Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Case study Saketos (Google Ads)

case study google ads saketos

Dziś o kliencie doskonałym – czyli o Saketos! Współpracujemy razem już od 2018 roku, a w ciągu tych kilku lat zdążyliśmy wspólnie przejść przez rebranding firmy (zmieniając jej nazwę oraz uspójniając identyfikację wizualną), dopracować funkcjonalność sklepu internetowego oraz przetestować różne rozwiązania w kampanii Google Ads

Saketos to bardzo świadomy klient, doskonale nadążający za wymaganiami rynku online i e-commerce. Firma jest otwarta na testowanie nowych rozwiązań i sprawdzanie co może zadziałać, bazując na doświadczeniu naszych specjalistów. Prowadząc kampanie dla Saketos cały czas skupiamy się na najbardziej rokujących rozwiązaniach, ale też często wracamy do tego, co w przeszłości nie działało, aby sprawdzić jak wypadnie w danym sezonie.

Dowody na otwartość do testów i ciągły rozwój?

Współpracę zaczynaliśmy z miesięcznym budżetem reklamowym na poziomie 40 000 zł, a dziś, w sezonie, sięga on nawet 300 000 zł. 

budżet reklamowy na początku współpracy

Zacznijmy jednak od początku – kilka słów o Saketos

Firma istnieje na rynku już 13 lat. Zajmuje się sprzedażą detaliczną oraz hurtową woreczków dekoracyjnych, wykonanych z juty, organzy, bawełny, lnu, satyny i wielu innych materiałów. Oferuje woreczki w różnych rozmiarach i wzorach, które klient może sobie dowolnie personalizować. 

Woreczki organza – taką nazwą posługiwała się firma jeszcze do połowy 2020 roku – stały się na tyle popularne w różnych krajach, że coraz ciężej było przetłumaczyć nazwę na różne języki, a tym samym, utrzymać spójność w komunikacji. Dlatego też firma zdecydowała się na rebranding. Zmianie została poddana zarówno nazwa jak i logo firmy. Dobrze pamiętamy ostateczne głosowanie, które miało wyłonić zwycięzcę najlepiej prezentującego się logo. W wyborze uczestniczył cały team Verseo. Decyzja nie była łatwa, jednak obecna nazwa i logo firmy szybko znalazły swoich fanów:

saketos oferta
nowe logo Saketos

Przez ostatnie lata firma dynamicznie zdobywała nowe rynki, oferując swoje woreczki m.in w Niemczech, Belgii, we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Irlandii, Austrii, Holandii, Czechach oraz oczywiście w Polsce. 

Saketos przyświeca tylko jedna myśl: “Nasze woreczki, Twoje pomysły”. Woreczki można bowiem wykorzystać na wiele sposobów i do różnych celów. I to jest to, co firma i jej klienci lubią najbardziej. 😊 

Na czym polega sukces kampanii Google Ads Saketos?

Od początku współpracy z Saketos bazujemy na dopracowanym przekazie reklamowym i czystej komunikacji z klientami. Treści reklamowe mają na celu odpowiedzieć na ich potrzeby, a dzięki odpowiedniej konstrukcji, uzyskać wysokie noty również w wynikach jakości kampanii Google.

Firma Saketos doskonale zdaje sobie sprawę jak wielką rolę odgrywa content marketing. Tworząc dobrej jakości opisy produktów i inne treści na stronie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży z kampanii Google Ads. 

Co więcej, firma zwraca uwagę również na kwestie związane z doświadczeniem użytkownika na stronie www, w końcu aż 88% użytkowników nie chce wrócić na witrynę, która ma zły UX. Podejmowane są więc działania poprawiające kwestię wizualną sklepu jak i jego funkcjonalność i przystosowanie do różnych urządzeń. 

opinie o sklepie saketos

Jak wygląda współpraca Saketos z naszymi specjalistami?

Śmiało możemy powiedzieć, że dzięki takim klientom jak Saketos, pod koniec dnia wychodzimy z pracy z uśmiechem od ucha do ucha. Nasza relacja oparta jest na dużym zaufaniu i współpracy nakierowanej na konkretny cel. Klient chętnie testuje m.in różne kombinajce słów kluczowych w kampaniach, listy odbiorców standardowych i niestandardowych. Optymalizacja oraz testy dotyczą również kanałów w Google Ads: kampani w sieci wyszukiwania, kampanii brandowych i produktowych, a także strategii optymalizacji, w tym strategii automatycznych. Mamy więc spore pole do popisu, a to akurat lubimy najbardziej. 😊

Strategia Google Ads i Efekty

Saketos z sukcesem wchodzi na nowe rynki oferując swoje woreczki coraz to większej rzeszy klientów. Wspomniane testy pozwoliły na opracowanie indywidualnych strategii kampanii w różnych krajach. Poniżej posłużymy się przykładem kampanii Google Ads prowadzonych na rynku niemieckim. Tutaj świetnie sprawdzają się strategie bazujące na maksymalizacji docelowego ROAS, których wyniki analizujemy zarówno dla zakupów detalicznych w sklepie online, jak i dla zapytań złożonych przez klientów hurtowych, w formie formularzy kontaktowych. 

W listopadzie 2020 roku wartość wszystkich konwersji kampanii prowadzonych na rynku niemieckim przekroczyła 380 tys. zł. Wynik ten był o 63% procent wyższy niż w roku poprzednim i o 53% wyższy niż dwa lata wcześniej. 

wartość konwersji sklep internetowy case study

Kampanie produktowe Google Ads

reklama produktowa case study saketos

Saketos korzysta z porównywarki cen Verseo CSS, dzięki czemu oszczędza koszty przy kampaniach produktowych. Rozwiązanie to zapewnia udział w aukcji przy pominięciu marży narzucanej przez Google i umożliwia firmie zaoszczędzenie nawet do 20% nakładów finansowych na kampanię. 

Warto zwrócić uwagę, że woreczki dekoracyjne to również produkt sezonowy. Dla Saketos największy sezon sprzedażowy trwa przez około dwa / trzy miesiące w roku. Wartości konwersji w najlepszych miesiącach pod względem sprzedaży, tj. w październiku i listopadzie, są średnio o 50%-75% wyższe niż w innych miesiącach. Korzystanie z porównywarki cenowej Verseo pozwala więc wykorzystać w kampanii do 20% więcej budżetu niż konkurencja reklamująca produkty z wykorzystaniem innego systemu CSS.

W kampanii bierze udział ok. 700 – 1000 produktów dostępnych na stronie www. Testowane są obecnie kampanie automatyczne, z których efektywności zarówno klient jak i my jesteśmy zadowoleni. Taki typ kampanii jest połączeniem standardowych kampanii produktowych oraz kampanii remarketingowych w sieci reklamowej. Dzięki inteligentnemu ustawianiu stawek zdołaliśmy obniżyć koszt konwersji o 22% (porównanie wyników lipiec / listopad 2020).

Kampania brandowa Google Ads

Oprócz prowadzonych kampanii produktowych oraz kampanii w sieci wyszukiwania, opierających się na słowach kluczowych dotyczących produktów, prowadzimy również kampanie brandowe. Wyniki tych kampanii, to dowód na to, że coraz więcej firm oraz osób prywatnych zna markę Saketos i produkty, jakie oferuje. W tym przypadku, w 2020 roku udało nam się obniżyć koszty konwersji aż o 71%

Klienci na stronę Saketos trafiają z różnymi intencjami, dlatego korzystamy z różnych kanałów reklamowych dostępnych w Google Ads, które pozwalają nam odpowiedzieć na ich zapytania w zależności od poszukiwanych rozwiązań. A dzięki kampaniom brandowym szerzymy świadomość marki zarówno wśród klientów detalicznych jak i hurtowych. 

Plany na przyszłość

W tym roku Saketos planuje znacznie rozbudować swój magazyn, aby móc odpowiedzieć na zamówienia klientów detalicznych i hurtowych z kilkunastu krajów. Badając trendy oraz konsultując swoją ofertę z klientami, firma zdecydowała się wprowadzić do asortymentu również torby płócienne. 

Podążając za trendami w marketingu internetowym oraz na podstawie wyników z kampanii razem z Saketos mamy również w planach w tym sezonie testować więcej reklam displayowych oraz wideo na Youtube. Być może powstanie o naszych działaniach kolejne studium przypadku. 😊

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content Marketing Manager. A więc jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią. Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn, budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

montres logo
Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads)
Magdalena Walczak

Wiele firm zdążyło się już przekonać, że w dobie tak silnej konkurencji, jaką mamy obecnie, łączenie kanałów reklamowych jest nie […]

Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
Artykuł gościnny

Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne? Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji […]

pozycjonowanie sklepu internetowego tatuum
Pozycjonowanie sklepu internetowego – Case study Tatuum
Jacek Smogur

Mija ponad rok odkąd mamy przyjemność współpracować z marką Tatuum. Dzięki jej uprzejmości, możemy zaprezentować wyniki, jakie udało nam się […]

case study branża wnętrzarska
Case study – branża wnętrzarska (SEO)
Adam Kubaszewski

Z klientem współpracujemy od grudnia 2020 w ramach pakietu Advanced (3500 zł netto miesięcznie). Sklep działa w branży Dom i […]

case study branża fotograficzna
Case study – branża fotograficzna (Google Ads, Facebook Ads)
Magdalena Walczak

Jak skutecznie zwiększać sprzedaż online? Nasza odpowiedź na takie pytanie najczęściej brzmi: poprzez łączenie różnych kanałów reklamowych. Dzięki dywersyfikacji nie […]

case study branża obuwnicza
Case study – branża obuwnicza (Google Ads, SEO)
Magdalena Walczak

W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród […]