Oferta

Reklama YouTube

Serwis YouTube powstał w 2005 roku i bardzo szybko został drugą – zaraz po Google – najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Obecnie YouTube odwiedza około miliard użytkowników miesięcznie, a łączny czas poświęcany przez nich na oglądanie materiałów wideo zamieszczonych w serwisie, to grubo ponad 6 miliardów godzin w skali 30 dni. YouTube dostępny jest już ponad 90 krajach, a nieco więcej niż 70% użytkowników korzysta z niego na urządzeniach mobilnych.

Reklama na Youtube – najpopularniejszym serwisie wideo
Reklama Youtube to lepsza mierzalność i efektywność
Reklama Youtube – druga najpopularniejsza wyszukiwarka świata

Youtube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka po Google – idealna dla reklamy wideo!

YouTube powstał jako miejsce służące do bezpłatnego zamieszczania oraz odtwarzania filmów wideo, a w swojej bibliotece zawiera teledyski, video-blogi, tutoriale i przewodniki oraz wiele innych typów nagrań. Jest on serwisem, w którym nie tylko posłuchamy muzyki, czy odprężymy się oglądając wideo prezentujące zabawne perypetie zwierząt domowych, ale także skarbnicą wiedzy, porad oraz filmów pokazujących jak zrobić idealną kreskę na powiece, jak naprawić akumulator, czy też jak przyciąć drzewko owocowe.

YouTube ze względu na ogromną oraz ciągle rosnącą popularność jest też doskonałym miejscem reklamowym. Wg danych Google, ponad 90% konsumentów twierdzi, że to właśnie dzięki filmom i reklamach na YouTube odkryli nowe produkty i marki, a w samym 2018 roku czas oglądania filmów z poradami zakupowymi zwiększył się dwukrotnie w porównaniu do wyników z roku 2017.

Dzięki możliwościom, jakie daje prezentowanie produktów, czy usług w formie filmów, już ponad 52% internautów oglądających wideo na YouTube podjęło konkretne działania, np. zdecydowało się na dokonanie zakupu.

W związku z powyższym, coraz więcej reklamodawców zaczyna wykorzystywać reklamy na YouTube w swoich kampaniach promocyjnych. Wiedzą oni bowiem, że do potencjalnych klientów należy docierać nie tylko z poziomu wyszukiwarki Google oraz, że krótkie reklamy tekstowe, czy też niewielkiego rozmiaru banery graficzne to tylko kropla w morzu metod promocji.

W obliczu rosnących możliwości oraz pojawiania się coraz silniejszej konkurencji warto bowiem docierać do internautów jak najszerzej. Ważne jest jednak nie tylko miejsce, ale i sposób prezentacji produktów, czy usług – reklama na YouTube pozwala przekazać zdecydowanie więcej informacji, niż pozostałe typy reklam. Gdzie, jak nie na filmie pokazać najlepsze zalety produktu lub sposób jego użytkowania?

Formaty reklam YouTube

YouTube w połączeniu z Google Ads oferuje nam obecnie kilka różnych formatów reklam wideo, które najczęściej przyjmują postać krótkich kreacji wideo prezentujących dane produkty lub usługi i wyświetlane są internautom w trakcie oglądania wybranych przez nich filmów na stronie lub w aplikacji mobilnej YouTube.

TrueView in Stream

Reklama Youtube wyświetlana przed, w trakcie lub po innych filmach w YouTube, witrynach, grach i aplikacjach wydawców wideo w sieci reklamowej. Reklamy mogą zostać pominięte po 5 sekundach wyświetlania,

TrueView Discovery

Reklamy wyświetlane powyżej wyników wyszukiwania w YouTube lub na górze kolumny zawierającej sugerowane inne filmy do obejrzenia (powiązane z aktualnie wyświetlanym wideo). Prezentowane są w postaci banera – klatki z filmu, wraz z tytułem i opisem, a kliknięcie w baner inicjuje odtworzenie filmu reklamowego,

Bumper Ads

Tzw. reklamy w przerywniku – krótkie, 6-cio sekundowe zajawki reklamowe, których nie można pominąć. Wyświetlane są przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu i najczęściej towarzyszą pozostałym typom reklam wideo, celem wzmocnienia przekazu reklamowego,

Sekwencje reklam wideo

Umożliwiają opowiedzenie historii promowanego produktu lub marki, pokazując internautom serię filmów w określonej kolejności. Przejście użytkownika do każdego kolejnego kroku sekwencji jest uzależnione od zarejestrowania wyświetlenia filmu w poprzednim kroku,

Nakładki produktowe

Interaktywne karty prezentujące produkty ze sklepu online, które internauci oglądali wcześniej lub które są związane z oglądanym filmem. Kliknięcie w kartę kieruje odbiorców bezpośrednio do podstrony produktowej celem umożliwienia zakupu. W tym przypadku wymagane jest połączenie z kontem Google Merchant Center oraz posiadanie pliku produktowego.

Najbardziej pożądaną przez reklamodawców interakcją z reklamą wideo jest kliknięcie w reklamę, baner towarzyszący, czy nakładkę z wezwaniem do działania oraz przejście na kanał lub stronę www reklamodawcy. Reklamy wideo rozliczane są w systemie CPV (płatność za obejrzenie) lub CPM (płatność za 1000 wyświetleń).

Zalety reklam Youtube

Reklamy wideo Youtube są doskonałym sposobem na dotarcie z przekazem do internautów będących na różnych etapach tzw. lejka sprzedażowego. Dzięki bardzo precyzyjnym możliwościom kierowania mogą być one prezentowane użytkownikom aktywnie poszukującym wybranych produktów lub usług, ale też tym, którzy znajdują się na samym początku ścieżki zakupowej. Reklama na Youtube może być kierowana zarówno w oparciu o wybrane grupy odbiorców (np. osoby zainteresowane zdrowym trybem życia, czy planujące zakup mieszkania), jak i kontekstowo – np. wyświetlać się na kanałach o tematyce motoryzacyjnej, czy też biznesowej.

Reklamy na YouTube oraz panel administracyjny Google Ads dają zaawansowane możliwości mierzenia danych. W odróżnieniu od reklamy telewizyjnej, umożliwiają dokładne sprawdzenie liczby kliknięć, obejrzeń, wyświetleń, konwersji, itd., w oparciu o wybrane dni, godziny, urządzenia, czy grupy odbiorców. Na podstawie tych danych kampanie wideo mogą być skutecznie optymalizowane – ogromna ilość danych pozwala bowiem stwierdzić, w które grupy odbiorców inwestować więcej budżety, czy też w których dniach tygodnia warto zwiększyć wydatki.

Reklamy wideo na YouTube charakteryzują się bardzo niskimi kosztami jednostkowymi. Średni koszt za obejrzenie filmu reklamowego, w zależności od branży, grupy docelowej oraz optymalizacji kampanii może wahać się w granicach kilku do kilkunastu groszy. Zdarzają się kampanie, gdzie klient za pojedyncze obejrzenie reklamy płaci nawet 0,01 zł.

Reklamy online są zdecydowanie skuteczniejsze niż ich wersje TV również w kontekście zaangażowania i siły oddziaływania. Dzięki możliwości dokonania szybkiej i bezpośredniej interakcji (np. kliknięcia i przejścia na stronę www) reklamy generują więcej konwersji niż ich siostry ze szklanego ekranu.
Charakteryzują się też prostotą konfiguracji – kampanie wideo tworzone są w bardzo prosty i intuicyjny sposób, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości rozbudowany support Google służy pomocą 24/7.

Reklamy wideo dają możliwość zaprezentowania efektów, zalet, czy sposobów użytkowania promowanych produktów lub usług. W przeciwieństwie do spotów telewizyjnych, reklamy w YouTube mogą trwać nawet kilkanaście minut, a to odbiorcy decydują, czy obejrzą cały przekaz, pominą go lub dokonają innej interakcji. W przypadku reklamy online, filmem reklamowym może być każde wideo umieszczone na kanale YouTube reklamodawcy.

W związku ze stale rosnącym dostępem do internetu, zasięg kampanii reklamowych wideo zwiększa się z roku na rok. Już około 75% polskich internautów korzysta z YouTube, spędzając tam coraz więcej czasu.

Kierowanie reklam wideo w YouTube

Google Ads oferuje wiele możliwości kierowania reklam wideo. Reklamodawcy mogą docierać do odbiorców korzystając z następujących metod kierowania:

01

Demografii

tj. wg wieku, płci, statusu rodzicielskiego oraz dochodu gospodarstwa domowego (dostępnego w wybranych krajach),

02

Grup odbiorców

którzy według szacunków Google mają sprecyzowane zainteresowania, kierują się określonymi intencjami i należą do konkretnych grup demograficznych,

03

Słów kluczowych

związanych z reklamowanymi produktami lub usługami, co umożliwi wyświetlanie reklam wideo przy treściach, którymi interesują się odbiorcy,

04

Tematów

co pozwoli łatwo umieścić reklamy na kanałach, w aplikacjach lub filmach poświęconych określonej tematyce,

05

Miejsc docelowych

tj. określonych filmów lub kanałów, na których reklamodawca chciałby pojawić się ze swoją reklamą,

06

Remarketingu

czyli tzw. reklam przypominających, które mają za zadanie zachęcić internautów do ponownego obejrzenia filmu, odwiedzenia kanału lub strony reklamodawcy.

Dlaczego warto inwestować w reklamy wideo?

YouTube, jako miejsce, w którym internauci spędzają coraz więcej swojego czasu, działa niczym gigantycznych rozmiarów galeria handlowa. Codziennie przewijają się tam tabuny ludzi – jedni pędzą w określonym kierunku, inni przystają na chwilę z zaciekawieniem, aby obejrzeć to, co przykuło ich wzrok. Jedni interesują się tylko wybraną destynacją, inni chętnie rozglądają się na boki, chłoną widoki, smaki i zapachy z mijanych sklepików, a często dają się im skusić. Warto zatem postarać się o swój własny kawałek YouTube i serwować na nim to, co mamy najlepsze. Prezentując swoją ofertę nie na prawo i lewo, ale odpowiednio dobranym odbiorcom, mamy możliwość osiągnięcia dobrych efektów. Dodatkowo, przy współpracy z wykwalifikowanymi specjalistami, którzy podpowiedzą w którym miejscu się ustawić, jak przyciągnąć uwagę i komu się pokazać, efekty te mogą być wręcz spektakularne.

YouTube jest świetnym miejscem do promowania Twoich produktów lub usług!

Jeżeli chcesz wiedzieć w jaki sposób zdobyć więcej klientów, napisz do nas. Jako certyfikowani specjaliści Google Ads, przygotujemy dla Ciebie kampanię szytą na miarę. Pomożemy w doborze odpowiednich filmów reklamowych, wybierzemy najlepsze grupy odbiorców, skonfigurujemy i zoptymalizujemy kampanię w oparciu o najwyższe standardy, a nasza autorska platforma będzie kontrolować Twoją kampanię 24/7 celem wygenerowania jak największych zysków.

W Verseo korzystamy wielu typów kampanii, współpracujemy z klientami z wielu różnorodnych branż, na bieżąco śledzimy wszelkie nowinki z zakresu możliwości reklamowych, szkolimy się, dzielimy wiedzą i doświadczeniem i zawsze staramy się znaleźć najlepsze rozwiązania.
Myślisz, że w Twojej branży YouTube się nie sprawdzi? Może czas się przekonać, że jest inaczej? Wielu spośród naszych klientów przeniosło swoje budżety telewizyjne na Youtube!

Usługi które zapewniamy naszym klientom w ramach reklamy Video na YouTube:

  • Założenie i skonfigurowanie firmowego kanału na serwisie
  • Przygotowanie i uruchomienie filmów/animacji na kanale
  • Prowadzenie kampanii reklamowych w ramach ustalonego budżetu na portalu YouTube
  • Prowadzenie kampanii re-marketingowych w sieci YouTube
  • Integracja konta YouTube z innymi źródłami: strona www, Facebook, Google+
  • Zaawansowana analiza efektywności kampanii – YouTube Analytics, Google Analytics

Karol Marciniak
Ads Specialist

Dlaczego Verseo?

  • Niskie koszty przygotowania profesjonalnych animacji/filmów video!
  • Pierwsza agencja w Polsce, która prowadzi kampanie video na YouTube wg najnowszych trendów
  • Nieograniczona ilość strategii prowadzenia kampanii
  • Możliwość kompleksowej obsługi firmy w pozostałych kanałach reklamy jak SEO, Google Ads, Social Media

Darmowa wycena

Co mówią o nas Klienci

„Verseo zaproponowało wykorzystanie w ramach prowadzonej kampanii m.in. reklamy na YouTube, remarketingu, reklamy na Gmailu, reklamy w aplikacjach mobilnych. Końcowy efekt kampanii przekroczył nasze oczekiwania.”

Sebastian Sitkowski

Kierownik Działu Promocji i Reklamy

„Małpka” Spółka Akcyjna