Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Jeden komentarz

Marketing dla trenera personalnego

Marketing dla trenera personalnego - zdjęcie nr 1

Marketing dla trenera personalnego - zdjęcie nr 2

Marketing dla trenera personalnego w Internecie – dlaczego warto się promować?

Trener personalny to jeden z najbardziej popularnych freelancerskich zawodów w Polsce. Rośnie liczba osób, które zapisują się na szkolenia w nadziei na rozwinięcie własnego biznesu i stworzenie marki trenera personalnego. Nie wszystkim jednak się to udaje. W końcu trener personalny to osoba, którą klienci chcą darzyć szczególnym zaufaniem, a na to trzeba zapracować. Dlatego marketing dla trenera personalnego jest tak ważny. A więc jak przekonać do siebie osoby, które pierwszy raz decydują się na skorzystanie z porad trenera osobistego? Jak przekonać stałych bywalców siłowni, że mogą osiągnąć znacznie lepsze efekty przy współpracy z trenerem? I jak zbudować sobie grono klientów nie mając ani jednego?  

Przede wszystkim klienci muszą mieć szansę Cię znaleźć! Niestety pracując na siłowni nie zawsze nadarzy się okazja by nawiązać rozmowę z ćwiczącą osobą, a jeśli już taka się pojawi, to w przeciągu kilku minut może nie udać się jej przekonać do skorzystania z Twoich usług. Wybór trenera personalnego to decyzja długofalowa. Najczęściej zaczyna się od wyszukania informacji w Internecie, przejrzenia zdjęć “przed i po” w mediach społecznościowych oraz skonsultowaniu pomysłu z przyjaciółmi. Zaistniej więc wszędzie tam, gdzie jest Twój potencjalny klient i daj mu szansę przeczytania informacji o Tobie na spokojnie, kiedy siedzi na kanapie i marzy o tym by zrzucić zbędne kilogramy i przygotować się na sezon letni. Jak? Poprzez autopromocję w Internecie.
J

Jakie są najpopularniejsze formy marketingu dla trenera personalnego?

Większość osób pewnie będzie Ci radziło: “stwórz profil na facebook’u”. Facebook to jedno z najpopularniejszych kanałów promocji jakiego używają trenerzy personalni. Ale czy zawsze działa? To zależy. Od czego? A od tego jak na nim działasz, oraz czy korzystasz z innych dodatkowych kanałów. Zauważ, że obecnie nie wystarczy promować się tylko poprzez jeden kanał, nawet znane osoby w branży korzystają przynajmniej z trzech lub czterech kanałów, które dopiero gdy połączone gwarantują sukces i napływ nowych klientów. Na początku kariery trenera personalnego pewnie wiele osób będzie doradzało stworzenie fanpage’a na facebooku, fanpage’a na instagramie, własnej strony internetowej oraz kanału na youtube. Najlepiej naraz!

Niestety w efekcie, możesz nie być w stanie skupić się na żadnym, w końcu przygotowywanie materiałów pomocnych Twojemu potencjalnemu klientowi biorąc pod uwagę specyfikę danych kanałów zajmuje dużo czasu. Dlatego już od samego początku odpowiedz sobie na te 5 pytań:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • ile czasu w ciągu tygodnia mam na to aby stworzyć interesujące treści dla osób zainteresowanych usługami trenera personalnego?
  • do kogo chcę kierować moje usługi? (np. czy zarówno do kobniet jak i mężczyzn, czy może tylko dla kobiet, w jakim wieku oraz o jakim trybie życia?)
  • jakie efekty chcę gwarantować? (czy to typowy bodybuilding, utrata wagi czy może pomóc w powrocie do aktywności osobom starszym? – to bardzo ważne żeby to ustalić na samym początku gdyż na tej podstawie powinny być tworzone Twoje komunikaty w Internecie)
  • jakich kanałów używają najczęściej te osoby – może większośc z nich przeszła już z facebooka na instagram? a może wolą znaleźć Cię poprzez stronę internetową?
  • jakie treści są dla nich najbardziej interesujący (chyba nie myślisz, że każdy z nich przegląda z rana instagram? może akurat wolą przeczytać interesujący artykuł o historii zmiany Twojej klientki lub obejrzeć video o przykładowych ćwiczeniach, które dobierasz?)

W odpowiedzi powinno pojawić się kilka pomysłów na marketingowe treści oraz kanały promocji, które pomogą Ci zostać zauważonym w Internecie.

Jakie formy promocji będą najskuteczniejsze dla trenera personalnego?

Jak wyżej wspomniano, najskuteczniejsze formy marketingu mogą się różnić – w zależności od tego przez jakich klientów chcemy być znalezieni w sieci. Niemniej jednak, większość z osób zainteresowanych zmianą stylu życia i profesjonalną pomocą trenera osobistego na pewnym etapie podejmowania decyzji skłoni się ku wyszukiwarce Internetowej. Dlatego warto tam zaistnieć!

Od czego więc zacząć?

  • Marketing w mediach społecznościowych – jak prowadzić fanpage by zdobyć zaufanie klientów?

Jeśli zdecydujesz się prowadzić fanpage na jednym z najpopularniejszych kanałów, tj. Facebook, Instagram lub Snapchat (tak! Snapchat jeszcze istnieje) na początku pomyśl co może Cię wyróżnić na tle innych trenerów personalnych. Być może śledzisz kilka profili, które co rusz publikują coś niekonwencjonalnego, co warto przemyśleć tworząc swój profil. Pamiętaj, że liczy się też Twoja nazwa oraz opis. Na co także warto zwrócić uwagę to logo – w przypadku zawodów freelancerskich dużo bardziej sprawdzają się zdjęcia danej osoby niż loga, zdjęcie już od samego początku może budzić zaufanie i  chęć nawiązania kontaktu.

Przemyśl jakie treści chcesz publikować na swoim fanpage’u. W przypadku mediów społecznościowych zaleca się pewną systematyczność w ich publikowaniu. Np. dwa lub trzy razy w tygodniu, aby utrzymywać zaangażowanie swoich “fanów”. Dobrą techniką jest rozplanowanie postów na dane dni tak aby nie było potrzeby wymyślania “co by tu dzisiaj wrzucić” a raczej aby każda aktywność spełniała dany cel. Weź pod uwagę także specyfikę kanałów social, zobacz kiedy i o której godzinie najlepiej będzie publikować i jakie treści są najchętniej przeglądane. Każdy przecież wie, że zmiany na lepsze zaczyna się “od poniedziałku” lub “od nowego miesiąca” dlatego jeszcze w piątek lub na koniec miesiąca pomyśl o postach motywujących do zmiany.

Jeśli masz całkiem dobrze już uzupełniony i prosperujący profil możesz przemyśleć zainwestowanie w dodatkową promocję jaką są reklamy płatne na facebooku. Pomogą one dotrzeć do konkretnych osób, które chcesz zainteresować i sprowadzić na swój profil.

Jeżeli chcesz iść krok dalej, gdyż zależy Ci na mocnym budowaniu własnej marki i pokazaniu swojego indywidualizmu, stwórz swoją stronę internetową.

  • Strona internetowa to Twoja wizytówka – jakie informacje powinna zawierać?

Kiedy dana osoba pojawi się na Twojej stronie internetowej, to już połowa sukcesu. Prawdopodobnie jest zainteresowana usługami trenera osobistego lub myśli o zmianie stylu życia i szuka informacji “jak to zrobić?”. To, co na pewno powinno zostać uwzględnione na stronie internetowej to zakładka “ o mnie” oraz “kontakt” tak aby osoba przeglądająca Twoją stronę na pewno znalazła możliwość zapoznania się z Twoim doświadczeniem jako trener personalny oraz w razie potrzeby, zadaniem kilku pytań.

Potraktuj swoją stronę Internetową jak wizytówkę. Jeśli to możliwe umieść więc historię swojej kariery, dziel się doświadczeniem oraz efektami, jakie udało Ci się wypracować z klientami. Jeśli potencjalny klient szuka informacji jak zrzucić 10 kg i zetknie się z opisem historii Twojego obecnego klienta, który właśnie to zrobił, na pewno będzie bardziej przekonany i w większej mierze Ci zaufa w tej kwestii. Na pewno większość trenerów personalnych może pochwalić się niesamowitymi efektami swoich klientów, jednak nie każdy umie o tym opowiedzieć i pokazać światu, tak aby inni też mogli skorzystać z jego porad. Dlatego miejsc gdzie możesz się tym dzielić, tj. Twoja strona internetowa będzie stanowiła ogromną przewagę konkurencyjną.

Pamiętaj o ty, o czym pisaliśmy w pierwszym rozdziale – obecnie największe efekty przynosi tak zwany “cross-channel marketing” czyli marketing, w którym wykorzystujesz kilka kanałów aby wzmocnić swój przekaz.

Masz już swoją stronę internetową i fanpage – jednak chcesz dostać szybki zastrzyk popularności i porządnie zacząć działać w Internecie? Zainwestuj w Google Ads

Nie ważne czy dopiero zaczynasz budować swoją markę trenera osobistego czy też masz już parę lat doświadczenia. W pewnym momencie swojej kariery  pewnie zaczniesz się zastanawiać nad płatną reklamą, np. w wyszukiwarce Google, na banerach na różnych portalach Internetowych lub w mediach społecznościowych. Jak pewnie wiesz, taka kampania marketingowa (oczywiście dobrze zaplanowana i przeprowadzona) daje niesamowite efekty, które często są widoczne jeszcze na długo po jej zakończeniu. Dlatego warto spróbować wzmocnić swój wizerunek i popularność wśród osób, które może jeszcze nie zdają sobie sprawy z potrzeby korzystania  porad trenera personalnego, a jednak, widząc Twoją reklamę w sieci zaczną się na tym solidnie zastanawiać. Dzięki takiej kampani w Google Ads uzyskasz więcej zapytań, ponieważ wzrośnie liczba potencjalnych klientów. Innymi jej zaletami jest możliwość kierowania na konkretną lokalizację, np. miasto: Warszawa, Kraków, Poznań czy jakikolwiek inny obszar, w którym oferujesz swoje usługi. Dzięki temu swoich komunikatach marketingowych możesz im oferować łatwy i szybki kontakt.

Jak dokładnie działa reklama Google Ads dla słowa kluczowego “trener osobisty”?

Na przykład, osobie wpisującej w wyszukiwarkę hasło “trener osobisty” lub też, “jak schudnąć przed wakacjami” czy “jakie ćwiczenia robić na siłowni?” pojawi się pod paskiem wyszukiwania, link sponsorowany, który oznaczony jest małym znacznikiem „reklama” i ukazuje się w pierwszych czterech propozycjach, które są najczęściej klikane przez użytkowników. Oczywiście kampania jest uprzednio przygotowywana na najczęściej wpisywane hasła przez użytkowników, tak aby z łatwością mogli oni znaleźć rozwiązanie → Twoją stronę internetową.

Jak dokładnie działa banner reklamowy Google Ads?

Banner może pokazywać się na różnych stronach, które przegląda osoba potencjalnie zainteresowana usługą trenera osobistego. Na danym banerze umieszczone będzie hasło promujące Twoje usługi oraz możliwość kliknięcia po więcej informacji, które użytkownik może znaleźć np. na Twojej stronie internetowej.  

Pamiętaj, że wybór trenera personalnego to trudna i długofalowa decyzja. Warto więc budować swój wizerunek i zaufanie wśród potencjalnie zainteresowanych osób od samego początku. Media społecznościowe, strona internetowa czy inne kanały zyskują obecnie swoje znaczenie – dlatego warto w nie zainwestować. Pamiętaj jednak, że praca trenera osobistego to praca opierająca się na kontakcie z drugim człowiekiem i na wspólnym zrozumieniu, dlatego uwzględniając te kwestie w swoich komunikatach marketingowych.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Marketing dla trenera personalnego - zdjęcie nr 5

    Artur

    21 sty 2020, 16:40

    Ciekawy tekst. Trener personalny chcąc mieć klientów i dobrze zarządzać swoją działalnością musi o marketingu z pewnością pamiętać. To dotyczy zresztą wszystkich innych branż, jak jesteś „na swoim” to nikt za Ciebie „lekcji nie odrobi” 🙂