Ten tekst przeczytasz w 17 minut

Brak komentarzy

Pozycjonowanie i optymalizacja Sky-Shop – poradnik SEO

Pozycjonowanie i optymalizacja Sky-Shop – poradnik SEO - zdjęcie nr 1

Optymalizacja i pozycjonowanie Sky-Shop
Pozycjonowanie i optymalizacja Sky-Shop – poradnik SEO - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Pozycjonowanie i optymalizacja Sky-Shop – poradnik SEO

Zamknij

Chcesz przenieść biznes do świata online? A może od pewnego czasu działasz z e-commerce Sky-Shop, ale chcesz osiągać jeszcze bardziej spektakularne wyniki? Przeczytaj nasz poradnik SEO Sky-Shop, dedykowany tej konkretnej platformie. Dzięki niemu dowiesz się, na czym polega pozycjonowanie sklepów na Sky-Shop.

Co to jest Sky-Shop?

Nim przejdziemy do konkretów w kwestii SEO Sky-Shop, najpierw przyjrzyjmy się bliżej samemu narzędziu. Sky-Shop to polska platforma e-commerce, która umożliwia tworzenie sklepów internetowych, prowadzenie sprzedaży na Allegro, eBay, OLX, Morele, Empik i wielu innych portalach. To nowoczesne i zaawansowane programowanie działa w modelu abonamentowym (SaaS – Software as a Service), co zapewnia komfort i niezależność. Wysokość opłaty jest uzależniona od liczby produktów i kategorii w sklepie, co pozwala na komfortowe zarządzanie przy ograniczonym budżecie. To szczególnie istotne w przypadku małych i średnich sklepów, którym dedykowany jest e-commerce Sky-Shop.

Dobrze wiedzieć…

Sky-Shop możesz testować bezpłatnie przez 14 dni, korzystając ze wszystkich funkcjonalności platformy. Dwa tygodnie to wystarczająco dużo czasu, byś poznał ją od podszewki, ocenił, czy dobrze odpowiada na Twoje potrzeby i wpisuje się w specyfikę prowadzonego przez Ciebie biznesu. Jeśli będziesz miał pytania, możesz skorzystać z pomocy dedykowanych specjalistów. Nielimitowane wsparcie techniczne jest do Twojej dyspozycji zarówno z wykorzystaniem infolinii, jak i maila.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Narzędzie pozwala na sprawne prowadzenie sprzedaży oraz zarządzanie procesem handlowym online. Dzięki temu możesz zwiększyć efektywność i wydajność sprzedaży w wirtualnym świecie.

Platforma e-commerce Sky-Shop oferuje wiele funkcji, w tym między innymi:

  • kreator sklepu internetowego z drag&drop
  • integracje z hurtowniami i dostawcami
  • płatności online
  • marketing i promocje
  • obsługę klienta.

Czy warto pozycjonować sklep na Sky-Shop?

Niezależnie od tego, z jakiej platformy e-commerce korzystasz, zawsze warto pozycjonować sklep internetowy. Wpływa to na poprawę widoczności e-sklepu w wyszukiwarkach internetowych. To z kolei może mieć bezpośrednie przełożenie na wzmocnienie rozpoznawalności i siły brandu, a w konsekwencji także sprzedaży. Podsumowując, pozycjonowanie sklepu na Sky-Shop po prostu się opłaca.

Nie jest to jednak jedyny plus inwestowania w SEO Sky-Shop. Platforma jest wstępnie zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania, co daje podstawy tego długotrwałego procesu. Niektóre działania zostaną wykonane automatycznie, a inne będą potrzebować jedynie drobnych modyfikacji. To spore wsparcie na samym początku drogi na szczyty list wyszukiwarek. A musisz wiedzieć, że wyprawa ta jest długa i odbywa się w systemie ciągłym.

Dla kogo platforma Sky-Shop będzie odpowiednia?

E-commerce Sky-Shop jest przeznaczony dla małych i średnich sklepów internetowych. W związku z tym, że platforma jest konkurencyjna cenowo, będzie dobrym rozwiązaniem dla firm, które poszukują kompleksowego narzędzia przy ograniczonym budżecie. 

Ta platforma e-commerce pozwala na szybkie i łatwe założenie sklepu w sieci oraz wygodne zarządzanie nim. Dzięki intuicyjnemu kreatorowi nawet osoby, które nie posiadają doświadczenia w tworzeniu stron internetowych, w stosunkowo krótkim czasie postawią swój pierwszy e-commerce. Sky-Shop umożliwia wygodne dodawanie produktów, kategorii, opisów i zdjęć.

Rozbudowane integracje to z kolei możliwość dostosowania sklepu do indywidualnych potrzeb. O ile nie będą zbyt wygórowane.

SEO na Sky-Shop – zalety i wady

Pozycjonowanie Sky-Shop, jak każdej innej platformy e-commerce, ma swoje wady i zalety. W tym rozdziale przeanalizujemy dokładnie plusy i minusy SEO Sky-Shop, byś wiedział, jaki jest potencjał na wysokie pozycje w SERP-ach, przy wykorzystywaniu tej konkretnej platformy.

Pozycjonowanie Sky-Shop zalety

Sky-Shop oferuje wiele funkcji, które pomogą Ci poprawić pozycję swojego sklepu w wyszukiwarce. Możesz edytować i kontrolować wiele elementów, które są istotne dla SEO, takich jak:

  • adresy URL
  • meta znaczniki
  • opisy produktów i kategorii
  • przekierowania
  • tagi kanoniczne.

Dodatkowo Sky-Shop jest wstępnie zoptymalizowany pod kątem SEO. Dzięki temu Twój sklep ma solidne podstawy do osiągnięcia dobrych wyników w wyszukiwarkach.

W Sky-Shop możesz między innymi zoptymalizować tytuły i opisy meta, dodawać meta tagi i słowa kluczowe, tworzyć mapy witryny i adresy przyjazne dla SEO oraz śledzić ruch na stronie. Ostatnia funkcja jest kluczowa przy ocenie, jak podejmowane działania przekładają się na efekty. 

Pozycjonowanie Sky-Shop ma wiele zalet, jednak nie obędzie się bez wad tej platformy e-commerce. 

Optymalizacja SEO Sky-Shop – wady

Wśród najistotniejszych na pewno można wymienić brak elastyczności w dostosowaniu do indywidualnych, bardziej wygórowanych potrzeb, którą oferują między innymi Magento, czy popularne WooCommerce. Dodatkowo dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji i możliwość wykorzystania pełnej mocy SEO przy pozycjonowaniu stron Sky-Shop może wymagać zainstalowania wtyczek i rozszerzeń oraz posiadania pewnego poziomu wiedzy.

Co wyróżnia Sky-Shop względem innych platform E-commerce?

Platforma e-commerce Sky-Shop jest dobrym rozwiązaniem dla małych i średnich firm, które poszukują prostego narzędzia z szeregiem funkcji. W przeciwieństwie do WooComerce, czy Magento, przy wykorzystaniu Sky-Shop nie musisz mieć umiejętności technicznych, czy doświadczenia w tworzeniu sklepów internetowych (o ile nie masz zbyt wygórowanych oczekiwań, w kwestii dostosowania do indywidualnych potrzeb). Korzystanie z podstawowych funkcji systemu jest dość intuicyjne. 

Platforma e-commerce Sky-Shop jest również opcją budżetową. Dzięki licznym funkcjom i integracjom, które pozwalają na darmową personalizację sklepu i jego dostosowanie do potrzeb konkretnego biznesu, zoptymalizujesz koszty związane z założeniem i prowadzeniem e-sklepu. 

Wymienione wcześniej platformy także pozwalają na elastyczne dostosowanie e-commerce do specyfiki prowadzonej firmy, jednak często wiąże się to z koniecznością dokupienia wtyczek. Podobnie jest w przypadku integracji z hurtowniami, marketplace’ami i innymi systemami. Z tym Sky-Shop radzi sobie bardzo dobrze.

Między innymi z tej przyczyny w 2020 roku został okrzyknięty najlepszym oprogramowaniem dla e-commerce podczas eTrade Show!

W kwestii gwarancji bezpieczeństwa oraz stabilności systemu opisywana platforma nie ustępuje miejsca pozostałym przodującym narzędziom do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu Sky-Shop?

Pozycjonowanie Sky-Shop nie różni się znacząco od uniwersalnego podejścia do zagadnienia SEO. Sky-Shop posiada bazową optymalizację pod SEO, która ułatwia pozycjonowanie, natomiast i tak warto pamiętać o paru dodatkowych elementach. TOP 5 opisujemy szczegółowo poniżej.

Podstawy pozycjonowania stron na Sky-Shop

TOP 1. Przemyślana struktura kategorii

Dzięki niej klienci z łatwością dotrą do produktu, którego poszukują. A Ty zwiększysz swoje szanse na jego sprzedaż! Wyodrębnij poszczególne kategorie (na przykład sprzedając buty, możesz stworzyć strukturę na postawie poszczególnych ich typów — baleriny, czółenka, sportowe, do biegania, itp.). Dobrym pomysłem jest też przeanalizowanie struktur kategorii konkurencji. Jeśli masz dobre benchmarki, korzystaj!

TOP 2. Unikalne treści

Zainwestuj w unikalne treści, odzwierciedlające charakter marki. Dlatego to tak ważne?

Duplikacja contentu robi podwójnie źle. Przede wszystkim klientowi, który oglądając poszczególne karty produktów, cały czas otrzymuje te same, zazwyczaj miernej jakości treści. Nikt nie dba o porywy serca, sprzedawanie emocji i tworzenie historii. W konkurencyjnym e-świecie to spore niedociągnięcie.

Powielanie opisów lub ich przeklejanie ze stron producentów to również przysłowiowy strzał w kolano w odniesieniu do SEO. Google nie akceptuje duplikatów. Jeśli siła Twojej strony jest mniejsza, niż siła domeny producenta (umówmy się — najczęściej tak właśnie jest), możesz zostać wykluczony przez Google z walki o wysokie pozycje w SERP-ach lub pisząc bardziej dosadnie, dostać wirtualnego bana.

Z tej przyczyny inwestowanie w content się opłaca. Opis produktu nie musi być długi — wystarczy nawet 500 znaków ze spacjami. Na opisy kategorii poświęć minimum 1000 znaków. Wpleć w nie słowa kluczowe, ważne dla specyfiki Twojego biznesu i obranych celów biznesowych. Więcej o zasadach copywritingu pod SEO znajdziesz na naszym blogu.

Jeśli nie masz do tego głowy, czasu lub umiejętności, zawsze możesz scedować to zadanie na specjalistów. Tu znajdziesz cennik copywritera.

TOP 3. Dobre archiwum produktów nie jest złe!

Zadbaj o to, by wycofując produkt lub walcząc z jego chwilowym brakiem, nie usuwać jego karty. Pozycjonowanie to proces długotrwały i ciągły. Jeśli usuniesz strony, które były dobrą pożywką dla Google, możesz szybko stracić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zadbaj o stosowne archiwum z miejscem na polecenie produktu podobnego (to zawsze zwiększa szansę na sprzedaż) lub po prostu utworzyć przekierowanie. Klienci i SEO-wcy będą wdzięczni 🙂

Dobre wieści!

Platforma e-commerce Sky-Shop proponuje  inteligentną obsługę nieistniejących produktów. To unikalne rozwiązanie, które przekierowuje klienta ze strony z błędem na automatyczne wyszukiwanie produktów, które posiadają zbliżone tytuły i są dostępne w asortymencie Twojego e-sklepu. To zwiększa szansę na utrzymanie klienta, a nawet dokonanie przez niego zakupu.

TOP 4. Analityka króluje

Jeśli nie możesz zmierzyć efektów podejmowanych aktywności biznesowych, działasz na oślep. I prawdopodobnie przepalasz budżeti. Od samego początku zadbaj o właściwą analitykę i zbieranie informacji kluczowych, z perspektywy prowadzenia biznesu.

Nie masz wystarczającej wiedzy? W jej zdobyciu pomoże Ci choćby nasz najnowszy poradnik o Google Analytics 4, który pobierzesz bezpłatnie

Podstawowe informacje umożliwiające analizę działań udostępnia także platforma e-commerce Sky-Shop.

TOP 5. Wykorzystaj moc ocen, poleceń i linków

Pozycjonowanie Sky-Shop będzie łatwiejsze, gdy zadbasz o społeczny dowód słuszności. Twoi potencjalni klienci chcą uzyskać informacje, czy osoby, które już skorzystały z Twoich usług lub produktów, były zadowolone. Jeśli tak — chętnie zdecydują się same przetestować ofertę Twojej marki.

To jednak nie wszystkie zalety — SEO Sky-Shop i każdej innej platformy kocha polecenia. Ich pojawienie się na przykład w Google Moja Firma podbija stronę w rankingu Google. Nie jest to może spektakularny wzrost, jednak każde wzmocnienie pozycji jest w cenie!

Jeśli zadbasz o polecenia na mocnych, wiarygodnych stronach zewnętrznych, zyskasz dodatkowe linkowanie, które ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Sky-Shop i innych platform e-commerce oraz stron usługowych.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, jeśli chodzi o pozycjonowanie Sky-Shop? Czytaj dalej!

Pozycjonowanie sklepu na Sky-Shop – dostępne funkcje SEO

Tak jak pisaliśmy wcześniej, pozycjonowanie Sky-Shop jest komfortowe o tyle, że platforma dla e-commerce oferuje podstawową optymalizację SEO. Sky-Shop jest też w tej kwestii dość elastyczny.

Optymalizacja Meta Danych

Warto wiedzieć…

Metatagi to znaczniki HTML, które są wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe do zrozumienia zawartości strony internetowej. 

W przypadku sklepu internetowego Sky-Shop metatagi dla strony głównej, produktów i kategorii można ustawić w panelu administracyjnym. 

Dobrze zoptymalizowane metatagi mogą pomóc zwiększyć widoczność sklepu postawionego na platformie e-commerce Sky-Shop. To z kolei może mieć pozytywny wpływ na konwersje.

Jeśli zależy Ci na optymalizacji metatagów w sklepie Sky-Shop, to przede wszystkim:

  • Użyj odpowiednich słów kluczowych, które są istotne dla specyfiki Twojego biznesu lub produktu.
  • Utwórz zwięzły i informacyjny metatag tytułu i opisu.
  • Używaj różnych słów kluczowych dla różnych stron.
  • Regularnie aktualizuj metatagi.

W ten sposób możesz poprawić pozycjonowanie swojego sklepu Sky-Shop i zwiększyć liczbę odwiedzin oraz sprzedaży.

Dobrze wiedzieć…

Platforma e-commerce Sky-Shop umożliwia ustalenie reguł tworzenia Meta Title, dzięki czemu nie musisz za każdym razem ustawiać ich ręcznie. To większa wygoda i oszczędność czasu. Funkcja dostępna jest w sekcji Ustawienia SEO.

Optymalizacja adresów URL — przyjazne adresy

Przyjazne adresy URL w e-commerce Sky-Shop są automatycznie generowane w taki sposób, aby były zrozumiałe, proste i atrakcyjne zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarki.

Dobra rada!

Adresy URL powinny odzwierciedlać zawartość strony, na którą prowadzą. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwo zrozumieć, czego dotyczy dana strona, a roboty Google mogą łatwiej ją indeksować. I wszyscy są zadowoleni!

Przykłady przyjaznych adresów URL w Sky-Shop:

  • Strona główna: www.nazwa-sklepu.pl
  • Kategoria: www.nazwa-sklepu.pl/kategoria/nazwa-kategorii
  • Produkt: www.nazwa-sklepu.pl/produkt/nazwa-produktu.

Pamiętaj, że w cenie są krótkie nazwy, które odbiorca łatwo zapamięta. Unikaj też znaków specjalnych — użytkownicy mogą się pomylić lub ich nie zapamiętać i stracisz swoją szansę przyciągnięcia ich na konkretną stronę.

Mapa strony – sitemap.xml

Dobrze wiedzieć…

Mapa strony to plik XML, który zawiera listę wszystkich adresów URL podstron sklepu internetowego. Ułatwia robotom Google indeksowanie sklepu i poprawia jego widoczność w wynikach wyszukiwania.

W Sky-Shop mapę strony można wygenerować automatycznie w panelu administracyjnym. Aby to zrobić, należy przejść do sekcji Marketing -> Ustawienia SEO -> Mapa strony.

Ważne!

Mapa strony powinna być regularnie aktualizowana, aby zawierała najnowsze adresy URL.

Przekierowania 301

Dzięki nim użytkownicy, którzy trafią na nieistniejącą stronę, zostaną automatycznie przekierowani na inną, która jest aktualnie dostępna. 

To istotne nie tylko ze względu na pozycjonowanie Sky-Shop, ale również pozytywny odbiór strony przez użytkownika. Stosując przekierowania, zwiększasz swoją szansę na finalizację zakupu przez klienta, zmniejszenie współczynnika odrzuceń, wydłużenie czasu jego obecności na stronie i dokonanie ponownych zakupów. Same plusy!

Oprogramowanie Sky-Shop automatycznie nadaje przekierowania 301 w przypadku nieistniejących podstron. Użytkownik, który trafi na taki adres, zostanie przekierowany na stronę wyników wyszukiwania produktów, które posiadają zbliżone tytuły do tego, którego szukał.

Aby aktywować tę opcję, w panelu administracyjnym wejdź w Marketing -> Ustawienia SEO -> Ustawienia SEO -> Zaawansowane.

Optymalizacja grafik

Kolejnym elementem SEO Sky-Shop jest optymalizacja zdjęć. Platforma skompresuje wszystkie wgrywane fotografie, aby spełniały wymagania wyszukiwarek. 

Dobrze wiedzieć…

W Sky-Shop nazwa zdjęcia to domyślnie nazwa produktu. W ramach dbania o pozycjonowanie warto ją zmienić na taką, która zawiera słowa kluczowe. 

Opisywana platforma e-commerce umożliwia także umieszczanie atrybutu ALT, czyli dodatkowego opisu grafiki. Jest on istotny dla osób niewidomych, które dzięki niemu mogą zrozumieć, co przedstawia obraz. Atrybut ALT jest również widoczny, gdy nie uda się załadować obrazu.

W sklepie internetowym Sky-Shop atrybuty ALT dla obrazków i zdjęć uzupełnisz w panelu administracyjnym.

Praktyczne kroki w optymalizacji sklepu na Sky-Shop

Każda historia ma początek. W przypadku SEO (Sky-Shop, czy innych platform e-commerce) jest parę kroków, które warto wdrożyć na początku przygody z pozycjonowaniem e-commerce. Mamy tu na myśli między innymi audyt strony, konfigurację narzędzi analitycznych, wybór odpowiednich słów kluczowych, czy optymalizacja pod kątem technicznym. Poniżej opisujemy je szczegółowo.

Audyt strony

Czyli jej sprawdzenie pod kątem zgodności z wytycznymi wyszukiwarek. Audyt obejmuje analizę techniczną, strategię słów kluczowych oraz skuteczność dotychczasowych działań SEO. Dzięki niemu możesz wykryć ewentualne błędy lub niedociągnięcia, które mogą mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie Sky-Shop (lub e-sklepu postawionego na każdej innej platformie e-commerce).

Wyróżniamy audyt SEO płatny i darmowy. Bezpłatny charakteryzuje się wysokim poziomem ogólności, natomiast wyniki otrzymujesz natychmiast. Audyt SEO płatny jest bardziej szczegółowy, dogłębny i dedykowany konkretnej marce. 

Konfiguracja narzędzi analitycznych

Będąca absolutną podstawą wszelkich działań e-commerce. Zbierając i analizując dane, możesz lepiej zrozumieć zachowania swoich klientów, bardziej trafnie odpowiadać na ich potrzeby, spersonalizować ofertę lub optymalizować kampanie marketingowe. 

Narzędzia, które Ci w tym pomogą to między innymi:

  • Google Analytics 4 – zapewnia szczegółowe dane o zachowaniu użytkowników, takie jak ich trasa na stronie, czas spędzony w witrynie i interakcje z produktami.
  • Google Ads – narzędzie do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi w wyszukiwarce Google.
  • Google Merchant Center – narzędzie do zarządzania produktami w wyszukiwarce Google.
  • Google Data Studio – narzędzie do tworzenia interaktywnych raportów opartych na danych.

Wybór odpowiednich słów kluczowych

Słowa kluczowe, czyli „keywordsy” to wyrazy wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników. W wynikach, czyli SERPach (Search Engine Result Page), ukazywane są strony, które według algorytmu najlepiej odpowiadają internaucie na wyszukiwane zapytanie.

Wybranie i wyselekcjonowanie najwartościowszych słów kluczowych to pierwszy krok, jaki należy wykonać, przygotowując stronę internetową do osiągnięcia wysokich pozycji dla wielu rodzajów fraz.

Wyróżniamy frazy kluczowe:

  • ogólne 
  • long tail
  • związane z danym regionem
  • brandowe
  • sezonowe
  • opisujące problem użytkownika
  • związane ze słowem „cena”.

Do znalezienia słów kluczowych istotnych z perspektywy Twojego biznesu, możesz użyć takich narzędzi, jak choćby wyszukiwarka Google, Answer The Public, Keywords everywhere, Keyword Tool, czy Google Trends.

Słowa kluczowe i ich znaczenie w kontekście SEO opisujemy szczegółowo w naszym bezpłatnym poradniku. Możesz pobrać go ze stron Akademii Wiedzy Verseo.

Optymalizacja strony pod kątem technicznym

To wszystkie kwestie techniczne, które wpływają na poprawne działanie sklepu. Mamy tu na myśli między innymi poprawne przekierowania w ramach struktury sklepu internetowego, szybkość ładowania strony, optymalizację pliku robots.txt, czytelność kodu strony dla robotów Google, poprawne wdrożenie certyfikatu SSL, przyjazne adresy URL, czy dostosowanie e-commerce do urządzeń mobilnych.

Więcej o optymalizacji strony pod kątem technicznym znajdziesz w poradniku SEO od Verseo. Sprawdź bezpłatnie 30 lekcji!

Optymalizacja sklepu on-site

Działania on-site obejmują wszystkie kwestie związane z budową strony, jej architekturą, użytecznością, responsywnością czy zamieszczonymi na niej treściami.

Optymalizacja on-site jest ważną częścią procesu pozycjonowania e-commerce, dzięki której można poprawić widoczność sklepu w SERP-ach oraz zwiększyć ruch organiczny. To z kolei może przełożyć się na wzrost sprzedaży.

Do najważniejszych elementów wchodzących w skład optymalizacji sklepu on-site zaliczamy:

  • Wpisanie słów kluczowych w tytuł i opis strony głównej sklepu.
  • Dodanie słów kluczowych w nagłówki i opisy produktów.
  • Używanie zdjęć i filmów o wysokiej jakości, które są zoptymalizowane pod kątem SEO.
  • Wstawienie linków wewnętrznych, które pomogą użytkownikom poruszać się po stronie.
  • Usunięcie błędów technicznych, które mogą utrudniać wyszukiwarkom indeksowanie strony.

Poniżej opisujemy je bardziej szczegółowo.

Meta Title i Description

Meta tagi to znaczniki zawarte w kodzie witryny. Niektóre z nich mają bezpośredni wpływ na SEO (jak choćby Meta Title, czyli tytuł strony), inne są mniej istotne, ale i tak warte dopracowania. Mamy tu na myśli choćby meta description, czyli krótki opis strony, który pojawia się w wynikach wyszukiwania. Nie jest on priorytetem z perspektywy pozycjonowania danej domeny, jednak może mieć realny wpływ na współczynnik klikalności. Im bardziej interesujący i dobrze ujmujący zawartość strony, tym większa szansa na jej odwiedzenie przez potencjalnego klienta.

Warto wiedzieć…

Przy tworzeniu meta tagów warto wykorzystać słowa kluczowe, istotne z perspektywy prowadzonego biznesu. Wyróżnienie z tłumu konkurentów zapewnią trafne sformułowania i dodatkowe elementy wzbogacające przekaz, jak choćby emoji.

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki odgrywające istotną rolę w pozycjonowaniu. Dobrze dobrane mogą poprawić pozycję domeny w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch na stronie.

Opisywane znaczniki HTML pozwalają uporządkować poszczególne sekcje tekstu, uczynić go bardziej czytelnym (dla potencjalnych klientów i robotów wyszukiwarek) oraz nadać mu hierarchię. To z kolei wpływa na łatwość znalezienia interesujących fragmentów, jak i szybką ocenę, które jego elementy są najistotniejsze. 

Nagłówek H1 jest najważniejszym nagłówkiem na stronie, a nagłówki H6 są najmniej istotne. Niemniej, we wszystkich z nich warto stosować słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. W cenie jest też zwięzły komunikat. 

Dobrze wiedzieć…

Platforma e-commerce Sky-Shop pozwala w łatwy sposób zmienić nazwy kategorii w sklepie. Dodatkowo stają się one automatycznie nagłówkiem H1, co pomaga uporządkować strukturę i ułatwia wyszukiwarkom zrozumienie zawartości strony.

Wartościowe i unikalne treści

Temat rzeka. Wartościowe merytorycznie materiały okraszone słowami kluczowymi to idealna „pożywka” dla potencjalnych klientów oraz robotów wyszukiwarek. Pierwsi z nich otrzymają komplet niezbędnych informacji, które mogą ich zaciekawić, a w konsekwencji przekonać do zakupu. Przemyślany content wzmacnia pozycję marki, przedstawia ją jako eksperta i wyróżnia na tle konkurencji. 

Pozycjonowanie Sky-Shop z pewnością ułatwi wbudowany moduł bloga, który pozwala na tworzenie wartościowych i unikalnych treści, a także na ich optymalizację pod kątem SEO.

Dzięki modułowi bloga w Sky-Shop możesz:

  • Przypisać artykuł do kilku kategorii. Dzięki temu wyszukiwanie treści przez użytkowników i wyszukiwarki będzie prostsze.
  • Dodać opisy kategorii tekstów blogowych, aby poinformować użytkowników o tematyce prowadzonego bloga.
  • Edytować linki dla kategorii i artykułów, aby poprawić ich widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Ustalić datę publikacji artykułu, aby dostosować jego publikację do harmonogramu marketingowego.
  • Uzupełnić meta tagi, aby zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) artykułów.

Dostosowanie pliku robots.txt

Plik robots.txt to plik tekstowy, który umieszczony jest na serwerze strony internetowej. Służy do komunikacji z robotami wyszukiwarek — określa, czy mają one indeksować daną stronę lub jej określone części. Dzięki temu właściciel domeny może kontrolować, które treści są widoczne, a które wyszukiwarki mają zbagatelizować.

Platforma e-commerce Sky-Shop umożliwia dodawanie wpisów do pliku robots.txt. Możesz to zrobić w łatwy sposób, wchodząc w sekcję Marketing -> Ustawienia SEO -> Ustawienia SEO -> Zaawansowane.

Linkowanie wewnętrzne

Łączące  ze sobą poszczególne strony w ramach jednej domeny. Linkowanie wewnętrzne może odbywać się w różnych miejscach, takich jak menu, kategorie, stopka, treści czy nawet zdjęcia produktów.

Prawidłowo zastosowane linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie i odkrywanie nowych treści. Z kolei robotom wyszukiwarek linkowanie wewnętrzne pomaga zrozumieć strukturę strony i jej zawartość. Domena uznana będzie za ciekawszą i bardziej wartościową dla odbiorców.

Optymalizacja off-site

To drugi etap działań przy pozycjonowaniu Sky-Shop, który jest związany z linkami. Prace te nie wymagają dostępu do strony internetowej, dlatego często określane są mianem off-site.

Linkowanie zewnętrzne

Odnosząca się do pozycjonowania e-commerce Sky-Shop przez budowanie profilu linków zewnętrznych (link building). Wysokiej jakości baza linków jest dla robotów sieciowych sygnałem, że dana witryna jest chętnie polecana przez użytkowników, więc można ją uznać za wartościową. Pozyskiwać linki możesz między innymi na forach branżowych (choć te tracą swoją popularność), na stronach partnerskich, specjalistycznych, portalach z recenzjami produktów, czy w artykułach sponsorowanych. Możesz także obrać strategię płatnego linkowania i po prostu kupować linki na portalach informacyjnych, branżowych, blogach i w innych wartościowych miejscach w internecie.

Monitorowanie efektów

Pozycjonowanie Sky-Shop, jak i każdej innej strony internetowej, to proces czasochłonny i ciągły. Osoba zajmująca się SEO Sky-Shop zobowiązana jest trzymać rękę na pulsie i nieustannie monitorować efekty wprowadzanych zmian. Opisywana platforma pozwala badać kluczowe czynniki, takie jak:

  • Liczba unikalnych użytkowników, odwiedzających stronę w danym czasie.
  • Liczba ich sesji.
  • Liczba kliknięć w dany element strony.

Wszystkie dane prezentowane są w przejrzystych raportach, które możesz wyeksportować do arkuszy.

Mimo możliwości monitorowania efektów pozycjonowania Sky-Shop w obrębie samej platformy rekomendujemy integrację e-commerce z narzędziami Google (jak choćby Google Search Console). Dzięki temu zyskasz informacje o pozycji pozycjonowanej witryny, współczynniku konwersji, czy odrzuceń.

Ograniczenia platformy Sky-Shop a SEO — brakujące funkcje

Choć twórcy oprogramowania zadbali o wiele ciekawych rozwiązań, które wspierają optymalizację SEO Sky-Shop, platforma nadal ma pewne ograniczenia. Wśród nich można wymienić częściową możliwość edycji strony 404, czy brak możliwości pracy nad poprawą szybkości strony w panelu CMS. 

Dodatkowo elastyczność Sky-Shop w dostosowaniu rozwiązań do indywidualnych i bardziej wyszukanych preferencji użytkownika pozostawia wiele do życzenia, a wprowadzanie istotniejszych zmian technicznych wymaga od niego posiadania odpowiedniego poziomu wiedzy. To częste utrudnienie przy oprogramowaniu typu SaaS, ze względu na zamknięty kod źródłowy.

Ograniczenia te mogą utrudniać optymalizację sklepu internetowego Sky-Shop pod kątem SEO, ale można je częściowo obejść za pomocą dodatkowych narzędzi i wtyczek.

Cena pozycjonowania sklepów internetowych na Sky-Shop

Koszt pozycjonowania sklepów na Sky-Shop zależy od wielu czynników, w tym między innymi od:

  • Konkurencyjności w danej branży.
  • “Siły” rywalizujących stron.
  • Poprzednich działań związanych z SEO.
  • Jakości contentu.
  • Rozmiaru witryny.

Pozycjonowanie stron Sky-Shop może wahać się od 1000 do kilku tysięcy złotych miesięcznie. W celu uzyskania precyzyjnej odpowiedzi ile kosztuje pozycjonowanie Sky-Shop, najlepiej zwrócić się z prośbą o indywidualną wycenę do sprawdzonej agencji SEO. Cennik pozycjonowania e-commerce Verseo znajdziesz tutaj.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu na Sky-Shop z Verseo – Agencja Marketingu 5.0

Jesteśmy pierwszą agencją marketingu 5.0, która świadczy kompleksowe usługi w ramach promocji marki w sieci, w tym pozycjonowanie sklepów na Sky-Shop. Optymalizacja SEO bazuje na doświadczeniu i kompetencjach ponad 100 ekspertów, których wspierają zaawansowane technologie. 

Pozycjonowanie stron Sky-Shop z Verseo to:

  • Dobór fraz o największym potencjale sprzedażowym
  • Opieka dedykowanego eksperta SEO
  • Optymalizacja pod kątem tzw. „długiego ogona”.

Podejmowane działania w ramach optymalizacji SEO Sky-Shop i innych platform tego typu pozwalają nam zwiększać sprzedaż i rentowność biznesów naszych klientów. Nie wierz na słowo – sprawdź opinie i rekomendacje!

Efekty pozycjonowania sklepu Sky-Shop

Pozycjonowanie sklepów na Sky-Shop wymaga czasu i cierpliwości. Osiągnięte wyniki będą jednak zdecydowanie stabilniejsze, a w dłuższej perspektywie tańsze, niż te osiągnięte choćby przy wykorzystaniu kampanii płatnych.

Optymalizacja SEO (Sky-Shop i innych platform e-commerce) pozwala nam zwiększać rentowność biznesów klientów średnio o 24% rocznie. Co więcej, 96% z nich przedłuża z nami umowy, a budżet przeznaczany na SEO sklepu internetowego wzrasta średnio o 22,5% w zestawieniu rok do roku. To musi się opłacać!

>> Przeczytaj także… Zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce <<

FAQ – Pozycjonowanie sklepu z Sky-Shop

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, w odniesieniu do optymalizacji SEO Sky-Shop. Zapoznaj się z nimi, by pozycjonowanie Sky-Shop nie miało przed Tobą żadnych tajemnic. 

Jakie są kluczowe czynniki wpływające na pozycjonowanie sklepu Sky-Shop?

Właściwe pozycjonowanie sklepów na Sky-Shop uzależnione jest od wielu czynników. Do kluczowych elementów, mających wpływ na SEO Sky-Shop można zaliczyć odpowiednio dobrane słowa kluczowe (istotne z perspektywy prowadzonego biznesu), wartościowe i unikalne treści, optymalizacja SEO Sky-Shop techniczna, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Dodatkowo pozycjonowanie stron Sky-Shop  mogą ułatwić prężne działania w mediach społecznościowych, pozytywne opinie klientów na portalach zewnętrznych (dające przestrzeń na linkowanie), czy dopracowane kwestie bezpiecznego korzystania z e-commerce Sky-Shop.

Jakie narzędzia SEO są zintegrowane z platformą Sky-Shop?

Platforma e-commerce Sky-Shop oferuje dostęp do tysięcy integracji z najważniejszymi usługodawcami w branży. To między innymi ponad 550 zintegrowanych hurtowni, portale aukcyjne i typu marketplace (między innymi Allegro, eBay, OLX, Morele), systemy płatności, porównywarki cen i opinii, firmy kurierskie, systemy księgowe i ERP, czy narzędzia marketingowe. Wśród tych ostatnich warto wymienić Google Analytics, czy możliwość integracji z Google Ads, skąd także można pozyskać dane istotne przy optymalizacji SEO Sky-Shop.

Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego Sky-Shop?

SEO Sky-Shop, jak i każdej innej strony internetowej, przynosi korzyści w postaci poprawy widoczności, zwiększenia ruchu, wzmocnienia świadomości marki, a w konsekwencji może wpłynąć na poprawę ruchu i sprzedaży. Pozycjonowanie stron Sky-Shop w szerszej perspektywie jest też najtańszą formą promocji e-commerce, a uzyskane wyniki będą zdecydowanie bardziej stabilne, niż w przypadku kampanii płatnych.

Dodatkowo platforma e-commerce Sky-Shop oferuje szereg funkcji, które ułatwiają pozycjonowanie, na przykład automatyczną optymalizację strony pod kątem SEO, wsparcie dla przyjaznych adresów URL, generowanie mapy strony dla Google, czy optymalizację techniczną. 

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na Sky-Shop?

Koszt pozycjonowania stron Sky-Shop uzależniony jest od wielu czynników, w tym od konkurencyjności w danej branży, rozmiaru witryny, poprzednich działań związanych z SEO Sky-Shop, czy jakości contentu. Przyjmuje się jednak, że pozycjonowanie Sky-Shop może kosztować od 1000 do kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Od czego zacząć pozycjonowanie na Sky-Shop?

Pozycjonowanie Sky-Shop należy zacząć od:

  • Audytu SEO.
  • Analizy słów kluczowych i ich właściwego doboru.
  • Dostarczenia wartościowego contentu.
  • Wyboru niezbędnych wtyczek SEO.
  • Linkowania (wewnętrznego i zewnętrznego).
  • Zadbania o przejrzystą i łatwą w nawigowaniu strukturę strony.
  • Stworzenia przyjaznych adresów URL (funkcje wspierające dostępne w platformie).
  • Działania na rzecz szybkości witryny.
  • Optymalizacji technicznej.

Czy mogę sam pozycjonować sklep na Sky-Shop?

Pozycjonowanie Sky-Shop możesz pozostawić na swoich barkach lub powierzyć je ekspertom. SEO Sky-Shop wspierane jest przez wiele funkcji platformy, jednak należy pamiętać, że diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy i czasu, by konsekwentnie budować stabilną pozycję w sieci, zawsze możesz poprosić o wsparcie specjalistów Verseo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany