Spis treści
Czytasz teraz:
HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje?
Zamknij
HubSpot to potężny system CRM, który napędza zarówno wielkie korporacje, jak i wiele małych firm. Z uwagi na swoje możliwości jest bardzo uniwersalny – sami korzystamy z HubSpota na co dzień w Verseo. Oczywiście, system w rozbudowanej wersji obsługującej automatyzacje procesów, zaawansowane raportowanie i integracje z tysiącami zewnętrznych usług wiąże się z kosztami w zależności od wybranych pakietów i zakresu wdrożenia.
W sporej liczbie przypadków nie jest to jednak system wymagający od razu pełnego pakietu – wbrew powszechnemu przekonaniu HubSpot udostępnia również bezpłatną wersję, która świetnie nada się do zaznajomienia z systemem i wykrystalizowania całej wizji HS jako późniejszego technologicznego okrętu flagowego organizacji.
By skorzystać z darmowego CRMa i zobaczyć “z czym to się je”, wystarczy zarejestrować się na stronie HubSpota.
HubSpot jako darmowy CRM – możliwości
Bezpłatna wersja nie pozwoli w pełni rozwinąć skrzydeł, ale wciąż jest w pełni kompetentnym systemem CRM na start. Przejdźmy po kolei przez najważniejsze funkcje HubSpota w edycji free.
Zarządzanie kontaktami
HubSpot jest w swoim rdzeniu właśnie CRMem – czyli systemem pozwalającym na zarządzanie bazą kontaktów (Customer Relationship Management). Również w bezpłatnej wersji spełnia tę rolę – łącznie z możliwością dodawania stworzonych przez siebie właściwości zarówno na firmie, jak i kontakcie powiązanym z firmą. W ten sposób możemy otagować obydwa rodzaje rekordów wybranymi danymi – na przykład wielkością firmy, branżą, rolą kontaktu w procesie zakupowym, oznaczeniem firmy jako dłużnika i czymkolwiek innym.
Co ważne, właściwości mogą być różnie konfigurowane – oprócz zwyczajnego otagowania kontaktu/firmy/transakcji/zgłoszenia tekstem, możemy korzystać z właściwości YES/NO, z list jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, pól daty czy pól numerycznych.

Rejestrowanie i śledzenie maili
Dzięki wtyczce HubSpot Sales możliwe jest również śledzenie komunikacji prowadzonej za pomocą zewnętrznego klienta pocztowego – wysłane i odebrane maile będą logowały się w HubSpocie, nawet jeśli dany pracownik będzie korzystał z Gmaila, Outlooka czy innego serwisu do e-maili. Co więcej, jeżeli e-mail zostanie otwarty, wysyłający otrzyma powiadomienie w HubSpocie – w wersji bezpłatnej system może wygenerować do 200 powiadomień miesięcznie.


Moduł sprzedażowy
Jako darmowy CRM HuSpot oferuje jeden pipeline sprzedażowy, czyli tablicę kanbanową pozwalającą obsługiwać proces zdobywania klienta. Poszczególne etapy możemy edytować i dostosować je do specyfiki firmy.
Co to oznacza? Przede wszystkim łatwy nadzór nad procesem sprzedażowym – od razu widać, na którym etapie znajduje się dana sprzedaż, ile wynosi jej wartość i kto jest za nią odpowiedzialny.


Co więcej, po kliknięciu w transakcję HubSpot wyświetla całą historię przenoszenia jej między poszczególnymi etapami, a także ewentualne notatki, które handlowiec może wprowadzić do systemu w odniesieniu do tematu.

Raportowanie
Raportowanie to jedna z największych supermocy HubSpota – dzięki osadzeniu kodu na stronie, różnym integracjom i zaprojektowaniu procesów możemy zmierzyć efektywność marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta wzdłuż i wszerz.
Darmowy CRM jest w tym względzie bardzo ograniczony – możemy korzystać jedynie z kilku predefiniowanych raportów z opcją zmiany zakresu czasowego. Wciąż będą one jednak bardzo przydatne, wyszczególniając np. Liczbę utworzonych kontaktów w ostatnim miesiącu, liczbę kontaktów, z którymi podjęto działania sprzedażowe czy liczbę transakcji. To także zbiorczy panel pokazujący ostatnią komunikację z klientami czy łączna liczba i kwota transakcji w danym okresie.
Darmowy CRM umożliwia stworzenie 3 pulpitów z raportami.


Osadzenie kodu HubSpot na stronie – analiza ruchu
Osadzenie na stronie firmowej indywidualnego kodu JavaScript pozwala zintegrować witrynę z CRMem. Jest to możliwe również w wersji bezpłatnej – w ten sposób zyskujemy dostęp do sprawdzania, ile było wyświetleń poszczególnych podstron i na przykład jaki był współczynnik odrzuceń (bounce rate) i wielu innych analiz dotyczących ruchu.
Landing Page
Za pomocą HubSpota można tworzyć całe strony internetowe, blogi i landing page’e. W wersji bezpłatnej mamy dostęp do takiego samego edytora jak w rozbudowanych wersjach, choć zakres zmian jest dość ograniczony. Możemy więc szybko zbudować stronę z różnych elementów, dodawać grafiki, CTA, formularze i wideo, zmieniać ich układ i korzystać zarówno z gotowych szablonów, jak i stworzyć witrynę od zera.
Przykładowy landing page dla webinaru może wyglądać tak jak poniżej. Wadą wersji darmowej będzie jednak przede wszystkim nieusuwalny branding HubSpota w stopce strony.

Hubspot jako darmowy CRM – ograniczenia
Największym brakiem HubSpota free jest z całą pewnością nieobecność automatyzacji, czyli przepływów pracy (workflows). To prawdziwy game changer, który oszczędza czas pracowników i pozwala na wykonanie za nich najbardziej żmudnej, mechanicznej pracy. Nie skorzystamy również z możliwości masowej wysyłki e-maili (newsletterów), sekwencji e-mailowych i kolejnej wielkiej mocy HubSpota – zaawansowanego raportowania.
Chcesz dowiedzieć się więcej o HubSpocie? Skontaktuj się z nami!
Zajrzyj do innych artykułów na naszym blogu:
Bądź pierwszym który napisze komentarz.