Ten tekst przeczytasz w 16 minut

Brak komentarzy

Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify

Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 1

pozycjonowanie sklepów shopify
Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify

Zamknij

Prowadzisz sklep na Shopify? Ta dość prosta w obsłudze i rozbudowana platforma cieszy się coraz większą popularnością również wśród polskich firm z branży e-commerce. Trzeba jednak pamiętać, że otwarcie e-sklepu nie jest jednoznaczne z tym, że Twoja oferta stanie się widoczna dla kupujących. Muszą jeszcze do niej dotrzeć. Co jest potrzebne, aby mogli wyszukać Twój sklep na Shopify? Pozycjonowanie sklepu internetowego! Zobacz, jak je przeprowadzić.

Czym jest Shopify?

Shopify to serwis stworzony przez kanadyjskich programistów w 2006 roku umożliwiający sprzedaż internetową bez konieczności poszukiwania dodatkowych usług takich jak hosting, oprogramowanie czy obsługa techniczna. Działa na zasadzie SaaS (Software as a Service), co w najprostszych słowa oznacza, że Shopify wynajmuje przedsiębiorcy kompleksowy system do zarządzania swoim biznesem w sieci. Użytkownik wnosi miesięczną bądź roczną opłatę w formie abonamentu i za pomocą udostępnionego panelu dokonuje niezbędnych działań do prowadzenia sklepu internetowego.

Zapamiętaj…

Dość często można pomylić Shopify z nieco popularniejszym w Polsce Shoperem. Podobieństw między tymi aplikacjami typu SaaS jest wiele, jednak warto pamiętać, że to dwie konkurencyjne platformy na rynku e-commerce.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pozycjonowanie sklepów Shopify – co daje?

Shopify jest kanadyjską platformą e-commerce, która pozwala w szybki sposób stworzyć sklep internetowy, dopasować go do własnych potrzeb oraz rozpocząć sprzedaż. Ten system daje dostęp do wielu wtyczek oraz rozszerzeń, które pozwalają m.in. zintegrować serwis z platformą Amazon czy z wybranymi systemami płatności. Dobrze skonfigurowany sklep jest przyjazny w obsłudze dla klientów, a sprzedawcy pozwala sprawnie realizować zamówienia. Jednak aby pojawili się klienci, niezbędne jest pozycjonowanie sklepu Shopify

Czym dokładnie jest pozycjonowanie sklepu na Shopify? To proces, dzięki któremu Twój serwis jest widoczny dla Google. W efekcie, kiedy klient wpisze w wyszukiwarce frazy powiązane z Twoją ofertą, zobaczy link do sklepu na wysokim miejscu na liście wyników wyszukiwania. To, jak wysoko pojawi się Twój serwis, zależy od tego, za jak wartościowy uzna go serwis Google. Dlatego e-sklep trzeba dopasować do wymogów wyszukiwarki i „udowodnić”, że zawarte w nim informacje wartościowe dla potencjalnych klientów.

Na to, jak dobrze pozycjonuje się e-sklep Shopify w Google wpływa wiele czynników, które omówimy nieco dalej. Warto jednak wiedzieć, że przemyślane działania SEO mogą znacząco zwiększyć jego potencjał sprzedażowy oraz sprawić, że pozyskanie jednego klienta stanie się znacznie tańsze. Pozycjonowanie sklepu internetowego sprawi, że:

  • trafisz na wysokie miejsca na liście wyników wyszukiwania na frazy powiązane z Twoją działalnością,
  • zwiększysz ruch na stronie Twojego sklepu, co da Ci większe szanse na przekonanie klienta do swojej oferty,
  • wzmocnisz swoją markę w sieci, co pozwoli Ci lepiej konkurować z innymi e-sklepami oferującymi podobne produkty,
  • uzyskasz długofalowe efekty – na wysokich miejscach w SERP-ach utrzymasz się przez dłuższy czas, a koszt pozyskania klienta będzie regularnie spadać.

Właśnie dlatego pozycjonowanie sklepu na Shopify to podstawowa strategia SEO, w którą warto zainwestować.

Czy warto pozycjonować sklep na Shopify samodzielnie?

Sama platforma Shopify daje szerokie możliwości, gdy chodzi o planowanie działań związanych z pozycjonowaniem. Serwis daje m.in. możliwość:

  • automatycznego generowania linków o przyjaznych SEO adresach, 
  • generowania mapy strony oraz pliku robots.txt, które są ważne z punktu widzenia indeksowania strony w Google,
  • edytowania meta tagów oraz ich automatycznego tworzenia,
  • optymalizowania atrybutów ALT przy zdjęciach wrzucanych na strony produktowe.

Te funkcjonalności mogą być dodatkowo rozszerzone poprzez zastosowanie odpowiednich rozszerzeń oraz dodatków – takich jak np. All In One SEO i podobne. Trzeba przyznać, że wszystkie te narzędzia mogą znacznie ułatwić pracę przy pozycjonowaniu. Pytanie jednak, czy wystarczą, aby rezultaty wszystkich przeprowadzonych działań przyniosły mierzalne efekty.

Pamiętaj, że same narzędzia zwiększające funkcjonalność Shopify nie wystarczą do skutecznego pozycjonowania sklepu. Trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób je wykorzystać. Na efektywne działania SEO składa się wiele elementów, które muszą być spójnie połączone w ramach jednej strategii – tylko tak masz szansę na osiągnięcie oczekiwanego sukcesu.

Właśnie dlatego, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia przy pozycjonowaniu sklepów Shopify ani żadnej innej strony www, lepiej powierz to zadanie w ręce specjalistów. Choć obsługa przez agencję digital marketingową wiąże się z kosztami, to w rzeczywistości… może przynieść Ci potężne oszczędności. Powód jest prosty: budżet, którym dysponujesz na pozycjonowanie sklepu na Shopify zostanie mądrze wykorzystany, a eksperci umiejętnie dopracują strategię tak, by przełożyła się na efektywniejsze pozyskiwanie klientów.

Jak pozycjonować sklep na Shopify?

Na początek najważniejsze: pozycjonowanie sklepów Shopify to wieloetapowy proces, który trwa sporo czasu. Nie oczekuj, że efekty przyjdą po tygodniu czy dwóch od momentu złożenia zlecenia na działania SEO. Z czego to wynika? Pozycjonowanie wymaga przede wszystkim dopracowania strony Twojego sklepu – zarówno na poziomie technicznym, jak i treściowym. Poza tym rozpoczyna się pogłębionym audytem, który stanowi fundament przeprowadzonych prac.

To właśnie w czasie audytu specjaliści określają:

  • jak wygląda aktualny stan Twojego sklepu i co trzeba w nim zmienić, aby był dopasowany do wymogów SEO,
  • jak pozycjonują się Twoi bezpośredni konkurencji i gdzie istnieje potencjał ich wyprzedzenia,
  • jakie słowa kluczowe można dobrze wypozycjonować – warto pamiętać, że te, które są promowane przez wiele sklepów z branży jednocześnie, będą trudniejsze. To oznacza, że wejście do TOP 10 czy na wyższą pozycję w rankingu potrwa dłużej i będzie się wiązało z wyższą inwestycją finansową. Aby ograniczyć poziom tych wydatków, można na początek wybrać nieco mniej popularne frazy, a za to rozszerzyć ich zakres, wybierając pozycjonowanie sklepu Shopify w modelu long-tail,
  • jak należy zmodyfikować i rozszerzyć treści w sklepie, aby pozwoliły one uzyskać lepsze efekty pozycjonowania.

Im dokładniej zostanie przeprowadzona taka analiza i im lepiej eksperci zrozumieją proces sprzedażowy oraz specyfikę branży, tym lepiej zostaną „ustawione” późniejsze działania SEO.

Przegląd SEO platformy Shopify

Zapewne zadajesz sobie pytanie, czy SEO i Shopify to zgrany duet? Na jakiej podstawie można to ocenić? 

Zdaniem wielu ekspertów, platforma Shopify jest przyjazna pozycjonowaniu. Aby nasza ocena była w pełni zgodna z opinią w branży, szczegółowo przyjrzymy się serwisowi pod kątem dwóch kluczowych obszarów:

  • możliwości dokonywania zmian przez specjalistów SEO,
  • stabilności i niezawodności serwerów, na które Klienci aplikacji nie mają wpływu.

Zacznijmy od pierwszego, analizowanego obszaru czyli co my możemy zmienić w sklepie internetowym Shopify, aby poprawić wyniki SEO.

Optymalizacja SEO Shopify – kluczowe funkcje

Każdy CMS posiada mniej lub bardziej ograniczone możliwości dotyczące zmian na stronie. Shopify stawia na prostotę i intuicyjność, dlatego kluczowe obszary SEO mogą być w dość łatwy sposób modyfikowane przez użytkowników. Optymalizacja SEO dla sklepów Shopify będzie jeszcze prostsza, jeśli zapoznasz się z poniższymi funkcjami.

Modyfikacja meta tagów – meta title i meta description

Shopify automatycznie generuje meta title dla podstron na podstawie ich nazw przypisanych w panelu administratora. Przykładowo, meta-title dla kategorii “Stylowa kuchnia” będzie brzmiał identycznie, gdzie zostanie dodana jedynie nazwa Twojego sklepu. Warto zatem powalczyć o lepszą unikalność tytułu dodając wybrane słowa kluczowe.

Jak zmienić meta title i meta description w Shopify? 

Po zalogowaniu do panelu administratora, w zależności od rodzaju podstrony wykonaj następujące kroki:

  • zmiana dla strony głównej -> W lewym menu bocznym kliknij “Sklep Online” -> z listy rozsuwanej wybierz “Preferencje” i dokonaj niezbędnych korekt.
Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 4
  • zmiana dla kategorii -> W lewym menu bocznym kliknij “Produkty” -> “Kolekcje”, a następnie wybierz kategorie, w której chcesz zmodyfikować meta tagi.
Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 5

Po kliknięciu w kategorię przewiń stronę w dół i znajdź sekcję “Wpis w wyszukiwarce”. Następnie kliknij “Edytuj” i dokonaj pożądanych zmian.

  • zmiana dla produktów -> W lewym bocznym menu kliknij “Produkty”, następnie znajdź produkt za pomocą nazwy lub innego atrybutu. Gdy wejdziesz w szczegóły produktu, wykonaj podobną czynność jak przy edycji kategorii klikając na samym dole “Edytuj”.
Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 6
  • zmiana dla wpisów blogowych -> W lewym bocznym menu kliknij “Sklep online” -> “Posty na blogu” -> Wybrany artykuł -> “Edytuj pozycjonowanie stron Shopify”, które znajduje się także w dolnej części podstrony.
Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 7

Platforma sprzedażowa Shopify umożliwia także dokonanie automatyzacji meta title i meta description za pomocą zmiennych. Jest to możliwe na dwa sposoby:

  • wykupienie jednej z płatnych wtyczek (aplikacji) np. Smart SEO czy Avada SEO – znajdziesz je po wejściu na “Aplikacje” w bocznym menu panelu,
  • dokonanie zmian za pomocą edycji kodu i wstawienia własnych zmiennych – “Sklep online” -> “Szablony” -> “…” -> “Edytuj kod”.

Pamiętaj…

Wszystkie zmiany dokonywane w kodzie serwisu wymagają przynajmniej podstawowej wiedzy programistycznej. Każda zmiana grozi uszkodzeniem funkcjonowania serwisu oraz może nie być objęta bezpłatną pomocą techniczną.

Przyjazne adresy URL

Shopify automatycznie generuje przyjazne adresy URL pobierając słowa kluczowe z nazwy kategorii, produktu, bądź wpisu blogowego.

Aby upewnić się, że wszystkie linki wewnątrz Twojego serwisu mogą budzić zaufanie użytkowników i wyszukiwarek, sprawdź zgodność adresów URL z poniższymi wytycznymi:

  • nie posiadają dużych liter, spacji, znaków specjalnych,
  • odnoszą się do zawartości danej podstron – zawierają słowa kluczowe pobierane z nazwy produktu, kategorii bądź wpisu blogowego,
  • konsekwentnie trzymają się ustalonej hierarchii związanej z drzewem kategorii
  • są unikalne dla każdego produktu i zawierają jego unikalne atrybuty takie jak: kolor, wielkość opakowania czy przeznaczenie.

Przykłady przyjaznych adresów URL:

  • kategoria -> https://twojastrona.pl/lampy-do-salonu-vintage/
  • produkt -> https://twojastrona.pl/produkty/stylowa-lampa-do-salonu-vintage
  • artykuł blogowy -> https://twojastrona.pl/blog/jak-urzadzic-salon-w-stylu-vintage

Jeśli chcesz dokonać modyfikacji, wejdź w szczegóły kategorii lub produktu i podobnie jak przy edycji meta tagów, wyszukaj na samym dole pole o nazwie “Uchwyt URL”.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 8

Przy korekcie “sluga”, system poinformuje Ciebie o wykonaniu odpowiedniego przekierowania 301 ze starej nazwy na nową. To bardzo ważna funkcja SEO Shopify wbudowana w aplikację, która pozwoli zachować wypracowaną wcześniej widoczność zmienionej podstrony.

Automatyczne generowanie linków kanonicznych

Shopify posiada w swojej ofercie automatycznie wygenerowane linki kanoniczne dla wszystkich podstron w obrębie serwisu. Chronią one w ten sposób Twój e-commerce przed duplikacją treści. Popularne w nazewnictwie pozycjonowania “kanonikale” wskazują najważniejszy adres URL, który poprzez np. zastosowanie filtrów może posiadać kilka “śmieciowych” wersji. To bardzo ważna funkcja, która pozwoli na szybszą optymalizację SEO Shopify.

Jak sprawdzić prawidłowe wdrożenie linków kanonicznych na przykładzie sklepu opartego o Shopify?

Krok 1. Wejdź na stronę Twojego sklepu internetowego

Krok 2. Wejdź na podstronę kategorii np. https://twojastrona.pl/collections/retro-ramki-na-zdjecia

Krok 3. Kliknij jeden z dowolnych filtrów “Sortuj wg” np. “alfabetycznie A-Z”

Krok 4. Sprawdź adres URL. Powinien się zmienić na dłuższy np. https://twojastrona.pl/collections/retro-ramki-na-zdjecia?sort_by=title-ascending 

Krok 5. Kliknij w dowolnym miejscu na stronie prawym przyciskiem myszy i wybierz “Zbadaj” lub naciśnij na klawiaturze “ctrl = u”

Krok 6. Wyszukaj linijki kodu ze wskazanym linkiem kanonicznym, w tym przypadku będzie to:

Podsumowanie -> prawidłowo wdrożony link kanoniczny:

Jesteś na podstronie:

https://twojastrona.pl/collections/retro-ramki-na-zdjecia?sort_by=title-ascending

Link kanoniczny w kodzie strony powinien wskazywać na: https://twojastrona.pl/collections/retro-ramki-na-zdjecia 

Mapa witryny – Sitemap.xml

Sitemap to lista adresów URL, która w uporządkowany sposób wskazuje robotom sieciowym strukturę całego serwisu. Platforma Shopify automatycznie generuje ten plik dzieląc jedną dużą mapę na kilka mniejszych:

  • https://twojastrona.pl/sitemap_blogs_1.xml – lista dodanych artykułów blogowych,
  • https://twojastrona.pl/sitemap_collections_1.xml – lista dodanych kategorii,
  • https://twojastrona.pl/sitemap_pages_1.xml – lista dodanych stron informacyjnych typu “kontakt”, “polityka prywatności”, “regulamin”,
  • https://twojastrona.pl/products.xml  – lista produktów

Jak sprawdzić, czy mapa strony na moim sklepie jest poprawnie generowana?

Krok 1. Aby znaleźć mapę główną serwisu wpisz w przeglądarkę -> https://twojastrona.pl/sitemap.xml.

Krok 2. Sprawdź, czy w każdym rodzaju mapy, Twoje strony są dostępne, a linki w nich prowadzą do prawidłowych adresów URL.

Krok 3. Sprawdź w Google Search Console, czy roboty sieciowe poprawnie odczytują ilość podstron zawartych w mapie w zakładce Indeksowanie -> Mapy witryn.

Pamiętaj, że bardzo ważne jest stworzenie przejrzystego drzewa kategorii. Dobrze zaprojektowane kategorie i podkategorie zostaną uwzględnione w mapie strony i ułatwią dotarcie do umieszczonych w nich produktów zarówno robotom sieciowym w trakcie “crawlowania”, jak i Klientom podczas dokonywania zakupów.

Generowanie i edytowanie robots.txt w Shopify

Shopify oferuje gotowy szablon pliku robots.txt. Zazwyczaj, domyślna konfiguracja w swoich dyrektywach nie indeksuje adresów URL zawierających różne znaki specjalne oraz takich podstron jak koszyk, admin czy polityka prywatności. Kolejne linijki to wskazówki i blokada indeksowania dla innych robotów sieciowych takich jak: Nutch, AhrefsBot, AhrefsSiteAudit, MJ12bot, Pinterest, których nadmierna “aktywność” może przeciążać serwery.

Co oznaczają poszczególne dyrektywy?

  • Allow – indeksuj,
  • Disallow – nie indeksuj,
  • User-agent – nazwa robota sieciowego analizującego serwis,
  • Crawl-delay – wyrażenie w sekundach, pozwalające ustawić częstotliwość przechodzenia na kolejne podstrony,
  • Sitemap – wskazanie adresu URL pliku z mapą strony.

Po wpisaniu w przeglądarkę https://twojastrona.pl/robots.txt możesz sprawdzić plik i jego zawartość.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 9

Jak edytować plik robots.txt w Shopify?

  1. Wejdź do panelu administracyjnego i kliknij Ustawienia -> Aplikacje i kanały sprzedaży -> Sklep Online -> Otwórz kanał sprzedaży -> Szablony -> … -> Edytuj kod -> Dodaj nowy szablon -> robots.txt
  2. Dokonuj zmian w utworzonym pliku o nazwie robots.txt.liquid

Edycja atrybutów ALT grafik

ALT służy do wstawiania opisu alternatywnego w obrazkach dodawanych na stronę. Sprawdź w szczegółach produktu swój “alt” klikając na “Multimedia” i “Edytuj tekst alternatywny”. Opis alternatywny powinien odzwierciedlać w możliwie jak najlepszy sposób to co, znajduję się na obrazku, dlatego umieszczenie słowa kluczowego powinno być jak najbardziej naturalne. 

Shopify pobiera nazwę produktu do uzupełnienia tego atrybutu i jest to dobre rozwiązanie. To kolejny pozytywny argument, który warto wziąć pod uwagę, gdy dokonujemy oceny SEO Shopify.

Szybkie ładowanie się sklepu i jego bezbłędna praca

Co robisz, kiedy chcesz odwiedzić jakąś stronę www, ale serwis, zamiast załadować się w mgnieniu oka, otwiera się w nieskończoność? W dzisiejszych czasach nikt nie lubi czekać. Dlatego większość osób po prostu zamyka taką stronę i przechodzi na kolejną. Podobnie zrobiliby Twoi klienci. Algorytmy Google, które decydują o pozycji, jaką zajmują poszczególne strony w SERP-ach, mają za zadanie zaprezentować użytkownikowi najprecyzyjniej dopasowane i najłatwiej dostępne wyniki. Dlatego jeśli Twój e-sklep na Shopify ładuje się wolno, nie licz na dobre efekty pozycjonowania. Google obniży Twój ranking.

Co może sprawiać, że sklep na Shopify będzie działać wolno? Shopify jest platformą w modelu SaaS, co oznacza, że to nie Ty odpowiadasz za hosting serwerów – choć sam serwis zapewnia ich wysoką wydajność i niezawodną pracę. Ale nie tylko one mają przełożenie na sprawność ładowania się serwisu. Równie ważne są takie kwestie jak:

  • liczba zainstalowanych wtyczek i dodatków – jeśli jest ich naprawdę wiele, może się okazać, że niektóre będą się ze sobą „gryzły”, opóźniając otwarcie się strony,
  • rozmiary plików graficznych, które zostały zamieszczone na stronach produktowych – jeśli są one „ciężkie” i jest ich dużo, będą się pobierały wolniej.

Pozycjonowanie Shopify – krok po kroku

Z wcześniejszych rozdziałów już wiesz, czym jest Shopify i jak samemu zmodyfikować niektóre obszary, aby poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania. 

Cała sztuka w skutecznym pozycjonowaniu polega przede wszystkim na umiejętnym wykorzystywaniu omawianych rozwiązań. Wiele z nich wymaga nabytego doświadczenia oraz wiedzy technicznej. Powierzając działania Ekspertom z Verseo, możesz być pewny kompleksowej obsługi oraz pełnej znajomości omawianego CMSa. 

W dalszej części tekstu dowiesz się, na jakich działaniach nasi specjaliści opierają swoją strategię SEO dla e-sklepów Shopify.

Audyt sklepu internetowego opartego o Shopify

Mimo, iż praca pozycjonera nie trzyma się sztywnych reguł, zawsze opiera się na trzech głównych filarach SEO, którymi są:

  • analiza, 
  • optymalizacja, 
  • linkowanie.

Audyt SEO jest jednym z fundamentów przeprowadzanych prac na stronie. Ma duży wpływ na drugi filar pozycjonowania, czyli optymalizację SEO Shopify. Wskazuje nie tylko obszary do zmian technicznych i contentowych, ale także prześwietla konkurencję, sugeruje słowa kluczowe czy rozbudowę kategorii. Może mieć kilkadziesiąt stron, ale przyjemnie się go czyta ze względu na dużą liczbą screenów, tabel, wykresów czy statystyk, które ułatwiają zrozumienie błędów.

Co będzie potrzebne pozycjonerowi Verseo, aby przeprowadzić kompleksową analizę?

  • dane dostępowe do Shopify,
  • dane dostępowe do Google Search Console i Google Analitycs,
  • informacja o bezpośredniej konkurencji,
  • wskazanie najważniejszych kategorii w kontekście sprzedaży,
  • wskazanie najważniejszych produktów w kontekście sprzedaży.

Dzięki powyższym informacjom, które możesz przekazać mailowo bądź w trakcie spotkania, specjalista SEO przystąpi do analizy przygotowanej stricte pod Twój serwis.

Konfiguracja narzędzi analitycznych i monitorowanie efektów

Dlaczego w Verseo wszyscy zgodnie twierdzimy, że SEO działa? Bo mamy na to dowody. Proste. Już na samym początku współpracy pomożemy skonfigurować narzędzia do analizy przychodów. Jeśli coś będzie dla Ciebie niezrozumiałe – z przyjemnością wyjaśnimy.

Warto wiedzieć, że Shopify prowadzi własne statystyki sprzedaży, które można zobaczyć w zakładce “marketing”.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify - zdjęcie nr 10

Oczywiście na potrzeby ochrony danych zakryliśmy liczby dotyczące sprzedaży. Panel umożliwia odczytanie wartości związanych z sesjami sklepu, konwersją, średnią wysokością zamówienia czy statystyk dotyczących różnych kanałów sprzedaży, jaki prowadzi Twój sklep.

Aby zsynchronizować Shopify z takimi narzędziami jak Google Search Console czy Google Analitycs, skorzystaj z wtyczki dostępnej w Shopify App Store – Google & YouTube. Możesz także podłączyć kod weryfikacyjny poprzez edycji kodu, którą umożliwia Shopify.

Dowiedz się, jak sprawdzić skuteczność słów kluczowych za pomocą Google Search Console .

Dzięki wdrożonym narzędziom analitycznym w Shopify będziesz wiedział, w jakim tempie rozwija się Twój biznes w internecie. My gwarantujemy wiedzę i doświadczenie, która przynosi długofalowe i systematyczne efekty.

Wybór odpowiednich słów kluczowych

Shopify w swojej ofercie nie posiada “generatora” słów kluczowych i nie prowadzi statystyk dla zapytań czy poszczególnych podstron.

Jak dobierać słowa kluczowe SEO pod własny biznes?

Wybranie i wyselekcjonowanie wspólnie z Klientem najwartościowszych słów kluczowych to jeden z pierwszych kroków, jaki wspólnie wykonujemy. W tym obszarze działań zastosujemy się do poniższych zasad:

  • wybierzemy frazy, które mają odzwierciedlenie w Twojej ofercie sklepu,
  • skorzystamy z kilku rodzajów słów kluczowych – ogólnych, z długim ogonem, lokalnych czy pytających,
  • sprawdzimy i pokażemy liczbę wyszukiwań miesięcznych,
  • wygenerujemy frazy z potencjałem, czyli takie, których pozycja oscyluje w przedziale 11-20, aby przyspieszyć efekty działań.

Dopasowanie i monitorowanie popularnych “keywordsów” to jedno. Trendy wyszukiwań, sezonowość i zmieniające się czasy to drugie. Będziemy nieustannie monitorować wyselekcjonowane słowa kluczowe przynoszące zyski Twojej firmie, a gdy tylko zauważamy spadki ich pozycji w wynikach wyszukiwania, znajdziemy odpowiednie rozwiązanie. Po to przecież jesteśmy!

Optymalizacja SEO Shopify pod kątem technicznym

Wytyczne techniczne, które należy wdrożyć to często największy problem dla Klienta. Usługi programistyczne to kolejny wydatek, a przy tym długi czas oczekiwania. Na szczęście w Dziale SEO posiadamy osoby, dla których mniej skomplikowane zmiany w kodzie strony są codziennością. Shopify pozwala na edycję kodu z poziomu CMSa, co jest bardzo dobrą i korzystną funkcjonalnością dla każdej ze stron, ponieważ:

  • Klient nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z wdrożeniem większości wytycznych,
  • za pomocą niewielkich zmian w kodzie nie trzeba instalować dodatkowych, płatnych wtyczek,
  • można podejrzeć historię zmian,
  • dostęp do szablonu serwisu jest prosty i intuicyjny.

Pamiętaj, nie rób tego sam w domu! Niekiedy mała zmiana może prowadzić do zakłócenia funkcjonowania sklepu internetowego.

Wszystkie aspekty techniczne zostaną przeanalizowane i przedstawione w możliwie najprostszy sposób. Jak już wspomnieliśmy, edycja szablonu sklepu w Shopify jest ułatwiona, jednak wymaga wiedzy i doświadczenia.

Optymalizacja on-site i off-site sklepów na Shopify

Działania podejmowane przez pozycjonerów przygotowujących szczegółową analizę SEO można podzielić na dwa główne obszary:

  • Audyt on-site
  • Audyt off-site.

“Badanie” strony on-site skupia się na wszystkich czynnikach, które można poprawić w obrębie danego serwisu, czyli:

  1. Crawl Budget — odpowiednio zoptymalizowany crawl budget pozwala generować wyższe przychody dla firmy.
  2. Indeksowanie — błędy nieistniejących podstron 404, łańcuchów przekierowań czy naprawa plików sitemap.xml i robots.txt..
  3. Struktura strony — budowa meta-title i meta-description w ujęciu globalnym, semantyka nagłówków Hx, poprawność wdrażania grafik oraz linków kanonicznych.
  4. Architektura i użyteczność strony — funkcjonalność sklepu internetowego, czyli menu nawigacyjne, breadcrumbs, poprawne adresy URL, hierarchia podstron.
  5. Czas ładowania strony.
  6. Wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, komputerach i tabletach.
  7. Analiza i sprawdzenie treści.

Audyt off-site to analiza skoncentrowana na aspektach zewnętrznych, które wpływają na pozycjonowanie stron Shopify w organicznych wynikach wyszukiwania. Wyróżnione czynności to:

  1. Analiza domeny w Google Analytics, Google Search Console i innych narzędziach od Google.
  2. Analiza widoczności — za pomocą Semstorm, Senuto, Ahrefs czy Screaming Frog.
  3. Analiza wyświetlania w SERPach – to działania mające na celu m.in sprawdzenie listy zaindeksowanych podstron.
  4. Analiza profilu linkowego — czyli takich odnośników, które prowadzą do danej strony.
  5. Analiza profilu linkowego konkurencji.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów Shopify?

Zastanawiasz się, jak długo będziesz czekać na rezultaty pozycjonowania sklepu Shopify? Uzbrój się w cierpliwość, ponieważ ten proces może potrwać nawet przez 6 miesięcy. Jednak warto spokojnie czekać – efekty dobrych działań SEO będą się utrzymywały przez długi czas.

Ale uwaga! Jednorazowe „ustawienie” pozycjonowania nie wystarczy. Na późniejszych etapach warto dodawać do e-sklepu nowe treści oraz aktualizować obecne teksty z nastawieniem na pozycjonowanie na konkretne frazy. Wszystkie te zadania, wraz z monitorowaniem efektywności pozycjonowania, wykona dobra agencja digital – tak, abyś Ty mógł być pewien widocznych rezultatów.

A co, jeśli potrzebujesz efektów reklamowania sklepu na Shopify szybciej? Wówczas możesz zainwestować w rozwiązania takie jak np. Google Ads czy Facebook Ads. Płatne kampanie, zwłaszcza wykorzystujące elementy remarketingu pozwolą Ci szybko przyciągnąć uwagę kupujących. Są jednak stosunkowo kosztowne, a ich efekty, choć ekspresowe, są krótkotrwałe. Dlatego najlepiej jest połączyć działania SEO oraz z zakresu płatnej reklamy w jedną, przemyślaną i spójną strategię. Dzięki temu można uniknąć problemów i osiągnąć efekt synergii.

Cena pozycjonowania sklepów internetowych na Shopify

Cena SEO dla sklepów internetowych opartych o platformę Shopify zależy od takich czynników jak:

  • liczba kategorii i produktów,
  • zasięg – lokalny, krajowy czy międzynarodowy
  • język – jedna wersja czy kilka,
  • branża,
  • konkurencja.

Posiadamy prosty i intuicyjny cennik pozycjonowania e-commerce, w którym wiesz, za co płacisz. Gramy w otwarte karty, dlatego cena pozycjonowania zawsze dopasowana jest do tego, abyśmy wspólnie osiągali sukcesy.

Skuteczne pozycjonowanie Shopify z Verseo – Agencją Marketingu 5.0

No dobra. Możesz teraz się zastanawiać, dlaczego oferujemy SEO dla Shopify, skoro pokazaliśmy Ci gdzie i jak dokonywać zmian? Oczywiście to tylko część działań, które wykonujemy, bo jak już wiesz na pozycjonowanie Shopify składa się mnóstwo czynników. Za wszelkę cenę udowadniamy naszym Klientom, tym stałym, jak i potencjalnym, że znamy się na rzeczy. Nie inaczej jest tym razem. Shopify to platforma, która jest przyjazna SEO, a my z chęcią to wykorzystujemy, dzieląc się przy tym naszymi wnioskami.

Nawiązując z nami współpracę masz pewność, że dostajesz osobę doświadczoną, która “z niejednego pieca chleb jadła”. Pracujemy na kilkudziesięciu różnych CMSach, a w naszych szeregach zatrudniamy ponad 30 pozycjonerów. To nie czas na eksperymenty, to czas na sprawdzoną agencję z ludźmi znającymi się na rzeczy!

Efekty pozycjonowania sklepu Shopify

Efekty w postaci wyższej sprzedaży pochodzącej z wyników wyszukiwania możesz dostrzec już po pół roku. Jak już wspomnieliśmy, na rezultaty SEO czeka się nieco dłużej, ale są one zdecydowanie trwalsze niż pozostałe kanały sprzedaży takie jak Google Ads. 

Zdarza się, że wyższa pozycja dla kilku ważnych fraz daje dużego “kopa” w sprzedaży danego produktu. My na SEO patrzymy także w ujęciu globalnym, co oznacza, że skupiamy się nie tylko na wybranych słowach kluczowych, ale podnosimy widoczność serwisu za pomocą konkretnych wytycznych i unikalnego, wielowymiarowego contentu.

FAQ – Pozycjonowanie sklepów na Shopify

Podsumowując nasz artykuł, przedstawiamy najczęstsze pytania dotyczące pozycjonowania sklepu, którego CMSem jest platforma Shopify

Jakie są podstawowe zasady pozycjonowania sklepu Shopify?

Shopify to platforma, która umożliwia szereg zmian. Optymalizacja SEO Shopify szczegółowo została opisana w rozdziale “Przegląd Platformy Shopify”, w którym dowiesz się m.in jak modyfikować metatagi, adresy URL czy plik robots.txt.

Jak mogę poprawić szybkość ładowania strony w moim sklepie Shopify?

Przede wszystkim sprawdź, czy Twoja strona nie posiada zbyt dużo wtyczek, które mogą spowolnić działanie Twojego serwisu. Zweryfikuj także, czy np. zdjęcia produktów nie mają zbyt dużych rozmiarów. Przyjmuje się, że wszystkie grafiki powyżej 100kb mogą znacząco obniżać szybkość działania serwisu.

Czy mogę optymalizować meta tagi pod SEO w sklepie Shopify?

Tak, optymalizacja SEO Shopify dla meta tagów jest bardzo prosta. Wejdź w produkt lub kategorię, przewiń podstronę na sam dół i kliknij “edytuj”. Szczegóły znajdziesz w rozdziale “Modyfikacja meta tagów Title i Description”

Czy Shopify jest przyjazny dla SEO w porównaniu do innych platform e-commerce?

Tak, Shopify oferuje szereg rozwiązań, które pomagają w optymalizacji technicznej SEO. Szczególnie przydatny jest dostęp do kodu szablonu serwisu, w którym z pomocą specjalisty SEO możesz dokonać zmian. Niektóre platformy e-commerce uniemożliwiają zmiany lub dokonują korekt za dodatkową opłatą.

Czy mogę zintegrowac mój sklep Shopify z Google Analitycs i Google Search Console?

Tak, za pomocą dedykowanej wtyczki dla Google o nazwie “Google & Youtube”, która dostępna jest w Shopify App Store możesz zintegrować Twój sklep z narzędziami od Google. Możesz także umieścić kod weryfikacyjny wygenerowany z narzędzi Google edytując szablon serwisu.

Czy istnieją specjalne wtyczki SEO dla sklepów Shopify?

Tak. Są dostępne w Shopify App Store z poziomu panelu administratora i oferują szereg rozwiązań o których piszemy. Pamiętaj jednak, że zbyt duża liczba aktywnych wtyczek może spowolnić działanie strony.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany