Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje?

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 1

HubSpot - możliwości

HubSpot to potężny system CRM, który napędza zarówno wielkie korporacje, jak i wiele małych firm. Z uwagi na swoje możliwości jest bardzo uniwersalny – sami korzystamy z HubSpota na co dzień w Verseo. Oczywiście, system w rozbudowanej wersji obsługującej automatyzacje procesów, zaawansowane raportowanie i integracje z tysiącami zewnętrznych usług wiąże się z kosztami w zależności od wybranych pakietów i zakresu wdrożenia. 

W sporej liczbie przypadków nie jest to jednak system wymagający od razu pełnego pakietu – wbrew powszechnemu przekonaniu HubSpot udostępnia również bezpłatną wersję, która świetnie nada się do zaznajomienia z systemem i wykrystalizowania całej wizji HS jako późniejszego technologicznego okrętu flagowego organizacji.

By skorzystać z darmowego CRMa i zobaczyć “z czym to się je”, wystarczy wypełnić formularz – skontaktujemy się z Tobą i założymy Ci bezpłatne konto w HubSpocie.

HubSpot jako darmowy CRM – możliwości

Bezpłatna wersja nie pozwoli w pełni rozwinąć skrzydeł, ale wciąż jest w pełni kompetentnym systemem CRM na start. Przejdźmy po kolei przez najważniejsze funkcje HubSpota w edycji free.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Zarządzanie kontaktami

HubSpot jest w swoim rdzeniu właśnie CRMem – czyli systemem pozwalającym na zarządzanie bazą kontaktów (Customer Relationship Management). Również w bezpłatnej wersji spełnia tę rolę – łącznie z możliwością dodawania stworzonych przez siebie właściwości zarówno na firmie, jak i kontakcie powiązanym z firmą. W ten sposób możemy otagować obydwa rodzaje rekordów wybranymi danymi – na przykład wielkością firmy, branżą, rolą kontaktu w procesie zakupowym, oznaczeniem firmy jako dłużnika i czymkolwiek innym.

Co ważne, właściwości mogą być różnie konfigurowane – oprócz zwyczajnego otagowania kontaktu/firmy/transakcji/zgłoszenia tekstem, możemy korzystać z właściwości YES/NO, z list jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, pól daty czy pól numerycznych.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 4

Rejestrowanie i śledzenie maili

Dzięki wtyczce HubSpot Sales możliwe jest również śledzenie komunikacji prowadzonej za pomocą zewnętrznego klienta pocztowego – wysłane i odebrane maile będą logowały się w HubSpocie, nawet jeśli dany pracownik będzie korzystał z Gmaila, Outlooka czy innego serwisu do e-maili. Co więcej, jeżeli e-mail zostanie otwarty, wysyłający otrzyma powiadomienie w HubSpocie – w wersji bezpłatnej system może wygenerować do 200 powiadomień miesięcznie.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 5
HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 6

Moduł sprzedażowy

Jako darmowy CRM HuSpot oferuje jeden pipeline sprzedażowy, czyli tablicę kanbanową pozwalającą obsługiwać proces zdobywania klienta. Poszczególne etapy możemy edytować i dostosować je do specyfiki firmy.

Co to oznacza? Przede wszystkim łatwy nadzór nad procesem sprzedażowym – od razu widać, na którym etapie znajduje się dana sprzedaż, ile wynosi jej wartość i kto jest za nią odpowiedzialny.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 7
HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 8

Co więcej, po kliknięciu w transakcję HubSpot wyświetla całą historię przenoszenia jej między poszczególnymi etapami, a także ewentualne notatki, które handlowiec może wprowadzić do systemu w odniesieniu do tematu. 

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 9

Raportowanie

Raportowanie to jedna z największych supermocy HubSpota – dzięki osadzeniu kodu na stronie, różnym integracjom i zaprojektowaniu procesów możemy zmierzyć efektywność marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta wzdłuż i wszerz.

Darmowy CRM jest w tym względzie bardzo ograniczony – możemy korzystać jedynie z kilku predefiniowanych raportów z opcją zmiany zakresu czasowego. Wciąż będą one jednak bardzo przydatne, wyszczególniając np. Liczbę utworzonych kontaktów w ostatnim miesiącu, liczbę kontaktów, z którymi podjęto działania sprzedażowe czy liczbę transakcji. To także zbiorczy panel pokazujący ostatnią komunikację z klientami czy łączna liczba i kwota transakcji w danym okresie.

Darmowy CRM umożliwia stworzenie 3 pulpitów z raportami.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 10
HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 11

Osadzenie kodu HubSpot na stronie – analiza ruchu

Osadzenie na stronie firmowej indywidualnego kodu JavaScript pozwala zintegrować witrynę z CRMem. Jest to możliwe również w wersji bezpłatnej – w ten sposób zyskujemy dostęp do sprawdzania, ile było wyświetleń poszczególnych podstron i na przykład jaki był współczynnik odrzuceń (bounce rate) i wielu innych analiz dotyczących ruchu.

Landing Page

Za pomocą HubSpota można tworzyć całe strony internetowe, blogi i landing page’e. W wersji bezpłatnej mamy dostęp do takiego samego edytora jak w rozbudowanych wersjach, choć zakres zmian jest dość ograniczony. Możemy więc szybko zbudować stronę z różnych elementów, dodawać grafiki, CTA, formularze i wideo, zmieniać ich układ i korzystać zarówno z gotowych szablonów, jak i stworzyć witrynę od zera.

Przykładowy landing page dla webinaru może wyglądać tak jak poniżej. Wadą wersji darmowej będzie jednak przede wszystkim nieusuwalny branding HubSpota w stopce strony.

HubSpot jako darmowy CRM – co oferuje? - zdjęcie nr 12

Hubspot jako darmowy CRM – ograniczenia

Największym brakiem HubSpota free jest z całą pewnością nieobecność automatyzacji, czyli przepływów pracy (workflows). To prawdziwy game changer, który oszczędza czas pracowników i pozwala na wykonanie za nich najbardziej żmudnej, mechanicznej pracy. Nie skorzystamy również z możliwości masowej wysyłki e-maili (newsletterów), sekwencji e-mailowych i kolejnej wielkiej mocy HubSpota – zaawansowanego raportowania.

Chcesz dowiedzieć się więcej o HubSpocie? Skontaktuj się z nami!

Zajrzyj do innych artykułów na naszym blogu:

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany