Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama SEM – co to jest i dlaczego warto?
Zamknij
Reklama SEM, czyli marketing XXI wieku
W dobie wszechobecnego Internetu, marketing online odgrywa coraz ważniejszą rolę w zakresie działań promocyjnych. W szczególności korzystają z niego duże przedsiębiorstwa, małe oraz średnie firmy, a także wszystkie organizacje zajmujące się produkcją wyrobów, świadczeniem wszelkiego rodzaju usług, a także podejmowaniem inicjatyw i wielu przedsięwzięć. W tym też celu, posiadają one strony internetowe, dzięki którym stają się widoczne w otchłani Internetu. Specjaliści realizują więc na zlecenie zadania z zakresu SEO oraz SEM. O ile optymalizacja SEO jest bardzo popularna, to reklama SEM już mniej. Czym więc charakteryzuje się marketing SEM? Jaka jest różnica między wyżej wymienionymi pojęciami?
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Czym jest reklama SEM?
Reklama SEM to z angielskiego Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach. Mówiąc inaczej, jest to grupa działań promocyjnych, w których skład wchodzi między innymi optymalizacja stron internetowych, pozycjonowanie, to jest osiągnięcie jak najlepszej widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania w najbardziej popularnych wyszukiwarkach względem odpowiednich fraz, a także przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych.
Dla wielu, reklama SEM jest doskonałą okazją do osiągnięcia jak najlepszych wyników odwiedzin. Co więcej, ta forma promocji nie wymaga zbyt dużych nakładów finansowych. SEM pozwala dotrzeć tylko i wyłącznie do konkretnych, określonych odbiorców, którzy poszukują najlepszej oferty spośród właściwych firm. W tym zakresie piekielnie skutecznym narzędziem jest Google AdWords!
Różnice pomiędzy SEM a SEO
Mówiąc najprościej, SEO jest jedynie jedną z dwóch części, z którym składa się SEM. Otóż, we wspomnianej reklamie SEM wymienić można poszczególne części:
- pozycjonowanie stron, czyli SEO – Search Engine Marketing;
- płatne wyniki wyszukiwania, np Google AdWords.
W ten sposób wyróżnia się tak zwane równanie: SEO + PPC = SEM
Charakterystyka SEM
Wśród najważniejszych zalet Search Engine Marketing wymienia się efektywność, przyjazny odbiór reklamy przez określone grupy, szybkie profity, targetowanie i tym podobne.
Dzięki reklamie SEM, działania charakteryzują się korzystniejszą relacją efektów w stosunku do kosztów. Co więcej, jest ona akceptowana oraz pozytywnie oceniana przez konkretnych odbiorców, którzy poszukują informacji o odpowiednich usługach, bądź produktach. Należy także wspomnieć, że SEM nie jest reklamą, którą natarczywie narzuca się internautom.
Search Engine Marketing jest nastawiony na określone wcześniej słowa oraz frazy, w związku z czym, jeśli użytkownik wpisze je w wyszukiwarkę, w odpowiedzi ukaże się mu reklama SEM oraz promowane usługi. To z kolei znacząco zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorca skorzysta z produktu, bądź usługi, której poszukuje.
Należy również wspomnieć, iż reklama SEM jest w stanie osiągnąć zamierzony cel w niezwykle krótkim czasie, bądź też – jeśli istnieje taka wola – dłuższym terminie. To zaś umożliwia sterowanie intensywnością działań, tak aby móc zyskać jak największą skuteczność.
Charakterystyka SEO
SEO to przeciwieństwie do SEM – proces długofalowy i niejednokrotny. Ma on na celu zwiększyć liczbę oglądalności (odwiedzin) na danej stronie, powiększyć ilość odbiorców w rzeczywistości zainteresowanych oferowaną treścią, a także zoptymalizować stronę, tak aby uzyskać jak najlepszą (najwyższą) pozycję w wyszukiwarkach.
Popularność SEM
Popularność reklam SEM wciąż rośnie. Głównym tego powodem jest przede wszystkim niski koszt realizacji, a także dostępność dla firm nie tylko dużych, ale i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Strategia tego typu wykorzystuje w głównej mierze popularność określonych słów kluczowych w stosunku do odpowiednich branż. Należy dodać, iż SEM jest niejednokrotnie znacznie lepsza i pozwala osiągnąć o wiele wyższe wyniki, niż inne dostępne formy promocji.
Najważniejsze kwestie planowania kampanii SEM
Każda strategia, nie tylko promocyjna, wymaga wcześniejszego planu, z którym następnie dąży się do zamierzonego celu. Dzięki temu, finalnie uzyskamy właściwe efekty. Jak zatem zaplanować działania SEM, aby przyniosły korzyści?
Po pierwsze, wyznacz cel biznesowy. Większość firm uważa, iż wystarczającym celem jest maksymalizacja zysku. Niestety, to nie wystarczy. Reklama SEM wymaga precyzyjnego i szczegółowego określenia, w jaki sposób cel ma zostać osiągnięty, a także co przez niego się rozumie. W przypadku działań SEM, intensyfikacja działań musi być zaplanowana w kwestii sposobu dotarcia do klientów, którzy będą chcieli skorzystać z produktów lub też usług promowanych.
Po drugie, zaufaj profesjonalistom. Wbrew pozorom, przeprowadzenie kampanii SEM nie jest wcale takie proste. W związku z tym, niezbędna będzie właściwa wiedza, a także doświadczeniem, dzięki którym osiągnięcie zamierzonego celu oraz zwiększenie widoczności i liczby odwiedzin, a za tym – zainteresowania ofertą będzie możliwe. Jeśli więc nie jesteśmy specjalistami, warto zawierzyć swoje plany profesjonalnym agencjom, które świadczą usługi z zakresu marketingu internetowego. Google AdWords to coraz bardziej skomplikowane środowisko i by maksymalnie efektywnie wydawać pieniądze, dobrze jest korzystać ze wsparcia technologicznego – przeczytasz o tym tutaj!
Po trzecie, SEM to proces, nie jednorazowe przedsięwzięcie. Reklamy SEM nie można potraktować jako kampanii reklamowej, która szybko przeminie. Jest to bowiem proces długotrwały, zaś zarówno optymalizacja, jak i dostosowanie strony to działanie, które należy wciąż powtarzać. Jest to związane z wciąż zmieniającymi się preferencjami klientów, ich potrzebami, nowo powstającą konkurencją oraz technologią.
Po czwarte, zwróć uwagę na ruch. W przeprowadzeniu efektywnej reklamy SEM niezbędna okazuje się obserwacja ruchu na stronie. Dzięki temu, możemy na bieżąco śledzić skuteczność działań, bądź też podjąć decyzję o zwiększeniu intensywności promocji. Dzięki temu, sukces nie będzie jednorazowy – pozwoli on wzmocnić osiągniętą pozycję na tle konkurencji i zwiększyć zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, a także odbiorców reklam SEM.
Chcesz wiedzieć więcej na temat pracy specjalisty ds. marketingu internetowego? Zarobki, certyfikaty i inne – sprawdź nasz wpis na ten temat!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.