Ten tekst przeczytasz w 10 minut

Brak komentarzy

Reklama dla firm

Reklama dla firm - zdjęcie nr 1

reklama dla firm

Reklama firmy to w dzisiejszych czasach konieczność. Rynek jest niezwykle konkurencyjny, przez co trudno polegać wyłącznie na wyróżniającej się ofercie czy poczcie pantoflowej. Dobra wiadomość jest jednak taka, że reklamowanie się wcale nie musi być kosztowne czy też trudne. Współczesność zapewnia bowiem dostęp do zupełnie nowych technologii i form komunikacji. Dowiedz się, jak powinna wyglądać skuteczna reklama dla firm!

Skuteczna reklama dla firm

Poprawnie zorganizowana kampania reklamowa przyniesie Ci sporo korzyści – jej celem jest jednak w pierwszej kolejności pozyskanie klientów. Ryzyko porażki zdecydowanie maleje, jeśli postawisz reklamę dla firmy na solidnych fundamentach: 

  1. odpowiednie przygotowanie strategii, 
  2. przemyślane i spójne działania, 
  3. monitorowanie i analizę rezultatów.

Trafiony pomysł potrafi zamienić nawet niewielką inwestycję na wielu nowych klientów lub liczne zamówienia. Nawet promocja prowadzona w podstawowym zakresie, ale konsekwentnie i zgodnie z oczekiwaniami grupy docelowej, jest w stanie przynieść bardzo dobre rezultaty.

Jaka jest najskuteczniejsza reklama dla firm? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Skuteczne kampanie AdWords zależą to od wielu czynników, m.in. branży, skali działania czy specyfiki grupy docelowej. Jedno jest pewne – należy zawsze starannie planować wszelkie działania marketingowe, a decyzje podejmowane w tym obszarze opierać na analizie dotychczasowych rezultatów, konkurencji i środowiska biznesowego. Brzmi skomplikowanie? Pewnie dlatego, że „wstrzelenie się” z reklamą nie jest prostą sprawą. Dobra wiadomość jest jednak taka, że przedsiębiorcy mają obecnie niezwykle szerokie możliwości w tym zakresie.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Najtańsza reklama dla firm – marketing internetowy

Pojęcie marketingu internetowego jest niezwykle szerokie. W zasadzie nowoczesna firma może oprzeć swoje działania promocyjne tylko na tym obszarze, pomijając zupełnie „analogowe” formy reklamy, a przy tym ciesząc się sukcesami. To w internecie czeka też na Ciebie najtańsza i mierzalna reklama dla firm. Wiele działań można prowadzić zupełnie za darmo, choć brak pieniędzy wymaga poświęcenia innych zasobów – przede wszystkim czasu, energii i wiedzy. Inne pozwalają uzyskać znaczące korzyści przy nakładach odpowiednich dla danego biznesu. Omówienie najpopularniejszych sposobów na reklamę dla firm w internecie znajdziesz poniżej.

Wizytówka Google Moja Firma i Mapy Google

Wizytówka Google Moja Firma to coś, co powinien mieć każdy przedsiębiorca. Jest ona zupełnie darmowa, a jej założenie trwa kilka chwil. Wystarczy mieć konto Google. Wizytówka przedstawia podstawowe informacje o Twojej firmie – jej nazwę, adres i pozostałe dane kontaktowe, godziny otwarcia i ewentualnie krótki opis. Umożliwia również użytkownikom Google ocenianie jej i zostawianie opinii. Wiąże się ponadto z tzw. pinezką w Mapach Google – pokazuje ona dokładną lokalizację firmy i umożliwia dostęp do informacji o niej. Co więcej, pojawia się w wynikach wyszukiwania na tzw. frazy brandowe – to znaczy np. „ślusarz Wrocław”, „przychodnia Warszawa Wola” czy „sklep meblowy Sieradz”.

Dzięki Wizytówce Twoja działalność może więc być znacznie łatwiej odnaleziona. To jednak nie wszystko, gdyż jej funkcje pozwalają również na przybliżenie firmy klientom. Z wykorzystaniem Google Moja Firma możesz dodać do wizytówki opisy ofert specjalnych lub aktualności, a także odpowiadać na opinie użytkowników. Możliwe jest również dodawania zdjęć i filmów, w tym np. widoków 360° i wirtualnych spacerów. Klienci coraz częściej oczekują tego typu informacji i są one dla nich bardzo cenne! W efekcie zwiększy się zainteresowanie firmą i zaufanie do jej usług, co jest bezcenne. Wyczerpująca Wizytówka to również budowanie wizerunku profesjonalnego przedsiębiorstwa.

Media społecznościowe

Social media to zwykle kolejny krok promocji firmy w Internecie. Do Facebooka przekonują się nawet ci najbardziej oporni. Powody są proste – z tego portalu korzysta zdecydowana większość polskich internautów (statystyki mówią nawet o ok. 90%), jego obsługa jest bardzo prosta i pozwala na bezpośrednie interakcje z klientami. Tą drogą można również pozyskiwać partnerów biznesowych i sprawdzać, co robi konkurencja.

Media społecznościowe to jednak również wiele innych platform, a każda z nich nadaje się do „zdobywania” nieco innego rodzaju klienta. Warto zwrócić na nie uwagę i działać na jak największej liczbie portali odpowiadających profilowi Twojej działalności. To m.in.:

  • Instagram – świetny przede wszystkim dla branży beauty, odzieżowej i marek lifestylowych,
  • Twitter – dla firm poszukujących klientów B2B, 
  • LinkedIn – również polecany firmom B2B oraz przedstawicielom specyficznych branż,
  • TikTok – dla biznesów lifestyle’owych, technologicznych, fashion, beauty, zabawek, gadżetów i wszystkich produktów skierowanych do młodych ludzi,
  • Pinterest – dla firm z branży lifestyle i beauty, sklepów internetowych, blogów,
  • YouTube – przede wszystkim dla handlu i branży usługowej, ale nie tylko!

Każda z tych platform umożliwia prowadzenie profilu za darmo. Oznacza to, że dzięki odpowiedniemu, regularnie publikowanemu contentowi możesz wytworzyć wokół swojej marki społeczność, zbudować renomę firmy, poprawić jej wizerunek i zdobyć większą rozpoznawalność. Każda oferuje również dość szerokie możliwości płatnej reklamy, która potrafi przynieść naprawdę dobre rezultaty przy stosunkowo niskich nakładach finansowych! Co ważne, są to narzędzia dla firm działających w różnych branżach i na dowolną skalę. To doskonała reklama dla firm ogólnopolskich, ale również tych lokalnych!

Warto jednak pamiętać, że social media pochłaniają sporo czasu. Jeśli zamierzasz prowadzić profile samodzielnie, pogodzenie tego z zarządzaniem przedsiębiorstwem może być trudne. Bardzo ważna jest regularność – przerywając publikację postów, można bardzo szybko wypaść z „obiegu”. Niezmiernie ważna jest jednak również jakość – każda publikacja powinna mieć interesującą i angażującą treść, zgodną z oczekiwaniami Twojej grupy docelowej.

E-mail marketing

To jedna z najstarszych form promocji w internecie, jednak tego typu reklama dla firm wciąż jest skuteczna. Dziś mailing opiera się jednak przede wszystkim o newslettery, a nie tak jak jeszcze niedawno o oferty wysyłane przypadkowym ludziom.

Newsletter może być bardzo skuteczną formą promocji, a najlepszym pomysłem na zachęcenie ludzi do zapisania się, jest zaoferowanie zniżki lub prezentu (np. darmowego e-booka). Odpowiednio skonstruowane i wysyłane niezbyt często maile pomogą podtrzymać zainteresowanie ofertą, a także poinformować o nowościach. Mailing również można prowadzić zupełnie za darmo!

Strona internetowa

Własna strona firmy to jak najbardziej forma reklamy w Internecie. To jej wizytówka, która może być znacznie bardziej rozbudowana niż ta stworzona w Google Moja Firma. Jednocześnie na stronie www klient ma znacznie łatwiejszy dostęp do praktycznych informacji niż na facebookowym profilu, co również jest bardzo ważne.

Mając własny adres w Internecie, możesz promować firmę za pomocą SEO i content marketingu. SEO to inaczej pozycjonowanie, a więc wszelkie działania dążące do tego, by Twoja strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To niezwykle ważne. Obecnie bowiem większość Polaków szuka informacji na temat potrzebnych im usług w Google. Jedynie niewielki odsetek internautów zagląda na strony spoza tzw. top 10, czyli pierwszej dziesiątki wyświetlanych wyników, dlatego znalezienie się w niej powinno być priorytetem każdego biznesu. Im wyższa pozycja, tym większe szanse na pozyskanie nowych klientów.

Content marketing oznacza marketing treści. To promowanie swojej działalności poprzez publikowanie tekstów, zdjęć, infografik, filmów, podcastów, wywiadów itd. Takie działania pełnią dwie główne funkcje. Po pierwsze wizerunkową – pozwalają bliżej zapoznać się z działalnością firmy, jej branżą, ofertą czy zespołem. Pomagają w postrzeganiu firmy jako eksperta w swojej dziedzinie, przez co zwiększa się zaufanie klientów. To wartość, której naprawdę nie sposób przecenić! Ponadto pomagają w pozycjonowaniu, czyli zwiększają widoczność witryny w wyszukiwarkach. Treści odpowiadające na pytania zadawane przez internautów, zawierające określone słowa kluczowe, wyczerpujące, wartościowe i oryginalne są promowane przez algorytmy Google, przez co pojawiają się wyżej w wynikach. Szczególnie pomocny przy SEO jest blog firmowy – powinien go prowadzić każdy przedsiębiorca!

Stronę i bloga można założyć za darmo, choć lepszym rozwiązaniem jest wybór płatnej, ale dobrze brzmiącej domeny (adresu) i serwera. Nie jest to duży koszt. „Postawieniem” witryny i jej administracją możesz zająć się sam, ale wymaga to wiedzy. Można również zlecić to zadanie zewnętrznemu podmiotowi. Koszty w tym przypadku są bardzo zróżnicowane, gdyż zależą od poziomu rozbudowania strony. Na pewno warto jednak zainwestować!

Reklamy Google (Google Ads)

Własna strona to również możliwość korzystania z Google Ads, które będą kierować właśnie na nią. To pełnoprawna, płatna reklama dla firm. Niekoniecznie musi ona jednak oznaczać wysokie koszty – skuteczne kampanie AdWords mogą być całkiem niedrogie. To od Ciebie zależy, jaki zasięg będzie miała promocja i do kogo trafi przekaz. Dzięki temu bez trudu dopasujesz skalę i koszty działań do swoich możliwości czy potrzeb.

Jakie reklamy można zamieszczać za pośrednictwem Google Ads?

  • Reklama tekstowa jest stosowana najczęściej. Polega ona na umieszczaniu sponsorowanych linków ponad wynikami wyszukiwania Google. Taki link wygląda niemal zupełnie tak samo jak organiczny wynik. To bardzo neutralna, a jednocześnie skuteczna reklama – internauci nie mają oporów przed klikaniem w takie linki.
  • Reklama graficzna pozwala na umieszczanie treści marketingowych na rozmaitych stronach w internecie. Wystarczy przygotować banner i zaznaczyć, gdzie i komu ma się wyświetlać. Tego typu rozwiązanie to skuteczne kampanie AdWords dla firm, które chcą zaistnieć w świadomości konsumentów szerzej.
  • Remarketing wygląda bardzo podobnie, ale jest skierowany do internautów, którzy już odwiedzili Twoją stronę. Tym sposobem możesz im np. przypomnieć o produktach, które oglądali w sklepie. Takie działania potrafią być bardzo skutecznie – szczególnie właśnie w branży e-commerce.
  • Reklama produktowa również jest skierowana do sklepów internetowych. Pozwala ona na umieszczenie konkretnego produktu ze sklepu wraz z ceną i zdjęciem na samej górze strony ponad wynikami wyszukiwania. Link prowadzi prosto do sklepu, gdzie klient może od razu dokonać zakupu produktu, którego szuka.

Właściwie przygotowane, a przez to skuteczne kampanie AdWords mogą być doskonałym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów oraz budowania świadomości marki. To świetna reklama dla firm lokalnych, ponieważ przy ustawianiu parametrów reklamy można wskazać lokalizację jej wyświetlania z bardzo dużą dokładnością. Koszty działań marketingowych prowadzonych tą drogą są przystępne, w szczególności w porównaniu z wynikami, jakie można uzyskać. Ponadto przedsiębiorcy cenią tę formę reklamy za szybkie rezultaty, elastyczność i korzystny model rozliczenia (za kliknięcie – Pay Per Click). Skuteczność działań można monitorować dzięki dostępnym analizom, co również jest sporym atutem!

Reklama „analogowa” – wciąż skuteczna?

Internet zapewnia nie tylko bardzo szerokie możliwości reklamy, ale również dobre wyniki przy elastycznych kosztach. Prowadzenie w nim działań marketingowych wymaga jednak sporo czasu, zaangażowania i wiedzy. Nie każdy czuje się wystarczająco swobodnie w tej przestrzeni. Skuteczne kampanie AdWords to jednak niejedyna forma reklamy dostępna dla przedsiębiorców. Bardziej tradycyjne formy reklamy nie wymierają. Co więcej, nadal są skuteczne! Jak jednak wypadają cenowo w porównaniu z kampaniami w internecie? Ile kosztuje reklama w radiu czy telewizji? Spoty radiowe i telewizyjne zarezerwowane są raczej dla firm z dużymi budżetami i sztabami speców od marketingu. Przeprowadzenie trafnej kampanii tym sposobem wcale nie jest bowiem proste. Istnieje jednak również wiele innych form promocji, które można prowadzić na dowolną skalę. Poniżej znajdziesz kilka najciekawszych.

Materiały drukowane

Czy poczciwe ulotki mają w dzisiejszych czasach jakikolwiek sens? Jak najbardziej, ale reklama firmy tym sposobem musi być prowadzona z głową i będzie skuteczna w specyficznych obszarach. Czasami jest to jednak dobry sposób na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów, który biorąc pod uwagę, ile kosztuje reklama w radiu czy gazecie, jest całkiem atrakcyjny cenowo. Ulotka musi być jednak dobrze zredagowana – treść powinna przyciągać i zachęcać. Warto poświęcić też sporo czasu na formę graficzną – ta nieatrakcyjna potrafi skutecznie zniechęcić do zapoznania się z treścią. Ważny jest też sposób dystrybucji. Ulotki dostarczane do skrzynek co do zasady są skuteczniejsze niż te rozdawane na ulicy. Odbiorca ma bowiem wówczas czas, by się z nimi zapoznać. Daje to również możliwość lepszego dopasowania treści do grupy docelowej. Np. jeśli firma zajmuje się dostarczaniem Internetu lub telewizji kablowej, powinna dostarczać swoje ulotki przede wszystkim do skrzynek mieszkańców nowo powstających domów i mieszkań.

W treści ulotki warto wyraźnie zaznaczyć informację zachęcającą do skorzystania z usług. Może to być zniżka do wykorzystania przy pierwszej wizycie lub upominek wręczany wraz z pierwszym zakupem. Tego typu zabiegi są bardzo skuteczne i pomogą Ci zmierzyć skuteczność tego konkretnego kanału!

Inne popularne materiały drukowane to katalogi. Mimo szerokiej dostępności informacji w internecie wiele osób wciąż bardzo je lubi. Katalogi sprawdzają się przede wszystkim w niektórych konkretnych branżach – np. w handlu czy turystyce. Bywa nawet, że są wyczekiwane jak… katalog Ikei. 🙂

Reklama outdoorowa (billboardy)

Reklama outdoorowa jest bardzo uniwersalna. Może być używana w wielu branżach, zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnokrajowym. Zwykle stanowi uzupełnienie kampanii prowadzonych również innymi kanałami, ale można ją również wykorzystać samodzielnie. Niektóre firmy decydują się na prowadzenie z użyciem billboardów bardzo kreatywnego marketingu – np. tzw. kampanii teaserowych, które w pierwszej fazie pozbawione są nazwy firmy czy produktu i mają na celu zaintrygowanie odbiorcy.

Billboardy pozwalają dotrzeć do bardzo dużej liczby odbiorców. Najlepszymi lokalizacjami są duże skrzyżowania w miastach, choć również ekspozycja przy niektórych drogach może być opłacalna. Należy jednak pamiętać, by często ją zmieniać. Wiele osób codziennie pokonuje te same trasy, dlatego okoliczne reklamy mogą szybko się „opatrzeć”. Dobrze skonstruowany, estetyczny i treściwy billboard może jednak wpłynąć na powstanie pozytywnych skojarzeń z marką i zwiększenie jej rozpoznawalności. W tym przypadku istnieje też mniejsze ryzyko osiągnięcia skutku odwrotnego do zamierzonego niż np. w przypadku spotów telewizyjnych lub radiowych. Reklama outdoorowa wpisana jest już w krajobraz, szczególnie w miastach, przez co budzi neutralne emocje.

Wbrew pozorom kampania na billboardach wcale nie musi być droga – może kosztować nawet tyle, ile kosztuje reklama w gazecie o większym zasięgu. Jej uzupełnieniem mogą być też mniejsze formy reklamy outdoorowej – np. plakaty na przystankach, bannery, kasetony. Generalnie jednak reklama outdoorowa ma charakter świadomościowy, a nie sprzedażowy.

Reklama w gazecie

Reklama w gazecie również nie wyginęła! Prasa w Polsce wciąż dobrze się sprzedaje, a dzięki obecności wielu tytułów łatwiej jest dobrać publikację, która idealnie nada się na promocję Twojego biznesu. To więc reklama dla firm, w której można się zwrócić do konkretnego targetu. Może ona mieć zróżnicowaną formę i wielkość. W zależności od tych parametrów, a także miejsca publikacji różni się jej cena. Ile kosztuje reklama w gazecie? Drobne ogłoszenie w prasie lokalnej może kosztować nawet mniej niż 100 zł. Z kolei ceny dużych kampanii realizowanych w ogólnopolskich dziennikach czy miesięcznikach często liczone są w milionach.

Za reklamą w gazecie przemawia m.in. jej duża i częsta ekspozycja. Jest to również jeden z lepszych sposobów na dotarcie do osób, które nie korzystają z Internetu. Ten kanał daje dużą dowolność w zakresie formy, a jednocześnie jest wiarygodny – informacje zamieszczane w gazetach cieszą się bowiem dużym zaufaniem wśród osób o bardziej tradycyjnym rytmie życia.

Jaka reklama będzie odpowiednia dla Twojej firmy? Wiesz już, jakie są podstawowe cele różnego typu kampanii i ile kosztuje reklama w gazecie, radiu czy Google Ads. Możesz zdecydować sam lub poradzić się ekspertów. Doświadczenie i zaangażowanie fachowców jest tym, czego potrzebujesz, by działać prawdziwie skutecznie!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany