Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje?

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 1

HubSpot - możliwości

HubSpot to potężny system CRM, który napędza zarówno wielkie korporacje, jak i wiele małych firm. Z uwagi na swoje możliwości jest bardzo uniwersalny – sami korzystamy z HubSpota na co dzień w Verseo. Oczywiście, system w rozbudowanej wersji obsługującej automatyzacje procesów, zaawansowane raportowanie i integracje z tysiącami zewnętrznych usług wiąże się z kosztami w zależności od wybranych pakietów i zakresu wdrożenia. 

W sporej liczbie przypadków nie jest to jednak system wymagający od razu pełnego pakietu – wbrew powszechnemu przekonaniu HubSpot udostępnia również bezpłatną wersję, która świetnie nada się do zaznajomienia z systemem i wykrystalizowania całej wizji HS jako późniejszego technologicznego okrętu flagowego organizacji.

By skorzystać z darmowego CRMa i zobaczyć “z czym to się je”, wystarczy zarejestrować się na stronie HubSpota.

HubSpot jako darmowy CRM – możliwości

Bezpłatna wersja nie pozwoli w pełni rozwinąć skrzydeł, ale wciąż jest w pełni kompetentnym systemem CRM na start. Przejdźmy po kolei przez najważniejsze funkcje HubSpota w edycji free.

Zarządzanie kontaktami

HubSpot jest w swoim rdzeniu właśnie CRMem – czyli systemem pozwalającym na zarządzanie bazą kontaktów (Customer Relationship Management). Również w bezpłatnej wersji spełnia tę rolę – łącznie z możliwością dodawania stworzonych przez siebie właściwości zarówno na firmie, jak i kontakcie powiązanym z firmą. W ten sposób możemy otagować obydwa rodzaje rekordów wybranymi danymi – na przykład wielkością firmy, branżą, rolą kontaktu w procesie zakupowym, oznaczeniem firmy jako dłużnika i czymkolwiek innym.

Co ważne, właściwości mogą być różnie konfigurowane – oprócz zwyczajnego otagowania kontaktu/firmy/transakcji/zgłoszenia tekstem, możemy korzystać z właściwości YES/NO, z list jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, pól daty czy pól numerycznych.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 4

Rejestrowanie i śledzenie maili

Dzięki wtyczce HubSpot Sales możliwe jest również śledzenie komunikacji prowadzonej za pomocą zewnętrznego klienta pocztowego – wysłane i odebrane maile będą logowały się w HubSpocie, nawet jeśli dany pracownik będzie korzystał z Gmaila, Outlooka czy innego serwisu do e-maili. Co więcej, jeżeli e-mail zostanie otwarty, wysyłający otrzyma powiadomienie w HubSpocie – w wersji bezpłatnej system może wygenerować do 200 powiadomień miesięcznie.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 5
HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 6

Moduł sprzedażowy

Jako darmowy CRM HuSpot oferuje jeden pipeline sprzedażowy, czyli tablicę kanbanową pozwalającą obsługiwać proces zdobywania klienta. Poszczególne etapy możemy edytować i dostosować je do specyfiki firmy.

Co to oznacza? Przede wszystkim łatwy nadzór nad procesem sprzedażowym – od razu widać, na którym etapie znajduje się dana sprzedaż, ile wynosi jej wartość i kto jest za nią odpowiedzialny.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 7
HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 8

Co więcej, po kliknięciu w transakcję HubSpot wyświetla całą historię przenoszenia jej między poszczególnymi etapami, a także ewentualne notatki, które handlowiec może wprowadzić do systemu w odniesieniu do tematu. 

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 9

Raportowanie

Raportowanie to jedna z największych supermocy HubSpota – dzięki osadzeniu kodu na stronie, różnym integracjom i zaprojektowaniu procesów możemy zmierzyć efektywność marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta wzdłuż i wszerz.

Darmowy CRM jest w tym względzie bardzo ograniczony – możemy korzystać jedynie z kilku predefiniowanych raportów z opcją zmiany zakresu czasowego. Wciąż będą one jednak bardzo przydatne, wyszczególniając np. Liczbę utworzonych kontaktów w ostatnim miesiącu, liczbę kontaktów, z którymi podjęto działania sprzedażowe czy liczbę transakcji. To także zbiorczy panel pokazujący ostatnią komunikację z klientami czy łączna liczba i kwota transakcji w danym okresie.

Darmowy CRM umożliwia stworzenie 3 pulpitów z raportami.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 10
HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 11

Osadzenie kodu HubSpot na stronie – analiza ruchu

Osadzenie na stronie firmowej indywidualnego kodu JavaScript pozwala zintegrować witrynę z CRMem. Jest to możliwe również w wersji bezpłatnej – w ten sposób zyskujemy dostęp do sprawdzania, ile było wyświetleń poszczególnych podstron i na przykład jaki był współczynnik odrzuceń (bounce rate) i wielu innych analiz dotyczących ruchu.

Landing Page

Za pomocą HubSpota można tworzyć całe strony internetowe, blogi i landing page’e. W wersji bezpłatnej mamy dostęp do takiego samego edytora jak w rozbudowanych wersjach, choć zakres zmian jest dość ograniczony. Możemy więc szybko zbudować stronę z różnych elementów, dodawać grafiki, CTA, formularze i wideo, zmieniać ich układ i korzystać zarówno z gotowych szablonów, jak i stworzyć witrynę od zera.

Przykładowy landing page dla webinaru może wyglądać tak jak poniżej. Wadą wersji darmowej będzie jednak przede wszystkim nieusuwalny branding HubSpota w stopce strony.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 12

Hubspot jako darmowy CRM – ograniczenia

Największym brakiem HubSpota free jest z całą pewnością nieobecność automatyzacji, czyli przepływów pracy (workflows). To prawdziwy game changer, który oszczędza czas pracowników i pozwala na wykonanie za nich najbardziej żmudnej, mechanicznej pracy. Nie skorzystamy również z możliwości masowej wysyłki e-maili (newsletterów), sekwencji e-mailowych i kolejnej wielkiej mocy HubSpota – zaawansowanego raportowania.

Chcesz dowiedzieć się więcej o HubSpocie? Skontaktuj się z nami!

Zajrzyj do innych artykułów na naszym blogu:

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany