Spis treści
- Case 1 – Kampanie Allegro Ads – jak reagować na sezonowość
- Kampanie Allegro Ads – przygotowanie
- Działania optymalizacyjne w kampanii Allegro Ads
- Efekty
- Case 2 – Stopniowa optymalizacja kampanii Allegro Ads
- Początkowe działania optymalizacyjne
- Dalsze działania optymalizacyjne
- Intensywny ostatni kwartał
- Efekty
- Case 3 – Zwiększanie ROASu tydzień po tygodniu? Da się!
- Kampanie Allegro Ads – okres adaptacyjny
- Optymalizacja kampanii Allegro Ads
- Efekty
Case 1 – Kampanie Allegro Ads – jak reagować na sezonowość
Sezonowość to jeden z głównych czynników, który należy brać pod uwagę podczas tworzenia i optymalizacji działań w Allegro Ads. Ten rok nie był wyjątkiem dla jednego z naszych klientów z branży sportu i turystyki.
Okres wiosenny charakteryzuje się wzmożoną aktywnością na świeżym powietrzu, dlatego wspólnie z naszym klientem postanowiliśmy przygotować nasze kampanie w odpowiedni sposób już w drugim miesiącu 2021 roku.

Kampanie Allegro Ads – przygotowanie
Już w lutym zdecydowaliśmy się wprowadzić duże zmiany, które pozwoliły nam osiągnąć zadowalające wyniki w kolejnych miesiącach. Rozpoczęliśmy od zmniejszenia budżetów dziennych i maksymalnych stawek CPC dla kampanii zimowych, które świetnie sprawdzały się do końca stycznia. To pozwoliło nam systematycznie wprowadzać nowe oferty bez konieczności zwiększania wydatków.
Drugim krokiem było wyselekcjonowanie wraz z klientem produktów na wczesny okres wiosenny, które pozwoliły rozpocząć intensywną sprzedaż dla osób przygotowujących się na rozpoczęcie sezonu.
Wraz z pierwszymi ciepłymi dniami wdrożyliśmy trzeci krok naszych przygotowań – zebranie bestsellerów z zeszłego roku oraz przygotowanie listy produktów, które mogą potencjalnie zająć miejsce na podium najlepszych ofert.
Działania optymalizacyjne w kampanii Allegro Ads
Podczas gorącego okresu sezonowego najważniejsze jest zachowanie zimnej krwi i dobór możliwie najlepszych stawek, aby być w pełni gotowym na dynamiczne zmiany w intencjach zakupowych użytkowników, dlatego na tym skupiliśmy się w pierwszej kolejności.
Dodatkowo na bieżąco wykluczaliśmy oferty, które nie przynosiły zakładanego ROASu, co pozwoliło nam efektywniej wydawać zaplanowany budżet na najlepiej konwertujące produkty.
Ostatnim elementem optymalizacji było dodawanie nowych grup ofertowych na podstawie naszych analiz oraz doświadczenia klienta, co ułatwiło nam wyselekcjonowanie nowych bestsellerów.
Efekty
Najważniejszym efektem było zwiększenie zwrotu z inwestycji o 325% w ciągu dwóch miesięcy – z 8,99 zł na 29,28 zł.
Drugim efektem było wyskalowanie budżetu niemal trzykrotnie, aby maksymalnie wykorzystać możliwości rynkowe podczas sezonu. Liczbowo – w lutym wykorzystaliśmy jedynie 3600 zł, natomiast w marcu już 10 500 zł, co pozwoliło na wyświetlanie się wszystkich wybranych ofert we wszystkich miejscach emisji.

Case 2 – Stopniowa optymalizacja kampanii Allegro Ads
Początki bywają trudne i nie inaczej było w zeszłym roku na początku współpracy z naszym klientem z branży Home&Decor. Pierwszy pełny miesiąc działań przyniósł dla nas zwrot z inwestycji na poziomie 15,3 zł przy budżecie 10 000 zł, co nie było zadowalającym wynikiem, dlatego postanowiliśmy intensywnie zoptymalizować działające grupy reklamowe.
Początkowe działania optymalizacyjne
Tym razem zaczęliśmy od budżetu 10 000 zł, który okazał się zbyt mały, aby całkowicie wykorzystać potencjał tkwiący w ofertach naszego klienta na Allegro.
Dlatego wspólnie podjęliśmy decyzję o zwiększeniu budżetu o 70% i uruchomiliśmy reklamę graficzną, co pozwoliło nam w pełni wypromować wszystkie oferty. To przełożyło się na ROAS 20,6 zł już w kolejnym miesiącu.
Drugim krokiem była analiza zebranych przez pierwsze dwa miesiące danych, dzięki której byliśmy w stanie lepiej wyselekcjonować oferty przynoszące najlepszy zwrot oraz takie, które do tej pory nie sprawdziły się w naszych grupach. Efektem tych działań był ROAS w wysokości 26 zł, który utrzymywał się na podobnym poziomie przez kolejne miesiące.
Dalsze działania optymalizacyjne
We wrześniu podjęliśmy się kolejnych dużych kroków w naszych działaniach z klientem. Tym razem skupiliśmy się na optymalizacji budżetu, mając za cel zwiększenie zwrotu z inwestycji.
Na przestrzeni września i października zajmowaliśmy się obniżeniem stawek CPC w każdej grupie produktów. To znacząco obniżyło nasze dzienne koszty w tych miesiącach.
Dodatkowo zajęliśmy się analizą miejsc emisji – udało nam się wykluczyć te najmniej efektywne, co z kolei przełożyło się na zmniejszenie wydawanego budżetu.
Finalnie wstrzymaliśmy konkretne oferty i grupy, które przynosiły zbyt niski zwrot z inwestycji.
Intensywny ostatni kwartał
Jeszcze w październiku 2020 r. rozpoczęliśmy przygotowania na ostatnie dwa miesiące w roku, które są najlepszym okresem dla branży klienta. Wspólnie zdecydowaliśmy o promowaniu nowych ofert oraz o zwiększeniu budżetu do ok. 20 000 zł.
Nowe produkty oraz wybrane bestsellery zapewniły nam zwrot znowu w granicach 26 zł.
Zwieńczeniem roku miał być dla nas grudzień, który spędziliśmy na ponownej optymalizacji budżetu i stawek CPC we wszystkich grupach podczas najgorętszego okresu. Udało nam się sukcesywnie zmniejszać koszt kliknięcia, co przełożyło się na mniejsze budżety dzienne.
Efekty
Wszystkie nasze działania przełożyły się na zakończenie roku z ROASem o 220% wyższym niż na początku współpracy. Na dodatek sukcesywnie powiększaliśmy wydawany budżet, utrzymując średni zwrot z inwestycji 22 zł. Na koniec najważniejsza informacja. W ostatnim miesiącu roku dzięki Allegro Ads uzyskaliśmy przychód 1,125 MLN i ROAS 4200%!
Case 3 – Zwiększanie ROASu tydzień po tygodniu? Da się!

Wraz z naszym klientem działającym w branży przemysłowej na Allegro udowodniliśmy, że już od początku wspólnych działań da się skalować wyniki, jeśli tylko klient wykazuje zrozumienie i jest chętny do stałej współpracy oraz zmian w zakresie promowanego asortymentu.
Kampanie Allegro Ads – okres adaptacyjny
Najtrudniejsze są pierwsze 4 tygodnie kampanii, kiedy przenosimy działania z konta klienta na agencyjne. Na ogół pojawia się wiele niepewności, słabe wyniki i mało możliwości optymalizacji. Podobnie było z naszym klientem, który od początku zakładał ROAS przynajmniej na poziomie 10 zł, co zresztą udało się uzyskać dopiero po kilku tygodniach.
Niestety w pierwszych dwóch tygodniach mieliśmy problem z wydawaniem zaplanowanego budżetu – wykorzystywaliśmy tygodniowo maksymalnie 1500 zł, mimo ustawiania nawet bardzo wysokich stawek CPC. Jednak po wspomnianych 4 tygodniach kampania się ustabilizowała, a my mogliśmy w pełni rozpocząć to, w czym jesteśmy najlepsi.
Optymalizacja kampanii Allegro Ads
Pierwszym krokiem po przełamaniu bariery 4 tygodni było obniżenie kosztu za kliknięcie do standardowej kwoty – to pozwoliło nam wyświetlać się więcej razy w zaplanowanym budżecie, dzięki czemu już na początku kwietnia zauważyliśmy delikatny wzrost ROASu.
Drugim krokiem było podniesienie tygodniowego kosztu do około 2000 zł, aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki posiadają oferty klienta. Gdy już udało nam się pogrupować wszystkie produkty, które otrzymaliśmy od klienta, zaczął się krok trzeci.
Działania bieżące
Należą do nich wszystkie działania związane ze sprawdzaniem aktualnych statystyk. Po dogłębnej analizie danych historycznych i aktualnych byliśmy w stanie stwierdzić, w które grupy najlepiej ulokować największe części budżetu, aby stopniowo zwiększać ROAS.
Ostatnim elementem optymalizacyjnym było dodanie słów wykluczających i wyłączenie poszczególnych miejsc emisji, które poznaliśmy dzięki raportom dla każdej grupy. To pomogło nam utrzymać możliwie najwyższy budżet, jednocześnie w pełni wykorzystując go na odpowiednie zapytania potencjalnych klientów.
Efekty
Wszystkie wymienione działania przyczyniły się przede wszystkim do zwiększenia zwrotu z inwestycji ponad trzykrotnie w ciągu 4 tygodni. Drugim pożądanym działaniem było zwiększenie wydawanego budżetu do średnio 2 000 zł na tydzień, co również zakończyło się sukcesem.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.