Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Case study Saketos

case study google ads saketos

Dziś o kliencie doskonałym – czyli o Saketos! Współpracujemy razem już od 2018 roku, a w ciągu tych kilku lat zdążyliśmy wspólnie przejść przez rebranding firmy (zmieniając jej nazwę oraz uspójniając identyfikację wizualną), dopracować funkcjonalność sklepu internetowego oraz przetestować różne rozwiązania w kampanii Google Ads

Saketos to bardzo świadomy klient, doskonale nadążający za wymaganiami rynku online i e-commerce. Firma jest otwarta na testowanie nowych rozwiązań i sprawdzanie co może zadziałać, bazując na doświadczeniu naszych specjalistów. Prowadząc kampanie dla Saketos cały czas skupiamy się na najbardziej rokujących rozwiązaniach, ale też często wracamy do tego, co w przeszłości nie działało, aby sprawdzić jak wypadnie w danym sezonie.

Dowody na otwartość do testów i ciągły rozwój?

Współpracę zaczynaliśmy z miesięcznym budżetem reklamowym na poziomie 40 000 zł, a dziś, w sezonie, sięga on nawet 300 000 zł. 

budżet reklamowy na początku współpracy

Zacznijmy jednak od początku – kilka słów o Saketos

Firma istnieje na rynku już 13 lat. Zajmuje się sprzedażą detaliczną oraz hurtową woreczków dekoracyjnych, wykonanych z juty, organzy, bawełny, lnu, satyny i wielu innych materiałów. Oferuje woreczki w różnych rozmiarach i wzorach, które klient może sobie dowolnie personalizować. 

Woreczki organza – taką nazwą posługiwała się firma jeszcze do połowy 2020 roku – stały się na tyle popularne w różnych krajach, że coraz ciężej było przetłumaczyć nazwę na różne języki, a tym samym, utrzymać spójność w komunikacji. Dlatego też firma zdecydowała się na rebranding. Zmianie została poddana zarówno nazwa jak i logo firmy. Dobrze pamiętamy ostateczne głosowanie, które miało wyłonić zwycięzcę najlepiej prezentującego się logo. W wyborze uczestniczył cały team Verseo. Decyzja nie była łatwa, jednak obecna nazwa i logo firmy szybko znalazły swoich fanów:

saketos oferta
nowe logo Saketos

Przez ostatnie lata firma dynamicznie zdobywała nowe rynki, oferując swoje woreczki m.in w Niemczech, Belgii, we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Irlandii, Austrii, Holandii, Czechach oraz oczywiście w Polsce. 

Saketos przyświeca tylko jedna myśl: “Nasze woreczki, Twoje pomysły”. Woreczki można bowiem wykorzystać na wiele sposobów i do różnych celów. I to jest to, co firma i jej klienci lubią najbardziej. 😊 

Na czym polega sukces kampanii Google Ads Saketos?

Od początku współpracy z Saketos bazujemy na dopracowanym przekazie reklamowym i czystej komunikacji z klientami. Treści reklamowe mają na celu odpowiedzieć na ich potrzeby, a dzięki odpowiedniej konstrukcji, uzyskać wysokie noty również w wynikach jakości kampanii Google.

Firma Saketos doskonale zdaje sobie sprawę jak wielką rolę odgrywa content marketing. Tworząc dobrej jakości opisy produktów i inne treści na stronie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży z kampanii Google Ads. 

Co więcej, firma zwraca uwagę również na kwestie związane z doświadczeniem użytkownika na stronie www, w końcu aż 88% użytkowników nie chce wrócić na witrynę, która ma zły UX. Podejmowane są więc działania poprawiające kwestię wizualną sklepu jak i jego funkcjonalność i przystosowanie do różnych urządzeń. 

opinie o sklepie saketos

Jak wygląda współpraca Saketos z naszymi specjalistami?

Śmiało możemy powiedzieć, że dzięki takim klientom jak Saketos, pod koniec dnia wychodzimy z pracy z uśmiechem od ucha do ucha. Nasza relacja oparta jest na dużym zaufaniu i współpracy nakierowanej na konkretny cel. Klient chętnie testuje m.in różne kombinajce słów kluczowych w kampaniach, listy odbiorców standardowych i niestandardowych. Optymalizacja oraz testy dotyczą również kanałów w Google Ads: kampani w sieci wyszukiwania, kampanii brandowych i produktowych, a także strategii optymalizacji, w tym strategii automatycznych. Mamy więc spore pole do popisu, a to akurat lubimy najbardziej. 😊

Strategia Google Ads i Efekty

Saketos z sukcesem wchodzi na nowe rynki oferując swoje woreczki coraz to większej rzeszy klientów. Wspomniane testy pozwoliły na opracowanie indywidualnych strategii kampanii w różnych krajach. Poniżej posłużymy się przykładem kampanii Google Ads prowadzonych na rynku niemieckim. Tutaj świetnie sprawdzają się strategie bazujące na maksymalizacji docelowego ROAS, których wyniki analizujemy zarówno dla zakupów detalicznych w sklepie online, jak i dla zapytań złożonych przez klientów hurtowych, w formie formularzy kontaktowych. 

W listopadzie 2020 roku wartość wszystkich konwersji kampanii prowadzonych na rynku niemieckim przekroczyła 380 tys. zł. Wynik ten był o 63% procent wyższy niż w roku poprzednim i o 53% wyższy niż dwa lata wcześniej. 

wartość konwersji sklep internetowy case study

Kampanie produktowe Google Ads

reklama produktowa case study saketos

Saketos korzysta z porównywarki cen Verseo CSS, dzięki czemu oszczędza koszty przy kampaniach produktowych. Rozwiązanie to zapewnia udział w aukcji przy pominięciu marży narzucanej przez Google i umożliwia firmie zaoszczędzenie nawet do 20% nakładów finansowych na kampanię. 

Warto zwrócić uwagę, że woreczki dekoracyjne to również produkt sezonowy. Dla Saketos największy sezon sprzedażowy trwa przez około dwa / trzy miesiące w roku. Wartości konwersji w najlepszych miesiącach pod względem sprzedaży, tj. w październiku i listopadzie, są średnio o 50%-75% wyższe niż w innych miesiącach. Korzystanie z porównywarki cenowej Verseo pozwala więc wykorzystać w kampanii do 20% więcej budżetu niż konkurencja reklamująca produkty z wykorzystaniem innego systemu CSS.

W kampanii bierze udział ok. 700 – 1000 produktów dostępnych na stronie www. Testowane są obecnie kampanie automatyczne, z których efektywności zarówno klient jak i my jesteśmy zadowoleni. Taki typ kampanii jest połączeniem standardowych kampanii produktowych oraz kampanii remarketingowych w sieci reklamowej. Dzięki inteligentnemu ustawianiu stawek zdołaliśmy obniżyć koszt konwersji o 22% (porównanie wyników lipiec / listopad 2020).

Kampania brandowa Google Ads

Oprócz prowadzonych kampanii produktowych oraz kampanii w sieci wyszukiwania, opierających się na słowach kluczowych dotyczących produktów, prowadzimy również kampanie brandowe. Wyniki tych kampanii, to dowód na to, że coraz więcej firm oraz osób prywatnych zna markę Saketos i produkty, jakie oferuje. W tym przypadku, w 2020 roku udało nam się obniżyć koszty konwersji aż o 71%

Klienci na stronę Saketos trafiają z różnymi intencjami, dlatego korzystamy z różnych kanałów reklamowych dostępnych w Google Ads, które pozwalają nam odpowiedzieć na ich zapytania w zależności od poszukiwanych rozwiązań. A dzięki kampaniom brandowym szerzymy świadomość marki zarówno wśród klientów detalicznych jak i hurtowych. 

Plany na przyszłość

W tym roku Saketos planuje znacznie rozbudować swój magazyn, aby móc odpowiedzieć na zamówienia klientów detalicznych i hurtowych z kilkunastu krajów. Badając trendy oraz konsultując swoją ofertę z klientami, firma zdecydowała się wprowadzić do asortymentu również torby płócienne. 

Podążając za trendami w marketingu internetowym oraz na podstawie wyników z kampanii razem z Saketos mamy również w planach w tym sezonie testować więcej reklam displayowych oraz wideo na Youtube. Być może powstanie o naszych działaniach kolejne studium przypadku. 😊

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content Marketing Manager. A więc jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią. Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn, budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Case study: kampania Google AdWords promująca usługi
Artykuł gościnny

Reklamy AdWords – idealne narzędzie do promowania usług! Niezbędnym elementem optymalizacji kampanii AdWords jest analiza słów kluczowych wybranych do kampanii, […]

case study branża fmcg
Case study – branża FMCG
Magdalena Walczak

Reklama Programmatic to nowoczesny sposób docierania do odbiorców w internecie, za pomocą którego można osiągnąć wynik nawet trzykrotnie lepszy, niż […]

case study allegro ads
Kampanie Allegro Ads – Case study
Maciej Popiołek

Case 1 – Kampanie Allegro Ads – jak reagować na sezonowość Sezonowość to jeden z głównych czynników, który należy brać […]

case study dom i ogród
Case study – branża dom i ogród
Artur Krawczyk

Często naszą pracę nad pozycjonowaniem zaczynamy, gdy klient ma już zbudowaną pewną widoczność w sieci wyszukiwania oraz renomę wśród klientów […]

case study branża obuwnicza
Case study – branża obuwnicza
Magdalena Walczak

W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród […]

case study reklama branży elektrotechnicznej
Case study – branża elektrotechniczna
Izabela Pirańska

Pozycjonowanie jest procesem, którego powodzenie zależy od różnych czynników – jakości strony, bazy linków, ilości i formatowania tekstów, wielkości i […]