Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Ile zarabia specjalista Google Ads w Verseo?

ile zarabia specjalista google ads

Po opublikowaniu tekstu na temat płac w dziale SEO Verseo, dostaliśmy mnóstwo sygnałów świadczących o tym, że był to dobry krok. Po pierwsze dało to impuls i punkt odniesienia dla branży. Pracownicy lub aplikujący na dane stanowisko pracy, niejednokrotnie nie potrafili się wycenić. Na rynku bowiem, jest bardzo mało transparentności, mimo, że przed wybuchem epidemii mieliśmy już stosunkowo dobrze zakorzeniony “rynek pracownika”. Rozmowy o podwyżkach czy sakramentalne “jakie są Pani/Pana oczekiwania finansowe?” to niezbyt komfortowe sytuacje, w których niejednokrotnie musimy błądzić we mgle. 

Sporo osób w ogóle rozmyślało na temat wejścia w świat SEO, ale nie wiedziało z jakimi płacami jest to związane i co w ramach danego stanowiska trzeba umieć. Wszystkie te wątpliwości rozjaśniliśmy jednym pociągnięciem internetowego pióra. 🙂 Przyszła zatem pora na obszar Google Ads – czyli drugi filar naszej firmy. 

Jak podzieliliśmy pracę zespołu specjalistów Google Ads?

Nim dojdziemy do wisienki na tym zarobkowym torcie, musisz drogi czytelniku zrozumieć, jak wygląda praca specjalisty Google Ads w Verseo i jak przedstawia się ścieżka kariery. 

Po pierwsze zdajemy sobie sprawę, że o specjalistę w omawianym obszarze jest na rynku trudno. Plusy tej sytuacji to fakt, że pracują u nas ludzie, którzy nie wykształcili w sobie złych nawyków w pracy z Adsami. Są to też osoby młode, które mają w sobie ogień. Oczywiście, młodość ma też pewne minusy – brak doświadczenia w jednym obszarze może być dobry, ale w innym może już skutkować błędami, o których niekiedy by się nawet nie pomyślało na późniejszych etapach kariery. Dlatego pierwsze 3-6 miesięcy pracy na stanowisku specjalisty Google Ads w Verseo to permanentna nauka połączona z intensywną sprzedażą. 

Verseo bowiem to jedna z nielicznych agencji, która łączy stanowisko opiekuna klienta ze specjalistą Google Ads. Oznacza to, że osoba, która do Ciebie dzwoni lub pisze WIE o czym mówi i później tylko Ona będzie się kontaktować w sprawie Twoich kampanii. To czysty układ, który pozwala też naszym współpracownikom nabrać unikatowej perspektywy – wiedzą, że sprzedaż jest trudna i rozumieją położenie naszych klientów. Tym bardziej dbają o kampanie i tym bardziej są zainteresowani tym, by kampania była satysfakcjonująca i aby klient pozostał z nami na długo. Bo to właśnie od utrzymania klienta, zależy też wypłata specjalisty Google Ads w Verseo. 

Pierwsze pół roku jest po prostu trudne. Jeżeli ktoś boi się rozmawiać z ludźmi to sobie nie poradzi. Jeżeli ktoś nie ma w sobie ognia do nauki nowych rzeczy, to również trudno mu będzie dopłynąć do standardów jakości wyznaczonych w naszej firmie. 

Na rozmowie rekrutacyjnej, którą najczęściej przeprowadzają Krzysztof i Mateusz – czyli nasi CEO – od razu dowiesz się o specyfice pracy w Verseo na tym stanowisku. Zazwyczaj w trakcie takich rozmów, więcej nawet mówimy o tym, jak to wygląda u nas, niż o Twoim doświadczeniu. Nie wynika to z naszego braku zainteresowania Twoją osobą rzecz jasna tylko tego, że bardzo zależy nam na zrozumieniu przez potencjalnego współpracownika zalet i wymagań, ale także celów, jakie powinien wypełnić w pierwszych 3, 6 czy 12 miesiącach. Bazując na dużym doświadczeniu, znamy warunki brzegowe, które zapewnią Ci satysfakcję z pracy, a które to jednocześnie rozwiną naszą firmę. 

W zasadzie jeżeli przetrwasz 3 miesiące, to możesz być pewna/pewny, że już zostaniesz z nami na lata. Po tym czasie rotacja u nas w zasadzie nie występuje. Ponieważ…

Ile zarabia specjalista Google Ads?

Inspiracją do napisania tego artykułu stało się jedno, bezprecedensowe wydarzenie. Była to rekordowa pensja opiekuna Adsów w Verseo. 🙂 Wydarzyło się to w lutym 2020 roku, a wyniosła ona 38.500 złotych. Oczywiście nawet u nas nie jest tak, że takie wypłaty zdarzają się co miesiąc. Ilustruje to jednak, że w Verseo nie ma sufitu płac. Zakładając firmę, Krzysztof i Mateusz uznali (na kanwie swoich wcześniejszych doświadczeń), że sufit płac dla handlowców jest pomysłem demobilizującym. Jest naprawdę sporo firm, które nie zapłacą więcej przedstawicielom czy handlowcom niż np. 15.000 złotych – niezależnie od osiąganych wyników. 

U nas jednak jest inaczej. Plany nie są odrealnione. W wielu firmach ich przekroczenie jest trudne, a jeżeli jest osiągalne, to znowuż skutkuje tylko sztywną kwotą premii. U nas jest inaczej – wyższe wypłaty zawsze obliczamy w odniesieniu do zarządzanych kwot w kampaniach i prowizjach na jakich pracujemy z klientem. Ergo każdy jest zainteresowany skutecznością kampanii, utrzymaniem klienta, ale również pozyskiwaniem nowych kontaktów. 

Tabela płac Verseo wygląda tak: 

Od Juniora po Legendę 

Junior w zasadzie zawsze dotyczy nowych współpracowników, którzy nie mają doświadczenia, lub jest ono niewielkie. Nie mówimy tylko o doświadczeniu w SEM, ale i ogólnie doświadczeniu zawodowym. Dlatego, jak już wspomniałem, pierwsze tygodnie upływają na intensywnej nauce, a pierwsze miesiące to raczkowanie z małymi kampaniami pod okiem “starszych” kolegów.

Do stanowiska “Ads Specialist” dojść można – mniej więcej – po 12 miesiącach. Rok to sensowny czas, by nabrać ogłady zarówno w kwestii sprzedaży, jak i prowadzenia wielu typów kampanii w ramach środowiska Google Ads wraz z wykorzystaniem naszego systemu VCM opartego na uczeniu maszynowym. 

Dalsze stanowiska – Senior, Executive i Master – wynikają już z pracy z większymi klientami, operowaniem na wyższych budżetach reklamowych, ale i ekstraordynaryjnym podejściu w budowaniu relacji na linii firma – klient. Horyzont czasowy dojścia do stanowisk seniorskich to już +2 lata.

Ponieważ nasi współpracownicy wykręcają coraz bardziej spektakularne wyniki, uznaliśmy, że pora stworzyć specjalne stanowisko Legendy. 🙂 Zastanawiamy się jeszcze nad jego formułą – być może będzie to stanowisko przechodnie. Niemniej jednak, osiągnięcie tego etapu będzie potężnym wyzwaniem – na 50 specjalistów Google Ads w Verseo, tylko dwóch dzierży – póki co – poziom Master. 🙂

System szkoleń specjalisty Google Ads

Stworzyliśmy wewnętrzny system szkoleń, który oparty jest na najlepszych praktykach i którego Szefową jest jedna z naszych najbardziej utalentowanych specjalistek. Joanna Hałaszkiewicz, która jeszcze nie tak dawno zajmowała się tylko dużymi kampaniami dla sporych sklepów internetowych, od 2 miesięcy jest również dostępna szkoląc firmy zewnętrznie, jak i biorąc na swoje barki szkolenia młodych adeptów sztuki Google Ads.

Oprócz tego, w Verseo szczególnie cenimy pęd do wiedzy – jeżeli zatem znajdziesz szkolenie czy wydarzenie, które może pozytywnie wpłynąć na rozwój Twój i całej naszej organizacji – wyślemy Cię na nie. 🙂 

Stworzyliśmy również dział Strategii i Optymalizacji, który wspomaga naszych specjalistów Google Ads w bardziej zaawansowanych tematach. Są tam zatem specjaliści od analityki, systemów i rekomendacji na linii Google – Verseo – reklamodawca

Benefity

W Verseo w zasadzie nie ma benefitów. Uznaliśmy, że każdy wie najlepiej czego chce i kluczowe jest to, by każdego było na to stać. Główny nacisk położyliśmy zatem na możliwość zarabiania u nas dobrych pieniędzy. Wiemy po co przychodzimy do pracy i gromadzimy ludzi, których napędzają liczby, a nie owocowe czwartki. Brzmi to może chłodno, ale nie będziemy udawać – nasza praca opiera się na zarabianiu pieniędzy dla naszych klientów. Mamy jednocześnie do siebie dystans, w pracy się bardzo lubimy i towarzyszy nam poczucie wspólnej odpowiedzialności. Niemniej, jedyne co możemy zaoferować naszym klientom to nieprzerwane pasmo wygranych, więc na koniec dnia zawsze 1 + 1 musi dawać 3. 🙂 

Feedback

  1. Dominika

    To sa kwoty netto czy brutto?