Spis treści
Czytasz teraz:
Specjalista ds. marketingu internetowego – zarobki pod lupą
Zamknij
Jak wyglądają zarobki na stanowiskach związanych z marketingiem internetowym i od czego zależą? Ile możesz zarobić jako specjalista marketingu internetowego, SEO marketing manager, social media ninja, PR & content marketing manager lub junior digital ads specialist? W tym wpisie przyjrzymy się bliżej wymaganiom, jakie muszą spełnić eksperci marketingu oraz sprawdzimy, jak wygląda ich system wynagrodzeń!
- Stawka rynkowa na stanowisku specjalisty marketingu internetowego wg danych statystycznych wynosi od 4 000 zł do 6 000 zł netto.
- Zarobki wahają się w zależności od miejscowości, w której firma ma swoją siedzibę, wielkości firmy, typu umowy, stażu pracy oraz systemu prowizyjnego.
- Usługi dla biznesu, IT, media i reklama, przemysł lekki, a także handel to branże, w których specjaliści marketingu internetowego zarabiają najwięcej.
- Najwyższe zarobki w marketingu internetowym oferowane są w firmach z siedzibą w województwach takich jak: mazowieckie, pomorskie, dolnośląskie oraz wielkopolskie.
Sprawdź, ile zarabia specjalista SEO oraz specjalista Google Ads w Verseo!
Statystycznie o zarobkach w marketingu internetowym
Z roku na rok zarobki w marketingu internetowym pną się w górę. Nikogo już nie zdziwi, że w 2022 niektóre firmy oferować będą specjalistom digital marketingu podobne sumy do najbardziej rozchwytywanych pracowników z branży IT.
Popyt i podaż na rynku pracy
Wg prognozy Barometru Zawodów w Polsce, utrzyma się równowaga między popytem a podażą na specjalistów ds. PR, reklamy, marketingu i sprzedaży. Co więcej, w niektórych powiatach będziemy mogli spotkać się z deficytem osób poszukujących pracy na stanowiskach związanych z marketingiem. Dotyczyć to będzie szczególnie bardziej specjalistycznych pozycji oraz ekspertów posiadających już kilkuletnie doświadczenie.

Utrzymujący się popyt na marketingowców będzie więc wyraźnie wpływać na ich pensje. Dodatkowe benefity, nowoczesny sprzęt, elastyczny czas pracy oraz pięciocyfrowe zarobki powoli nie będą nas już dziwić. A eksperci w zakresie reklam płatnych, analityki internetowej czy e-commerce te wyróżniki ofert potraktują jak chleb powszedni – coś, co się im należy i bez czego nie zwrócą nawet na daną ofertę uwagi.
Specjalista ds. marketingu internetowego – zarobki. Od czego zależą?
Marketing internetowy jest na tyle szeroką dziedziną, że porównywanie niektórych stanowisk jest wręcz niemożliwe. Dlatego też poniższe dane pokazują jedynie ogólny rozkład wynagrodzeń ze względu np. na wykształcenie, staż pracy, wielkość firmy czy siedzibę firmy (województwo). To podstawowe kryteria, według których można rozróżnić np. wysokość zarobków na stanowisku social media specjalisty w Poznaniu, Radomiu, Olsztynie czy w Warszawie. Jak pewnie się domyślasz, już sama miejscowość, w której świadczyć będziemy usługi, wpłynie na wysokość naszej miesięcznej wypłaty. Najwyższe zarobki w marketingu internetowym oferowane są bowiem w firmach z siedzibą w województwach takich jak: mazowieckie, pomorskie, dolnośląskie oraz wielkopolskie.

Co więcej, znaczenie ma również branża, w której sprawujemy rolę specjalisty ds. marketingu. Najwięcej zarobić można w usługach dla biznesu, IT, mediach i reklamie, przemyśle lekkim, a także w handlu.
Z czego może wynikać różnica w zarobkach?
Tu odpowiedź jest prosta: liczy się staż pracy oraz poziom doświadczenia w konkretnej dziedzinie czy obeznania w danym temacie, np.:
- w zakresie tworzenia i optymalizacji reklam płatnych w Google Ads,
- dostrzeganiu możliwości w organicznych i płatnych działaniach w mediach społecznościowych,
- zarządzaniu skryptami w Google Tag Manager,
- optymalizacji treści pod wytyczne SEO
- budowaniu społeczności i angażowaniu odbiorców w różnych kanałach komunikacji firmy.
Na niektórych stanowiskach liczyć będzie się specjalizacja i pojęcie wąskiego, ale zaawansowanego skrawka działań marketingowych. W innych przypadkach ważna będzie holistyczna wiedza o działaniu marketingu oraz doświadczenie w zarządzaniu zespołem specjalistów.
W Verseo różnice w zarobkach często wynikają zarówno ze stażu pracy czy doświadczenia, jak i z ilości podejmowanych dodatkowych projektów lub wielkości dodatkowej comiesięcznej premii związanej z pozyskiwaniem oraz obsługą obecnych klientów. Na wielu stanowiskach to specjalista sam wybiera, w jakim kierunku się rozwija i czy w danym miesiącu ma czas, energię oraz możliwości na dodatkową pracę, a tym samym, zarobki wykraczające poza jego widełki w ofercie. (O tak! U nas każda oferta współpracy zawiera poglądowe widełki zarobkowe. Chcesz to zweryfikować? Sprawdź nasze oferty!)
Wzrost zarobków w marketingu internetowym
Ile zarabia specjalista ds. marketingu internetowego? Zarobki na stanowiskach związanych z tą branżą rosną o ok. 1 000 zł – 3 000 zł wraz z rozwojem doświadczenia i obejmowaniem coraz bardziej kompleksowych i wymagających obowiązków. Wg raportów, młodszy specjalista, czy junior może spodziewać się wynagrodzenia na poziomie średnio ok. 4 000 zł netto. W Verseo osoby będące na początku swojej kariery mogą liczyć na pierwsze wypłaty w wysokości 4 000 zł – 6 000 zł netto Rozwój zarówno umiejętności, jak i zarobków jest wpisany w nasze DNA, dlatego już po roku wypłata zwiększa się średnio o 2000 zł. Co więcej, specjaliści Verseo, którzy na co dzień zajmują się kontaktem z klientami, są wynagradzani według swojego doświadczenia i rosnących umiejętności sprzedażowych, a ich premie powiększają się wraz ze wzrostem budżetów marketingowych ich klientów.

Praca z zaawansowanymi narzędziami, kreatywne podejście do realizowanych projektów, łatwość w obsłudze technologii czy holistyczna wiedza na temat działania kanałów marketingowych i wykorzystanie ich w praktyce – to umiejętności ekspertów marketingu, których lata pracy i nauki owocują w jeszcze wyższe pensje. To eksperci, którzy posiadają kilkuletnie doświadczenie oraz przez cały czas rozwijają się w konkretnym kierunku. Koncentrują się na sprecyzowanych dziedzinach i dzięki temu stają się tak zwanymi “wyjadaczami” w branży marketingu. Tacy specjaliści, nie bez przyczyny, mogą liczyć na przynajmniej pięciocyfrowe wypłaty. 😉

Jak to wygląda w Verseo?
W Verseo poprzeczka zawieszona jest bardzo wysoko. Co za tym idzie? Specjaliści marketingu internetowego muszą czuć się w internecie jak ryby w wodzie: znać nie tylko podstawowe, ale i zaawansowane rozwiązania, testować co działa, a co należy poprawić, próbować narzędzi i na bieżąco aktualizować swoją wiedzę o najnowsze kanały, możliwości reklamowe oraz sposoby na optymalizację działań, by osiągnąć, jak najlepsze wyniki dla swoich klientów. Nic więc dziwnego, że można ich nazwać wybrańcami, co technologii i świata digital się nie boją! 🚀 A takich wybrańców wręcz trzeba sowicie wynagradzać!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.