg budżetowy, które zaowocuje wzrostem widoczności strony na istotne frazy kluczowe. Zbyt niska kwota i tanie pozycjonowanie stron będą de facto wrzucaniem pieniędzy do dziurawego worka.

Koszt pozycjonowania stron internetowych zależy od Twoich możliwości finansowych, ale także konkurencyjności słów kluczowych na jakie chcesz się pozycjonować, tego czy agencja seo jest doświadczona i jaką ma renomę, ale też tego czy chcesz pozycjonowanie lokalne czy jednak pozycjonowanie na cały kraj i jaka konkurencja temu towarzyszy.

Nie da się zatem jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej. Nasz cennik pozycjonowania stron internetowych na pewno ułatwi Ci nawigowanie po rynku. Jako jedni z nielicznych jesteśmy z zakresu pozycjonowania strony www i kosztów z tym związanych w pełni transparentni. Jak sam widzisz, cena pozycjonowania składa się z wielu zmiennych i odpowiedź na tak zadawane pytania jest zawsze różna. 🙂

Mówi się, że jest ponad 300 czynników rankingowych. Należy jednak wiedzieć, że ich “waga” dla procesu pozycjonowania bywa różna, a i ich istotność nie jest dana raz na zawsze bowiem może zostać zmieniona przy kolejnych aktualizacjach algorytmu Google`a. Na potrzeby FAQ można te czynniki zgrupować następująco:

  • Wskaźniki związane z domeną
  • Meta dane i treść
  • Czynniki związane z prędkością ładowania strony
  • Profil linków danej strony internetowej
  • Czynniki związane z działaniami użytkownika – UX/UI
  • Czynniki związane z algorytmem Google
  • Wpływ innych mediów na SEO jak kampanie płatne czy social media
  • Inne czynniki

Audyt SEO to kompleksowe sprawdzenie Twojej strony internetowej przez specjalistę SEO pod kątem widoczności w sieci i sprawdzenia jak pozycjonowanie stron internetowych przebiega w Twoim przypadku. Dzięki audytowi SEO dowiesz się, na jakim etapie w procesie pozycjonowania znajduje się Twoja strona www, a także otrzymasz mapę drogową dla przyszłych działań zarówno w kontekście budżetowym, jak i czasowym.

Na audyt seo warto zdecydować się szczególnie w kilku przypadkach. Najczęściej wykonuje się go, kiedy tworzysz nową stronę lub przeprowadzasz jej przebudowę. Równie dobrym powodem jest gwałtowny i statystycznie istotny spadek widoczności w wyszukiwarce lub niesatysfakcjonujące rezultaty pracy i dotychczasowych działań, kiedy pozycjonowanie stron internetowych nie jest dla Ciebie opłacalne.

Niejednokrotnie też audyt wykonuje się, by sprawdzić działania innej agencji. Nie ma w tym nic złego i może wprowadzić cenne uwagi do całej procesu. Należy przy tym pamiętać, że wiele agencji marketingowych traktuje audyt seo jako narzędzie do przejmowania klientów budując katastroficzną wizję stanu zastanego poprzez uwypuklanie wad i przykrywanie zalet i to bez znajomości przyjętej strategii seo.

Pozycjonowanie strony nie zawsze jest tylko tym co widać na zewnątrz – sporo zależy od założeń i strategii. Dlatego, przed podejmowaniem jakichkolwiek ruchów dobrze skonsultować taki audyt z osobami, które do tej pory zajmowały się pozycjonowaniem stron z prośbą o feedback. Koszt audytu seo w podstawowym zakresie to 1000-2000 złotych. Większe strony i rozbudowane serwisy oznaczają więcej pracy i dla nich wycena zaczyna się od 2500 złotych wzwyż.

Rozliczenie działań SEO za efekt to model, w którym klient płaci agencji za osiągnięte lub utrzymane wyniki widoczności wybranych fraz kluczowych. Brzmi fair? Otóż nie. Na takim rozliczeniu w zdecydowanej większości przypadków tracili klienci różnych agencji. Działo się tak dlatego, że przeciętna agencja SEO wybierała do pozycjonowania frazy, które relatywnie łatwo było wypozycjonować, ale mogły mieć znikomą wartość dla biznesu.

Niejednokrotnie też rozliczanym sukcesem mogło być wejście frazy do top10, podczas kiedy w danym biznesie sensowne byłoby tylko wejście do top2 czy top3, a niekiedy po prostu zajmowanie pierwszej pozycji. Tym samym, klienci potencjalnie płacili ciężkie success fee za frazy, które nie przynosiły faktycznie klientów.

Niemniej istotnym jest również to, że agencja seo poświęca mnóstwo czasu na optymalizację techniczną strony na samym początku trwania umowy, a pozostałe miesiące może już relatywnie obciążać mniej. Układ, w którym większość prac jest wykonywana “na wejściu”, a potem klient decyduje się np. od agencji odejść, byłby dla takiego podmiotu małą katastrofą i byłby kompletnie nieopłacalny.

Z uwagi na powyższe dwa czynniki, rozliczenie za efekt jest już rzadko spotykanym modelem płatności. Cennik pozycjonowania stron internetowych zdecydowanie częściej bazuje na stałych opłatach miesięcznych czyli tzw. rozliczeniu abonamentowym. Optymalizacja strony www wymaga podejścia metodycznego, a nie skokowego.

Rozliczenie abonamentowe to najpopularniejszy model płatności za usługi SEO, który de facto oznacza równe płatności przez cały okres trwania umowy SEO. Dzięki takiej konfiguracji, agencja może włożyć dużo pracy optymalizacyjnej w stronę na początku współpracy, a potem niejako “odzyskiwać” zainwestowany na wejściu czas i koszty.

Oczywiście nie jest tak, że kolejne miesiące naznaczone są bezczynnością. Praca z tekstem, budowanie profilu linków, prace przy przebudowie strony – to wszystko zajmuje seowca przez kolejne miesiące trwania umowy.

Najpierw jednak trzeba zadbać o fundament i to solidny! Rozliczenie abonamentowe jest też wygodniejsze dla klienta, który zyskuje przewidywalność wydatków, które nie są jednorazowym i dużym obciążeniem dla budżetu firmy. Ile kosztuje pozycjonowanie stron w rozliczeniu abonamentowym? Cennik pozycjonowania strony www znajdziesz u nas!

Hybrydowy model rozliczenia to sytuacja, w której miksujemy abonament w rozliczeniem za efekt. Oznacza to, że płacimy miesięczną stałą kwotę + success fee za osiągniętą widoczność lub ruch organiczny w sklepie. Taki model rozliczenia wymaga dużych kompetencji, zaufania i zrozumienia po obu stronach umowy. Cennik pozycjonowania strony internetowej w takim układzie jest dynamiczny i koszt pozycjonowania strony www może co miesiąc ulegać zmianie.

SXO to połączenie definicji SEO i UX. SEO to optymalizacja strony pod względami technicznymi, będąca jednym z filarów procesu pozycjonowania strony w celu podniesienia jej widoczności w wyszukiwarce Google (często, choć błędnie, z nim utożsamiana). UX natomiast, to – w skrócie – badanie zachowań i wrażeń użytkowników podczas korzystania z serwisów internetowych. Ostatecznym celem działań UX jest sprawienie, by korzystanie z serwisu było możliwie pozytywnym doświadczeniem i kierowało użytkownika do pożądanej akcji bez napotykania barier.

Innymi słowy SXO zachodzi wtedy, kiedy budujemy widoczność w sieci pracując jednocześnie nad stroną, by była maksymalnie przyjazna dla użytkownika i domykała sprzedaż. Pojęcie to funkcjonuje od około dekady i zrobiło się relatywnie modne, ale de facto oznacza połączenie dobrze znanych SEO i UX i nie zawiera w sobie nic nowego. W rzeczywistości, optymalizacja strony internetowej i jej pozycjonowanie powinno już dawno uwzględniać zachowania użytkowników jako jeden z czynników rankingowych.

Na koszt pozycjonowania strony składa się sporo zmiennych. Podstawowe to zasięg działania biznesu, konkurencja, trudność pozycjonowania wybranych fraz kluczowych, na których Ci zależy, dostęp do strony i technologia, na której została zbudowana a finalnie… Twoje możliwości finansowe.

Pozycjonowanie lokalne strony biznesu usługowego w mieście średniej wielkości i z niską konkurencją oscyluje w okolicach tysiąca złotych. Jeżeli jednak mówimy o dużym mieście, gdzie konkurencja jest większa, wówczas musimy przygotować się na 2000 złotych. Duże sklepy internetowe, działające ogólnopolsko i w zamierzeniu pozyskujące duży ruch, inwestują kilka lub nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Cennik pozycjonowania strony internetowej www często jest dostępny po złożeniu zapytania, ale w Verseo uważamy, że nie powinien stanowić tajemnicy dlatego znajdziesz go na naszej stronie internetowej, by nawigować po rynku świadomie.

Koszt audytu SEO małej strony to około 1000 złotych. Strona zawierająca bloga i bardziej bogate funkcjonalności czy zawierająca w sobie więcej podstron podnosi koszt audytu do około 2000 złotych. Dla dużych stron z wieloma podstronami, bogatym linkowaniem i potencjalnymi problemami wynikającymi z jej struktury, koszt audytu seo zaczyna się od 2500 złotych wzwyż.

Takie są orientacyjne przedziały natomiast ostateczną wyceną audytu SEO zajmuje się zawsze doświadczony pozycjoner, który szacuje pracę na bazie stanu zastanego. Skuteczne pozycjonowanie wymaga okresowego przeglądu działań, toteż na pewno w kluczowych etapach budowy czy też rozbudowy strony internetowej warto o to zadbać.

Słowo kluczowe – jak sama nazwa wskazuje – jest fundamentem działania zwanego pozycjonowaniem stron. Usługa pozycjonowanie i skuteczne pozycjonowanie strony oraz widoczność strony zasadza się właśnie na nich. Musisz zatem dobrze wiedzieć, czego i w jaki sposób szukają Twoi klienci w wyszukiwarce, a następnie zadbać o to, by wyświetlać się właśnie na takie poszukiwane słowa.

Słowo kluczowe nie może być zbyt ogólne, bowiem zazwyczaj takiemu wyszukiwaniu nie towarzyszy intencja zakupowa, a jednocześnie konkurencja na takie słowa jest bardzo duża. Lepiej skupić się na bardziej sprecyzowanych frazach, które świadczą o dokonanym przez użytkownika wstępnym researchu.

Przykład: fraza “buty męskie” buduje duży ruch w serwisie, który pozycjonuje się na nią wysoko, ale jej wartość sprzedażowa będzie relatywnie mniejsza niż np frazy “buty męskie do tenisa rozmiar 43”. Pisanie według fraz kluczowych jest istotne również dla content marketingu, a usługa pozycjonowania zasadza się głównie właśnie na nich. Cena pozycjonowania strony jest zależna w dużej mierze właśnie od konkurencyjności fraz kluczowych.

Mapa strony to inaczej plik xml, który pomaga robotom sieciowym nawigować po Twojej stronie. Dzięki sitemapie, robot szybko odnajdzie każdy ważny element strony, dzięki czemu przyspieszymy ich indeksację oraz pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Wspomniany xml to uniwersalny język znaczników, który jest niezależny od wykorzystywanej platformy czy technologii. Plik xml sitemapy to de facto lista adresów URL, które chcemy wskazać robotom sieciowym.

Mapa strony powinna zawierać wszystkie ważne i publiczne adresy – strony głównej, podstrony, kategorie, strony produktowe itd. Dzięki mapie strony robot indeksujący bazuje na gotowej liście i nie musi sam przeszukiwać wszystkich elementów.

Słynny długi ogon znany również jako long tail, to strategia na pozycjonowanie stron www polegająca na pracy nad zwiększeniem widoczności na bardziej sprecyzowane, a tym samym po prostu dłuższe frazy. Długi ogon, jako wiodąca strategia, pojawił się kiedy firmy dostrzegły – wykonując analizę konkurencji – że ogólne frazy są obstawione przez duże i zamożne firmy, a jednocześnie te frazy wielokrotnie są wyszukiwane bez intencji zakupowej. Owszem – generują duży ruch – ale inwestowanie w nie przez mniejsze podmioty byłaby stratą czasu ze względu na ograniczenia budżetowe i ich ostateczny wymiar biznesowy.

Zdecydowanie lepiej w przypadku małych i średnich firm funkcjonować na obrzeżach wyszukiwarki, gdzie dokładniejsze frazy, np “buty do piłki nożnej nike rozmiar 39”, są wpisywane już po dokonaniu przez użytkownika wstępnego researchu co może oznaczać, że jest gotowy do dokonania zakupu.

Takie frazy są niszowe, więc nie budują pojedynczo dużego ruchu ALE są o efektywniejsze. Strategia na pozycjonowanie stron www zbudowana na takich frazach jest potencjalnie najlepsza pod względem inwestycji a zysków.

Na koszt pozycjonowania strony składa się:

  • praca specjalisty SEO,
    Praca specjalisty SEO jest tym droższa, im bardziej doświadczony jest dany specjalista. W przypadku agencji to doświadczenie i jego “wycena” są uśrednione ponieważ specjalistów o różnym stopniu doświadczenia jest więcej ale dochodzi tutaj efekt wymiany wiedzy i wspólnego wspierania się.
    Specjalista SEO zajmuje się zatem optymalizacją techniczną serwisu, dokonuje audytu sytuacji zastanej i wdraża zmiany, np. w kodzie strony, w danych meta wykorzystywanych przez wyszukiwarkę, czy innych działaniach mających np. przyspieszyć ładowanie strony. Specjalista SEO zajmuje się również budową profilu linków oraz koordynuje prace związane z tworzeniem czy przerabianiem tekstów wykorzystywanych na stronie.
  • praca copywriterów,
    Praca copywritera polega na dostarczeniu unikalnych i wysokich jakościowo treści, które z jednej strony odpowiadają na potrzeby użytkowników, jak również robotów indeksujących. Oczywiście copywriter musi mieć na uwadze strategię pozycjonowania danej witryny.
  • zakup linków.
    Zakup linków również kosztuje. Oczywiście sporo agencji tworzy własne zaplecza i linkuje z ogólnodostępnych miejsc, ale w przypadku serwisów o większych potrzebach w zakresie pozycjonowania, nie obejdzie się bez dobrej selekcji, a następnie wykupieniu linków.

Wyszczególniamy trzy podstawowe sposoby rozliczania za usługi seo. Jest to model abonamentowy, model za efekt oraz model hybrydowy. Model abonamentowy to po prostu równe płatności miesięczne przez cały okres trwania umowy. Ten model rozliczenia za uslugi seo jest najczęściej spotykany i jest zdecydowanie najbardziej sprawiedliwy, a jednocześnie przewidywalny dla klienta.

Model rozliczenia za efekt funkcjonował szerzej jeszcze kilka lat temu, ale stał się źródłem wielu patologii w branży seo i obecnie większość agencji już od niego odeszła lub sukcesywnie go wypierają inne rozwiązania.

Model hybrydowy natomiast, to połączenie obu wspomnianych wyżej. Częściowo opłacamy miesięczny abonament, a częściowo godzimy się na success fee, do którego płatności dochodzi gdy agencja osiągnie zadaną widoczność pozycjonowanej strony internetowej.

Oferta pozycjonowania zawiera w sobie kilka kluczowych składowych, które mają charakter materialny i mogą zostać zmierzone. Oprócz nich, dochodzą rzeczy, które trudno jednoznacznie zmierzyć, jak np. doświadczenie agencji czy posiadane przez nią zaplecza seo.

Zwyczajowo oferta na usługę pozycjonowania i zwiększenie widoczności strony ma w treści zakontraktowaną ilość treści, konkretne elementy strony internetowej podlegające optymalizacji technicznej, jak również linkowanie z własnych zaplecz czy ogólnodostępnych miejsc. Najczęściej zadawane pytania o wycenę pozycjonowania powinny zawierać właśnie powyższe odpowiedzi.

W naszym cenniku, przy cenie pozycjonowania strony znajdziesz podstawowe parametry każdego pakietu. Oferta na pozycjonowanie stron i jej cena powinna również zawierać takie kwestie jak przeprowadzenie wstępnego audytu seo.

Strategia pozycjonowania obliczona na dłuższy czas czy jednak Google Ads dla twojej strony www? Na różnych płaszczyznach mogą się sprawdzić różne rozwiązania!

Pozycjonowanie strony internetowej to maraton. Musisz przygotować się, że zacznie przynosić realne korzyści po kilku tygodniach, a częściej kilku miesiącach. Przy dużej konkurencji może być to nawet rok. Długofalowo jest to jedna z najtańszych metod pozyskiwania klientów, ale trzeba przygotować się na czekanie. Google Ads odwrotnie – możesz praktycznie z dnia na dzień zacząć pozyskiwać klientów w określonych przez system stawkach.

Wybór między pozycjonowaniem stron a Google Ads zasadza się zatem na możliwościach finansowych i na tym, jak szybki efekt chcemy uzyskać. Google Ads będzie w kontekście długiego trwania biznesu rozwiązaniem relatywnie droższych ALE zapewni nieustający i szybki przypływ klientów i uzyskanie finansowego flow. Na efekty pozycjonowania należy dla odmiany poczekać.

W idealnym świecie firma powinna podzielić budżet i częściowo inwestować pieniądze w rozwój widoczności strony internetowej, a częściowo od razu pozyskiwać klientów z wyszukiwarki Google dzięki Adsom. W praktyce jednak większość biznesów nie może sobie pozwolić na podział budżetu marketingowego, ponieważ jest zbyt mały.

Przed obraniem drogi warto zatem zapytać o opinię doświadczonych marketingowców, którzy doradzą odpowiednią ścieżkę postępowania po przeprowadzeniu konsultacji z Tobą.

Pozycjonując stronę internetową opracowujemy strategię linkowania wewnętrznego, jak również linkowania zewnętrznego. To pierwsze wymaga „jedynie” czasu specjalisty SEO. To drugie, oprócz researchu, wymaga również budżetu, jak również wzbogacenia o analizę konkurencji.

Zajmując się budową profilu linków przychodzących trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników – np. rozkład linków trafiających na stronę internetową czy to, czy mają być „nagie” czy może jednak kierować z anchore`ów czyli konkretnych fraz kluczowych.

W pozyskiwaniu linków nie bez znaczenia jest również content marketing, który może wygenerować sporo naturalnego linkowania. Content marketing jednak również kosztuje. Niestety nie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje linkowanie – przy jednej stronie linkowanie może stanowić np. 30% całego budżetu przeznaczonego na optymalizację strony, a w innym przypadku nawet 50 czy 60%. Wszystko zależy od tego jaką strategię linkowania wewnętrznego i zewnętrznego przyjmiemy oraz tego, na jakie warunki rynkowe trafiliśmy w wyszukiwarce Google.

Ile kosztuje pojedyncze linkowanie? Wszystko zależy od jakości strony internetowej, z której chcemy pozyskać link. Najdroższe linki potrafią kosztować 5 czy 6 tysięcy złotych, najtańsze (nie licząc tych darmowych), kilkanaście złotych.

Należy jednak pamiętać, że jeden link wiosny nie czyni. Dopiero sensownie zbudowany profil linków (czyli zbiór wszystkich linków do strony) przyniesie realną korzyść stronie www.

Cena pozycjonowania i optymalizacji strony seo to przedmiot sporów i dyskusji od ponad dwóch dekad. Odpowiedź na pytanie ile inwestować w SEO zmieniała się z czasem i wynika zawsze z tego co aktualnie „działa”, ale też tego jak działają algorytmy Google i jak rośnie konkurencja w przypadku wybranych fraz kluczowych.

Wysoce konkurencyjne frazy mogą w ogóle zdyskwalifikować sensowność inwestycji w SEO w Twoim przypadku. Optymalizacja strony nadal może być potrzebna, by uzyskać chociażby lepszy wynik jakości strony internetowej dla reklam płatnych, ale nie będzie co liczyć na bezpośredni wzrost widoczności w wyszukiwarce Google.

Decyzja na temat tego CZY oraz ILE inwestować w pozycjonowanie stron powinna się pojawić dopiero po konsultacji ze specjalistą ds. pozycjonowania. To ona/on powie ile w przypadku danej witryny należy zainwestować. W przypadku małych firm lokalnych może wystarczyć 1500-2000 złotych. Dla ogólnopolskich firm usługowych będzie to już 3-5 tysięcy złotych.

W przypadku sklepów internetowych, które powinni pozyskiwać relatywnie duży ruch mówimy o jeszcze wyższych kwotach. Oczywiście wszystko to podlega wielu zmiennym, dlatego ważne jest, by konsultować się z kompetentnymi ludźmi przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Jako jedna z nielicznych agencji seo w kraju prezentujemy cennik pozycjonowania stron od razu na naszej stronie www. Uważamy, że transparentność w tym zakresie, po prostu ułatwia klientom nawigowanie po rynku. Jest to szczególnie ważne, ponieważ świadomość tej usługi – jej specyfiki – jest na rynku dosyć niska.

Dlatego prezentujemy cennik seo, jak również edukujemy naszych klientów dzięki stworzeniu Akademii Verseo, która gromadzi nasze webinary, poradniki i inne materiały, z których wiele traktuje właśnie o pozycjonowaniu stron internetowych. Jeżeli chodzi o cennik pozycjonowania stron to jest on podzielony na pakiety i wygląda następująco:

  • pakiet Local za 999 zł
  • pakiet Standard za 1699 zł
  • pakiet Advanced za 2299 zł
  • pakiet Advanced Plus za 2900 zł
  • pakiet Pro za 4000 zł
  • dedykowane pakiety

Oczywiście w naszym cenniku pozycjonowania znajdziesz różnice między pakietami i informacje, który będzie potencjalnie najlepszy dla Twojego biznesu.

 

Pozycjonowanie w Google kosztuje od tysiąca złotych dla stron lokalnych o małej konkurencji do kilkunastu tysięcy złotych dla dużych stron ogólnopolskich czy sklepów internetowych. Koszt pozycjonowania strony powinien być zawsze wypadkową możliwości budżetowych, otoczenia rynkowego i potencjalnych zysków pochodzących z kanału seo. Cennik pozycjonowania stron znajdziesz na naszej stronie internetowej i z pewnością ułatwi on odpowiedź na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie stron w Google. 🙂

Założenie i prowadzenie wizytówki firmy w Google Maps jest bezpłatne. Jeżeli prowadzisz małą firmę i działasz lokalnie, zdecydowanie dobrze jest prowadzić ją samodzielnie ponieważ nie zajmuje to relatywnie dużo czasu, a efekty mogą być całkiem spektakularne z uwagi na wzrost wyszukiwań via Google Maps.

Jeżeli jednak nie chcesz się tym zajmować, wówczas oczywiście możesz zlecić pracę przy polepszaniu widoczności Twojej wizytówki w mapach Google w ramach szerszej umowy o pozycjonowanie strony www.

Tutaj ważna uwaga! Istnieją firmy, które wysyłają maile, z których treści wynika, że przedłużenie wizytówki Google coś kosztuje. To oczywiste oszustwo i próba wyłudzenia pieniędzy.

Koszt miesięczny pozycjonowania strony www zależy od przyjętej formy rozliczania się za usługę pozycjonowania. W przypadku dominujących na rynku abonamentów, płacimy równą miesięczną „ratę” za pozycjonowanie. Jeżeli wybierzesz np. pakiet Standard z naszej oferty, wówczas koszt miesięczny pozycjonowania strony internetowej wyniesie 1699 zł.

Inne metody rozliczania miesięcznego seo

Jeżeli przyjęto formę rozliczania za efekt, wówczas miesięczny koszt seo będzie potencjalnie co miesiąc inny i będzie ulegał zmianie w zależności od pozycji poszczególnych fraz kluczowych. Nie jest to jednak preferowany model rozliczenia ponieważ nie oferuje stabilności finansowej ani dla klienta ani dla agencji. Często też pozycjonowane frazy nie były relewantne dla biznesu i firmy płacimy za frazy, które nie przynosiły klientów.

Jest jeszcze model hybrydowy zawierający stałą opłatę miesięczną oraz success fee za wyciągnięcie określonych fraz do top10 czy top3.

Pozycjonowanie lokalne z reguły jest tańsze od tego ogólnopolskiego, chyba, że mówimy o dużych ośrodkach miejskich i pozycjonowaniu strony na konkurencyjne frazy kluczowe. Poza takimi wyjątkami można jednak stwierdzić, że koszt pozycjonowania stron internetowych lokalnie powinien zamknąć się w przedziale 1500-2500 złotych.

Frazy lokalne cechują się po prostu niższą konkurencyjnością, jak i mniejszym wolumenem wyszukiwań, więc istnieje wyższe prawdopodobieństwo osiągnięcia dobrych wyników nawet z ograniczonymi zasobami finansowymi. Niemniej jednak, przed podjęciem ostatecznej decyzji, zawsze warto skonsultować się z doświadczonym w temacie specjalistą.

Z Verseo współpracuje ponad 35 specjalistek i specjalistów SEO i content marketingu oraz prawie 100 zewnętrznych copywriterów. Ich skumulowane doświadczenie stanowi o sukcesie wielu projektów, które bierzemy na swoje barki. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron odnosimy sukcesy dla naszych klientów z przeróżnych branż takich jak moda, beauty, dom i ogród, automotive, it, przemysł czy dobra szybko zbywalne. Poszczególne sylwetki każdego z nas znajdziesz w zakładce O NAS. 🙂

Wiele agencji grupuje swoje oferty pozycjonowania stron na konkretne pakiety, by je uporządkować i by lepiej się je “czytało”. Pakiety pozycjonowania stron powinny odzwierciedlać zatem podstawowe sytuacje rynkowe oraz bazowe potrzeby klientów i tak zazwyczaj się dzieje. Agencje pozycjonerskie mają ogromne doświadczenie w tym zakresie i mogą takie pakiety uszyć. W przypadku Verseo proponujemy naszym klientom 5 podstawowych pakietów pozycjonowania strony www. Poniższa lista pakietów wyjaśnia krótko, który jest dla kogo:

  • Pakiet pozycjonowania strony internetowej Local
    doskonały pakiet dla małych lokalnych biznesów usługowych z małą i średnio aktywną konkurencją.
  • Pakiet pozycjonowania strony www Standard
    to również pakiet pozycjonowania stron lokalnych, ale takich o żywszej i większej konkurencji lub takich, które należą do firm funkcjonujących w większych ośrodkach miejskich.
  • Pakiet pozycjonowania strony Advanced
    to pakiet dla firm o niskiej konkurencyjności fraz kluczowych, funkcjonujących na szerszym rynku niż tylko np. jedno miasto. Jeżeli Twój biznes może operować w promieniu np. 50/60km od siedziby, wówczas warto się nim wstępnie zainteresować.
  • Pakiet pozycjonowania strony internetowej Advanced Plus
    to również dobry pakiet dla firm usługowych o szerszym zasięgu działania, które jednak mają większą konkurencję na lokalnym rynku.
  • Pro
    pakiet dla firm świadczących usługi na terenie całej Polski, posiadających rozbudowaną konkurencję.

Oczywiście istnieje możliwość poczynienia indywidualnych ustaleń i dostosowania konkretnego pakietu pod potrzeby danego biznesu i warunków rynkowych. Z reguły jednak pakiety ułatwiają nawigowanie po rynku i są preferowanym wyborem klientów.

Katarzyna Jurewicz
Head of Copywriting

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie? Napisz do nas

Darmowa wycena

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Presja cenowa konkurencji i odpływ klientów do innych platform? Rozwiązujemy również wyzwania najwyższej wagi.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport