Spis treści
Czytasz teraz:
Co to jest Google Merchant Center?
Zamknij
Google Merchant Center – co to jest?
Google Merchant Center to popularna usługa z rodziny Google. Z myślą o osobach, które dopiero chciałyby rozpocząć korzystanie z tej usługi, przygotowaliśmy szybkie wprowadzenie do niej.
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy warto zastanowić się nad kampanią produktową Google w narzędziu Google Merchant Center. Są to reklamy prezentowane za pomocą: zdjęcia, ceny, opisu, nazwy sklepu. Pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu słowa kluczowego np. szafa przesuwana biała.
Więcej produktów z tej kategorii możemy znaleźć w zakładce Zakupy. Tam też przy użyciu odpowiednich filtrów zawężamy poszukiwania preferowanego produktu (możemy szukać np. po cenie lub konkretnym sprzedawcy).
Aby Twój sklep wyświetlał się w kampanii produktowej konieczne jest konto Google i połączone konta Google Merchant Center i Google AdWords.
Google Merchant Center jest to narzędzie dzięki któremu przesyła się informacje o sklepie i danych produktach udostępnianych w Google i innych usługach Google. Po założeniu konta można utworzyć i przesłać dane produktu np. w formacie pliku danych lub za pomocą Google Content API for Shopping.
Kampania produktowa może być prowadzona dla sklepu z 1 produktem jak i z 30 000. W takiej kampanii mamy też możliwość zarządzania stawkami dla poszczególnych produktów np. w zależności od przychodów oferowanego przez nas asortymentu. Plik z naszymi produktami można też kategoryzować i wykluczać te artykuły, których np. aktualnie nie chcemy sprzedawać.
Aktualnie Zakupy Google są obecnie dostępne w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.