Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Ile zarabia specjalista ds. marketingu?

Ile zarabia specjalista ds. marketingu? - zdjęcie nr 1

ile zarabia specjalista ds. marketingu

Czy wiesz, że wydatki na reklamę digital w 2019 roku przekroczyły 5 mld zł? I nie, wcale nie chodzi o te na skalę globalną, ale o środki, jakie na ten cel zostały wyłożone w Polsce. Już na tej podstawie można wysunąć jeden ważny wniosek: marketing staje się coraz ważniejszym elementem w świecie biznesu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek potrzeba skutecznych strategii promocyjnych – zarówno o charakterze outbound, jak i inbound. Jednak same narzędzia nie wystarczą. Potrzebni są eksperci, którzy przeprowadzą samą kampanię. Pojawia się więc pytanie: ile zarabia specjalista ds. marketingu? Dowiedz się więcej!

Na początek ważne zastrzeżenie: nie da się w 100% jednoznacznie wskazać, ile zarabia specjalista ds. marketingu. Ostateczne zarobki zależą od wielu czynników, a każda firma ma własną politykę płacową. Można jednak wskazać zarówno widełki takich zarobków, jak i elementy, które wpływają na ostateczną wysokość pensji. 

Kim jest specjalista ds. marketingu?

„Specjalista ds. marketingu” to bardzo modna nazwa stanowiska pracy. Pytanie jednak, co się pod nią kryje. Odpowiedź? To zależy. W najbardziej ogólnym ujęciu osoba, która wykonuje taką pracę, odpowiada za prowadzenie działań reklamowych w firmie. Trzeba jednak pamiętać, że świat reklamy jest niezwykle szeroki, a przedsiębiorstwa coraz częściej – zamiast tworzyć własne działy marketingu – decydują się na współpracę z zewnętrznymi specjalistami.

Inaczej wygląda więc praca specjalisty ds. marketingu zatrudnionego bezpośrednio przez firmę potrzebującą promocji, a inaczej działania osoby będącej w zespole w agencji digital.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

I tak:

  • pracownik odpowiadający za marketing w firmie zazwyczaj jest odpowiedzialny za planowanie i koordynację działań promocyjnych na wszystkich polach. Będzie więc do niego należało np. przygotowywanie koncepcji materiałów reklamowych, planu akcji promocyjnych i zniżkowych (z dopasowaniem do popytu na poszczególne produkty i zmianami sezonowymi), dobranie mediów do prowadzenia promocji, prowadzenie fanpage’a firmy itp.;
  • pracownik agencji marketingowej najczęściej obsługuje wielu klientów, ale w węższym i bardziej wyspecjalizowanym zakresie. Może być np. ekspertem ds. planowania kampanii marketingowego, prowadzić działania w obszarze SEM, social media marketingu, itp.

Które rozwiązanie jest lepsze z perspektywy firmy?

Zatrudnienie zespołu specjalistów do spraw marketingu „na etacie” to posunięcie, które może się sprawdzić w przypadku większych korporacji. Tu, gdzie są prowadzone bardzo szeroko zakrojone działania komunikacyjne, potrzeba osób, które skoordynują je, a jednocześnie wybiorą podwykonawców do realizacji poszczególnych zadań.

To osoby, które zajmą się przygotowaniem strategii działania, a także w jakiejś części – jej wdrażaniem. Pracownik firmy odpowiadający za marketing może np. zamawiać materiały reklamowe, organizować udział w targach i innych eventach branżowych czy aktualizować stronę www firmy.

Z drugiej strony, aby przeprowadzić sprawną kampanię, zwłaszcza na rynku digital, potrzebni są eksperci o węższej specjalizacji i pogłębionej wiedzy. Dlatego eksperci w obszarach SEM, SEO, social media marketingu i działań pokrewnych zazwyczaj współpracują z agencjami interaktywnymi. Tam koncentrują się wyłącznie na swoim polu działania.

A jak to się przekłada na zarobki? Można się spodziewać, że osoba, na której spoczywa odpowiedzialność za planowanie i koordynację wszystkich działań marketingowych będzie się cieszyła wyższą pensją niż pracownik agencji digital na początku drogi zawodowej. To właśnie zakres obowiązków i odpowiedzialności w dużej mierze kształtują zarobki w tej branży.

Ile zarabia specjalista ds. marketingu – statystyki

Skoro już przechodzimy do statystyk, zacznijmy od najbardziej ogólnych danych. Jak wynika z informacji serwisu Wynagrodzenia.pl, mediana zarobków specjalisty ds. marketingu wynosi 4800 zł brutto. Dane podawane przez serwis są uzyskiwane na podstawie odpowiedzi udzielanych przez samych pracowników i stanowią ogólny punkt odniesienia. Na tej podstawie można powiedzieć również, że statystycznie:

  • 75% pracujących jako specjalista ds. marketingu zarabia powyżej 3190 zł brutto,
  • co czwarty zatrudniony na tym stanowisku zarabia powyżej 5880 zł brutto.

Trzeba jednak pamiętać, że przytoczone dane dotyczą osób zatrudnionych na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Inaczej prezentują się zarobki:

  • młodszych specjalistów – a więc osób o mniejszym doświadczeniu, zazwyczaj na początku kariery; mediana wynosi w ich przypadku 4000 zł brutto,
  • starszych specjalistów – czyli osób z co najmniej kilkuletnią praktyką, zazwyczaj zarządzających kilkuosobowym zespołem i mających szerszy zakres obowiązków. W ich przypadku mediana wynosi 6040 zł brutto.

Jeszcze wyższe będą zarobki lidera zespołu wdrażającego strategię marketingową (mediana 6850 zł brutto), osób na stanowiskach menadżerskich w zespołach marketingowych (średnio 9802 zł brutto) czy dyrektora ds. marketingu. W dużej korporacji na takim stanowisku wynagrodzenie może przekraczać 20 tys. zł brutto.

Co wpływa na zarobki specjalisty ds. marketingu?

Jak wynika z powyższych informacji, pierwszą kwestią, która wpływa na wysokość zarobków w branży marketingu, jest piastowane stanowisko, a co za tym idzie: 

  • doświadczenie, 
  • zakres odpowiedzialności,
  • zakres obowiązków. 

To jednak nie wszystko. Warto mieć na uwadze również inne istotne czynniki.

  • Typ umowy

Ile zarabia specjalista ds. marketingu? Na umowie o pracę zarobki mogą być inne niż w przypadku umowy zlecenia lub rozliczenia w modelu B2B. To ostatnie rozwiązanie jest wybierane często przez ekspertów, którzy pracują dla wielu klientów i cenią sobie maksymalną elastyczność działania. Umowa zlecenia może się za to wiązać z niższym wynagrodzeniem brutto, ale i innym wymiarem wykonywania obowiązków.

  • Miasto, w którym się pracuje

Na najwyższe zarobki mogą liczyć specjaliści ds. marketingu w Warszawie – gdzie pensje w niemal wszystkich branżach należą do najwyższych w kraju. Niższe kwoty będą za to trafiały na konta specjalistów w mniejszych miejscowościach.

  • Wielkość firmy

Jak pokazują te dane, wcale nie istnieje zależność „im większa firma, tym wyższe zarobki”. Statystyki pokazują, że najlepiej zarabiają specjaliści ds. marketingu zatrudnieni w firmach zatrudniających ok. 50-100 osób. Z czego może to wynikać? Z faktu, iż w dużych korporacjach zespół marketingowy jest znacznie większy (a co za tym idzie – obowiązki dzielą się na większą liczbę osób).

Wynagrodzenie podstawowe a benefity

Obserwując dane statystyczne dotyczące wynagrodzenia specjalisty ds. marketingu, trzeba mieć też na względzie, że dotyczą one zazwyczaj pensji podstawowej. Tymczasem zarówno w agencjach digital, jak i w firmach działających w innych branżach można liczyć na dodatkowe benefity. To np.:

  • premie za wyniki indywidualne i zespołowe – przyznawane w systemie miesięcznym, kwartalnym lub rocznym,
  • prywatna opieka medyczna,
  • grupowe ubezpieczenie na życie,
  • dofinansowanie do szkoleń, kursów czy studiów podyplomowych,
  • karnety na siłownię etc.

Dlatego można śmiało powiedzieć, że osoby, które pasjonują się światem marketingu i mają wiedzę w tym zakresie, mogą liczyć na atrakcyjne zarobki. Można się spodziewać, że ich mediana będzie wzrastała każdego roku.

A jak to wygląda w Verseo?

Oczywiście i Verseo zatrudnia specjalistów ds. marketingu, ale specjalizujących się w danych dziedzinach. Nie widzimy jednak problemu, by dzielić się danymi o naszych zarobkach z innymi. Znajdziesz je tutaj:

Ile zarabia specjalista google ads?

Ile zarabia specjalista seo?

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany