Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Jeden komentarz

Reklama sklepu z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?

Reklama sklepu z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? - zdjęcie nr 1

reklama sklepu internetowego z ubraniami

Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na biznes – zwłaszcza, że miłośników świata fashion przybywa z roku na rok. Jeśli jednak chcesz osiągnąć sukces, Twój serwis musi się stać widoczny dla użytkowników i na tyle atrakcyjny, aby chcieli właśnie u Ciebie dokonać zakupu. Dlatego tak ważna jest przemyślana reklama sklepu z ubraniami. Jak ją poprowadzić, aby osiągnąć sukces? Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Branża e-commerce rozwija się dynamicznie, a osób, które decydują się na zakupy on-line przybywa z roku na rok, a pandemia tylko ten proces przyspieszyła. Odzież i dodatki znajdują się zaś w gronie towarów, które nabywamy w Sieci najchętniej. To dla Ciebie dobra wiadomość, ale musisz również pamiętać, że wraz z popytem na kupowanie outfitów w Internecie rośnie także podaż. Dlatego tak ważna – poza ciekawą, unikatową ofertą czy dobrymi cenami lub przemyślanym budowaniem brandu – jest skutecznie prowadzona reklama sklepu odzieżowego.

Reklama sklepu odzieżowego – co się na nią składa?

Świat reklamy on-line jest niezwykle rozległy. Dlatego czeka na Ciebie cała moc narzędzi, przy pomocy których możesz się promować. Z czego możesz wybierać? Kluczowe rozwiązania to:

Kampanie sklepu odzieżowego w Google Ads

… a więc reklama prowadzona głównie w wyszukiwarce internetowej. Jeśli nie ma Cię w Google, nie istniejesz. Jeśli chcesz zwiększyć swoje zasięgi szybko, możesz zainwestować w reklamę w tym serwisie. Jej kluczowym aspektem są tzw. linki sponsorowane, a więc te, które wyświetlą się odbiorcom ponad organicznymi wynikami wyszukiwania, na samej górze strony.

To jednak nie wszystko. Platforma reklamowa Google daje Ci również m.in. możliwość prowadzenia kampanii na zewnętrznych portalach – link do Twojego serwisu pojawi się tam w formie banneru do kliknięcia.
Piekielnie skuteczną formą reklamową odzieży jest też Google Shopping – to narzędzie, które daje Ci możliwość prowadzenia kampanii produktowych bezpośrednio na stronie wyszukiwarki. Gdy klient wpisze nazwę produktu, który masz w asortymencie, oferta Twojego sklepu – ze zdjęciem danego produktu – wyświetli mu się bezpośrednio, wraz z ceną. Zwiększa to zatem prawdopodobieństwo konwersji.

Reklama sklepu z ubraniami w social mediach

Moda to temat, który budzi szerokie zainteresowanie użytkowników Sieci. Dlatego warto do nich dotrzeć np. poprzez reklamę na Facebooku czy Instagramie. Skorzystaj przede wszystkim z podstawowych i darmowych narzędzi promocji – prowadź profile swojego sklepu w kluczowych social mediach i prezentuj tam interesujące stylizacje. Możesz również aktywnie udzielać się w grupach powiązanych z tematami modowymi. W ten sposób, krok po kroku, zwiększysz zasięgi organiczne.

Równie wiele ciekawych opcji dają narzędzia reklamy płatnej – w social mediach, podobnie jak w Google, możesz precyzyjnie zakreślić krąg odbiorców, a także cel prowadzenia reklamy. Bez względu na to, czy pragniesz zwiększyć widoczność i świadomość Twojej marki, czy wspomóc konkretną akcję promocyjną i zwiększyć konwersję – możesz dobrać formę komunikacji, która przyniesie najlepsze efekty – np. remarketing Facebook.

Content marketing

Content marketing sprawdzi się zwłaszcza w kontekście reklamy wizerunkowej i pozycjonowania stron, ale również jako uzupełnienie innych kanałów promocyjnych. Przykładowo, prowadząc bloga na stronie swojego e-sklepu, możesz zaprezentować własne, wartościowe treści na profilach w social mediach, a przy okazji wspomóc pozycjonowanie long-tail.

To jednak nie wszystko. Warto pamiętać również o artykułach sponsorowanych – umieszczane na portalach modowych pozwolą Ci nie tylko budować wartościowe linki z odniesieniami do Twojego e-sklepu, ale i zwiększysz widoczność swojej oferty.

SEO

Działania związane ze zwiększeniem widoczności „organicznej” w wyszukiwarkach są uzupełnieniem dla klasycznych kampanii reklamowych i jednym z kluczowych elementów skutecznej promocji e-sklepu w Sieci. W tym kontekście warto zadbać przede wszystkim o optymalizację sklepu online pod wyszukiwarki – tj. m.in. uzupełnienie go o wartościowe opisy kategorii, podkategorii i, jeśli to możliwe, samych produktów czy zbudowanie mocnego profilu linków oraz optymalizację obrazów.

Skuteczna reklama sklepu odzieżowego, czyli jaka?

Samo poznanie narzędzi, przy pomocy których możesz się promować w Sieci, to dopiero pierwszy krok w stronę tego, aby reklama sklepu internetowego z ubraniami odniosła prawdziwy sukces. Istotne jest zarówno gdzie, jak i w jaki sposób przeprowadzisz kampanię.

Warto przy tym pamiętać, aby:

Jasno sprecyzować grupę docelową, do której będzie kierowany przekaz reklamowy. Będzie ona uzależniona od tego, jakie ubrania oferujesz – np. damskie czy męskie, w młodzieżowym stylu, czy raczej biznesowe. Warto nakreślić konkretne persony klientów tak, aby zindywidualizować przygotowywane dla nich komunikaty.

Wyraźnie określić cel prowadzonej kampanii reklamowej – tym ostatecznym jest oczywiście poprawa wyników sprzedażowych, ale… lejek marketingowy jest znacznie dłuższy. Dobrze sprawdzają się więc również kampanie wizerunkowe, budujące świadomość marki czy nakierowane na pozyskiwanie leadów – np. aby móc potem prowadzić kampanię mailingową.

Poprawnie skonfigurować reklamy – choć panele reklamowe w Google czy na Facebooku wydają się dość proste w obsłudze, w rzeczywistości niedoświadczony użytkownik może źle ustawić parametry kampanii, a w efekcie – zmarnować potencjał komunikacji. Niezwykle istotna jest późniejsza optymalizacja kampanii, by inwestować pieniądze możliwie efektywnie.

Obserwować na bieżąco wyniki, jakie przynoszą prowadzone działania promocyjne – monitoring przy wykorzystaniu narzędzi analitycznych pozwoli nanieść ewentualne poprawki lub wyciągnąć wnioski na kolejną kampanię.

Niniejszy artykuł oczywiście tylko ogólnie odpowiada na Twoje pytanie o preferowane formy reklamy sklepu odzieżowego w internecie. Rozejrzyj się jednak po naszym blogu czy akademii – znajdziesz tu naprawdę mnóstwo inspiracji i wiedzy na różne dziedziny marketingu, które pozwolą Ci podjąć świadomą decyzję. 🙂

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany