Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Zmiana wymagań Google dotycząca Google Zakupy

Ważna informacja dla osób korzystających z reklamy w Google Zakupy!

Od 14 lutego 2017 r. Google zacznie wymagać podawania numerów GTIN od sprzedawców, którzy przesyłają pliki danych o produktach kierowanych na wszystkie rynki, gdzie Zakupy Google są dostępne. Jest to drugi etap wprowadzania tego wymogu – od maja 2016 r. podawanie numerów GTIN jest już obowiązkowe w przypadku reklamodawców kierujących reklamy na Australię, Brazylię, Czechy, Francję, Hiszpanię, Holandię, Japonię, Niemcy, Stany Zjednoczone, Szwajcarię, Wielką Brytanię i Włochy. To istotna zmiana w środowisku Google Zakupy!

Dlaczego Google zaczyna wymagać GTIN?

Podawanie numerów GTIN jest niezbędne do rozpoznania Twoich produktów przez Google i zapewnienia jak największej wygody konsumentom. Google Zaobserwowało, że podawanie numerów GTIN może zwiększyć skuteczność i poprawić wyniki reklam poprzez:

New call-to-action
New call-to-action
  • Zwiększenie widoczności: dzięki prawidłowym numerom GTIN większa liczba potencjalnych klientów zobaczy Twoje produkty. Oferty dopasowane do katalogu produktów Zakupów Google mogą uzyskać do 40% więcej kliknięć niż oferty, które nie są do niego dopasowane.
  • Poprawienie kierowania: prawidłowe numery GTIN umożliwiają wyświetlanie reklam produktów odpowiednim konsumentom zainteresowanym ofertą, a to z kolei wpływa na zwiększenie współczynnika konwersji. Z analizy danych dotyczących zeszłorocznego wprowadzenia obowiązkowych numerów GTIN dla 50 marek wynika, że sprzedawcy, którzy podadzą prawidłowe numery GTIN w danych produktów, obserwują zwiększenie współczynnika konwersji nawet o 20%.
  • Więcej formatów reklam: poza korzyściami związanymi z reklamami produktowymi Google numery GTIN umożliwiają też poprawę jakości informacji o produktach wyświetlanych w Google.com i innych formatach, takich jak Zakupy w YouTube, oraz znajdowanie produktów na urządzeniach mobilnych.

Istnieją wyjątki, gdzie nie jesteśmy w stanie podać numeru GTIN

Produkty, które nie mają przypisanego numeru GTIN nie muszą go przesyłać. Jednak w przypadku produktu, któremu nadano numer GTIN, nieprzesłanie go może sprawić, że produkt zostanie odrzucony.

Produkty, które nie posiadają numeru GTIN potrzebują przesłania atrybutów:

  • brand [marka]
  • mpn [mpn]

Oto przykłady produktów, które mogą nie mieć przypisanego numeru GTIN:

  • produkty sprzedawane pod marką sklepu,
  • części zamienne,
  • części producenta oryginalnego sprzętu (OEM) lub zamienniki części producenta oryginalnego sprzętu,
  • produkty robione na zamówienie (w tym koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła),
  • książki wydane przed zatwierdzeniem w roku 1970 numeru ISBN jako standardu ISO,
  • zabytki i antyki,
  • produkty dostępne w przedsprzedaży (korzystające z atrybutu condition [stan]),
  • Dla produktów bez numeru GTIN i marki lub numeru MPN i marki prześlij atrybut identifier_exists [z_identyfikatorem].

Rozwiązanie w przypadku, gdy produkty nie posiadają GTIN


Produkty bez określonej marki

New call-to-action
New call-to-action

Nie musisz przesyłać atrybutu brand [marka], jeśli produkt nie ma wyraźnie określonej marki (np. filmy, książki i muzyka) lub jest produktem robionym na zamówienie (np. koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła).

Produkty wykonywane ręcznie, niestandardowe, unikatowe, antyki, dzieła sztuki

Jeżeli oferujesz nowy produkt (o czym informujesz za pomocą atrybutu condition [stan]), który nie ma atrybutów gtin [gtin] i brand [marka] lub atrybutów mpn [mpn] i brand [marka], prześlij atrybut identifier_exists [z_identyfikatorem] z wartością nie.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Pamiętaj, że musisz przestrzegać wytycznych dotyczących formatowania. Jeżeli zrobisz to źle, nie będzie można użyć przesłanych przez Ciebie informacji.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany