Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Co to jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center – co to jest?

Google Merchant Center to popularna usługa z rodziny Google. Z myślą o osobach, które dopiero chciałyby rozpocząć korzystanie z tej usługi, przygotowaliśmy szybkie wprowadzenie do niej.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy warto zastanowić się nad kampanią produktową Google w narzędziu Google Merchant Center. Są to reklamy prezentowane za pomocą: zdjęcia, ceny, opisu, nazwy sklepu. Pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu słowa kluczowego np. szafa przesuwana biała.

Google Merchant Center widok

Więcej produktów z tej kategorii możemy znaleźć w zakładce Zakupy. Tam też przy użyciu odpowiednich filtrów zawężamy poszukiwania preferowanego produktu (możemy szukać np. po cenie lub konkretnym sprzedawcy).

google zakupy

Aby Twój sklep wyświetlał się w kampanii produktowej konieczne jest konto Google i połączone konta Google Merchant Center i Google AdWords.

Google Merchant Center jest to narzędzie dzięki któremu przesyła się informacje o sklepie i danych produktach udostępnianych w Google i innych usługach Google. Po założeniu konta można utworzyć i przesłać dane produktu np. w formacie pliku danych lub za pomocą Google Content API for Shopping.

pulpit Google Merchant Center

Kampania produktowa może być prowadzona dla sklepu z 1 produktem jak i z 30 000. W takiej kampanii mamy też możliwość zarządzania stawkami dla poszczególnych produktów np. w zależności od przychodów oferowanego przez nas asortymentu. Plik z naszymi produktami można też kategoryzować i wykluczać te artykuły, których np. aktualnie nie chcemy sprzedawać.

Aktualnie Zakupy Google są obecnie dostępne w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w AdWords?
Olga Badeusz

Uczenie maszynowe – im szybciej zaczniesz, tym więcej zyskasz! Uczenie maszynowe i jego przewaga nad ręczną obsługą kampanii jest nieporównywalna […]

Google Partner Premium – najlepsi wśród najlepszych
Joanna Michalska

Google zdecydowało się w szczególny sposób oznaczyć najlepsze agencje przyznając im status Google Partner Premium. Verseo znalazło się w tym […]

Kampanie zakupowe Google AdWords – strategia, budowa i optymalizacja
Paweł Dalecki

Kampanie zakupowe – must have nowoczesnego marketingu! Kampanie przygotowywane dla sklepów internetowych należą do tych o najbardziej skomplikowanej strukturze. Reklamodawcy, […]

jak znaleźć słowa kluczowe
Jak znaleźć słowa kluczowe?
Barbara Oleszek

Masz ochotę na koreańską kuchnię, jednak nie znasz przepisów? Cyk – kuchnia koreańska przepisy – wpisujesz frazę w wyszukiwarkę i […]

Podręczniki Google Ads – polecane tytuły
Martyna Mikołajczak

Podręczniki Google Ads – skąd czerpać wiedzę o środowisku Google? Google Ads, to potężne narzędzie reklamowe, wykorzystywane przez coraz więcej […]

Trendy Google Ads 2019
Maksymilian Melion

Trendy Google Ads – wyjęliśmy szklaną kulę! 2018 był rokiem obfitym w zmiany w systemie reklamowym Google’a. Po pierwsze, zmianie […]