Ten tekst przeczytasz w 12 minut

Brak komentarzy

Narzędzia do tworzenia webinarów – 10 przykładów

Narzędzia do tworzenia webinarów – 10 przykładów - zdjęcie nr 1

narzędzia do tworzenia webinarów
Narzędzia do tworzenia webinarów – 10 przykładów - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Narzędzia do tworzenia webinarów – 10 przykładów

Zamknij

Rozwój technologii sprawił, że dziś wiele szkoleń czy prezentacji nie wymaga dojazdu, wynajmowania sal, organizowania rzutnika czy mikrofonu. Często dużo ciekawsze i bardziej złożone wydarzenia możemy zrobić za pośrednictwem internetu, pozwalając naszym uczestnikom dołączyć do wirtualnego pokoju spotkań. Jest to sposób na prowadzenie seminariów, dzięki któremu można zaoszczędzić sporo pieniędzy, nerwów i przede wszystkim czasu. Aby jednak tworzyć profesjonalne szkolenia, potrzebne jest narzędzie posiadające wszystkie funkcje, które będą potrzebne do zaprezentowania materiałów. Dlatego dziś robimy przegląd programów do webinarów oraz ich najważniejszych funkcji. 

ClickMeeting

  • do 4 prezenterów
  • do 10 h nagrań
  • 30-dniowy okres próbny

ClickMeeting to platforma do webinarów, która bije obecnie rekordy popularności. Na pewno jej ogromną zaletą jest to, że całe narzędzie jest dostępne po polsku – dzięki temu obsługa jest prosta i dla prezenterów, i dla uczestników. Jeśli jednak zamierzasz prowadzić webinar międzynarodowy, to również nie ma problemu, bo ClickMeeting obsługuje 7 języków, w tym oczywiście angielski. Oprócz tego masz tam do dyspozycji moderowany czat, który automatycznie może być tłumaczony na jeden z 52 dostępnych języków. 

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma ClickMeeting?

Narzędzie ma takie przydatne funkcje jak webinar na żądanie oraz automatyczny webinar. Pierwsza z nich pozwala udostępniać wcześniej nagrane seminaria w modelu pay per view, czyli odbiorcy mogą obejrzeć webinar zaraz po opłaceniu dostępu. Druga opcja polega na tworzeniu seminarium, w którym wiele rzeczy można wcześniej ustawić automatycznie. Wystarczy wrzucić nagranie i na specjalnej osi czasu dodać, w którym momencie na ekranie uczestników powinna pojawić się ankieta, przycisk CTA lub inny z dostępnych elementów. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W tym programie masz wszystkie podstawowe funkcje potrzebne do prowadzenia webinaru – możliwość udostępniania swojego ekranu, prowadzenia prezentacji, nagrywania wystąpienia czy prowadzenia ankiet na żywo. Oprócz tego w ClickMeeting znajdziesz też tablicę, na której możesz tworzyć dla uczestników schematy i notatki. Co ważne, narzędzie ma opcję organizacji płatnych webinarów, za które uczestnicy mogą płacić przez PayPal. Jeśli więc chcesz organizować seminarium online nie tylko dla zbierania leadów, ale też zarabiania bezpośrednio na nim, to jeden z najlepszych programów do webinarów, jakie znajdziesz. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • możliwość personalizowania webinaru, strony profilowej i z podziękowaniami (własne logo, kolory itp.),
  • integracja z innymi narzędziami (m.in. Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube, Google Tag Manager, Google Analytics, Facebook Pixel, HubSpot, PayPal),
  • możliwość nagrywania i przechowywania webinaru,
  • opcja tworzenia przycisku CTA, który będzie przenosił do strony z ofertą,
  • możliwość dokupienia dodatku do pakietu (subkonta dla pracowników, więcej miejsca na nagrania, miejsca dla dodatkowych uczestników i prezenterów),
  • platforma po polsku.

Zoom

  • darmowy plan do 100 uczestników (maksymalnie 40 minut webinaru)
  • do 1 GB nagrań

Zoom w ostatnim czasie kojarzymy głównie ze zdalnym nauczaniem, ale ma on też bogaty plan dla twórców webinarów. Jego dużą zaletą jest to, że ma wersję bezpłatną na stałe – ale trzeba pamiętać, że wtedy możesz tworzyć webinary mające maksymalnie 40 minut. Również w tym programie możesz prowadzić płatne webinary oraz przechowywać seminaria w formacie pay per view, a dodatkowo zintegrować go z EventBrite – narzędziem do sprzedaży biletów i zarządzania rejestracjami. Przydatną opcją, która jednak dostępna jest wyłącznie w droższych pakietach, jest możliwość tworzenia własnego adresu URL, uwzględniającego nazwę Twojej marki. Oprócz tego możesz również za pomocą Zooma śledzić źródłowe adresy URL i sprawdzać, skąd uczestnicy rejestrują się na webinar. 

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma Zoom?

Jeśli chodzi o funkcje dla prezenterów, to w Zoomie masz podobne opcje co w ClickMeeting, czyli tryb prezentacji i tablicę do rysowania, a do tego czat (prywatny i grupowy) i panel Q&A. To, czego nie ma w pierwszym programie, to wskaźnik uwagi odbiorców. Dzięki tej funkcji na bieżąco możesz kontrolować, którzy uczestnicy są najbardziej zaangażowani i ilu z nich patrzy w danym momencie na to, co prezentujesz. Miłym i ciekawym wizualnie dodatkiem jest przycisk wirtualne podniesienie ręki dla uczestników. W ten sposób widzisz podczas prezentowania pytania i możesz na bieżąco na nie odpowiadać. 

W Zoomie masz też możliwość personalizacji i samego webinaru, i formularza rejestracji. Platforma umożliwia Ci również wysyłanie zapisanym osobom e-maili z przypomnieniami o zbliżającym się seminarium – je również możesz podrasować swoimi kolorami czy logo. Od razu możesz też zintegrować Zooma z Facebookiem i YouTubem, żeby również tam prowadzić transmisje, i ze swoim CRM, żeby gromadzić leady. Jedna rzecz, którą można zarzucić tej platformie, to niewiele opcji automatyzacji webinaru i narzędzi marketingowych, ale nadal to dobra opcja dla osób, które zaczynają działać z wideo online. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • płatność za udział w webinarze przez PayPal lub kartą kredytową,
  • przypomnienia e-mail o webinarze,
  • integracja z Facebookiem i YouTubem,
  • własny adres URL,
  • możliwość przechowywania webinarów w chmurze,
  • możliwość śledzenia źródła konwersji,
  • platforma po angielsku.

FreshMail

  • Do 30 prezenterów
  • Do 8h nagrań
  • Tylko przy zakupie planu we FreshMailu

Webinary to jedna z dodatkowych usług, jaki oferuje FreshMail, znany głównie jako platforma do e-mail marketingu. Dzięki temu klienci mają cały pakiet usług w jednym miejscu, umożliwiających im sprawne zarządzanie i organizację webinaru, w tym: wysyłkę kampanii informujących i przypominających o webinarze, stworzenie landing page z zapisem na webinar, czy właśnie przeprowadzenie szkolenia online.

Jakie jeszcze przydatne funkcje mają webinary FreshMaila?

Oprócz standardowych opcji, takich jak prezentacja, udostępnianie ekranu, moderowany czat czy tablica interaktywna, webinary od FreshMaila umożliwiają przeprowadzanie ankiet i testów na żywo, odtwarzać filmy z YouTube, prezentować przygotowane wcześniej pliki, czy dostosowywać wygląd okna webinarowego do własnych potrzeb.

Oprócz trybu prezentacji, w którym tylko prezenter może zabierać głos, możesz w dowolnym momencie zmienić tę opcję na tryby Dyskusji lub Pytania i Odpowiedzi, w których uczestnicy także mogą powiedzieć coś od siebie.

Przydatną funkcją jest możliwość dodania do okna webinaru stałego baneru reklamowego, a także wezwania do działania z przyciskiem CTA. Jest to opcja szczególnie przydatna dla tych, którzy oprócz szkolenia, chcą zareklamować swoje usługi lub produkt.

Webinar możesz również nagrać i następnie wysłać do uczestników, aby mogli do niego wrócić.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • webinary to jedna z dodatkowych opcji FreshMaila,
  • możliwość zaplanowania webinaru na przyszłość,
  • statyczny baner reklamowy w oknie webinaru,
  • CTA w webinarze,
  • nagrywanie webinaru,
  • integracja z bazą newslettera, jeśli mamy tam konto,
  • w zależności od wykupionego pakietu – od 100 do 500 uczestników,
  • platforma w języku polskim.

MyOwnConference

  • do 10 prezenterów
  • do 100 GB nagrań
  • darmowy plan do 20 uczestników (maksymalnie 20 minut webinaru)

MyOwnConference to dla Ciebie fajne narzędzie, jeśli chcesz wykorzystać webinary tylko do zbierania leadów, bo nie ma on opcji organizowania płatnych wydarzeń. Podobnie jak Zoom ma za to darmowy plan na czas nieokreślony, w którego ramach możesz organizować webinary dla 20 uczestników z trzema prezenterami jednocześnie. Cała platforma jest dostępna po polsku, więc to dobry wybór, jeśli obawiasz się, że Twoi uczestnicy mogą nie znać dobrze angielskiego. 

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma MyOwnConference

W MyOwnConference możesz robić pokazy slajdów, filmów i plików w różnych formatach i udostępniać swój ekran, żeby pokazać coś na żywo. Tu również masz opcję dodania CTA do webinaru, czyli przycisku, który będzie przenosił uczestników wprost na Twoją stronę z ofertą. Masz też do dyspozycji moderowany czat i możesz blokować trolli, którzy przeszkadzają Ci w wystąpieniu. Dobrą funkcjonalnością jest to, że uczestnicy mogą wysyłać wiadomości bezpośrednio do Ciebie, a nie na grupowym czacie – od razu łapiesz bezpośredni kontakt z tymi, którzy są najbardziej zainteresowani. Co jeszcze? Testy i ankiety na żywo to coś, co zdecydowanie może Ci się przydać.

Dzięki temu narzędziu także możesz tworzyć webinary we własnych kolorach i pod swoim logo, a do tego wysyłać równie dobrze obrandowane zaproszenia dla uczestników. Swoje wystąpienia możesz nagrywać i przechowywać w chmurze, przy czym w płatnym pakiecie masz na to 100 GB, a w darmowym 500 Mb. Bez problemu zrobisz też w tym narzędziu landing page dla swojego wydarzenia i zorganizujesz cykliczne webinary. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • możliwość wysyłania zaproszeń,
  • opcja tworzenia landing page’y,
  • CTA w webinarze,
  • prywatne wiadomości do prezentera,
  • tworzenie webinarów cyklicznych,
  • integracja z Google Analytics,
  • platforma w języku polskim.

GoToWebinar

Ta platforma skupia się na nieco innych funkcjach niż te, które wymieniliśmy wcześniej. Nie ma w niej specjalnego trybu prezentacji, więc dane można pozkazywać tylko na zasadzie udostępniania ekranu. Nie ma też tablicy do rysowania, choć można robić notatki na ekranie przy pokazywaniu plików. Jest za to możliwość wprowadzenia niestandardowego formularza rejestracyjnego. Co Ci to daje? Możesz uzyskać dużo więcej informacji o swoich uczestnikach przez dodanie własnych pytań. Możesz też tworzyć płatne webinary (płatność wyłącznie w dolarach) i tworzyć certyfikaty dla uczestników

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma GoToWebinar?

Jeśli chodzi o możliwości podczas prezentacji, to dobrym dodatkiem jest wskaźnik uwagi odbiorców. Możesz dzięki temu narzędziu sprawdzić nawet, ile procent osób patrzy obecnie na Twój ekran czy którzy uczestnicy są najbardziej zaangażowani (jest opcja wirtualnego podniesienia ręki). Oprócz tego przy webinarze masz też czat i panel Q&A, a podczas wystąpienia szybko możesz przeprowadzić ankietę wśród uczestników. Dodatek, który może Ci się bardzo przydać, to automatyczne transkrypcje, które możesz pobrać po zakończeniu nagrania. Opcją niedostępną na innych platformach jest możliwość udostępniania uczestnikom plików do pobrania. 

GoToWebinar ma chyba najwięcej opcji personalizacji z wymienionych narzędzi. Nie tylko można tutaj dodać swoje kolory i logo, ale też na przykład ustalić liczbę i czas wysyłania e-maili z przypomnieniami o webinarze oraz z podziękowaniami za udział. Narzędzie pozwoli Ci też śledzić, z jakiego źródła pochodzi najwięcej zapisów na webinar, udostępniać nagranie po zakończeniu webinaru i zmienić adres URL na własny.

Najważniejsze informacje w pigułce:   

  • możliwość dodawania pytań do formularza rejestracji,
  • integracja z CRM,
  • liczba mejli z przypomnieniami do wyboru,
  • śledzenie źródła konwersji,
  • wskaźnik uwagi odbiorców,
  • płatne webinary,
  • certyfikaty dla odbiorców
  • aby wziąć udział w webinarze, trzeba mieć pobraną aplikację,
  • platforma po angielsku,
  • automatyczne transkrypcje.

GetResponse

  • do 3 prezenterów
  • do 20 godzin na nagrania

Ta nazwa najbardziej kojarzy się z narzędziem do newsletterów i słusznie. Platforma początkowo służyła tylko do ich tworzenia, ale z czasem firma poszerzyła ofertę o organizację webinarów. Dzięki temu kupno pakietu webinarowego właśnie tutaj to dobry deal dla osób, które używają już GetResponse do mejlingu i mają tam zbudowaną bazę kontaktów. W tym narzędziu możesz wysyłać maile z zaproszeniami, korzystając z jednego z wielu dostępnych szablonów. Dostajesz również opcję tworzenia landing page’y i konfiguracji autorespondera.

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma GetResponse?

Co GetResponse przygotował dla prowadzących? Są tablica interaktywna, możliwość udostępniania ekranu, tryb prezentacji i możliwość odtwarzania filmów podczas webinaru. Jest także CTA, za którego pomocą możesz skierować odbiorców na stronę z ofertą. Oczywiście również w tym narzędziu znajduje się czat dla uczestników. Swój webinar możesz zintegrować z Facebookiem i YouTubem, dzięki czemu odbiorcy mogą znaleźć Cię również na platformach, które dobrze znają.

GetResponse ma opcję płatnych webinarów, jednak są one dostępne tylko w droższych pakietach. Ciekawą opcją są jednak automatyczne webinary, które użytkownicy mogą odtworzyć w zamian za pozostawienie Ci swojego adresu e-mail. Również tutaj możesz spersonalizować URL webinaru i nagrywać wystąpienia, by udostępniać je również później. Rzeczą, z którą trzeba się liczyć, jest to, że ceny pakietów nie są stałe – rosną wraz z powiększaniem się listy Twoich odbiorców. 

Najważniejsze informacje w pigułce:  

  • maile z zaproszeniami – wiele szablonów,
  • możliwość tworzenia landing page’y,
  • integracja z pikselem Facebooka,
  • dostosowanie adresu URL,
  • integracja z Facebookiem i YouTubem,
  • webinary automatyczne dostępne za e-mail,
  • integracja z bazą newslettera, jeśli mamy tam konto,
  • płatne webinary tylko w droższych pakietach,
  • cena rośnie wraz z liczbą uczestników,
  • platforma dostępna w języku polskim.

AnyMeeting

  • do 12 prezenterów
  • 30-dniowy okres próbny

AnyMeeting to platforma przeznaczona głównie pod niewielkie webinary – maksymalna liczba uczestników to tutaj 1000, co stanowi sporą różnicę w stosunku do innych narzędzi, gdzie limity sięgają dziesiątek tysięcy. Również tutaj dostępny jest czat dla uczestników, i to zarówno publiczny, jak i prywatny. Możesz jednak całkowicie usunąć czat na swoim wystąpieniu, aby nic nie rozpraszało uwagi słuchaczy. AnyMeeting daje możliwość personalizacji webinaru, w tym wysyłki dostosowanych do Twoich potrzeb zaproszeń. 

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma AnyMeeting?

Jeśli chodzi o podstawowe funkcje dla prowadzącego, to tutaj możesz udostępniać ekran, pokazywać prezentacje, filmy i pliki pdf i blokować uczestników, którzy nie przestrzegają regulaminu spotkania. Cały czas masz do dyspozycji panel Q&A i statystyki dotyczące zaangażowania. Możesz przeprowadzać ankiety w czasie rzeczywistym i oczywiście nagrywać swój webinar, by korzystać z niego również później. 

AnyMeeting daje też ciekawą opcję dla prezenterów, którzy współpracują ze sobą zdalnie. W pakiecie tego narzędzia znajduje się tzw. green room, czyli pokój dla prowadzących. Jest on dostępny na godzinę przed planowanym webinarem, żeby prezenterzy mogli wspólnie w prywatnych warunkach omówić swoje wystąpienie. Oprócz tego strona oferuje też przypomnienia e-mail o webinarze i personalizowane formularze dla uczestników. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to że strona nie daje możliwości nadawania z poziomu urządzeń mobilnych. 

Najważniejsze informacje w pigułce: 

  • spersonalizowane zaproszenia,
  • ankiety i reakcje emotikonami w czasie rzeczywistym,
  • czat publiczny i prywatny dla uczestników (możliwość jego usunięcia),
  • możliwość przesyłania prezentacji, plików pdf i mp4,
  • niestandardowe formularze i strony rejestracyjne,
  • green room dla prowadzących,
  • przypomnienia e-mail o webinarze,
  • nie można nadawać z mobilnych urządzeń,
  • platforma dostępna w języku angielskim.

WebinarJam

  • do 6 prezenterów
  • do 4 godzin webinaru

Ta platforma oferuje ciekawe rozwiązanie, jeśli chodzi o landing page do rejestracji – możesz tu wybrać dwa szablony z udostępnianych przez narzędzie i testować, który z nich jest skuteczniejszy. Jeśli chcesz tworzyć webinary regularnie, spodoba Ci się opcja rezerwacji na stałe jednego pokoju. Wtedy do każdego wystąpienia prowadzi ten sam link, więc uczestnicy bez problemu do Ciebie trafią. Prócz tego WebinarJam oferuje przypomnienia nie tylko w wersji e-mail, ale też SMS-owe. Jednym z najciekawszych rozwiązań tego narzędzia jest jednak tzw. guzik paniki. Jeśli podczas webinaru masz problemy techniczne, za pomocą jednego kliknięcia przenosisz wszystkich prowadzących i uczestników do nowego, działającego pokoju. 

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma WebinarJam?

Prowadzący też mają tu spore możliwości. W pakiecie są standardowe opcje jak udostępnianie ekranu, czat czy tryb prezentacji, ale oprócz tego również możliwość robienia notatek na prezentacjach, tworzenia sondaży i ankiet oraz wprowadzania podczas webinaru klikalnych ofert do swoich produktów. Swoje seminarium możesz tu prowadzić zarówno z poziomu komputera, jak i telefonu, czyli nadajesz bez problemu, gdziekolwiek się znajdujesz.

W WebinarJam znajdziesz też osobny pokój dla osoby technicznej, czyli centrum kontroli. Dzięki temu nie musisz podczas wystąpienia zajmować się wszystkim samodzielnie – możesz poprosić kogoś o moderowanie czatu, udostępnianie w odpowiednich momentach ankiet i ofert czy śledzenie statystyk. Platforma daje Ci też możliwość tworzenia płatnych webinarów, za które uczestnicy płacą przez PayPal lub kartą kredytową.

Najważniejsze informacje w pigułce: 

  • automatyczne nagrywanie webinaru i możliwość ustalenia godzin powtórek,
  • opcja rezerwacji dedykowanego pokoju – zawsze ten sam link,
  • w każdej chwili można zmienić dowolnemu uczestnikowi status na prezentera, 
  • możliwość testowania dwóch landing page’y,
  • przypomnienia e-mail i sms, 
  • e-maile po webinarze dostosowane do użytkownika – w zależności od tego czy pozostał do końca, czy wyszedł wcześniej,
  • możliwość tworzenia klikalnych ofert, które będą pojawiać się w danym momencie webinaru,
  • guzik paniki, 
  • centrum kontroli – osobny pokój dla osoby technicznej,
  • płatne webinary (karta kredytowa lub PayPal),
  • platforma po angielsku.

Livestorm

  • darmowy plan bez ograniczeń czasowych (20 minut webinaru, do 10 uczestników)
  • możliwość dopłaty za dodatkowego prezentera
  • do 4 godzin na webinar

Livestorm to kolejna platforma, która jest dostępna w języku polskim, więc prosta w obsłudze nawet dla uczestników bez znajomości angielskiego. Możesz tu tworzyć płatne webinary oraz nagrania pay per view. Oprócz tego Livestorm oferuje formularz rejestracji, który możesz osadzić na swojej stronie, oraz opcję śledzenia, które źródła przynoszą najwięcej rejestracji.

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma Livestorm?

Platforma umożliwia Ci udostępnianie ekranu, prowadzenie prezentacji i wprowadzanie CTA do webinaru. Oczywiście jest też czat na żywo i opcja nagrywania swojego wystąpienia. Możesz też zintegrować webinar z CRM, żeby wygodnie zbierać leady. Jeśli lubisz mieć kontakt ze swoimi słuchaczami, na pewno ucieszy Cię też możliwość zapraszania dowolnych uczestników do przemawiania – bez ograniczeń, jeśli chodzi o ich liczbę. 

Również w Livestorm masz możliwość personalizacji formularza rejestracji i samego webinaru – dodajesz swoje kolory i logo, żeby wszystko zgadzało się z identyfikacją wizualną firmy. Platforma pozwala Ci też na planowanie powtórek Twojego wystąpienia – możesz pokazywać je dowolną liczbę razy. Wygodna jest tu także opcja eksportu wszystkich statystyk do pdf – przyda Ci się to, jeśli chcesz je wydrukować, pokazać przełożonym czy wysłać klientowi. 

Najważniejsze informacje w pigułce: 

  • personalizacja strony rejestracji,
  • nieograniczona liczba powtórek nagranego webinaru,
  • zaproszenie uczestników do przemawiania,
  • możliwość wprowadzania CTA,
  • możliwość osadzenia formularza rejestracji na swojej stronie,
  • webinary na żądanie,
  • płatne webinary,
  • zautomatyzowane webinary,
  • analiza, statystyki, śledzenie źródła rejestracji,
  • możliwość eksportu statystyk do pdf,
  • platforma jest dostępna w języku polskim.

WebinarNinja

  • do 10 dodatkowych prezenterów
  • do 8 godzin na webinar
  • 14-dniowy okres próbny

WebinarNinja daje możliwość tworzenia płatnych seminariów online oraz webinarów na żądanie, ale też wersji hybrydowych. Co to oznacza? Część wystąpienia możesz nagrać wcześniej, a na żywo prowadzić tylko jego fragmenty – na przykład te, które zakładają interakcję z uczestnikami. Przed rozpoczęciem nagrania możesz też stworzyć oferty kierujące do Twoich produktów i zaplanować, w którym momencie powinny się pojawić na ekranach słuchaczy. 

Jakie jeszcze przydatne funkcje ma WebinarNinja?

Prezentacje, czat, ankiety, udostępnianie ekranu – wszystkie te podstawowe opcje również znajdziesz w WebinarNinja. Możesz też zgodnie ze swoimi potrzebami zmieniać strony rejestracji i z podziękowaniami dla uczestników, w tym umieszczać w formularzach dodatkowe pytania. Narzędzie umożliwia też zmianę adresu URL spotkania na własny – by nawiązywał do Twojej marki. 

Platforma pozwala Ci nie tylko planować powtórki webinaru, ale też wrzucić nagranie do wyszukiwarki seminariów internetowych – dzięki temu może znaleźć Cię jeszcze więcej osób. Ciekawą opcją jest też możliwość eksportowania danych z systemu, w tym nawet zapisu czatu uczestników. 

Najważniejsze informacje w pigułce: 

  • webinary na żądanie,
  • webinary płatne,
  • webinary hybrydowe – nagranie z hostem,
  • możliwość wcześniejszego tworzenia ofert i udostępniania ich uczestnikom przez kliknięcie lub o zaplanowanej godzinie,
  • integracje z CRM,
  • eksport danych (łącznie z czatem),
  • spersonalizowany adres URL,
  • możliwość dodania webinaru do wyszukiwarki seminariów internetowych, 
  • platforma w języku angielskim.

Narzędzi do prowadzenia webinarów jest na rynku oczywiście dużo więcej. Różnią się interfejsem, dodatkowymi opcjami i cenami. Na potrzeby tego zestawienia wybraliśmy więc takie, które razem tworzą przekrój – od bardzo prostych, przeznaczonych dla osób, które dopiero zaczynają prowadzić webinary, po profesjonalne, zapewniające wiele opcji marketingowych. W Verseo korzystamy z dwóch rozwiązań – Livestorma oraz StreamYarda i wciąz nie możemy się zdecydować, przy którym pozostać. 🙂 Cóż więc pozostaje? Wybierz narzędzie, które najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, a potem twórz fantastyczne webinary dla swojego biznesu. Polecamy Ci również nasze webinary, związane stricte z marketingiem internetowym.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany