Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Co to jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center – co to jest?

Google Merchant Center to popularna usługa z rodziny Google. Z myślą o osobach, które dopiero chciałyby rozpocząć korzystanie z tej usługi, przygotowaliśmy szybkie wprowadzenie do niej.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy warto zastanowić się nad kampanią produktową Google w narzędziu Google Merchant Center. Są to reklamy prezentowane za pomocą: zdjęcia, ceny, opisu, nazwy sklepu. Pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu słowa kluczowego np. szafa przesuwana biała.

Google Merchant Center widok

Więcej produktów z tej kategorii możemy znaleźć w zakładce Zakupy. Tam też przy użyciu odpowiednich filtrów zawężamy poszukiwania preferowanego produktu (możemy szukać np. po cenie lub konkretnym sprzedawcy).

google zakupy

Aby Twój sklep wyświetlał się w kampanii produktowej konieczne jest konto Google i połączone konta Google Merchant Center i Google AdWords.

Google Merchant Center jest to narzędzie dzięki któremu przesyła się informacje o sklepie i danych produktach udostępnianych w Google i innych usługach Google. Po założeniu konta można utworzyć i przesłać dane produktu np. w formacie pliku danych lub za pomocą Google Content API for Shopping.

pulpit Google Merchant Center

Kampania produktowa może być prowadzona dla sklepu z 1 produktem jak i z 30 000. W takiej kampanii mamy też możliwość zarządzania stawkami dla poszczególnych produktów np. w zależności od przychodów oferowanego przez nas asortymentu. Plik z naszymi produktami można też kategoryzować i wykluczać te artykuły, których np. aktualnie nie chcemy sprzedawać.

Aktualnie Zakupy Google są obecnie dostępne w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

7 zasad tworzenia oraz optymalizacji kampanii AdWords wg Verseo
Martyna Mikołajczak

Optymalizacja kampanii AdWords, to klucz do jej sukcesu. Przeprowadzana uważnie i regularnie optymalizacja kampanii AdWords pozwoli naszej kampanii na rozwój, […]

Modyfikatory stawek Google AdWords
Dariusz Cichocki

Dzięki zaawansowanym funkcjom modyfikowania stawek, możemy trafniej kierować reklamę, mieć nad nią większą kontrolę i w efekcie lepiej optymalizować kampanie. […]

Postanowienia noworoczne dla usprawnienia kampanii Google Ads w 2020 roku
Martyna Mikołajczak

W związku z tym, że zaledwie 3 tygodnie temu powitaliśmy Nowy Rok, dla wielu z nas jest to okres zmian, […]

Raport aukcji w Google AdWords – porównaj się z konkurencją!
Dariusz Cichocki

Raport aukcji w Google AdWords – co to? Raport aukcji w Google AdWords to świetne narzędzie, którego potencjał warto wykorzystać. […]

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd
Maksymilian Melion

Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć? Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na […]

Jak połączyć konto Google AdWords z kontem Google Analytics?
Łukasz Kaczmarek

Google AdWords i Google Analytics – połącz konta!  Konto Google AdWords i Google Analytics pomimo tego, że posiadają różne przeznaczenie […]