Ten tekst przeczytasz w 6 minut

2 komentarze

7 zasad copywritingu SEO – jak pisać dobre teksty?

7 zasad copywritingu SEO – jak pisać dobre teksty? - zdjęcie nr 1

7 zasad copywritingu SEO

Parafrazując słowa znanej piosenki, „pisać każdy może”? Może, ale pytanie, czy każdy „potrafi dobrze w copywriting”! Interesuje Cię pisanie tekstów? Poznaj zasady SEO copywritingu, by samodzielnie pisać teksty SEO na swoją stronę! Przygotowaliśmy dla Ciebie parę przydatnych wytycznych. 

Krągłe zdania zapisywane na pożółkłych kartkach starych notatników. Charakterystyczny dźwięk pisania na maszynie i opuszki bolące od „uderzania w poszczególne litery”. Pospiesznie spisywane myśli, z pamiątkowym śladem atramentu na brzegu dłoni. Jeśli tworzenie tekstów jest Twoją pasją i soczewką, która wyostrza spojrzenie na świat, masz szansę zrobić z tego dobry biznes. Wystarczy zabrać się za copywriting. To świetny sposób na pogodzenie pasji z pracą. Chcesz zostać copywriterem? Z tego artykułu dowiesz się, ja to zrobić. Czytaj dalej!

Copywriting – co to jest?

Pisanie odręczne ma swój urok, ale nie sprawdzi się w przypadku prowadzenia działalności. Jeśli poważnie podchodzisz do tematu komunikacji, zwłaszcza w odniesieniu do marki, musisz zacząć tworzyć perswazyjne teksty w internecie. Czyli uprawiać copywriting! Co to? 

Copywriting to tworzenie prostych tekstów na strony www i social media, jak również oryginalnych publikacji użytkowych na stronę internetową. Copywriter wymyśla też scenariusze podcastów i produkcji telewizyjnych, opisy raportów czy różne rodzaje poradników, które przyciągają zainteresowanie odbiorców i skłaniają ich do podjęcia określonego działania. To publikacje na blogu czy w social mediach (na przykład na Facebooku), różne rodzaje opisów produktów i marki, slogany, hasła reklamowe oraz teksty SEO (w języku polskim lub obcym). Czyli główne składowe content marketingu!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

SEO Copywriting – sprawdź, co to!

Na czym polega copywriting SEO? To szczególna „odnoga” copywritingu. Cel? Pisanie wartościowych treści, artykułów eksperckich na strony internetowe i umieszczanych w mediach społecznościowych, przyciągających uwagę użytkowników, sprzedających produkt lub usługę i jednocześnie cieszących się dobrą opinią robotów Google. Teksty od profesjonalnych copywriterów poprawiają widoczność witryny w wynikach wyszukiwarek, a tym samym zwiększają szansę na pozyskanie nowych klientów. Wszystkie strony procesu wygrywają!

O tym, jak pisać teksty SEO, chwytliwe hasła i porywające opisy – czyli w skrócie, uprawiać copywriting, może godzinami opowiadać copywriter. Czym zajmuje się ten specjalista? To osoba, która zawodowo oddaje się pisaniu.

Copywriter SEO – kto to? Jak zostać copywriterem?

W dobie przeniesienia większości biznesów do wirtualnego świata dobry copywriter nie może narzekać na brak pracy. Przeciwnie – ta pali mu się w rękach i na klawiaturze! Copywriter SEO chętnie stworzy wartościowy artykuł, poświęci się pisaniu opisów produktów, a nawet wymyśli teksty reklamy w internecie. Może pracować na etacie lub zlecenie.

O prawdziwego profesjonalistę względem treści do internetu nie jest łatwo, dlatego copywriter może liczyć na wysokie wynagrodzenie za świadczone usługi.

Czego oczekuje się od copywritera? Lekkie pióro to nie wszystko! Osoba zajmująca się copywritingiem musi wykonywać dogłębny research, w celu poznania opisywanego tematu, od przysłowiowej podszewki. Copywriting wymaga tworzenia artykułów na wiele tematów, czasem bardzo skrajnych. Przykładowo, trudno być specjalistą od materiałów budowlanych, idealnych prezentów na Dzień Babci, konstrukcji silników spalinowych, włóczek kolorowych i szycia sukien w stylu boho. Jeśli jednak potrafimy szybko znaleźć rzetelne informacje i odpowiednio przekazać je odbiorcom – bez problemu stworzymy takie artykuły i przyciągniemy uwagę czytelnika!

Co to teksty SEO? Czym różni się SEO copywriting od „zwykłych” tekstów?

Pisanie tekstów, artykułów i sloganów reklamowych na potrzeby marketingu, z uwzględnieniem słów kluczowych, które pokochają odbiorcy i roboty Google – to prawdziwa sztuka i najważniejsze zadanie copywritera! Jeśli chcesz tworzyć interesujące i perswazyjne artykuły na bloga firmowego, skorzystaj z poniższych rad. Dzięki nim zoptymalizujesz swoją pracę i uczynisz jej efekty jeszcze bardziej spektakularnymi!

Zasady SEO copywritingu – poznaj 7 najważniejszych

  1. Zacznij od końca

Wiesz już, co to teksty SEO. Teraz ustalmy, jak je tworzyć. Przede wszystkim musisz zmienić sposób myślenia o artykule, który masz napisać. W redakcji pewnie zabrałbyś się za jeden z gorących, bieżących tematów dnia. Ewentualnie ciekawą aferę do opisania. Wrzuciłbyś dyktafon do torby i pobiegł na miejsce zdarzeniu lub spotkanie z osobą, z którą masz przeprowadzić wywiad. Teksty SEO tworzy się inaczej…

Jeśli chodzi o copywriting SEO, to nie temat szuka Ciebie, tylko Ty tematu. Ten musi wpisywać się w zainteresowania grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć. Skąd jednak wiedzieć, jakich treści oczekują użytkownicy odwiedzający daną witrynę? Sprawdź!

Przydatnym narzędziem będzie na przykład Google Trends, w którym prześwietlisz najbardziej interesujące zagadnienia, które zajmują internautów, z doprecyzowaniem lokalizacji oraz czasu. Porównasz też, które hasła były wyszukiwane częściej przez użytkowników, dzięki czemu doprecyzujesz tytuł, zwiększając szansę na kliki. To nieoceniona pomoc przy pisaniu tekstów i działań w marketingu internetowym.

  1. Zadbaj o właściwe frazy kluczowe

Wiesz już, jakiej kwestii dotyczyć będzie Twój artykuł. Świetnie! Sprawdź, jakie wybrać słowa kluczowe, by stworzyć szkielet. To również zadanie copywritera. Możesz skorzystać z licznych narzędzi do ich planowania  – darmowych (jak na przykład Keyword Tool) lub płatnych (między innymi Ahrefs). 

Pamiętaj, by nie ograniczać się jedynie do najbardziej konkurencyjnych i ogólnych fraz. Wzbogacaj teksty również o słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona. Czyli zawierające trzy, lub więcej wyrazów. Dlaczego to ważne? Frazy z long tail mogą zapewnić mniej wejść na stronę, ale za to wyższy współczynnik konwersji.

Jak copywriterzy dysponują swoją wiedzą w praktyce?

Przykład? Proszę bardzo. Prowadzisz e-sklep z butami sportowymi. Możesz pozycjonować się na frazę „buty”. Przyznasz jednak, że jest ona dość szeroka, prawda? Słowo jest dość konkurencyjne, więc ciężko będzie przebić się przez morze konkurentów. Mało tego – jeśli nawet się to uda i ściągniesz na swoją stronę potencjalnego klienta, może okazać się, że jest nim kobieta, która szukała butów na niebotycznie wysokich obcasach. Czy kupi oferowane przez Ciebie trampki? Raczej nie.

W takim razie warto rozszerzyć pozycjonowanie o frazy „buty sportowe”. Wtedy już jesteśmy bardziej precyzyjni w doborze grupy docelowej. Jeśli pokusimy się o pozycjonowanie konkretnej zakładki opisującej produkt na frazy „czerwone buty sportowe nike” – mamy największą szansę ściągnięcia na daną podstronę sportowca, który faktycznie jest zainteresowany zakupem tego konkretnego obuwia.

  1. Dopasuj formę komunikatu do odbiorców

Ludzie lubią ludzi podobnych do siebie. I od nich także kupują! Określ, jaki profil Twojego klienta idealnego. W jakim jest wieku, czym się zajmuje, jakie ma zainteresowania, w jaki sposób się komunikuje. Dzięki temu dowiesz się, jaka forma przekazu będzie dla niego najbardziej odpowiednia i jaki stosować copywriting.

Mów do niego językiem zbliżonym do jego sposoby budowania zdań. Nie zapomnij też o tworzeniu komunikacji na podstawie język korzyści – na tym bazuje copywriting. Pomyśl, jakie problemy, czy niedogodności może rozwiązać oferowany przez Ciebie produkt bądź usługa. Klienci chcą kupić rozwiązanie, nie towar.

SPRAWDŹ też…>> Komunikacja niewerbalna: Pokaż to, czego mi nie mówisz. <<

  1. Postaw na kreatywność

Na dany temat mogą pisać wszyscy, jednak każdy zrobi to w trochę inny sposób. Niech Twój tekst lub styl haseł reklamowych wyróżnia się na tle konkurencji. Przedstaw dane zagadnienie tak, by była to zupełnie nowa jakość dla Twojego odbiorcy. Wtedy zwiększasz szansę, że osoba odwiedzająca Twoją witrynę zostanie na niej dłużej, a w wersji idealnej będzie chciała na nią wrócić!

Wszystko zaczyna się od słowa, ale nie kończy się tylko na nim. Postaw na bogaty content marketing! Swój artykuł możesz wzbogacić zdjęciami, grafikami, wykresami lub materiałami VIDEO. Wszystkie chwyty dozwolone!

  1. Liczy się forma…

Żyjemy w czasach, w których szybkość dostępu do informacji ma kluczowe znaczenie. Zadbaj, by Twoja domena ekspresowo wczytywała się na komputerze, ale i urządzeniach mobilnych. Twoi odbiorcy, niezależnie od wieku, płci i wykształcenia, nie są cierpliwi. Serwuj  im informacje podane na tacy. Co to oznacza w praktyce? Właściwe formatowanie treści.

Nie twórz bloków. Artykuły powinny być opatrzone nagłówkami H1, H2, H3, H4, itd. To pozwala ustrukturyzować tekst, określić jego hierarchiczność. Zapoznanie się z treścią będzie przyjemiejsze – zarówno dla odbiorców, jak i robotów Google. Korzystaj także z wypunktowań, a ważne kwestie wyróżniaj, stosując kursywę, podkreślenie lub pogrubienie.

  1. Linkowanie 

Pisanie tekstów na bloga daje pole do popisu, jeśli chodzi o wewnętrzne linkowanie. Dzięki temu możesz utrzymać uwagę odbiorców, zachęcić ich do zgłębienia tematu, przechodząc na kolejne zakładki, a w konsekwencji wydłużyć ich czas przebywania na stronie.

Linkowanie do poszczególnych produktów opisywanych w artykule, może dodatkowo skłonić odbiorców do ich wrzucenia do wirtualnego koszyka. Wtedy możemy mówić o prawdziwym sukcesie!

  1. Unikalność i cykliczność

Dobrze napisane przez copywritera teksty poprawiają widoczności strony w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu wzmacniają Twoją pozycję w sieci i mogą przekładać się na wzrost wyników sprzedażowych. By tak zadziałał Twój SEO copywriting, musisz zadbać o ich systematyczne zamieszczanie na stronie.

Jeśli prowadzisz bloga, mądrze zaplanuj tworzenie treści. Powinny być one wrzucane cyklicznie. Nie hurtowo, nie „od święta”. Oferujesz nowe produkty? Nie zapomnij dodać ich unikalnych opisów na dedykowane zakładki. Uzupełniaj na bieżąco swój content marketing – odbiorcy i roboty Google lubią to!

WAŻNE!

Tworzone przez Ciebie teksty muszą być unikalne. Zapomnij o kopiowaniu! Duplikacja contentu negatywnie wpływa na pozycjonowanie. Jeśli nie wiesz, jak pisać teksty SEO lub zwyczajnie nie masz czasu na pisanie pod SEO, zaadresuj zlecenie do profesjonalistów. To opłaca się zdecydowanie bardziej niż duplikowanie treści. Ile zapłacisz za SEO copywriting? Sprawdź TUTAJ.

Zastosuj powyższe zasady SEO copywritingu i analizuj efekty, jakie dzięki temu osiągnie Twój serwis. Zdziwisz się, jak wielką moc mają właściwie podane przez copywriterów słowa!

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • 7 zasad copywritingu SEO – jak pisać dobre teksty? - zdjęcie nr 5

    designer.pl

    17 maj 2022, 14:18

    Zgadza się, dobre teksty nie są takie proste do napisania jakby się wydawało 🙂 SEOwcy cały czas muszą się uczyć 🙂

  • 7 zasad copywritingu SEO – jak pisać dobre teksty? - zdjęcie nr 6

    Paweł Wiszniewski

    05 lip 2022, 13:54

    Co do punktu 3. W copywritingu SEO bardzo ważny jest intent, czyli intencja wyszukiwania użytkownika lub klienta.
    Jeśli np. w wyszukiwarkę została wpisana fraza „Cena USD” użytkownik chce zobaczyć krótką informację, fraza „kupię książkę kucharską” pokazuje wyszukiwarce, że użytkownik zainteresowany jest zakupem, a więc tekst należy przygotować tak, aby omawiał sprzedawany produkt, natomiast użytkownik wpisujący „jak zbudować dom” chce najpewniej dowiedzieć się, jak od początku do końca zbudować dom – a więc chce zobaczyć poradnik w formie filmu lub artykułu.
    Ogólnie na im więcej szczegółów zwrócimy uwagę podczas pisania, tym większa szansa, że znajdziemy się w TOPce.