Oferta

Audyt analityki

  • Analiza jakości zbieranych danych
  • Identyfikacja błędów i poprawności konfiguracji GA4
  • Wskazanie możliwości GA4 dla wyzwań danej firmy

Analityka udowadnia wartość marketingu. Dlatego znakomicie upewnić się, że wszelkie sygnały i zdarzenia są poprawnie skonfigurowane w Google Analytics 4 i odpowiadają na Twoje rzeczywiste potrzeby związane z raportowaniem i analizą działań. Sprawdzimy co jest ok, a co wymaga poprawy.

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

Audyt analityki - zdjęcie nr 1 Audyt analityki - zdjęcie nr 2 Danuta Janicka Digital Ads & Optimization Specialist

Reklamują się u nas m.in.:

Audyt analityki - zdjęcie nr 3 Audyt analityki - zdjęcie nr 4 Audyt analityki - zdjęcie nr 5 Audyt analityki - zdjęcie nr 6 Audyt analityki - zdjęcie nr 7 Audyt analityki - zdjęcie nr 8 Audyt analityki - zdjęcie nr 9 Audyt analityki - zdjęcie nr 10 Audyt analityki - zdjęcie nr 11 Audyt analityki - zdjęcie nr 12 Audyt analityki - zdjęcie nr 13 Audyt analityki - zdjęcie nr 14 Audyt analityki - zdjęcie nr 15 Audyt analityki - zdjęcie nr 16 Audyt analityki - zdjęcie nr 17 Audyt analityki - zdjęcie nr 18 Audyt analityki - zdjęcie nr 19 Audyt analityki - zdjęcie nr 20

 

Nasze kompetencje techniczne i chłodne umysły – kiedy trzeba 😉 – dostarczą Ci rozwiązanie każdego wyzwania związanego z analityką danych.

Niezależnie od tego, czy chcesz skonfigurować zbieranie danych od podstaw, namierzyć błąd, czy po prostu sprawdzić czy dane zbierają się poprawnie, zapraszamy Cię do porozmawiania.

 

Opinie klientów na temat współpracy z Verseo

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"

Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea

Case Study: Rugito & Verseo

Case Study: Rugito & Verseo

"Dzięki raportom, które otrzymujemy na bieżąco, czujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, gdzie dokładnie wędrują nasze pieniądze i jak przekłada się to na sprzedaż. We współpracy z Verseo cenimy sobie najbardziej kontakt, który jest o każdej porze dnia i nocy, w praktycznie każdej sprawie".

Radosław Bartosik
Współwłaściciel Rugito.pl

Generujemy zyski dla klientów!

Generujemy zyski dla klientów!

"Szukaliśmy zaufanego partnera, który zaproponuje gotowe rozwiązania, wdroży je i na bieżąco będzie monitorować efekty. Eksperci Verseo przeanalizowali sytuację i wrócili z gotowym rozwiązaniem. W 2022 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 40% rok do roku. Estymacje Verseo pokrywają się ze stanem faktycznym.”"

Michał Tobiasz
CEO & Co-owner Fotoforma

Łączymy empatię z twardymi danymi

Łączymy empatię z twardymi danymi

"Ustalamy wszystko wspólnie i nie musimy tego sprawdzać, dopytywać, zastanawiać się. Wiemy, co ma być zrobione i to jest dostarczane w terminie. Dobra komunikacja, klimat rozmów, wzajemne zaufanie. Ważne dla nas jest też to, że po drugiej stronie jest człowiek. Ta ludzka, empatyczna twarz biznesu."

Paulina Malicka
E-commerce Manager Costway

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Działania ekspertów Verseo zapewniają stabilny wzrost widoczności marki w wirtualnej przestrzeni i zwiększenie sprzedaży w sklepie online. “Verseo cenię za partnerskie podejście, umiejętność rozmowy i etykę pracy, która skutkuje wyższą sprzedażą”.

Mateusz Stasiak
Kierownik działu Marketing i E-commerce Giacomo Conti

Wyzwania? Nie ma problemu!

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Ważnym kanałem sprzedaży dla nas, jest sprzedaż internetowa. W zeszłym roku zauważyliśmy spadek sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Zwróciliśmy się po pomoc do firmy Verseo, by wspólnie opracować plan naprawczy. Dla nas, Verseo to godny zaufania partner, z którym można się związać na wiele lat.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl

96%

klientów przedłuża z nami umowy

24%

o tyle podnosimy średnią rentowność firm rok do roku

100 mln

roczny skumulowany budżet jakim zarządzamy dla klientów

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Kiedy wykonać audyt analityki?

Jeżeli Twoje konto Google Analytics niepoprawnie zbiera dane, podejmowane na ich podstawie decyzje tracą na wartości. Konsekwencje mogą być poważne. Być może intensywnie rozwijasz kanał marketingowy, który nie jest kluczowy przy osiąganiu wyznaczonego celu lub przeznaczasz swój budżet marketingowy na kampanie, które w rzeczywistości nie przynoszą oczekiwanych efektów.

Niestety, poprzez nieodpowiednio skonfigurowaną analitykę możesz przez długi czas błędnie oceniać skuteczność swoich działań, a w konsekwencji podejmować błędne decyzje biznesowe. Jeżeli w Twojej firmie dane dostarczane przez system Google Analytics zasadniczo różnią się od informacji wysyłanych przez działy sprzedaży, magazyn czy marketing, to znak, że warto wykonać audyt ustawień analityki.

Monitoring wskaźników świadczących o rozwoju firmy (tzw. KPI) pozwala zarówno na szybkie reagowanie w przypadku dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej, jak i długofalową ocenę skuteczności działań. Obecnie coraz więcej czynników ma na nie wpływ, a tym samym, coraz trudniej jest interpretować gromadzone dane. By dowiedzieć się czy w odpowiedni sposób Twoja firma zbiera, weryfikuje i analizuje dane z kampanii dostępne w Google Analytics, Verseo oferuje audyt analityki.

Audyt analityki – najczęściej pojawiające się błędy i ich konsekwencje

Ponad 76% kont Google Analytics nie zbiera danych w sposób poprawny. To zatrważająca statystyka. Idąc dalej śladem interesujących metryk: jedynie co 10 konto korzysta z takich ustawień jak grupowanie treści, grupowanie kanałów czy segmenty niestandardowe. Oznacza to, że zdecydowana większość użytkowników nie wykorzystuje nawet w połowie możliwości, jakie oferuje nam Google Analytics.

Jakie błędy pojawiają się najczęściej podczas przeprowadzanych audytów przez specjalistów Verseo?

  1. Niepoprawne osadzenie kodu śledzenia

Częstą przyczyną błędnego zbierania danych jest pominięcie którejś z podstron podczas implementowania kodu Google Analytics. Powoduje to wysyłanie wybiórczych informacji. Kod śledzenia powinien być umieszczony w obrębie każdej podstrony serwisu.

Innym powodem zbierania niepoprawnych danych jest występowanie dokładnie tego samego kodu Google Analytics na wybranej lub co gorsza, każdej podstronie witryny. Powoduje to dublowanie się takich metryk jak: sesje, odsłony, konwersje czy zdarzenia.

  1. Brak wykluczenia ruchu wewnętrznego

Na koncie Google Analytics zawsze powinniśmy pamiętać o wykluczeniu ruchu wewnętrznego. To bardzo ważne, ponieważ wejścia na stronę generowane przez pracowników firmy często zaburzają zbierane dane i sprawiają, że są one mylące. Jeśli ruch został tylko zdefiniowany lub podczas wykluczenia nie zostały wzięte pod uwagę wszystkie adresy IP firmy część ważnych wyników może zostać zanieczyszczona. W Verseo przeprowadzając audyt analityki upewniamy się, że na Twoim koncie ruch wewnętrzny został odpowiednio zdefiniowany oraz wykluczony.

  1. Brak śledzenia istotnych zdarzeń lub ich niepoprawna konfiguracja

Jeżeli nie skonfigurowałeś śledzenia zdarzeń istotnych dla Twojego biznesu, ciężko będzie dokonać wartościowej analizy pod kątem skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Ponad 62% sklepów online nie mierzy takich akcji jak dodanie produktu do koszyka czy rozpoczęcie procedury zakupowej.

Warto podkreślić fakt, iż samo występowanie zdarzeń w panelu Google Analytics nie oznacza jeszcze sukcesu. Wyniki przeprowadzonych audytów pokazują, że średnio 1/10 witryn ma je niepoprawnie skonfigurowane. Uruchamianie się zdarzeń w niewłaściwym momencie lub aktywowanie ich kilkukrotnie podczas pojedynczej akcji to najczęściej pojawiające się błędy.

Kolejną istotną sprawą jest zweryfikowanie występowania zdarzeń z interakcją, czyli takich, które powodują, że konkretna sesja nie zostanie zaliczona jako odrzucenie, nawet jeśli użytkownik nie przejdzie na kolejną podstronę. Nie chcemy bowiem, by wszystkie zdarzenia wpływały na współczynnik odrzuceń, ponieważ takie działanie diametralnie zaburza dane dotyczące zaangażowania użytkowników na stronie.

  1. Niewłaściwe ustawienie celów lub ich brak

Brak pomiaru celów to brak możliwości wyciągania wniosków dotyczących skuteczności kanałów marketingowych. Bez takiej wiedzy Twoja firma nie jest w stanie poprawnie alokować budżet reklamowy czy inwestować w dalszy rozwój SEO, ponieważ nie posiada wiarygodnych informacji, czy przynosi to wymierne korzyści.

  1. Brak połączenia z kontem Google Ads/Google Search Console

Połączenie zarówno z kontem Google Ads jak i Google Search Console pozwala na skuteczniejszą analizę metryk dotyczących ruchu na stronie i zaangażowania użytkowników. Dodatkowo możemy importować cele skonfigurowane na koncie Google Analytics do panelu reklamowego, w efekcie czego nasza kampania reklamowa działa skuteczniej.

  1. Nieprawidłowe przypisywanie źródła ruchu

Poza nieprawidłowym zbieraniem danych o zdarzeniach i konwersjach, błędy polegające na niewłaściwym przypisywaniu źródła ruchu to drugi najczęściej pojawiający się problem. Może on wynikać z dwóch powodów:

  • brak wykluczeń niechcianych witryn odsyłających (np. bramki płatnicze),
  • występowanie parametrów UTM w obrębie witryny.

Skutkuje to nadpisywaniem właściwego źródła ruchu, które doprowadziło użytkownika do Twojej strony. Efekt? Analizując skuteczność kanałów Twoja firma bazuje na niewłaściwych danych.

Innym problemem związanym z analizą sposobu pozyskiwania użytkowników jest niewłaściwe przypisanie źródła ruchu do konkretnego kanału. Jeśli widzisz, że w Domyślnym grupowaniu kanałów sekcja Other zbiera więcej niż 5% ruchu, czas pomyśleć o niestandardowej konfiguracji.

Problematyczny dla Google Analytics jest również ruchu pochodzący z portalu Facebook, który bardzo rzadko przyporządkowany jest do kanału Social. Wszystko to ostatecznie sprawia, że analiza źródeł pozyskiwania użytkowników na poziomie kanałów jest niepoprawna.

Audyt Google Analytics z Verseo

W ramach usługi sprawdzamy poprawność implementacji kodu śledzenia, weryfikujemy wiarygodność zebranych danych, aktywność wprowadzonych ustawień takich jak cele czy zdarzenia oraz ich poprawność działania.

Jeżeli po przeprowadzonym przez nas audycie zdecydujesz się na naprawę swojej usługi Google Analytics z Verseo, zwrócimy Ci jego koszt odejmując go od kwoty za działania naprawcze!

Zapoznaj się z zakresem naszego audytu, a jeżeli potrzebujesz czegoś więcej – napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie indywidualny plan dostosowany do Twoich potrzeb!

Poniżej znajdziesz informację, jakie ustawienia zostaną przez nas sprawdzone i ocenione

ETAP I – Kod Śledzenia

  • Implementacja kodu śledzenia
  • Badanie poprawności zbierania danych w stworzonej usłudze
  • Tryb uzyskiwania zgody (cookie banner + consent mode)

ETAP II – Konfiguracja

  • Strefa czasowa raportów
  • Ustawienia strumienia danych
  • Konfiguracja pomiaru zaawansowanego
  • Wykluczenie ruchu wewnętrznego
  • Wykluczenie niechcianych linków odsyłających
  • Google Signals
  • Czas przechowywania danych

ETAP III – Warstwa danych (dataLayer)

  • Kompletność warstwy danych pod kątem eventów rekomendowanych
  • Duplikacja eventów w warstwie danych
  • Poprawność przesyłanych informacji

ETAP IV – Jakość danych

  • Obecność zdarzeń rekomendowanych
  • Aktywność zdarzeń rekomendowanych
  • Parametry zdarzeń rekomendowanych

ETAP V – Pomiar

  • Odbiorcy
  • Wyszukanie w witrynie
  • Grupowanie treści
  • Współczynniki konwersji w raportach standardowych

ETAP VI – Konwersje

  • Dobór konwersji pod kątem celu biznesowego
  • Zliczanie konwersji
  • Lejek ścieżki konwersji

ETAP VII – Linkowanie

  • Google Ads
  • Google Merchant Center
  • Google Search Console

 

Potrzebujesz indywidualnej oferty? Skontaktuj się z nami, a nasz specjalista pomoże dobrać odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy

Czas potrzebny na wykonanie audytu zależy od obecnych ustawień konta Google Analytics oraz wielkości witryny.

Warto pamiętać o tym, że namierzenie błędów to połowa sukcesu na drodze do dobrze funkcjonującej web analityki. Druga połowa związana jest z poprawną i kompleksową konfiguracją konta, co robimy w ramach pakietów analityki.