Spis treści
Czytasz teraz:
Zmiana wymagań Google dotycząca Google Zakupy
Zamknij
Ważna informacja dla osób korzystających z reklamy w Google Zakupy!
Od 14 lutego 2017 r. Google zacznie wymagać podawania numerów GTIN od sprzedawców, którzy przesyłają pliki danych o produktach kierowanych na wszystkie rynki, gdzie Zakupy Google są dostępne. Jest to drugi etap wprowadzania tego wymogu – od maja 2016 r. podawanie numerów GTIN jest już obowiązkowe w przypadku reklamodawców kierujących reklamy na Australię, Brazylię, Czechy, Francję, Hiszpanię, Holandię, Japonię, Niemcy, Stany Zjednoczone, Szwajcarię, Wielką Brytanię i Włochy. To istotna zmiana w środowisku Google Zakupy!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Dlaczego Google zaczyna wymagać GTIN?
Podawanie numerów GTIN jest niezbędne do rozpoznania Twoich produktów przez Google i zapewnienia jak największej wygody konsumentom. Google Zaobserwowało, że podawanie numerów GTIN może zwiększyć skuteczność i poprawić wyniki reklam poprzez:
- Zwiększenie widoczności: dzięki prawidłowym numerom GTIN większa liczba potencjalnych klientów zobaczy Twoje produkty. Oferty dopasowane do katalogu produktów Zakupów Google mogą uzyskać do 40% więcej kliknięć niż oferty, które nie są do niego dopasowane.
- Poprawienie kierowania: prawidłowe numery GTIN umożliwiają wyświetlanie reklam produktów odpowiednim konsumentom zainteresowanym ofertą, a to z kolei wpływa na zwiększenie współczynnika konwersji. Z analizy danych dotyczących zeszłorocznego wprowadzenia obowiązkowych numerów GTIN dla 50 marek wynika, że sprzedawcy, którzy podadzą prawidłowe numery GTIN w danych produktów, obserwują zwiększenie współczynnika konwersji nawet o 20%.
- Więcej formatów reklam: poza korzyściami związanymi z reklamami produktowymi Google numery GTIN umożliwiają też poprawę jakości informacji o produktach wyświetlanych w Google.com i innych formatach, takich jak Zakupy w YouTube, oraz znajdowanie produktów na urządzeniach mobilnych.
Istnieją wyjątki, gdzie nie jesteśmy w stanie podać numeru GTIN
Produkty, które nie mają przypisanego numeru GTIN nie muszą go przesyłać. Jednak w przypadku produktu, któremu nadano numer GTIN, nieprzesłanie go może sprawić, że produkt zostanie odrzucony.
Produkty, które nie posiadają numeru GTIN potrzebują przesłania atrybutów:
- brand [marka]
- mpn [mpn]
Oto przykłady produktów, które mogą nie mieć przypisanego numeru GTIN:
- produkty sprzedawane pod marką sklepu,
- części zamienne,
- części producenta oryginalnego sprzętu (OEM) lub zamienniki części producenta oryginalnego sprzętu,
- produkty robione na zamówienie (w tym koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła),
- książki wydane przed zatwierdzeniem w roku 1970 numeru ISBN jako standardu ISO,
- zabytki i antyki,
- produkty dostępne w przedsprzedaży (korzystające z atrybutu condition [stan]),
- Dla produktów bez numeru GTIN i marki lub numeru MPN i marki prześlij atrybut identifier_exists [z_identyfikatorem].
Rozwiązanie w przypadku, gdy produkty nie posiadają GTIN
Produkty bez określonej marki
Nie musisz przesyłać atrybutu brand [marka], jeśli produkt nie ma wyraźnie określonej marki (np. filmy, książki i muzyka) lub jest produktem robionym na zamówienie (np. koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła).
Produkty wykonywane ręcznie, niestandardowe, unikatowe, antyki, dzieła sztuki
Jeżeli oferujesz nowy produkt (o czym informujesz za pomocą atrybutu condition [stan]), który nie ma atrybutów gtin [gtin] i brand [marka] lub atrybutów mpn [mpn] i brand [marka], prześlij atrybut identifier_exists [z_identyfikatorem] z wartością nie.
Pamiętaj, że musisz przestrzegać wytycznych dotyczących formatowania. Jeżeli zrobisz to źle, nie będzie można użyć przesłanych przez Ciebie informacji.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.